FMS's R-8500 mod en Northbridge mod [Pics]

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier zijn ze dan, pics van me R8500 mod en Northbridge mod. Ze zijn al een paar weken klaar maar ik had een digicam.

Radeon 8500. Met Alpha heatsink op het geheugen, en een doormidden gezaagde Coolermaster 6I11 heatsink. (cute O+ )
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013780468
Klik hier voor de full-size pic. (800kb)

Northbridge en de Radeon:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013780813

Boven aanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013780898

En het geheel.(dat groot zwart ding op de kaarten is een 120x38mm fan)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013780853

Nou wat vind je er van, ik vind de mod best goed gelukt. :)

PS: alle heatsinks zijn met AS3+seconden lijm combinatie geplakt, en niet AS Adhesive. Dat spul is naar IMHO niet sterk genoeg. (ik spreek uit ervaring)

Verwijderd

hij is best wel leuk ja, alleen zou je misschien de drives in een rekje oid vast kunnen zetten ?

Verwijderd

wtf, waar is die pvc pijp voor?

• FMS
  • Niet online
Mensen, we hebben het nu niet over de bong. :)
hier is een topic over mijn bong met pics en uitleg: [topic=349100/1/25]

keek naar die lieve R85000.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Nice :) heel mooi werk, hoe heb je het uiteindelijk gedaan met de bodem?

• FMS
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 15:09 schreef Unagi het volgende:
Nice :) heel mooi werk, hoe heb je het uiteindelijk gedaan met de bodem?
de man die het heeft bedacht ;) :)

Ik ben gewoon op school (ROC Amelanden) naar een bouwkunde leraar gedaan, en van hem mocht ik van de gereedschappen gebruik maken. dus heb ik de bodem met een cirkelzaag dun gezaagd.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Op vrijdag 15 februari 2002 15:12 schreef FMS het volgende:

[..]

de man die het heeft bedacht ;) :)

Ik ben gewoon op school (ROC Amelanden) naar een bouwkunde leraar gedaan, en van hem mocht ik van de gereedschappen gebruik maken. dus heb ik de bodem met een cirkelzaag dun gezaagd.
Relaxed, ik dacht eigenlijk dat t nie gelukt was ofzo, omdat t zo lang duurde... maar het is heel mooi geworden, en zeker het wachten waard :7, ennuh je hebt r 2 O+

• FMS
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 15:16 schreef Unagi het volgende:

[..]

Relaxed, ik dacht eigenlijk dat t nie gelukt was ofzo, omdat t zo lang duurde... maar het is heel mooi geworden, en zeker het wachten waard :7, ennuh je hebt r 2 O+
ik ben zo'n 2 weken klaar met de mod, kon alleen geen pics maken. maar de kaart is wel heel mooi geworde, Allemaal Alu sinks. :9

• FMS
  • Niet online
ff een kick omhoog, niet iedereen heeft em zien.
en ik wil er bij vertellen dat deze kaart nu te koop is. :)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
pics in andere topic doen het niet mee'r ;(
jammer ;(

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zaterdag 16 februari 2002 12:19 schreef FMS het volgende:
ff een kick omhoog, niet iedereen heeft em zien.
en ik wil er bij vertellen dat deze kaart nu te koop is. :)
Waarom verkoop je hem ...... maare btw de kaart lijkt erg op die van mij alleen kost het mij maar 1 pci slot :P

Turn it off and on again.

• FMS
  • Niet online
marble, de bong? dan moet je ff op page4 kijken. hier dus

smokey, hij neemt maar 2 PCI sloten, ik verkoop em wegens upgrade naar een G4.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zaterdag 16 februari 2002 12:27 schreef FMS het volgende:
marble, de bong? dan moet je ff op page4 kijken. hier dus

smokey, hij neemt maar 2 PCI sloten, ik verkoop em wegens upgrade naar een G4.
En die G4 ga je zeker ok overklokken ... :9

Turn it off and on again.

• FMS
  • Niet online
ja zeker, een voordeel van die Geforce kaarten is dat ze meer ruimte rond de core hebben. wat bij R8500 zeker niet het geval is.
ik kon bvb een complete coolermaster 6I11 op een leadtekGF3 gedaan. ( pic )

Verwijderd

Hehe die gf3 van fms ja. kheb em nog enige tijd gehad. Werkelijk een pracht kaart, clockte prima over, veel lol mee gehad.

Ziet er leuk uit fms, maarre het woord "Lan" komt niet in je woordenboekje voor niewaar? :)

Wat kostte die gehele bong uiteindelijk?

Welke gf4 ga je halen? de 4400 of gewoon de aller snelste?
Trouwens wat vraag je voor je radeon? (indicatie)
(altijd leuk om te weten)

• FMS
  • Niet online
Peltier, die GF3 heeft mij ook veel plezier bezocht, het was een bijzonder kaart. een A3 stepping wat beter dan de rest te OC'en was.

lannen komt zeker voor in m'n woordenboek. Ik krijg volgende week mijn lian li kast binnen.

de hele bong gedoe koste in totaal zo'n 150.- gulden. Maar hij gaat binnenkort in de zolder.

Wat de GF4 betreft. Natuurlijk ga ik de snelste GF4 nemen ;)

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ziet er vet uit man ga zo door

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

hehe ik meen te zien dat jij ook de coolermaster (TERING LUIDE) 40mm-tertjes uit je HD koelers heb gegooit.

leuke mod hoor, maar waarom seconde lijm??? de adhesive is heus sterk genoeg, maar je moet niet mengen met AS of in een andere verhouding dan PRECIES 1:1. dan zijn ze sterk zat! ik til aan een heatsinkje 20x20mm mijn hele mobo op + mijn CPU koeler (4 á 500 gram). dus dan doe jij blijkbaar iets niet goed :S

zou je ook niet eens een kastje aanschaffen? dat scheelt een heleboel stoffen :D

P.S. jammer dat de pix van je bong down zijn :( ik ben n.l. ook bezug met mijn bong, en het geeft tot nu toe nog aardige resultaten (heb alleen mijn koelblok nog niet, dus testen op mijn PC ging niet). maar ik ben wel benieuwd of jouw bong ook zoveel lawaai maakt als de mijne :D, maar het is iig geen verveld geluid, maar rustgevend :z

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Op zondag 17 februari 2002 13:49 schreef Mark_Oostdam het volgende:
hehe ik meen te zien dat jij ook de coolermaster (TERING LUIDE) 40mm-tertjes uit je HD koelers heb gegooit.

leuke mod hoor, maar waarom seconde lijm??? de adhesive is heus sterk genoeg, maar je moet niet mengen met AS of in een andere verhouding dan PRECIES 1:1. dan zijn ze sterk zat! ik til aan een heatsinkje 20x20mm mijn hele mobo op + mijn CPU koeler (4 á 500 gram). dus dan doe jij blijkbaar iets niet goed :S

zou je ook niet eens een kastje aanschaffen? dat scheelt een heleboel stoffen :D
edit:
ok een lian-li, goede keuze

P.S. jammer dat de pix van je bong down zijn :(
edit:
ok pix gevonden... ja zoeken is niet mijn sterkste punt
ik ben n.l. ook bezug met mijn bong, en het geeft tot nu toe nog aardige resultaten (heb alleen mijn koelblok nog niet, dus testen op mijn PC ging niet). maar ik ben wel benieuwd of jouw bong ook zoveel lawaai maakt als de mijne :D, maar het is iig geen verveld geluid, maar rustgevend :z

• FMS
  • Niet online
Natuurlijk is AS Adhesive strek met als het niet gemixd is. Maar dan kun je de heatsink ook nooit er afhalen. Ik heb genoeg ervaring met Adhesive en dergelijke, en mijn conclusie is dat seconden ala AS3 beter werkt. Verder geleid AS3 niet, in tegenstelling tot Adhesive.
ik ben wel benieuwd of jouw bong ook zoveel lawaai maakt als de mijne :D, maar het is iig geen verveld geluid, maar rustgevend :z
M'n bong maakt maar heel weinig geluid. Ik heb een stuk aluminium gebogen en schuin onderin de bong gedaan, zo vallen de druppels tegen het aluminium, dat scheelt een hoop herrie.

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Op zondag 17 februari 2002 14:06 schreef FMS het volgende:

[..]

Natuurlijk is AS Adhesive strek met als het niet gemixd is. Maar dan kun je de heatsink ook nooit er afhalen. Ik heb genoeg ervaring met Adhesive en dergelijke, en mijn conclusie is dat seconden ala AS3 beter werkt. Verder geleid AS3 niet, in tegenstelling tot Adhesive.
ok! je wil je HS eraf kunnen halen, dat kan wel met alleen epoxy, maar idd wel lastig. en dat het niet geleid :? wat maakt het uit? het zit toch tussen je chip en de HS?
[..]

M'n bong maakt maar heel weinig geluid. Ik heb een stuk aluminium gebogen en schuin onderin de bong gedaan, zo vallen de druppels tegen het aluminium, dat scheelt een hoop herrie.
daar zat ik dus ook aan te denken, maar hoe bevestig je dat stukje alu?

nog een vraagje: hoeveel water verlies jij per week?
ik heb n.l. een (3XTr33m) testje gedaan met 65*C water en een 20W 120x120x38mm fan. en met deze opstelling verloor ik 1/2L per uur :o
wat doe jij tegen het waterverlies? iets speciaals? of gewoon vaak bijvullen :)

• FMS
  • Niet online
ok! je wil je HS eraf kunnen halen, dat kan wel met alleen epoxy, maar idd wel lastig. en dat het niet geleid :? wat maakt het uit? het zit toch tussen je chip en de HS?
vraag Resettim maar waarom. ;) zijn Radeon is kapot gegaan omdat AS rond de chippis was gekomen.
daar zat ik dus ook aan te denken, maar hoe bevestig je dat stukje alu?
Dubbelzijdig plakband gewoon.
nog een vraagje: hoeveel water verlies jij per week?
ik heb n.l. een (3XTr33m) testje gedaan met 65*C water en een 20W 120x120x38mm fan. en met deze opstelling verloor ik 1/2L per uur :o
wat doe jij tegen het waterverlies? iets speciaals? of gewoon vaak bijvullen :)
Dat water verlies is irritant ja, ik heb een aquarium van 30liter staan, en ieder week gaat er zo'n 4 a 5 liter verloren. Maar 1/2L in een uur is aan de hoge kant.
Zon bong heeft veel onderhoud nodig, je moet minst elke week het water verfrissen, en de stof weg halen bij de douchekop.
Verder doe ik er klein beetje shampo in het water om het een lekker guur te geven, en schoon te houden.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 08:49

Masselink

Voor de dorst

Op vrijdag 15 februari 2002 15:00 schreef FMS het volgende:
Hier zijn ze dan, pics van me R8500 mod en Northbridge mod. Ze zijn al een paar weken klaar maar ik had een digicam.

Radeon 8500. Met Alpha heatsink op het geheugen, en een doormidden gezaagde Coolermaster 6I11 heatsink. (cute O+ )
[afbeelding]
Klik hier voor de full-size pic. (800kb)

Nou wat vind je er van, ik vind de mod best goed gelukt. :)

PS: alle heatsinks zijn met AS3+seconden lijm combinatie geplakt, en niet AS Adhesive. Dat spul is naar IMHO niet sterk genoeg. (ik spreek uit ervaring)
Ehm.....hoe heb je dat opgelost met de geheugenchip op de achterkant van de kaart ?? Ik heb namelijk ook nog 2 heatsinks over van 2 coolers. Ik ga zagen en dan ook mijn Radeon modden (hij loopt nu op 300/300). Maar heb geen idee hoe die achterkant aan te pakken, aangezien daar ook de geheugenbank langs loopt bij een Kr7a.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Bij m'n Epox heb ik dat probleem niet. er is ruimte zat. :)

(dit is dus FMS op PC van een vriend.)

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat is de voltage van het geheugen en chip?
Wat is die fan naast het blok?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

waarom doet die focking kaart het bij jou nog wel en bij mij neit :( :(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• FMS
  • Niet online
Hehe, nou, AS3 gebruikt, en niet geknoeid. ;)

k'vind het wel kut dat je geen nieuw kreeg van de winkel. dat doen ze normaalgesproken wel.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 01 maart 2002 20:37 schreef FMS het volgende:
Hehe, nou, AS3 gebruikt, en niet geknoeid. ;)

k'vind het wel kut dat je geen nieuw kreeg van de winkel. dat doen ze normaalgesproken wel.
kheb hem al opgestuurd hem alleen nog geen mailtje gehad terug gehad terwijl ik al 3 mailtjes heb gestuurd kortom morgen ff bellen...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1