Probleem met gebouwde subwoofer :(

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Oi,

Ik had een subwoofer gebouwd voor in de auto..

Dit topic:
[topic=388763/1/25]

maar, ik heb em dus bekleed en goed laten drogen weekje, nu haal ik em net weer van boven om hem eens te bewonderen, dus ik sluit em ff aan (in mn kamer dus) op mijn homesubwoofer (de versterker) en ik zet muziekje op en net als de bass komt hoor ik gewoon helemaal geen bass toen ie niet bekleed was wel...wtf hoe kan dat nou ??????
Ik ben een beetje gaan uitzoeken, heb dr een plank onder de sub gelegd, en dan hoor ik +/- 40 ervan...nu had ik em ff in de hoek op de bank gezet, en hoor ik ineens alles gaat mn broek trillen voel ik druk in mn maag en oren enzo...

Mijn vraag is hoe kan dit, nou en wat is het probleem ??

hier enkele pics hoe hij op de bank stond:

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.webspace.friaco.nl/probleem/Pict0018.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.webspace.friaco.nl/probleem/Pict0021.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.webspace.friaco.nl/probleem/Pict0022.JPG

Help plz :'(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

is de bank niet te "meetrillend" ofzow ?? vaag prob idd

4015Wp west (Dordrecht)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 18:57 schreef Tutti-frutti het volgende:
is de bank niet te "meetrillend" ofzow ?? vaag prob idd
op die bank is het dus goed...toen ik hem net gebouwd had en hem dus testte zonder vloerbedekking was het gewoon goed, en nu niet meer...maar het lijkt mij nogal zwaar vaag als het wel de vloedbedekking is...en zo wel wil ik weten waarom... is wekkel in de buurt of jvs ofzo :? :'( help

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ok, heb je de speaker op de precies dezelfde plaats gezet als waar je hem eerst getest had ? Die vloerbedeking kan behoorlijk dempen natuurlijk, maar aan de buitenkant zou het geen enorm verschil moeten maken. Maar, de kast zorgt natuurlijk voor het geluid van de sub. Nu wordt het geluid dat in de kast zit behoorlijk gedempt door de vloerbedeking die aan de buitenkant zit. Dat zou je probleem moeten zijn. Maar hoe klinkt hij in de auto ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 19:15 schreef tbusquet het volgende:
Ok, heb je de speaker op de precies dezelfde plaats gezet als waar je hem eerst getest had ? Die vloerbedeking kan behoorlijk dempen natuurlijk, maar aan de buitenkant zou het geen enorm verschil moeten maken. Maar, de kast zorgt natuurlijk voor het geluid van de sub. Nu wordt het geluid dat in de kast zit behoorlijk gedempt door de vloerbedeking die aan de buitenkant zit. Dat zou je probleem moeten zijn. Maar hoe klinkt hij in de auto ?
Hmm, inmiddels heb ik mn kamer wel weer verbouwd en had ik hem dus net niet op de originele plek liggen..maar die plek kan ik nog wel gebruiken dus dat test ik NU ff...

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
wtf, nu doet ie het wel weer wreed goed hoe kan dat nou ?? heb ik met mn subwoofer van sony ook wel last van..maar ik wil nu toch wel eens weten wat het is...

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
/offtopic
ohohw. :D

->Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij
kost vanaf nu €1,62 ©tbusquet

Mwah, voor mij maak je wel ff een uitzondering hé :? ;) :D

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 15 februari 2002 19:37 schreef Alfa_33 het volgende:
wtf, nu doet ie het wel weer wreed goed hoe kan dat nou ?? heb ik met mn subwoofer van sony ook wel last van..maar ik wil nu toch wel eens weten wat het is...
Je hebt hem dus getest OP die sony sub, en je hebt daar wel eens dezelfde problemen mee, dus ik zou zeggen dat je Sony sub naar de tiet is. Probeer hem ff in je Alfa'tje 33 dan, kun je gelijk ff melding doen van de akoustiek.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Klinkt als staande golven in je kamer en je luisterde in een "knoop" (loop een door de kamer heen, als elders de bas veel harder klinkt sta je in een "buik")

(Of die Sony sub staat mee te trillen (als extra baskast ?)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Gooi dat ding zo spoedig mogelijk in je wagen, daar waar ie thuishoort :P

Overigens is het de bedoeling, dat je kast geen enkel geluid geeft, maar alleen je speaker.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wat is het design van het beesje? heb je er een tekening van gemaakt? toch geen bekleding in de binnenkant he? :D
ken je niet een bouwtekening met maten enzow posten

ik kijk nou er effe naar, en misschien was het voor in de auto slim geweest als je de poorten naar voren had gericht, dus aan dezelfde kant waar de woofer zit, dus niet 1 grote maar 2 kleine, dan richt alles zeg maar 1 kant op.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 20:44 schreef Duck-Twacy het volgende:
Klinkt als staande golven in je kamer en je luisterde in een "knoop" (loop een door de kamer heen, als elders de bas veel harder klinkt sta je in een "buik")
kun je dat ff nader uitleggen ????

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 20:44 schreef Wekkel het volgende:
Gooi dat ding zo spoedig mogelijk in je wagen, daar waar ie thuishoort :P

Overigens is het de bedoeling, dat je kast geen enkel geluid geeft, maar alleen je speaker.
Hij is volledig luchtdicht, bij de speaker lekt niks, bij de basspoort ook niks xtras zeg maar de naden met ut hout, en bij de terminal lekt ook vrijwel niks, de lucht komt alleen nog een heeeeeeeeel klein beetje door de draad aansluitingen door :D ma das ligisch....maar hij moet het dus wel gewoon goed doen in de auto ???...kheb namelijk nog geen versterke die moet ik nog kopen...

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 22:52 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Hij is volledig luchtdicht, bij de speaker lekt niks, bij de basspoort ook niks xtras zeg maar de naden met ut hout, en bij de terminal lekt ook vrijwel niks, de lucht komt alleen nog een heeeeeeeeel klein beetje door de draad aansluitingen door :D ma das ligisch....maar hij moet het dus wel gewoon goed doen in de auto ???...kheb namelijk nog geen versterke die moet ik nog kopen...
Volledig LUCHTDICHT?? :? BASSPORT :? :?

Doet hij het misschien enkel op deze zijkant?, dan zitten de kabels niet goed vast :(

• JvS
  • Laatst online: 10:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hij is volledig luchtdicht
WOEI! nieuw concept :P. De luchtdichte Basreflex :D.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 22:59 schreef JvS het volgende:

[..]

WOEI! nieuw concept :P. De luchtdichte Basreflex :D.
zeikerd ;) :D :+

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hij bedoelt natuurlijk dat er nergens gaatjes zitten, behalve het basreflex poortje wat natuurlijk een gat op zichzelf is :P Maar dat wisten jullie natuurlijk al :)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Dat noemen ze nou acoustiek.. ;) Niet voor niets is de plaatsing van een sub heel erg belangrijk in een ruimte.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 15 februari 2002 22:48 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

kun je dat ff nader uitleggen ????
Zijn we weer. De muren van je kamer zijn altijd "vaste punten" (knopen) voor de geluidsgolven. Bij een bepaalde frequentie past een halve geluidsgolf precies tussen 2 muren (met de buik in het midden). Bv 43 Hz voor 4 m. Dan hoor je deze toon bijna niet als je dicht tegen de muur (waar de knoop is) luistert. Alle veelvouden van deze frequentie (86, 129, ..) geven ook een staande golf, maar dan met meerdere knopen en buiken. (dus meerdere plekken zonder bas).

Ik vond met google deze leuke applet die wat laat zien. Je kunt de lengte (breedte, hoogte) van je kamer invoeren en het laat zien welke basis staande golflengten er zijn.
http://home.a-city.de/walter.fendt/phnl/stlwaves_nl.htm

NB maak de buis wel aan beide zijden dicht

edit hier nog een plaatje (geluidsgolf is natuurlijk longitudinges)
http://www.sonus.nl/begrip/loop_staan.html

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

als je dat ding met de woofer naar boven in de auto legt krijg je echt wel een veel betere bas, het was wel beter geweest als de poorten aan dezelfde kant van de woofer hadden gezeten. Maar geloof maar dat ie het in je auto prima zal doen

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07 09:35
ben nou zelf een ht sub aan het maken met een infinity ref1230W.
(is dit eigenlijk wel een goede keuze? :? )
(heb ook die infinity kappa 100.3se bekeken met winisd maar qua grafieken ziet de ref1230w er beter uit)
maar aan welke kant kan ik het beste m'n basreflex pijp doen?

weetikveel!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

weetikveel! schreef op 27 september 2004 @ 20:41:
ben nou zelf een ht sub aan het maken met een infinity ref1230W.
(is dit eigenlijk wel een goede keuze? :? )
(heb ook die infinity kappa 100.3se bekeken met winisd maar qua grafieken ziet de ref1230w er beter uit)
maar aan welke kant kan ik het beste m'n basreflex pijp doen?
WTF is nu je reden om een topic uit 2002 te schoppen 8)7 ? Open dan een nieuw topic, of zoet het op, want het is al wel vaker gevraagt. Om je toch maar ff te helpen:

BR plek maakt niet uit, maar direct achter de woofer is niet echt ideaal (echter ook niet erg kritisch bij een subwoofer. Of de ene woofer er beter uitziet dan de andere kun je toch zelf wel zien.. Zonder afstelling en inhoud e.d kun je er toch niets van zeggen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

... gaat lekker vandaag ... dubbelpost |:(

[ Voor 95% gewijzigd door voodooless op 27-09-2004 20:51 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.