offtopic:
Als ik zo de ongenuanceerde dingen over Packard Bell hier tussendoor opvang heb ik het vermoeden dat we net zo'n topic over PB konden openen, alleen ben ik bang dat het weer eens een flamewar zou worden
Compaq... zelf kort een zware 486 EISA geval gehad (draaide perfect totdat de kat erover urineerde

- het was nog prima uit te breiden ook), maar de meeste ervaringen komen van een paar vrienden met die dingen.
Ik kan me geod vinden in de algemene mening hier dat de Pro versies goed tot zeer goed zijn en de Presario's gewoon brak. Op de studentenvakbond draaien we Deskpro's (i810 chipset, eerst met Celly 500, later geupgrade naar PIII 866) met een centrale server (ook Compaq uiteraard). Het verving wat no-name spul, en voor een netwerk van 12 PCs die intensief gebruikt worden was het verschil te merken. Downtime van de server is de facto nul geworden, fouten in de netwerk zijn direct op te sporen etc. Klinkt vanzelfsprekend, maar dat was het zeker niet ervoor. Enige minpunt was dat de Half Life performance onder NT4 bedroevend was
Stel daar tegenover de Presario van een vriendin van me- er zat een K6-2 450 in met 64MB PC-100. Zij had ook een oude Packard Bell P166MMX met 32MB EDO. Nadat ze liep te klagen over buffer underruns bij CD branden op de Compaq heb ik met grote moeite (vooral dankzij die &^%*&&^6-kantige schroeven) de CDRW overgezet in de PB (die kende ik goed genoeg om te zorgen dat het werkte)- en idd, het werkte beter. Toen wat benchmarks gedaan en de 166MMX PB veegde de Compaq K6-2 de pan uit

Beide systemen draaide overigens Win98SE; de PB had S3 Trio64 2MB onboard met een i430VX chipset, de Compaq een ALi Aladdin7 UMA systeem.
Waarom compaq niet gewoon de hardware van hun DeskPro's in de Presario's stopt is mij een raadsel, en de software erop nog meer (al kunnen PB, IBM en HP daar ook de vaagste dingen mee uithalen).