Toon posts:

Voor alle Tweakers : Je mening over Compaq?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

hit the nail on it's head !
Op vrijdag 15 februari 2002 22:47 schreef -LoOneY- het volgende:
compaq voor thuis = :( :'(

compaq voor bedrijf (pro desktop/deskpro/evo/proliant) = :)

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
idd, voor bedrijven kan ik wel geloven dat bvb compaq goede toestellen zijn.

Maar zoals vele mensen hier op het forum, als je veel met je PC werkt en eraan sleuteld, en je er zo rot mee amusseert is compaq niet echt aan te raden :)

Verwijderd

Het zijn leuke en best stabiele PC's voor de thuismens , maar ze kosten gewoon teveel voor wat je er mee kan doen . Op de servermarkt zou ik buiten SUN niks liever hebben , want daar heeft Compaq sublieme machines met een prachtige support

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47

fv

-------------------> hiero

Heb eens een Comp(r)aq uit mijn handen laten vallen terwijl ik naar beneden liep op een betonnen trap :o . Viel op mijn reet (auw ;( ). Was een goede uitglijder, zullen we maar zeggen :) . Compaq kast vloog 3 meter omlaag en kwam terecht op een hoekpunt van de kast met een goede knal. Later op mijn werk aangesloten en deed het nog prima.... Machine draait alweer ~ half jaar 8 uur per dag zonder problemen.

Moraal van het verhaal: Ze zijn toch wel stevig :D !

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Ik heb een ouwe Compaq opgescharreld ergens. Het is een Deskpro 4100: Pentium Overdrive 100MHZ.
Deze draait dag en nacht met een uptime van bijna een jaar (stroomuitval geweest), dat wil met Linux. Het is een hele goede stabiele bak, weinig herrie en best wel uitbreidbaar zolang je alle onderdelen maar hebt, en dat heb ik.

Verwijderd

Ach, zoals hierboven uitvoerig is beschreven:

Compaq sucks bigtime als je zelf actief met hard- en software bezig bent. Maar als je gewoon een computer wil die werkt en verder geen gedoe met tweaken of kaarten inbouwen is compaq ideaal. Natuurlijk wel veel te duur, maar da's weer een ander verhaal.

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Het enige handige aan "A"-merk PC's is als je zo een bak moet fixen over de telefoon, dat de Win dir er al op staat in windows/options/cabs.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op zaterdag 16 februari 2002 00:33 schreef Newy het volgende:
Het enige handige aan "A"-merk PC's is als je zo een bak moet fixen over de telefoon, dat de Win dir er al op staat in windows/options/cabs.
Via een preinstall of handmatig kan dat ook op een willekeurige andere pc hoor :)

Verwijderd

Compaq is best een fijne pc als je er maar niks aan doet.
Dus gewoon laten hoe het is.
Maar als je er iets bij gaat zetten dan ja gaat die flippen
Dan is het een K*T pc ik heb er ervaring mee.
F10 om in de bios te komen |:(
Snap je toch ook al niet.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ach zolang je hem niet tweakt is er niks aan de hand en dan werken die bakken prima.

M'n pa heeft ook zo'n ding op z'n werkkamer hier en wat vervangen -> ho maar. Dat werkt dus niet :(
Maar verder -> minder gezeik dan met mijn pc :) (maarja als je tweakt gaat er wel is wat fout :) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 00:33 schreef Newy het volgende:
Ik heb zelfbouw en bij mij staan die er ook gewoon op hoor.
Ik install altijd vanaf de harddisk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

offtopic:
Als ik zo de ongenuanceerde dingen over Packard Bell hier tussendoor opvang heb ik het vermoeden dat we net zo'n topic over PB konden openen, alleen ben ik bang dat het weer eens een flamewar zou worden

Compaq... zelf kort een zware 486 EISA geval gehad (draaide perfect totdat de kat erover urineerde |:( :+ - het was nog prima uit te breiden ook), maar de meeste ervaringen komen van een paar vrienden met die dingen.

Ik kan me geod vinden in de algemene mening hier dat de Pro versies goed tot zeer goed zijn en de Presario's gewoon brak. Op de studentenvakbond draaien we Deskpro's (i810 chipset, eerst met Celly 500, later geupgrade naar PIII 866) met een centrale server (ook Compaq uiteraard). Het verving wat no-name spul, en voor een netwerk van 12 PCs die intensief gebruikt worden was het verschil te merken. Downtime van de server is de facto nul geworden, fouten in de netwerk zijn direct op te sporen etc. Klinkt vanzelfsprekend, maar dat was het zeker niet ervoor. Enige minpunt was dat de Half Life performance onder NT4 bedroevend was :+

Stel daar tegenover de Presario van een vriendin van me- er zat een K6-2 450 in met 64MB PC-100. Zij had ook een oude Packard Bell P166MMX met 32MB EDO. Nadat ze liep te klagen over buffer underruns bij CD branden op de Compaq heb ik met grote moeite (vooral dankzij die &^%*&&^6-kantige schroeven) de CDRW overgezet in de PB (die kende ik goed genoeg om te zorgen dat het werkte)- en idd, het werkte beter. Toen wat benchmarks gedaan en de 166MMX PB veegde de Compaq K6-2 de pan uit :? :?
Beide systemen draaide overigens Win98SE; de PB had S3 Trio64 2MB onboard met een i430VX chipset, de Compaq een ALi Aladdin7 UMA systeem.

Waarom compaq niet gewoon de hardware van hun DeskPro's in de Presario's stopt is mij een raadsel, en de software erop nog meer (al kunnen PB, IBM en HP daar ook de vaagste dingen mee uithalen).

Oslik blyat! Oslik!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

*blaat*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.