Ik schop hierbij dit topic weer omhoog en wel voor het volgende.
De storing is nu na een week of 3 nog steeds niet verholpen.
Ik begin het zat te worden en stuur het volgende mailtje naar @home.
Is de inhoud een beetje goed?
Geachte meneer/Mevrouw.
Dit is een serieuze mail die gelezen dient te worden door mensen van technische dienst, omdat het over een storing gaat waarvan veel mensen denken dat het geen storing is.
Ik kwam er enige tijd geleden achter dat er plotseling een groot beveilegings lek in het @home netwerk in Raalte zit.
Toen ik in mijn netwerk omgeving keek zag ik tot mijn verbazing wel 20 computernamen van andere gebruikers staan.
Ik heb er op geklikt om te kijken of ik op 1 van deze computers binnen kon komen door simpelweg te dubbelklikken.
En ja ik kwam er op binnen zonder ook maar 1 wachtwoord in te voeren.
Ik heb hierna het venster onmiddelijk weer gesloten om niet de privecy van deze mensen te schenden.
Maar u moet zich er van bewust zijn dat dit een groot gevaar is voor de privacy van @home gebruikers.
Ik heb zelf altijd al bestands en printers delen uitstaan waardoor ik geen gevaar oploop, maar voor leeks is dat niet al te simpel en deze zullen de beveileging dan ook wel niet al te goed voor elkaar hebben.
Ik ben niet de enigste die deze fout opgemerkt heeft, want er zaten afgelopen weer een paar mensen te chatten over het @home netwerk doormiddel van Net send.
Dit kan ik niet blokkeren en het is uiterst iritant om tijdens het internetten onafgebroken berichtjes binnen te krijgen.
Ook ben ik er achter gekomen dat door mijn ip adres te veranderen in een willekeurig ip B.V. 192.77.77.1 en een tweede persoon op @home in Raalte zijn ip veranderd 192.77.77.2 wij gewoon spellen tegen elkaar kunnen spelen zonder dat dit geblokeerd word.
En ik kan het fout hebben, maar volgens mij mag een ip adres als dat de eerste beste router niet voorbij komen.
Ik zelf heb 2 IP adressen bij @home voor 2 pc's, maar bij een kennis met slechts 1 pc is het probleem hetzelfde.
Ook is de oorzaak niet aan windowsXP te weiten, want op mijn tweede pc staat windows98.
Ik hoop u hiermee genoeg geinformeerd te hebben en hoop dat de fout snel verholpen is.
Met vriendelijke groet,
Gamer2001
Let niet op me gelul over dat privecy, dat is alleen een beetje slijmen bij die kerels van @home.
BTW, als je in overijsel woont, neem dan de moeite om morgen even het Overijsels Dagblad te kopen en door te lezen.
Een vriend van me heeft de pers erbij gehaald

Ik zal het desbetreffende artikel morgen effe posten.