Toon posts:

Voor alle Tweakers : Je mening over Compaq?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

(Ik weet niet wat ik nu weer over mij heen afroep *D )

Compaq = stabiel en goed voor kantoor applicaties en internet.
Weinig herrie (maar 1 fan) (in de oudere modellen)
Brakke CRT monitoren (goedkoopste chinese import)
Algemeen oordeel: Prima PC's mits je er een andere monitor aan hangt...

BTW wat heeft dit met Overclocking & Case Modding te maken??? :P

Verwijderd

positief...

hmmm ,, weinig doa's vooralsnog... de kasten en koeling vind ik absoluut kwaliteit ,, nooit temperatuur problemen, nooit kast problemen, ben een fan van het klik en inschuif systeem van alle drive bay's ....

negatief

...klote geheugen is ook nooit compatible ...
waarom zo weinig aandacht aan videokaarten etc
tis vrij duur voor de hardware die je erin terug vindt

• YoMarK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 14:51
Op vrijdag 15 februari 2002 15:57 schreef divx4me het volgende:
ja het zelfde als vobis he het zou een A merk pc moeten zijn maar er zit goeie kopen rotzooi in
Wat een onzin.
Je hebt er duidelijk geen verstand van.

Compaq's voor het bedrijfsleven zijn gewoon ontzettend goed. Ze zijn stabiel, stil, en bovendien makkelijk te onderhouden.
Houd er wel rekening mee dat de Home Pc's van Compaq totaal andere machines zijn.

Je kunt dit totaal niet vergelijken met een PC van de vobis, wat gewoon PC's zijn die in grote hoeveelheiden zijn ingekocht van het moederbedrijf in duitsland. Dat zijn vaak Pc's met prulcomponenten, maar soms zit er ook erg goed spul tussen.

YoMarK out...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 16:01 schreef /downtime/ het volgende:
B. Waar hebben we het over? De professionele bakken van Compaq of hun Presario-bakkies? Daar zit nogal wat verschil tussen volgens mij.
C. Ik heb veel met de professionele Compaqs gewerkt en ben d'r dik tevreden over. Vooral de nieuwere types zijn goed gebouwd, niet meer zo eigenwijs als vroeger, en de service van Compaq is top.
Dat ben ik met je eens en ik denk dus ook dat veel van de mensen die hier de boel lopen af te kraken niet eens weten waar ze het over hebben!! Laat staan dat ze er ervaring mee hebben.... Idd zijn de nieuwe types niet meer met die compaq rommel van vroeger gemonteerd waardoor je verplicht was hun spullen te kopen en tegenwoordig maakt het dus niet uit wat je erin stopt!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Zo'n Compaq Pressario (heb een 5220 gehad) is meer voor de beginnende PC gebruiker, want alles zit al in elkaar. Goede handleiding en documentatie. Ook kun je rekenen op support...weliswaar een dure lijn :p MAAR owee als je denkt aan upgraden, dan sla je bijna in alle gevallen dus mooi de plank mis met een Compaq...

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

YoMark: Juist dat zei ik nou net ook *D

All your base are belong to Chuck Norris

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Compaq is te duur :(
2. Uitbreiden kan niet :(
3. Laptops zijn wel OK (andere merken kunnen ook niet worden uitgebreid. :P

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 16:03 schreef User2001 het volgende:

BTW wat heeft dit met Overclocking & Case Modding te maken??? :P
Geen ene k*t, maar goed er werd in een ander topic zoveel over gezeurd dat ik dacht dat er hier veel mensen zitten die hier blijkbaar hun frustraties over kwijt willen en dat blijkt want het aantal replies groiet aardig hard!! >:)

Verwijderd

Nou nou, dit klinkt toch heel wat anders dan het geschreeuw en de flames in het andere draadje.. :+ Ik zie hier meer positieve dan negatieve reacties.

Verwijderd

prima machine voor de office professionals *D

hun servers zijn ook heel fijn/goed

maar voor thuis, nee, dan wil ik toch liever een zelfbouw

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:04 schreef YoMarK het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Compaq's voor het bedrijfsleven zijn gewoon ontzettend goed. Ze zijn stabiel, stil, en bovendien makkelijk te onderhouden.
Houd er wel rekening mee dat de Home Pc's van Compaq totaal andere machines zijn.
...
Inderdaad :)
Maar ook die home PC's zijn goed te gebruiken

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Op server gebied zijn het prachtige machientjes,
enkel de "Home" pc-tjes waren aan de rotte kant, op gebied van configuratie, conflicten en weet ik wat nog allemaal.

De laatste generatie is echter enorm verbeterd, die doen niet echt meer onder voor een gewone kloon.

De vraag is: Wil je zoveel meer geld uitgeven aan een PC die "bijna" even goed is als een kloon? het is tenslotte de naam die je extra veel betaald...

...Just an opinion... :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Topictitel ontschreeuwd. NIET MEER DOEN AUB !

Aannames zijn fataal.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55

ErA

Compaq is net als alle merken. Goed geinstaleerd met veel software. Vaak ook een goede cpu en genoeg ram. Maar een goede videokaart is nooit aanwezig. Gewoon iets voor school of voor op 't werk. Of als leek home pc

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

beetje een onzin topic??
laat iedereen dit voor zichzelf weten...

Dit topic is niet anders dan andere topics. En je topic klopt nie: je vraagt naar de mening, maar je spoort aan dat er geen mensen gaan flamen over compaq. Maar als dit hun mening toch is, laat hun dan. Dit gaat een flamewar worden....

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Compaq? Nee bedankt. Had een tijdje terug een compaq P133 te pakken, gratis gekregen, was kapot, stond al een tijdje in de bezemkast van een bedrijf.

Mobo was dus stuk. Lullig : mobo kan weg (ok)
Lullig 2 : videokaart kan weg (onboard :()
Lullig 3 : Netwerkkaart kan weg (onboard :()

Maar goed, ik heb de CPU, HD en geheugen eruit geplukt en de rest weggedaan. Oh ja, de kast en voeding : niks AT of ATX, compaq moest van allebei een beetje hebben. En wie denkt dat dat dan weer een standaard op zich is, een IBM mobo wat zo ongeveer hetzelfde was opgebouwd week natuurlijk 1 CM af en kon niet geplaatst worden (zonder hamer oid).

Het lullige is gewoon dat upgraden niet tot nauwelijks mogelijk is, en als er 1 ding stuk is kan bijna de hele comp weg. Nou ja, ik heb een IBM 386 staan en daarbij is het erger. Daarin voldoet ronduit niks aan welke standaard dan ook. Mobo is IBM formaat, voeding heeft 1 of andere vage aansluiting, floppy kan in geen enkel ander systeem werken (geen normale voedingsconnector voor flop) HD heeft ook een vage aansluiting, mobo heeft geen PCI/ISA. Er waren maar 2 dingen standaard aan die bak : de simms (niet getest maar zagen er normaal uit) en de x86 compatible CPU : een Intel 386. (op het mobo gesoldeerd natuurlijk, niet vervangbaar, maar dat was destijds standaard, ook bij "normale" pc's)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

de proliants staan toch bekend om hun kwaliteit die (bijna) gelijk is aan de delletjes???

Wat ik de afgelopen 3 jaar aan prijzen van die presario's hep gezien is gewoon triest, en waarom in een computer waarmee ze adverteren als een family computer een superdure 3Com Netwerkkaart :?

Je betaald ook gewoon voor het merk, dat is gewoon zow, netals bij dell alhoewel die wel goedkoper zijn (in verhouding) dan vroeger.

en om even binnen casemodding te blijven, die kassies zien er niet uit maar das mijn smaakt natuurlijk :P

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 09:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Sowieso moet dit in HA. Waar het waarschijnlijk wel van een slotje voorzien zal worden.

Move OCM -> HA.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:08 schreef Ligone het volgende:
Op server gebied zijn het prachtige machientjes,
enkel de "Home" pc-tjes waren aan de rotte kant, op gebied van configuratie, conflicten en weet ik wat nog allemaal.
...
Configuratie? Problemen? Ben van WIN 98 naar WIN ME naar XP gegaan en geen problemen gehad...
Andere HDD, ook geen problemen...
tweede HDD: idem

BTW Compaq was anders wel de eerste PC fabrikant die de BIOS van de concurrent wist te klonen :)
Dankzij compaq zitten jullie dus op ya intel / amd / cyrix / whatever bakkies te ramme om dit forum te vullen!!!

:7 :7 :7
(Ja dat wisten jullie niet, he??)

• gcb
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Mijn ervaringen met Compaq Presario systemen (zeker de latere) zijn niet zo best. Het zijn moeilijke beestjes.

Maar de professionele systemen :9~! Neem nou (paar jaar terug) de Professional Workstation 5000. Machtig mooi ding, geen gedonder, werken met die hap. Of die EVO series nu, heel aardig spul.

Ok, het is wel duur. Maar ja... het zij zo.

• Felyrion
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

3. Laptops zijn wel OK (andere merken kunnen ook niet worden uitgebreid.
idd, de laptoppies zijn best aardig!

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
Ik vind het gedoe met die 2e std partitie enz zeer klote, ik kon bijvoorbeeld niks meer installeren (OS) en dat vond ik kut, en dan kwa drivers was ook klote.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:11 schreef GaMeOvEr het volgende:
Sowieso moet dit in HA. Waar het waarschijnlijk wel van een slotje voorzien zal worden.

Move OCM -> HA.
Had je op het andere draadje over compaq-modding ook een slotje moeten zetten, naar mijn mening :? Dat was meer een flame-war...

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Wacht effe ik werk bij VOBIS en wij maken al onze pc zelf niks in kopen uit gare landen. er komen alleen maar a merke in. A-open ASUS msi en meer van die zooi.
Op vrijdag 15 februari 2002 16:04 schreef YoMarK het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Je kunt dit totaal niet vergelijken met een PC van de vobis, wat gewoon PC's zijn die in grote hoeveelheiden zijn ingekocht van het moederbedrijf in duitsland. Dat zijn vaak Pc's met prulcomponenten, maar soms zit er ook erg goed spul tussen.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Verwijderd

Ik zit op m'n werk met een compaq en ik ben er te vreden mee

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:06 schreef bas_konings het volgende:
1. Compaq is te duur :(
2. Uitbreiden kan niet :(
3. Laptops zijn wel OK (andere merken kunnen ook niet worden uitgebreid. :P
Wat een gelul.....
1. uitbreiden kan
2. Eur950,- ex btw voor een kompleet setje incl monitor
3. Laptops zijn echt wel uit te breiden.

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:12

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Op het werkt hebben we ongv. 8 of meer compaqs staan. En daarvan doet 1 het maar pokke. En de rest gaat goed.

Eerst was me oordeel compaq :r

Maar opzich is het wel een goede pc kwa uitbreiden wat minder.

[/edit]
maar voor de tweaker is het echt niks
[edit\]

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 16:14 schreef Roezjuh het volgende:

[..]

Had je op het andere draadje over compaq-modding ook een slotje moeten zetten, naar mijn mening :? Dat was meer een flame-war...
Ik ben dit topic niet voor niets gestart!!!

En bewust in OCM.

Maar dat is het jammere van die modderators hiero... Ze zien gewoon niet hoe het zit... Stel je een vraag voor de tweede keer dan is het hup een slotje, maar als een topic compleet zinloos is en alleen maar off-topic (waar deze moderators zelf lustig aan mee doen) dan is een slotje of verplaatsing niet aan de orde....

een woord: ZIELIG

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 15 februari 2002 16:15 schreef Dr_Love het volgende:
Wacht effe ik werk bij VOBIS en wij maken al onze pc zelf niks in kopen uit gare landen. er komen alleen maar a merke in. A-open ASUS msi en meer van die zooi.
[..]
Tis dat je zelf zegt dat je er meer zooi in doet ;)

Maar inderdad dit zal wel een slotje worden ;(

Ach ja, compaq is leuk zolang je maar niet gaat upgraden, geen games wilt spelen en het niet erg vind dat als er 1 dingetje stuk is je je hele comp weg kunt gooien. Oh ja en als je zo'n smak geld voor de naam wilt neerleggen...de garantie is natuurlijk weer wel mooi, maar die is vooral voor bedrijven handig (voor bedrijven moet de garantie gewoon goed zijn, die kunnen niet tijden lang op een nieuwe computer ergens wachten). (alhoewel je garantie als consument ook wel eens nodig hebt ;))

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Dr_Love

Dr_Love

Ik heb zelf ook een compaq thuis staan. is wel aardig alleen ja overclocke ho maar. Uit breiden gaat gewoon goed zat eerst een amd athlon 550 in (k7) en nu een amd athlon 800Mhz. ook gewoon extra geheugen bij geprikt werke hoor en ook een andere videokaart (geforce2ti) geen probleem en harddiskje er bij (60gb) geen probleem en ook andere sound live 5.1 erin had geen onboard geluid maar een losekaart.
ALLES WERKT PERFECT.(en dat met winxp wie had dat gedacht???)

alleen blijft jammer dat ik mijn cpu niet kan overclocken.

• LosserNL
  • Laatst online: 16-08 12:16
Compaq is goed zolang je niks wil tweaken.....support is goed (vooral voor laptops). En laptops zijn nog goedkoop ook voor wat je krijgt ivm andere merken!

Niks mis mee...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

compaq: goede PC's, niet veel ervaring met service, weinig te tweaken, best wel uitbreidbaar voor de gemiddelde computergebruiker (tussen truus huisvrouw en een tweaker in ;))

als er "merk" PC's gekocht moeten worden, gaat mijn voorkeur echter eerder uit naar bijv. HP of liever nog Dell.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
zelf verbouw ik een hoop aan compac pc's. en vooral de oudere zijn een probleem, dat je bijvoorbeeld speciale klemmetjes en schroefjes nodig heb, omdat ze anders niet in je compac passen, ook het feit dat ik de hele pc eruit moest halen (dvd wegschuiven, voeding eruit, balkje weghalen) om geheugen te vervangen vond ik zelf niet zo handig.

maar voor de simpele gebruiker (eentje die er niks aan wilt veranderen) zijn ze best aardig, redelijk stabiel en makkelijk in gebruik.

maar zelf zou ik altijd bij de zelfbouw blijven. net zoals mijn pc, custom build.

• Felyrion
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

een slotje is hier niet terecht vind ik, dit is geen flame-war, hier worden nog best nuttige dingetjes gezegd!

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op vrijdag 15 februari 2002 16:15 schreef Dr_Love het volgende:
[..]
Heej collega :P

Ik werk ook bij Vobis en idd, allemaal A-merk...

modems en lan kaarten van sitecom, videokaarten van gainward, gigabyte of hercules, mobo's van asus, msi of gygabite... Dus dat is idd een beetje onzin.

Die tijd dat het allemaal merkloze zooi was is allang voorbij (anders was ik er nooit gaan werken :P)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Compaq: ideaal voor bedrijven die veel PC's willen hebben zonder veel gezeik... Voor de n00b-consument ook wel aardig, maar eigenlijk te duur... Dan kun je beter voor Dell gaan...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Compaq zuigt opzich best wel hard, doordat je niks aan de configs kunt veranderen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 15 februari 2002 16:26 schreef RAILGUNNER het volgende:
Compaq zuigt opzich best wel hard, doordat je niks aan de configs kunt veranderen.
Dat ligt er maar net aan natuurlijk... In een omgeving waar er nix aan de configs veranderd mag/hoeft te worden (scholen, bedrijven) is dat ideaal natuurlijk...

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Vergeten jullie niet de doelgroep ? Een vobis compu kan ideaal zijn voor de beginnende of doorsnee gebruiker. Die hoeven niet zo nodig alles top maar hebben meer aan service. Iemand anders wil graag alles A-merk, super snel en getweaked en hoeft geen service. Een compaq compu met alles onboard kan perfect zijn voor bedrijven. Ook hier zal support en "standaard" onderdelen het belangrijkste zijn. Je wilt je compaq uitbreiden met een dvd ? Daar is een compaq component voor. Ongeacht het feit dat er ook wel een normale dvd in gaat bijv.

Ik zie sommige mensen braken op het feit dat compaq/vobis/ander kant en klaar merk slechte machines zouden zijn maar misschien vergeet je dan wat de doelgroep is van de fabrikant

• Dr_Love

Dr_Love

effe nogmaals voor de duidelijkheid. vobis heeft maakt zelf pc's en niet kant en klare hap. je kunt ze hellemaal zelf samenstellen.

en compaq is wel aardig maar zelf laat ik mijn pa er geen meer kopen. zie mijn vorige reply.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:33 schreef grhmpf het volgende:
...
Ik zie sommige mensen braken op het feit dat compaq/vobis/ander kant en klaar merk slechte machines zouden zijn maar misschien vergeet je dan wat de doelgroep is van de fabrikant
:P :P :P

Applaus!!!!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski heb hier 2 Compaq comps staan werken beide perfect

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 15 februari 2002 16:33 schreef grhmpf het volgende:
Amen!

Natuurlijk is een Compaq niet iets voor een Tweaker, maar een Formule 1 coureur gaat toch ook niet in een Lada racen?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik gebruik al ja-ren Compaqs voor het bedrijf waar ik sysadmin ben. Was zo toen ik hier kwam en het blijft ook zo. Alle desktops, laptops en servers zijn allemaal Compaqs.

Software-ondersteuning via internet is gewoon perfect: voor alle Windows-versies (Windows want kantoor, maar das weer een andere discussie) ondersteuning. Als je je serienummer invult, krijg je meteen te zien wat voor hardware erin zit, met links naar de downloadable software.

Support is prima. Monitor kaputt? Volgende dag wordt-ie omgeruild door Compaq. Gewoon met standaard of extra garantie.

Voor kantoor zijn deze bakkies prima: goedkoop (want grote afzet, en niet goedkoop want rommel), stil, stabiel.

Upgraden is geen probleem - voor mij. Als iemand anders moeite heeft met het upgraden van haar of zijn Compaq, betekent dat niet meteen dat Compaq niet upgradable is, maar dat zij/hij de fokking manual eens moet lezen. Ik heb nog nooit, maar dan ook *nooit* problemen gehad met het upgraden van een Compaq, tenzij je natuurlijk een PIII in een computer van zes jaar oud wil zetten, wat op geen enkel merk kan.

Ik begrijp echt niet wat er mis is met Compaq. DOA? Eén telefoontje en ze komen een nieuwe brengen. Duur? Ik vind €1100 voor een PIII met NIC, CD en 17"-monitor niet duur (3 jaar on-site garantie extra: €120). Moeilijk te upgraden? Moet je je nieuwe geheugen er niet met een HaMeR inrammen!

Bloed, zweet & koffie

• Master_Egg
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

compraq ... dat zegt denk ik voldoende :)

Verwijderd

Heb een pc prive project (mee)begeleid waar op last van de directie alleen Compaq PC's gekocht mochten worden.

Van de circa 250 PC's had er slecht 1!!! een mankement ( kapotte muis). Voor het overige draai(d)en deze PC's als een zonnetje. Als begeleider heb je dan echt niets om over te klagen.

Heb dit wel eens anders meegemaakt met ons eerste project. Dit betrof hier 100 stuks Headstart 1 computers (XT computer,ja alweer een hele tijd geleden :) ). Deze zijn ALLEMAAL stuk gegaan. Verreweg de meeste overigens doordat de monitor ( Philips) stuk ging ( en waar op een gegeven moment zowel V&D als Philips weigerden om nog garantie te geven op de reparaties :( ).

Ik kan je verzekeren dat je dan menig slapeloze nacht hebt en niet met een gerust hart door het bedrijf loopt ook al kon je er niets aan doen. Ik had anders geadviseerd maar de directie durfde niet met een kleinere PC zaak in zee te gaan.

De Compaq doet overigens nog steeds trouw zijn dienst als server :)

Verwijderd

Compaq zijn goede computers voor bedrijven die er geen omkijken naar willen hebben. Als dat ding kapot is bel je en hij wordt gemaakt. Binnen 2 dagen.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
* stiena heeft 2 compaq's hier.... nooit problemen mee

1 ervan is server (deskpro) en de andere is een werkstation van me zusje (prolinea). Nog nooit problemen what so ever meegehad. Stabiel als een huis (server draait linux en werkstation NT 4).
Ook slikt me server elke soort ram wat ik erin duw, van noname tot crucial....

wat ik helemaal tegek vin van me server is dat 'uitneembare' ding waar ik me pci en isa kaartjes op kan mikken. zo'n hele module eruit schuiven kaartjes erin en terug schuiven, werkt erug fijn.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Na al deze reactie's heb ik ook nog wel een leuk verhaaltje:

Mijn broer was zo stom om een Compaq Prolinea (verplicht PC-Privé) te kopen, en ik heb toen maar de standaard software vervangen door Win98se (geen Compaq home-studio ofzo). Toen moest ik alleen nog op zoek naar de drivers. Dus op naar de web-site van Compaq. Type nummer ingetypt, en gelijk alles kunnen downloaden. video/sound/mobo/modem/enz. Alleen zat er in deze compaq dus geen standaard modem voor dat type geïnstalleerd. Er zou een PCI-modem in moeten zitten, en er zat een echt compaq ISA-modem in. Dus de drivers werkte logischerwijs niet.

Niet getreurd, ik de compaq-helpdesk (fl. 1,05/min) aan de lijn gezeten (gelukkig op mijn werk). En zij bleven beweren dat het een PCI-modem was wat er in die Prolinea zat. Uiteindelijk helemaal wanhopig over het onbegrip/onkunde een foto gemaild aan de betreffende helpdesker (nog steeds aan de telefoon). Hij bekeek de foto en moest toegeven dat het inderdaad een ISA-modem was. Het modem was uitgebreid voorzien van allemaal Compaq logootjes, part# en replacement-code's. Dus ik vraag welk modem dit is, en welke drivers ik nodig heb. Kon hij me niet vertellen |:( Hij kon alleen drivers bij computermodellen zoeken, maar niet de drivers bij een modem (ook niet als alle nummers bekend waren). Na 90min de verbinding maar verbroken.

Uiteindelijk maar de kartonnen beschermhoes van het modem gescheurd, en drivers gezocht bij de juiste chipset. Werden uiteindelijk HP-drivers voor een Compaq-modem.

Verwijderd

Compaq is ook van hp :)

Verwijderd

Als partikulier?

Beetje duur voor de hardware die je krijgt. Staat wel een hoop software tegenover. Ondertussen redelijk gestandaardiseerde hardware (was wel eens anders).

Als bedrijf?

Groot bedrijf met service zoals je van een groot bedrijf kunt verwachten (onderdelen na 2 jaar etc.) De prijs van de PC vorm grofweg 1/3 van de TCO. Als het onderhoud verhoudinsgewijsgoedkoop is, dan mag hardware best een stukkie duurder zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 16:43 schreef Master_Egg het volgende:
compraq ... dat zegt denk ik voldoende :)
A gutte gutte gut.... wat een goed onderbouwde mening !!!! :r

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
compraq geheugen pc 133 van 64 hele mb's voor de spetterende aanbieding en afgeprijst met 0,1 % voor 35 euro :? zelfs de duurste mem reep van 64 mb sd ram met ecc zit nog onder deze prijs :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De Compaq servers en Deskpro machines, zeg maar alles wat geen prutsario is, is goed spul. Het werkt bijna altijd.
De compaq prutsario troep vind ik een grote bak rommel. Vaak vind je er van die rommel tussen, zoals Quantum lct10/20 disks en S3 Savage4 kaarten (ja, heb zelf eentje gehad, ik kan dus weten hoe :r die zijn, 't zijn zelfs S3 reference kaartjes :r )
Kennis had via NoordNed samen met een heleboel andere chauffeurs een Compaq Prutsario gekocht, ben inmiddels al bij 4 chauffeurs langs geweest, zowat allemaal hetzelfde probleem: ze wouden meer met dat ding dan wat er standaard in zat |:(
Was zelfs 1 chauffeur bij die ongeluk had met de beeldschermen: pas de 4e was goed. Service was echter wel goed: ff bellen en binnen 24 uur een andere (logisch als je beeldscherm het binnen twee uren begeeft en ze zijn nog steeds in de buurt aan't verschepen)

Verwijderd

Uit ervaring weet ik dat wat er gezegt wordt niet echt klopt.
Tuurlijk gaan er wel eens systemen stuk. Ook zijn ze soms DOA maar dat geld ook voor Fujitsu-Siemens en andere.

Vooral bij de servers van Compaq heb ik weinig tot geen problemen.

Maar als je goede support wil moet je gewoon een CarePaq er bij kopen. dan kunnen ze binnen 4 uur bij je op de stoep staan.

Maar overall gezien is Compaq niet slechter of beter dan een ander merk zeker sinds de nieuwe EVO serie uit is.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
Op vrijdag 15 februari 2002 16:51 schreef Dave Schalk het volgende:
Compaq is ook van hp :)
Is dat al definitief dan?
Twijfels over doorgaan HP-Compaq deal
Familie Hewlett staat niet achter Compaq deal
Meer weerstand tegen HP-Compaq fusie
Fusie HP en Compaq blijft haalbaar

Volgens mij valt de beslissing bijCompaq pas op 20 maart en probeert hewlett Packard de aandeelhouders met advertenties over te halen.

• _JGC_
  • Nu online
Op vrijdag 15 februari 2002 16:22 schreef limoentje het volgende:
compaq: goede PC's, niet veel ervaring met service, weinig te tweaken, best wel uitbreidbaar voor de gemiddelde computergebruiker (tussen truus huisvrouw en een tweaker in ;))

als er "merk" PC's gekocht moeten worden, gaat mijn voorkeur echter eerder uit naar bijv. HP of liever nog Dell.
Dell is het enige merk waar ik 100% tevreden over ben. HP komt bij mij op hetzelfde stapeltje als Compaq en Packard Bell: el cheapo onderdelen voor een superhoge prijs (lees: onboard videokaart of S3 Savage kaartjes en superslome 4500RPM Quantum disks)

• Abbadon
Mijn mening over Compaq? Wel, ze maken snelle AlphaServers :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• snoei
  • Laatst online: 16-08 17:36

snoei

kabels... :D

:r

Verwijderd

Ik heb met compaq redelijk goede ervaring bij klanten

voordelen

-pre-installed
-compleet
-lekker klein
-support-contract met redelijke voorwaarden
-_bijna_ overal in te kopen

nadelen

-Hardware vervangen met _niet-compaq_ onderdelen == onmogelijk
-bij defecten / vervanging moet je vaak lang wachten
-overal waar het mogelijk is in de software / bios zie je Compaq staan :(

verder werken ze prima (voor kantoorwerk)
ik maak het weinig mee dat er problemen zijn met de pc/ het gebruik ervan en als die er zijn zijn ze meestal door een klant veroozaakt..

ik werk BTW bij klanten altijd met de deskpro series (lekker klein)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik ben zelf een overtuigd deskpro gebruiker het is een nette pentium pro
en problemen met upgraden heb ik nog bijna niet gehad ik heb de cd speler en hd vervangen door sneller en groter spul ik heb een brandertje erbij gedaan en het geheugen naar 256mb volgepompt
dus hoezo problemen met uitbreiden hij is nog steeds stabiel en werkt lekker

voor profi bakkie's ben ik dus overtuigd compaq fan

Verwijderd

Zoo .. je bent net een dag of wat te laat. Ik heb in OCM even mijn mening over Compaq duidelijk neergezet.

Bottom line: Server = wel ok. Laptopjes = ook wel ok.

Maar Desktops : :r

Verwijderd

Ik ben de trotse eigenaar van een Compaq Armada M700, 650Mhz P3, en ik werk nu al bijna een jaar met dat ding. Ik heb nooit geen problemen gehad met support, omdat ik geen internet verbinding had in die tijd (woonde op kamer) kreeg ik zelfs een cd-rom toegestuurd met alle drivers (de originele was tijdens de verhuizing ineens foetsie :?)
Alleen vervangende onderdelen (lees: accu) zijn reteduur bij hun.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

:r COMPAQ :r

heb er 2 staan:
- veel te duur
- slechte bios (je kunt geen timings enzo instellen)
- installeer die dingen nooit met de begeleverde crash- cd !!

Meneer 1000 has spoken......

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
heb er alleen nog maar problemen mee gezien (zal wel komen doordat mensen met hun problemen pc bij mij langs komen).

maar ik vind het irri installen en die disk is waardeloos. af en toe wel een leuke laptop gezien maar verder :r

edit:
Op vrijdag 15 februari 2002 18:19 schreef dude123 het volgende:
:r COMPAQ :r

heb er 2 staan:
- veel te duur
- slechte bios (je kunt geen timings enzo instellen)
- installeer die dingen nooit met de begeleverde crash- cd !!
waarom schrijf jij compaqu met hoofdletters je caps aan ofzo ze zijn het echt NIET waard >:)

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Op vrijdag 15 februari 2002 18:22 schreef juanp het volgende:
heb er alleen nog maar problemen mee gezien (zal wel komen doordat mensen met hun problemen pc bij mij langs komen).

maar ik vind het irri installen en die disk is waardeloos. af en toe wel een leuke laptop gezien maar verder :r

edit:
[..]

waarom schrijf jij compaqu met hoofdletters je caps aan ofzo ze zijn het echt NIET waard >:)
die u achter compaq anders ook niet hoor :Y)

Meneer 1000 has spoken......

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
heb er 1 staan hier die als router gaat dienen, een compaq deskpro 2000... P1 150. overgenomen van iemand. ik had niet de originele HDD, en er dus een 500 MB ingehangen. meer heeft een router echt niet nodig (hoewel ik na de zomervakantie een site met cgi-bin enzo ga hosten, maar dat zie ik tegen die tijd wel...). aangesloten, testflop erin, HDD krijgt een zwiep, en doet verder niets, ook niet herkent door testflop.

dus ik denk 'ik kijk wel ff hoe 'ie in de bios staat'... ik zoeken, kan niks vinden. gezocht op tweakers, blijkt de bios op de HDD te staan bij die oude compaqs... |:( ...

op zoek op de compaq site naar iets om die terug te zetten op de HDD, gedownload, op flop gezet, etc. compaq aan. :? doet niks :? ...

HDD in m'n eigen comp gehangen, bleek dood te zijn... tsja, daar kan die compaq niets aan doen (toch? :? ;) ). andere 500 MB erin gehangen (vraag niet waar ik die dingen vandaan haal. ;) ), flop in de FDD, comp aan, en bios installeren... toen deed 'ie 't wel.

alleen waarom je in je bios 16 kleuren en een muis nodig hebt? :? en waarom dat ding 4 MB groot moet zijn? :?

moraal van dit verhaal: zorg dat als je een oude compaq hebt, dat je ook de setup disks hebt. ;) <edit> en een werkende HDD. ;) </edit>

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• the noise
  • Laatst online: 11:05
ik verkoop compaq's maar dan wel de bedrijfs uitvoeringen. de deskpro's zijn betrouwbare bakken. het is jammer dat ze altijd een stukje achter de laatste ontwikelingen aanhobbelen. de leveren nu nog steeds veel machines met W98SE..

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Koop geen Compaq, tis net zo erg als Packard Bell

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Beekforel
  • Laatst online: 12:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik vind de professionele serie's [evo,ipaq etc] erg goed, goede service, stabiel etc.
Voor een doorsnee gebruiker kan zo'n nieuwe compaq makkelijk een paar jaar mee [3], dan word er meestal toch een nieuwe aangeschaft, zodat er ook geen problemen zijn met geheugen enzo.

• bonfie
  • Laatst online: 16-08 19:09

bonfie

hoezo slecht uit te breiden?

Ik heb er 1 met 4 pci uitbreidingssloten. Zitten nu 2 netwerkkaarten in, en is linux routertje.

Is trouwens nog een P120 met passive koeling :)

Ik hou van een stille router.

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

kwaliteit zal wel goed zijn maar compatibilliteit...

draait Microsoft ook linux binaries ??
NEE

Compac moet je niet volstoppen met rare hardware. verder zal het wel kwaliteit zijn....

doe mij maar zelfbouw en als ik een merk MOET kiezen dan HP!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Compaq is gewoon weer een ander b merk.
Leuk voor kantoren ed.

Powered bij meergranenbrood.

• _JGC_
  • Nu online
Op vrijdag 15 februari 2002 19:21 schreef xychix het volgende:
kwaliteit zal wel goed zijn maar compatibilliteit...

draait Microsoft ook linux binaries ??
NEE

Compac moet je niet volstoppen met rare hardware. verder zal het wel kwaliteit zijn....

doe mij maar zelfbouw en als ik een merk MOET kiezen dan HP!
Kijk uit wat je zegt, een HP Brio is de het equivalent van een Prutsario...

Compaq maakt goede machines, en heeft een serie die ze gebruiken om tests uit te voeren, zodat ze dat later in hun goede machines kunnen toepassen. Toevallig heet die testserie al tijden prutsario. Compaq is goed, maar die prutsario lijn dus niet.
HP is precies hetzelfde, ze hebben mooie servers, ze zullen ook wel redelijke workstations hebben, maar die HP Brio's moet je gewoon mijden.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
bios is shit idd..je kan nix instellen
verder voor particulieren: n00bs: ja, als je geld genoeg hebt, en het is voor zeg maar het officegebruik, zeker doen
voor games: nops

voor bedrijven: yeps, goeie service, maar als er snel een oplossing moet zijn is het minder, je wacht wel ~24 uur op die mensen

voor bedrijven is het meestal zelfs goedkoper dan zelfbouw, iemand die die dingen in elkaar zet kost ook veel geld, problemen zijn lastiger op te lossen etc

qua incompatibliteit (bestaat dat wordt :? ;)) van de nieuwe compaq's valt het mee, geheugen is gewoon standaard pc133 meestal, hdd is seagate meestal, cdrom ed zijn samsung geloof ik...etc

alleen de opbouw van die kasten is imo zooow onlogisch, werkt niet lekker met schroeven etc.

Verwijderd

geen ervaring met de prof series
maarre..
de presario's zijn prut, heb er hier 2 staan (2254)
werd gelevert met BETA versie win 98, en 1 met een half gare hdd, met wat (200mb) foute clusters, daardoor hebben we een jaar zitten kloten omdat win die clusters niet als fout herkende, uiteindelijk oppervlaktecontrole gedaan en zo kwam dat aan het licht..
en de service was BAR slecht
de uitbreiding is te doen, geheugen is slecht, heel slecht compatible, weinig slots, slots doen het wel (NIC in gezet), en alle shit is on-board, én die kasten zijn niet at en niet atx
er zit wel een heerlijk koelsys op, fan van voeding koelt proc (233), niet zoveel herrie, maarja, als die fan van PSU dan wat rottig gaat worden, is volgens mij nl zonder kogellager.....

Verwijderd

ik denk dat ik uit ervaring mag spreken over de deskpro serie, ik heb zelf prive :

1x compaq professional workstation ap550 2x1ghz PIII 512mb dual-chaneled ecc rd-ram inmiddels 2x36gb ultra160 scsi hdd, elsa gladiac 721 (gf200ti) vuurdraad, plexwriter (24x), met pioneer dvd 116
2x compaq deskpro en sff 1x733(128) en een maal 866(384)
1x compaq armada e500 piii 500 (128) laptop
1x compaq armada 1750 pII 400 (196) laptop
1x compaq netelligent 5708tx 1,6Gb switch

en weet je wat ik dacht eerst net zo over compaq als de meeste flamer's hier (ik liet me er echter nooit direct over uit). Maarja wijsheid komt met de jaren, en zie daar alles compaq en alles draaid als een zonnetje en is prima uit te breiden met zo goed als alle gangbare producten. Met name de uitlatingen van een moderater vind ik ongelooflijk, HELPDESK, je zou voor een ongeotiveerde uitlating als dat je vandaag al vaker gedaan hebt een waarschuwing moeten krijgen, al die ongemotiveerde opmerkingen. Ik kan persoonlijk een heleboel begrijpen maar jij zou toch echt beter moeten weten.

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07:01
Ik moet zeggen dat die iPaq van hun een superding is :)

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07:01
Op vrijdag 15 februari 2002 18:50 schreef the noise het volgende:
ik verkoop compaq's maar dan wel de bedrijfs uitvoeringen. de deskpro's zijn betrouwbare bakken. het is jammer dat ze altijd een stukje achter de laatste ontwikelingen aanhobbelen. de leveren nu nog steeds veel machines met W98SE..
Hmm, moet zeggen dat ik toch VEEEL liever w98 heb dan MeerEllende, ok, op dit moment zouden ze er wel XP bij mogen leveren, maar bedenk wel dat je gelijk de pro versie moet hebben a 450 piek en daartegen w98se voor 200 of zelfs minder...

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 26-02 21:53
Op vrijdag 15 februari 2002 16:01 schreef /downtime/ het volgende:
A. Je hoeft niet zo te schreeuwen |:(
B. Waar hebben we het over? De professionele bakken van Compaq of hun Presario-bakkies? Daar zit nogal wat verschil tussen volgens mij.
C. Ik heb veel met de professionele Compaqs gewerkt en ben d'r dik tevreden over. Vooral de nieuwere types zijn goed gebouwd, niet meer zo eigenwijs als vroeger, en de service van Compaq is top.
mee eens, vooral de nieuwe evo workstations werken top!
en met service van compaq ben ik ook tevreden. Het is niet zo dat je niet aan de hardware mag rommelen.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Killjoy
  • Laatst online: 16-08 20:36

Killjoy

Klingon lawn products

Nogal matig. Ik voel me bij Compaq altijd een n00b gebruiker. Je mag in de BIOS geen systeemkritische instellingen wijzigen. De stabiliteit vind ik tevens niet altijd even geniaal.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• _JGC_
  • Nu online
Op vrijdag 15 februari 2002 20:15 schreef DCL_Redhead het volgende:
geen ervaring met de prof series
maarre..
de presario's zijn prut, heb er hier 2 staan (2254)
werd gelevert met BETA versie win 98, en 1 met een half gare hdd, met wat (200mb) foute clusters, daardoor hebben we een jaar zitten kloten omdat win die clusters niet als fout herkende, uiteindelijk oppervlaktecontrole gedaan en zo kwam dat aan het licht..
en de service was BAR slecht
de uitbreiding is te doen, geheugen is slecht, heel slecht compatible, weinig slots, slots doen het wel (NIC in gezet), en alle shit is on-board, én die kasten zijn niet at en niet atx
er zit wel een heerlijk koelsys op, fan van voeding koelt proc (233), niet zoveel herrie, maarja, als die fan van PSU dan wat rottig gaat worden, is volgens mij nl zonder kogellager.....
Hey die ken ik, heb ik ook gezien, heeft wel iets van een omgekeerd microATX bord :)
Werd geleverd met een passief gekoelde AMD K6-233, niet echt handig, aangezien die dingen op 3.2V nogal wat warmte stookt (heatsink zit niet voor niets met kast in contact)

Verwijderd

Met Compaq heb ik zakelijk eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Die dingen lopen nauwelijks vast en retestabiel. Daar komt nog bij dat je de meeste Compaq machines niet hoort.

De servers die ik tegen ben gekomen zijn ook helwmaal toppie.

Het is alleen jammer dat er vaak Compaq monitoren en grafische kaarten bijgeleverd worden die geen resoluties van > 1024 x 768 aankunnen (nu weet ik dat dat de aanbevolen resolutie voor 17 inch monitoren is, maar toch, het oog wil ook wat).

Voor prive heb ik nog nooit met een Compaq gewerkt, dus daar kan ik geen mening over geven.

• kermi011
  • Laatst online: 27-06-2025
compaq `s zijn leuk om te gebruiken voor +/- 1,5 jaar daarna snappen ze de nieuwere software niet goed meer aan en worden ze traag en crashen ze voortdurend

Een reinstall vind een compaq ook niet echt fijn , het systeem zal nooit meer zo lekker draaien als daarvoor.

en verder moet je ook niet willen upgraden enzo :)

en vooral geen moeilijke dingen willen (tv kaarten ,andere video kaart, ander geheugen )

Verwijderd

en wederom een super genuanceerde post, applaus voor -KOD-
Op vrijdag 15 februari 2002 21:42 schreef -KOD- het volgende:
:r

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Eerlijk gezegd vind ik elke merk-computer rommel. Er is wel altijd iets dat voor problemen zorgt
Compaq, Packard Bell, ... (al wat je wilt :) )

Nog altijd het beste dat je je bakje zelf in mekaar steekt, dan weet je tenminste waar er iets kan foutlopen, en sta je zo verbaast niet als hij vastloopt :)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
compaq voor thuis = :( :'(

compaq voor bedrijf (pro desktop/deskpro/evo/proliant) = :)

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

hit the nail on it's head !
Op vrijdag 15 februari 2002 22:47 schreef -LoOneY- het volgende:
compaq voor thuis = :( :'(

compaq voor bedrijf (pro desktop/deskpro/evo/proliant) = :)

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
idd, voor bedrijven kan ik wel geloven dat bvb compaq goede toestellen zijn.

Maar zoals vele mensen hier op het forum, als je veel met je PC werkt en eraan sleuteld, en je er zo rot mee amusseert is compaq niet echt aan te raden :)

Verwijderd

Het zijn leuke en best stabiele PC's voor de thuismens , maar ze kosten gewoon teveel voor wat je er mee kan doen . Op de servermarkt zou ik buiten SUN niks liever hebben , want daar heeft Compaq sublieme machines met een prachtige support

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47

fv

-------------------> hiero

Heb eens een Comp(r)aq uit mijn handen laten vallen terwijl ik naar beneden liep op een betonnen trap :o . Viel op mijn reet (auw ;( ). Was een goede uitglijder, zullen we maar zeggen :) . Compaq kast vloog 3 meter omlaag en kwam terecht op een hoekpunt van de kast met een goede knal. Later op mijn werk aangesloten en deed het nog prima.... Machine draait alweer ~ half jaar 8 uur per dag zonder problemen.

Moraal van het verhaal: Ze zijn toch wel stevig :D !

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Ik heb een ouwe Compaq opgescharreld ergens. Het is een Deskpro 4100: Pentium Overdrive 100MHZ.
Deze draait dag en nacht met een uptime van bijna een jaar (stroomuitval geweest), dat wil met Linux. Het is een hele goede stabiele bak, weinig herrie en best wel uitbreidbaar zolang je alle onderdelen maar hebt, en dat heb ik.

Verwijderd

Ach, zoals hierboven uitvoerig is beschreven:

Compaq sucks bigtime als je zelf actief met hard- en software bezig bent. Maar als je gewoon een computer wil die werkt en verder geen gedoe met tweaken of kaarten inbouwen is compaq ideaal. Natuurlijk wel veel te duur, maar da's weer een ander verhaal.

• Newy
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Het enige handige aan "A"-merk PC's is als je zo een bak moet fixen over de telefoon, dat de Win dir er al op staat in windows/options/cabs.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op zaterdag 16 februari 2002 00:33 schreef Newy het volgende:
Het enige handige aan "A"-merk PC's is als je zo een bak moet fixen over de telefoon, dat de Win dir er al op staat in windows/options/cabs.
Via een preinstall of handmatig kan dat ook op een willekeurige andere pc hoor :)

Verwijderd

Compaq is best een fijne pc als je er maar niks aan doet.
Dus gewoon laten hoe het is.
Maar als je er iets bij gaat zetten dan ja gaat die flippen
Dan is het een K*T pc ik heb er ervaring mee.
F10 om in de bios te komen |:(
Snap je toch ook al niet.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ach zolang je hem niet tweakt is er niks aan de hand en dan werken die bakken prima.

M'n pa heeft ook zo'n ding op z'n werkkamer hier en wat vervangen -> ho maar. Dat werkt dus niet :(
Maar verder -> minder gezeik dan met mijn pc :) (maarja als je tweakt gaat er wel is wat fout :) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 00:33 schreef Newy het volgende:
Ik heb zelfbouw en bij mij staan die er ook gewoon op hoor.
Ik install altijd vanaf de harddisk.

• dion_b
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

offtopic:
Als ik zo de ongenuanceerde dingen over Packard Bell hier tussendoor opvang heb ik het vermoeden dat we net zo'n topic over PB konden openen, alleen ben ik bang dat het weer eens een flamewar zou worden

Compaq... zelf kort een zware 486 EISA geval gehad (draaide perfect totdat de kat erover urineerde |:( :+ - het was nog prima uit te breiden ook), maar de meeste ervaringen komen van een paar vrienden met die dingen.

Ik kan me geod vinden in de algemene mening hier dat de Pro versies goed tot zeer goed zijn en de Presario's gewoon brak. Op de studentenvakbond draaien we Deskpro's (i810 chipset, eerst met Celly 500, later geupgrade naar PIII 866) met een centrale server (ook Compaq uiteraard). Het verving wat no-name spul, en voor een netwerk van 12 PCs die intensief gebruikt worden was het verschil te merken. Downtime van de server is de facto nul geworden, fouten in de netwerk zijn direct op te sporen etc. Klinkt vanzelfsprekend, maar dat was het zeker niet ervoor. Enige minpunt was dat de Half Life performance onder NT4 bedroevend was :+

Stel daar tegenover de Presario van een vriendin van me- er zat een K6-2 450 in met 64MB PC-100. Zij had ook een oude Packard Bell P166MMX met 32MB EDO. Nadat ze liep te klagen over buffer underruns bij CD branden op de Compaq heb ik met grote moeite (vooral dankzij die &^%*&&^6-kantige schroeven) de CDRW overgezet in de PB (die kende ik goed genoeg om te zorgen dat het werkte)- en idd, het werkte beter. Toen wat benchmarks gedaan en de 166MMX PB veegde de Compaq K6-2 de pan uit :? :?
Beide systemen draaide overigens Win98SE; de PB had S3 Trio64 2MB onboard met een i430VX chipset, de Compaq een ALi Aladdin7 UMA systeem.

Waarom compaq niet gewoon de hardware van hun DeskPro's in de Presario's stopt is mij een raadsel, en de software erop nog meer (al kunnen PB, IBM en HP daar ook de vaagste dingen mee uithalen).

Oslik blyat! Oslik!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

*blaat*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.