Toon posts:

Newbee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik wil DPC joinen en ik ben nieuw maar waar kan dl-en van software want ik kan op de site nix vinden. sorry

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Nieuw?
Lees dan eerst eens de FAQ.
Staat alles in wat je nodig hebt.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Over welk project hebt je het. Is ook wel handig om te weten :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

Nou om je toch een beetje op weg te helpen, vind je hier de site van de DPC met veel info. Kun je
hier de client van RC5 of OGR downloaden. Voor Seti@home bekijk de seti faq waar ook een link staat naar de client download. Als je mee wilt werken aan THINK, bekijk dan deze faq. Of doe je liever Genome@home, ach dan hebben ze hier genoeg info voor je. En voor Folding@home, kijk hier. Dan hebben we voor u nog in de aanbieding, Eccp, en meer daar over hier natuurlijk Dan hebben we nog D2OL, waar je onder deze url hoopelijk meer info vind. En wil je naast een van deze projecten, ik hoop dat ik er nu geen 1 vergeten ben, nog wat doen voor de DPC, help ons dan mee klikken voor het Ecologyfund. En meer info daarover onder deze url.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu de distributed.net dinges gedownload!
Ook de gegevens ingevuld enz. Hij is nu wat aan het zenden of zoiets steeds met procenten erbij! Kan iemand mij uitleggen wat dat precies is.

Ik heb ok van UD_cancer bestreiding gedownload dan kan ik toch ook mee doen aan DPC of kan dat ook gewoon via 1

:?

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Welkom, lees dit eens door: www.tweakers.net/reviews/123

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Topicstarter
oooo ik ben nu blokjes aan het verzenden zeg maar, hoelang duurt dat ongeveer of is dat sterk afhankelijk van de pc die je hebt.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Het is sterk afhankelijk van je CPU (SETI en UD is ook afhankeliijk van de rest van je systeem)
http://www.teamanandtech.com/speed.asp hier kun je kijken voor rc5/org/eccp hoesnel je zou kunnen gaan met jouw CPU.

...

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

je kunt dus zoals hierboven al gezegd mee doen aan één van de vele projecten waaraan DPC mee doet, kzou je persoonlijk wel aanraden te beginnen met 1 project aangezien je dan nog een keer in de stats kan komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je kan meedoen aan verschillende projecten kan iemand uitleggen wat ze inhouden:

RC5:
OGR:
Seti@home:
Think:
Genome@home:
Folding@home:

Als ik nou wil overschakelen naar een ander hoe doe ik dat dan?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Zie ook http://www.dutchpowercows.org voor alle project-info.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Haranaka
Op donderdag 14 februari 2002 13:31 schreef Sugar het volgende:
Je kan meedoen aan verschillende projecten kan iemand uitleggen wat ze inhouden:

RC5:
OGR:
Seti@home:
Think:
Genome@home:
Folding@home:

Als ik nou wil overschakelen naar een ander hoe doe ik dat dan?
Zie de FAQ's van de veschillendeprojecten op dutchpowercows.org.
Als je wilt witchen gooi je gewoon het oude programma eraf en kijk je weer naar de FAQ hoe je het nieuwe project moet instaleren.

...

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is het best om mee te doen of het leuks??? daar heb ik helemaal geen idee in

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Op donderdag 14 februari 2002 13:45 schreef Sugar het volgende:
Maar wat is het best om mee te doen of het leuks??? daar heb ik helemaal geen idee in
We kunnen de hulp nu redelijk goed gebruiken bij RC5. Hier staan we sinds kort niet meer dagelijks 1ste.
Bij de rest hebben we natuurlijk ook hulp nodig, maar dit is/was ons eerste project. Daar moeten we natuurlijk wel eerste blijven staan :)
En ach.... wat het leukste is? Geen idee. Het hangt er maar van af wat je leuk vindt! Als je het leuk vindt om aliens te zoeken moet je seti gaan doen, mogelijk medicijn tegen kanker helpen zoeken moet je THINK/UD doen, een beveiligings code uitproberen offie goed is moet je RC5 doen, of als je liever de een of andere liniaal (een Optimal Golomb Ruler) wilt uitrekenen moet je vooral OGR doen. De overige projecten week niet precies wat ze doen, maar dat staat vast hier.
edit:

Oeps " teveel in de link, tx MarkB

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor de info, ga ff een groep oprichten met mijn vrienden dat lijkt me wel mooi! FF kijken wat zij willen maar dat komt vanzelf wel.

ik zie jullie op nummer 1

hahah nee hoor zo ver zal het niet komen

• Haranaka
>hahah nee hoor zo ver zal het niet komen

Jammer... :)

...

Verwijderd

Topicstarter
misschien wel, ik ga ff een team oprichten en ik zie nu dat het grootste team 22 man is bij DPC en ik wil daarboven. zit al op 2 man dus.... maar ja je moet ergens beginnen ben met 1 begonnen een uur geleden

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 13:21 schreef Sequence het volgende:
je kunt dus zoals hierboven al gezegd mee doen aan één van de vele projecten waaraan DPC mee doet, kzou je persoonlijk wel aanraden te beginnen met 1 project aangezien je dan nog een keer in de stats kan komen ;)
Nee, met twee projecten: Ecologyfund kan naast een van de DC projecten, aangezien deze geen CPU tijd kost. Die kan er dus zonder problemen bij.

Op http://www.dpcstats.tk kun je in een keer zien hoe DPC er in de verschillende projecten voorstaat. Het beste is dan om in het weekoverzicht te kijken.

• MarkB
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 14:16 schreef Sugar het volgende:
misschien wel, ik ga ff een team oprichten en ik zie nu dat het grootste team 22 man is bij DPC en ik wil daarboven. zit al op 2 man dus.... maar ja je moet ergens beginnen ben met 1 begonnen een uur geleden
Euh ik denk dat ons grootste team wel uit 100+ man bestaat :)

En wil Pyrus52 zijn link ff aanpassen (er staat een " teveel in :) )

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bezig met iets verzenden maar wat houdt dit eigenlijk in:

40 RC5 packets ( 40 work units ) are in buff-out.rc5

Verwijderd

Topicstarter
ooo hmmm als ik kijk bij dpc subteams staat het team met de hoogste aantal members op 22

• MarkB
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 14:47 schreef Sugar het volgende:
ooo hmmm als ik kijk bij dpc subteams staat het team met de hoogste aantal members op 22
Niet iedereen registeert zich op wdo (foei) en niet iedereen is even actief dus het kan wel kloppen dat het grootste team slechts 22 man heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 14:41 schreef Sugar het volgende:

kan iemand mij uitleggen wat dit betekent? :-)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Neem aan dat je dus RC5 doet.

Die procenten is hoever de client is met het verweken van de WU. (Hij verstuurd dus niks).
Er staat ook in het scherm hoeveel WU je nog moet verwerken die al op je pc staan (BUFF-IN.RC5) en hoeveel je al klaar hebt (BUFF-OUT.RC5). Je client flusht automatisch als de buff-in leeg is, of je kan flushen door met recht op de koe te klikken en te kiezen voor 'Flush work' (alleen versturen) of 'Update buffers' (versturen en buff-in weer aanvullen tot het aantal wan in je .ini file staat.

Morgen als de stats run heeft gedraait, en jij dus voor het eerst bent te zien in de stats kan je DPC joinen.

BTW, wat voor proc. heb je? (en dat 2e lid?)

Juist

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 14:41 schreef Sugar het volgende:

Mmm 40 packets, 40 work units, heb je allemaal packets van 1 of sta je random te draaien? Kun je de Buff inn ff hier copy/paste? Ik weet dat Dnet nu allemaal kleine pakketjes verstuurd maar allemaal 1tjes lijkt me raar.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Welkom! }:O

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 08:20
Uiteraard wil ik je ook welkom heette en suc6 wensen bij dit fantastische team. Hopelijk slaat de koeiengekte ook bij jou toe zodat dit team weer een fanatieke grazer rijker is :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

keb al 3 leden, mijn processor hier is 446 MHZ das niet zoveel dus... maar ja ben op stage daarom.

Thuis heb ik 550 ook niet veel maar toch, ben altijd online.
Maat van mij heeft ook 550 en ook altijd online

3de weet ik niet das een vreemdeling

Verwijderd

Topicstarter
als ik op Flush work druk of Update buffers dan krijg ik deze melding kunnen jullie deze uitleggen:

Network failed to resolve name euro.v27.distributed

Verwijderd

Ik denk dat je achter een proxy zit daar kom je moeilijker door heen

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ik zit hier op stage daar zit ik achter een proxy ja, thuis zit ik normaal, maar hoe kom ik hier doorheen?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 14 februari 2002 16:52 schreef Sugar het volgende:
ja idd ik zit hier op stage daar zit ik achter een proxy ja, thuis zit ik normaal, maar hoe kom ik hier doorheen?
Of vragen of poort 2064 open mag (die wordt gebruikt), of flushen naar een server die op poort 80 draait, of via de mail.

Juist

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Idd, proxy instellen of mailen
mailtje naar fetch@distributed.net met daarin:
code:
1
2
numblocks=xxxx
blocksize=xx

Bij numblocks vul je het aantal work units in dat je wilt ontvangen en bij blocksize vul je in hoeveel work unit's in één pakketje mogen zitten, dit kan varieëren van 28 - 33
(blocksize hoeft btw niet).
Je krijgt vervolgens een mailtje terug met een attachment met een antaal wu's zo kort mogelijk bij het gevraagde aantal. Je slaat deze buff-in.rc5 ergens op, maar niet in de directory waar je dnetc staat! Vervolgens ga je naar een dos-box (ervan uitgaande dat je windhoos draait) en typ je:
code:
1
dnetc.exe -import C:\dirmetbuffin\buff-in.rc5

en geef je een ram op de enter toets. Dirmetbuffin moet je natuurlijk veranderen in de directory waar je buff-in.rc5 staat die je wilt importeren.

Om te flushen zet je je dnetc ff uit en mail je je buff-out.rc5 naar flush@distributed.net en delete je hem op je hdd, [i]na dat je een bevestiging hebt gekregen dat er geflusht is![/i]

LinkedIn

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op donderdag 14 februari 2002 17:05 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Of vragen of poort 2064 open mag (die wordt gebruikt), of flushen naar een server die op poort 80 draait, of via de mail.
Dat zijn wel meteen de uiterste stappen, het kan goed dat na het invullen van de proxy gegevens (die niet altijd geheim zijn) je gewoon wel kan flushen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het wel via de mail dat lijkt me niet zo moeilijk!

*** ik heb trouwens al weer 3 leden voor mijn team ***

zal als ik thuis ben ff alles goed regelen! Denk trouwens dat we mee gaan doen met THINK want die leden die doen het meer voor het goede doel!

Is het eigenlijk moeilijk om een website te maken met die statistieken erin??? :?

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Voor RC5 en OGR kun je zelf met een proxy en perl statistieken maken, meer info daarover staat op www.dutchpowercows.org, voor ud think moet je een andere client downloaden en daarbij is voor zover ik het weet geen mogelijkheid tot zelf stats maken op je eigen site.

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen waar ORG en ECCP voor streiden??

Kan ik UD THINK eigenlijk ook via de mail krijgen?

}:O Dutch Power Cows }:O

Rulezz :D

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Op vrijdag 15 februari 2002 09:05 schreef Sugar het volgende:
kan iemand mij vertellen waar ORG en ECCP voor streiden??
Bij OGR zoeken we naar een Optimale Golomb Liniaal met 24 markeringen (Optimal 24-mark Golomb Ruler). (Korte kan niet ;) )

Voor ECCp info: http://home.kabelfoon.nl/~jeroon/jeroon/eccp_faq.html
>:) Dutch Power Cows >:)

Rulezz
Zeker weten :D

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Nope, je kunt UD/THINK niet flushen via mail.

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Als ik per mail fetch wat moet ik dan bij blocksize invullen en wat is het grootste wat ik kan kiezen?

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
28 tot 33, 33 is het grootste (32 blokjes/pakket)

Verwijderd

33 is de grootste en dan krijg je units van 32

alleen nu krijg je allerlei unit dus van 1 T/m 32

edit

te laat

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat is numblocks=33 maar je kan ook
blocksize=???? of moet ik daar ook gewoon 33 invullen

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Op vrijdag 15 februari 2002 10:23 schreef Sugar het volgende:
ja maar dat is numblocks=33 maar je kan ook
blocksize=???? of moet ik daar ook gewoon 33 invullen
Bij numblocks vul je in hoeveel work units je wilt krijgen.
Bij blocksize vul je in hoeveel work units er in één bundeltje moeten. Het is niet gezegd dat je dat dan ook krijgt. Blocksize hoef je niet in te vullen. (als je het niet invult, moet je het ook helemaal weglaten)
Dus als je dit mailt:
code:
1
2
numblocks=2500
blocksize=28

Dan probren ze je 2500 wu's te sturen in pakketjes van 28 wu's. Op het moment is het grootste wat ik hier voorbij zie komen 16, maar goed.....

Als je
code:
1
numblocks=2500

mailt, dan krijg je een maitje trug met 2500 wu's (of zo kort mogelijkdaarbij) met allemaal pakketjes van een willekeurige grote tussen 1 en 33.

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx

ben meteen begonnen vandaag aan een nieuwe team site:
geocities niet van schrikken heh maar ik kon ff op nix anders komen om het te laten zien:

http://www.geocities.com/sugar001nl/Muskdpc.html

alleen een opzet heh

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

The web page you are trying to access doesn't exist on Yahoo! GeoCities.
http://www.geocities.com/sugar001nl/1024.html
Try a search or visit our help area for more information.
Mooie site ! ;)

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
thanx, ik heb idd alleen nog maar de intro gemaakt, ik zit nu op mijn stage dus....

Maar ja thuis heb ik meer tijd en meer proggie's om een mooie site te maken. Werkt ook een stuk relaxer maar ja je moet ergens een beginntje maken! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben al weer een stuk verder met mijn website check it out!

http://www.geocities.com/sugar001nl/Muskdpc.html

dat geocities gaatn nog wel verdwijnen hoor!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ziet er veel belovend uit. Leuke layout. Hopen dat er nog veel members, PC's en DPC-ers bijkomen!

Suc6

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27

Mist

Een gevaar op de weg

Op vrijdag 15 februari 2002 08:27 schreef Sugar het volgende:
(...)

zal als ik thuis ben ff alles goed regelen! Denk trouwens dat we mee gaan doen met THINK want die leden die doen het meer voor het goede doel!

Is het eigenlijk moeilijk om een website te maken met die statistieken erin??? :?
Bij THINK kun je per pc een devicename opgeven. Op je persoonlijke homepage op de site van UD/THINK worden naast je totalen ook standaard stats bijgehouden van hoeveel units elke device heeft gedaan.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Pagina: 1