Oude Adventures!! Oude Tijden doen herleven!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998

Op vrijdag 05 april 2002 15:07 schreef weetniewie :) het volgende:

Heb laatst nog een leuke clone van Larry gespeeld in flash. URL Larry Suit Harry: http://www.newgrounds.com/portal/uploads/30000/30296_lsh.swf
Als ze daar nou eens de source van zouden vrijgeven dan kan iedereen adventures maken!!
ik snapper nix van, heb je wat tips??

en bruxel, wat is die ftp?, of mag ik dat niet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Wow ... Oude spellen roelen.

Ik heb laatst Fate Of Atlantis gedowned op Goede Vrijdag toen ik moest werken.
Echt kool man, de logica in die spellen, de hele sfeer is gewoon VEEL TE GOED voor die graphics :)
Dat dus de hele dag gedaan op vrijdag..

Toen kwam ik maandag op mijn werk...
Tweede paasdag:

Komt een collega aanzetten met een MAME emulator..

478 ( !!!!! ) games van het pong tijdperk tot aan de komst van 8 bit consoles. Sommige doen het helaas niet..

Spellen zoals:
Pong, Pacman, Mrs pacman, yi-ar kung fu, kung fu (die later op nintendo 8-bit uitkwam), final fury, tig soorten galaga, rygar ( !!!! ), star wars (die nintendo 8-bit versie), rush N attack.

Ik was ook ERG BLIJ met de vondst van twee van mijn ALL TIME FAVOURITES :

Track & field en 1942 (en het tweede deel 1943) van de speelkasten. Hoe lang ik al 1942 gezocht heb op het internet !!!!!

Eindelijk gevonden !!!!!

OOk fanatiek sensible soccer gespeeld. Wie zegt dat op feestdagen werken niet leuk kan zijn :) :) :) :) :) :) :)

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52708

Hallo beste mensen,

Ik heb goed nieuws voor mensen die geïnteresseerd zijn in het spel Space Quest (ik zag al iemand die plaatjes van mijn website gepost had). De laatste tijd zijn er ontzettend veel geruchten over een nieuwe Space Quest, Leisure Suit Larry en King's Quest.

Ik kan jullie zeggen dat Sierra bezig is met een NIEUWE SPACE QUEST! Als je meer wilt weten verwijs ik jullie graag naar mijn website (het adres is www.spacequest.net). Daar staan alle geruchten en feiten.

Het laatste nieuws is een BEVESTIGD bericht van Al Lowe (maker van Leisure Suit Larry, nu met pensioen) dat Sierra inderdaad bezig is met een nieuwe Space Quest.

Spannende tijden voor fans zoals ik. :)

Frans van Hofwegen
The Dutch Space Quester
http://www.spacequest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Of deze ook onder adventures vallen is wat twijfelachtig, maar goed:
Is hier ook iemand die wel 's gehoord heeft van Starflight??? Een vriend van me had dat eens van iemand geleend en dat hebben we uren gespeeld, met zo'n sterrenkaart erbij, echt op papier, en steeds maar floppy's verwisselen want hij savede in de exe of zoiets geks dus als je vanaf de originele disks speelde kon je ze verkloten als je doodging... effectief tegen savecheaters dat wel :). Maar goed dat heb ik dus laatst weer gedownload en 't is nog steeds leuk! Maar ja geen handige sterrenkaart, alleen stom jpg'tje. Werkt beter dan SafeDisc :)
En Elite op de BBC Micro, kent iemand dat? Heb ik jaren geleden echt eeuwen lang gespeeld. Daar zouden ze nou echt een remake van moeten uitbrengen. Er is wel een erg goede pc-port van verschenen, die gast heeft de hele assembly-source uitgeplozen... Wel heeft hij de draadmodel 3D vervangen door... jaja... gekleurde vlakjes :) Maar goed, dit is eigenlijk een spacesim dus het telt niet he?

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Voor de mensen die echte fan zijn van de Lucasarts adventures moeten hier eens gaan kijken:

ScummVm (interpreter voor de oudere games van lucasarts)

Indyproject Fan project van Indy 4

Zak in 256 kleuren

Zak McKracken 2 fan project

Verder heb ik eergisteren bij de FRS 'Adventures hall of fame' gevonden met broken sword I + II erin voor 6.99 EUR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Afbeeldingslocatie: http://scummvm.sourceforge.net/screenshots/big_scummvm_0.png

nice.. vette sfeer ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op zaterdag 06 april 2002 00:25 schreef Beathoven het volgende:
[afbeelding]

owwww dat waren de tijden....... op school niks mee krijgen van de les en denken hoe kom ik verder wat kan ik nog proberen en dan naar huis meteen spelen en nog steeds niet verder komen :P
en dan na een maand ineens DE ontdekking oww wat was dat hevig als je weer een nieuwe part kreeg

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11937

Assmael: ik snapper nix van, heb je wat tips??
Als ie geladen '100 percent loaded' zal er een start knop verschijnen. Daarna moet 't toch niet onduidelijk zijn 'wat te doen' voor een adventure speler lijkt mij :)

Kleine tip waar ik eerst vast zat: ga je kamer uit en loop naar beneden en pak de backpack. In deze kamer moet je niet vergeten bij de kluisjes (in de achtergrond) 'check mail' in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beathoven:
[afbeelding]
Anders plaats je even NIET een plaatje van 365kb! Niet iedereen heeft kabel! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Fuelke

Forza Ferrari

Ik herinner me nog dat ik samen met een vriend tot vier uur 's ochtends "The 7th Guest" zat te spelen om toch maar een beetje verder te geraken. En de voldoening als het dan eindelijk lukte ... :)
Later dan nog eens Gabriel Knight 2 gespeeld, maar ergens in Chapter 4 of zo kwam ik vast te zitten en heb nooit geweten waarom.

Nu liggen ze hier eigenlijk meer stof te verzamelen dan wat anders, en speel ik maar weinig adventures, enkel Blade Runner speel ik nog wel eens vaker.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kom ik aan geld voor die fat ass? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Assmael:hoe kom ik aan geld voor die fat ass? ;)
't Is alweer te lang geleden dat ik 't spel gespeeld heb. Heb je al bij die lockers in het hotel gekeken door 'check mail' in te typen? Als 't goed is vind je daar een brief van je moeder met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 16:16

Flexx

This side up

Ik vindt Full Throttle de beste Adventure. Humor, Actie, Leuk verhaal en het verveeld ook niet. Jammer dat er nooit een vervolg op is gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.hollinet.com/~frog/games/throttle/ft3dbike.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.hollinet.com/~frog/games/throttle/ftcar.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.hollinet.com/~frog/games/throttle/cast.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:10

AvK

Ready Set Go

Samen met mijn toenmalige vriendin (huidige vrouw) Fate of Atlantis en The Dig gespeeld.
Ze heeft het er nu nog wel eens over hoe leuk die spellen waren. De games van nu vind ze niet meer leuk (ik wel).
Ook hebben we samen Myst uitgespeeld. Helemaal zonder walktrough oid (had nog geen internet). Op een gegeven moment zaten we vast en hebben we de envelop open gemaakt.
Waren we dat punt al lang voorbij.....

Een tussenvorm van een Adventure en een Shooter was -Realms of the Haunting-. Avonden mee zoet geweest. Voor die tijd (jaar of 6 geleden) een erg groot spel (4 cd's), kom daar nu nog maar eens om. Super spannend en soms erg moeilijk.
Those where the Days......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm ik kom er net achter dat naast Discworld (deel II heb ik gisteren gratis opgestuurd gekregen van iemand hier op tweakers!!!), Broken Sword en Monkey Island ook Gabriel Knight fat was. En dan praat ik over de beast within, met ja, 6 Cd's!!!! Those were the times, behalve dat je spel crasht bij cd nummertje 5, en je alles kwijt bent....

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52728

Grim Fandango rulede, was zekerz vet spel, duurde ook *** lang voordat je het had uitgespeeld(voor mij dan :P) en Myst was ook geinig(alleen had wel een handleiding moeten kopen :P) Maarja om ze nou nog een x op de markt te bregen, voor 5 euro ja, maar kheb ze tog nog allemaal :D
Deels dan

Ennuh niet te vergeten, beneath a steel sky, heel oude adventure(m'n eerste), humor en gewoon kewl :P

Ze mogen van mij wel uitbreidingen maken, neem oud spel, nieuw verhaal oude graphics en langer en leuker maken en compatible met xp :P En dan voor 10 eurootjes, lijkt me wel wat tog? :O

edit:
En resident evil 1! :9~ niet egt oud maarja, wel zeer kewl, kvind re1 het beste uit de serie, 2 en 3 halen de enge sfeer niet en tja, gewoon re1 rulez(baas tyrant was ook zwaaaaar vet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Who man, Resident Evil!!!

Had m op PSX toendertijd, lichten uit en om 3 uur snachts spelen met een makker...deur krakend open, zo'n mega zompige zombie en je schrikt je helemaal een knakworst.
En precies, deel 2 en 3 halen de sfeer bij lange niet, jammer maar goed, de herrineringen blijven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kyrandia 1 was ook vet, dat je van die grot helemaal een plattegrond moest tekenen :)
Ik zou graag een cdtje branden met allemaal oude adventures en die op mn p200 spelen, maar ik kan ze lang niet allemal vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52728

Of Dark Earth, spel dat weinig zullen kennen. Zeer vet en zeeeeeer mooi spel(voor die tijd). Ook vreselijk kewl verhaal, op re1 na het beste adventure die ik heb gespeeld.

Denk dat Reverend het wel met mij eens is, niwah? :7
Alleen hij kwam volgens mij niet verder dan kwart van cd2 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Ik ken Dark Earth nog wel hoor.. ik had hem gekocht. Na de demo vond ik hem prachtig; speelde nog goed op mijn P100 8 MB of 32 weet het niet meer. Vette sfeer, duister... dus je bent niet alleen hoor ha ha.

Maar inderdaad; de adventurespellen van nu speel ik gewoon niet meer... als ik dan die Monkey Island plaatjes van vroeger hier weer zie, zie ik me inderdaad voor me; uit school spelen, zat toen in groep 8 geloof ik. En aan een vriendje van me steeds vragen hoe ik nou weer verder kon. Dat heeft pas een grote indruk achtergelaten!

Zie jullie nog!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47071

In Medal Of Honor kan je ook Oude Tijden doen herleven ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Space quest?

Is dat dat spel met die ruimte concierge. Dan komt ie in de control room van zo'n kapitein met een soort van SNES achtige controller als bedieningspaneel. Daar kan de kapitein dan overhead megathrusters, guided missile command mee besturen. Een andere functie is dat hij daarmee tot level 6 in Super Nunzio World kan halen. Dat is toch Space quest of niet. Deel 6 dacht ik.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Op zondag 12 mei 2002 13:32 schreef jcross het volgende:
In Medal Of Honor kan je ook Oude Tijden doen herleven ;)!
He he he origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Oude spellen?
Wie van jullie heeft wel eens Nethack (of hack of Rogue) gespeeld op een vt52?

ed. plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nethack.org/common/scrn3b.gif

Geforce4 niet verplicht ;)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-06 15:49

Bosmonster

*zucht*

Toevallig vorige week Larry 1 weer eens uitgespeeld.. kostte me maar een avondje, maar was toch erg leuk..

Heb nu ook Kingsquest III gevonden, maar zoek eigenlijk nog de Spacequests..

Zijn die games nergens te vinden als Abandonware ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Op maandag 13 mei 2002 16:05 schreef Bosmonster het volgende:
Toevallig vorige week Larry 1 weer eens uitgespeeld.. kostte me maar een avondje, maar was toch erg leuk..

Heb nu ook Kingsquest III gevonden, maar zoek eigenlijk nog de Spacequests..

Zijn die games nergens te vinden als Abandonware ofzo?
Volgens deze site is het officieel abandonware: deel 1,2,3 staan erop:

http://www.oldgames-fr.com/search.php?rech=on&search=space

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50525

ik heb nergens blade runner zien staan(of ik ben kippig)maar die vond ik ook erg goed, 5 cdtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik heb vanochtend vroeg op de vrijmarkt hier Grim Fandango op de kop weten te tikken voor 2 euro. Een van de beste adventure games ooit van Lucasarts! Voor wie het spel niet kent:

Ik heb 'm vroeger nooit uitgespeeld. Dus ik ga morgen weer eens een nieuwe poging wagen..want wat een fantastische adventure was dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 23:46

jvdb1975

tsja.........

Zak McKracken was mijn eerste, daarna Monkey Island en DOTT. Wat heb ik daar toch mega veel plezier aan beleefd.
Ik mis dit soort spellen wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

meelmark schreef op dinsdag 14 mei 2002 @ 19:32:
[...]

Volgens deze site is het officieel abandonware: deel 1,2,3 staan erop:

http://www.oldgames-fr.com/search.php?rech=on&search=space

Groeten.
Voor het geval iemand deze post leest en denkt even ergens gratis en legaal de Space Quest games op te snorren: ze zijn NIET abandonware, Sierra verkoopt deze games gewoon nog. Ik denk dat ze zelfs alle Quest-games nog verkopen. Waardoor het dus automatisch geen abandonware is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

KneoK

Not in a million lightyears

Subtiele kick...

Speel sinds kort weer een hele hoop scumm spelletjes met ScummVM op mijn HTC Touch. Bijna 2GB aan originele spellen van diskette en cd zitten kopieren naar een geheugenkaartje is geen lolletje maar wel weer ontzettend stoer om DoTT en Monkey Island te spelen.

Ben op dit moment weer serieus door Beneath a Steal Sky aan het rennen, geweldig spel.

Ik moet wel zeggen dat de echt oude spellen me gewoon totaal niet meer boeien, Maniac Mansion, de eerste Kings Quests. Hoe geweldig ik ze vroeger ook vond, dat oogt gewoon te primitief om mijn fantasie nog op los te kunnen laten :)

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 30-04-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

Ik mis toch echt Beneath a steel sky in dit topic, das echt een super coole game imo. Discworld 1 / 2 waren ook idd echt hele gave games...

maar er is een tijd terug nog een zeer goede adventure uitgekomen... Runaway 2, zat echt goed in elkaar, Runaway 3 schijnt in de maak te zijn (ook erg open einde deel 2), maar daar kan ik niets meer over vinden... helaasch..

.... edit: wel heel toevallig...

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 30-04-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 17:16

Kwastie

Awesomeness

Zeg dan niks...

[ Voor 89% gewijzigd door TheZeroorez op 05-05-2008 10:29 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

Houd het nuttig.

[ Voor 91% gewijzigd door TheZeroorez op 05-05-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sa1 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:53:
Ik mis toch echt Beneath a steel sky in dit topic, das echt een super coole game imo. Discworld 1 / 2 waren ook idd echt hele gave games...

maar er is een tijd terug nog een zeer goede adventure uitgekomen... Runaway 2, zat echt goed in elkaar, Runaway 3 schijnt in de maak te zijn (ook erg open einde deel 2), maar daar kan ik niets meer over vinden... helaasch..

.... edit: wel heel toevallig...
Gelukkig ben ik niet de enige die zijn klassiekers kent :D Inderdaad, BaSS is geniaal. Ben net weer ontsnapt en sta weer voor de brug buiten, kwartiertje in het spel dus ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 15:35
Ik heb mijn beste game ervaringen beleeft met alle LucasArts adventures.
- The Digg, Full Throttle, DOTT, Sam n Max, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Monkey Island I & II.
Daarnaast ook veel lol gehad met Woodruff, Simon The Sorcerer.
De laatste jaren heb ik me nog wel eens gewaagd aan nieuwe adventures maar ik kon me toch nooit zo vermaken met Syberia of Runaway als met bv Indiana Jones. De nieuwe generatie mist de kwaliteit en diepgang van het verhaal. Zal uiteraard wel aan het budget liggen maar toch. De nieuwe Sam n Max vind ik helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

KneoK schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:04:
[...]

Gelukkig ben ik niet de enige die zijn klassiekers kent :D Inderdaad, BaSS is geniaal. Ben net weer ontsnapt en sta weer voor de brug buiten, kwartiertje in het spel dus ongeveer.
En Beneath a Steel Sky is gelukkig ook ècht freeware. Bij de makers van ScummVM kun je 'm dan ook downloaden... een tip voor iedereen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 16:56
a vampire story the game?
wordt toch ook een point and click adventure?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Wildfire schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:10:
[...]

En Beneath a Steel Sky is gelukkig ook ècht freeware. Bij de makers van ScummVM kun je 'm dan ook downloaden... een tip voor iedereen dus.
Zeker een aanrader voor de mensen die 'm niet hebben, dit is zelfs de full cd version, met gesproken tekst en alles !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Koop je toch gewoon een adventure zoals deze: http://pc.gamezone.com/gamesell/screens/s28397.htm

Sorry hoor, maar je moet soms wel ff gaan zoeken en dan zie je nog genoeg adventures in oudere stijl, die uitgebracht worden.
Het zijn alleen tegenwoordig niche games geworden.

[ Voor 48% gewijzigd door bangkirai op 04-05-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan jullie allemaal aanraden om toch te proberen Grim Fandango ergens op de kop te tikken. Het is een van de beste adventure games ooit! Zelfs nu ziet de game er heel acceptabel uit, omdat ie gewoon Windows XP/Vista ondersteunt (er is een patch 1.01 uit voor evt. crashes onder XP+) en Direct3D enz. De sfeer van Grim Fandango is gewoon helemaal Lucasarts stijl geweldig (net als Monkey Island, maar die is toch al wel erg verouderd).

Ik heb 'm een paar dagen geleden weer kunnen kopen (origineel!) en zit nu al op 25%..Vroeger had ik 'm nooit uitgespeeld..maar ik zit nu weer helemaal in het spel, en dat heb ik weinig bij games.

Trailer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

meelmark schreef op woensdag 13 februari 2002 @ 20:56:
Herinneren jullie je nog de oude tijden van de Monkey Island Klassiekers, de Indiana Jones en Maniac Mansion games! Simon the Sorcerer? Zie je de gezelligheid al voor je, je vriendjes bellen wat je moest doen als je vast zat!

Wat is jullie opinie; lijkt het jullie nog wat als bijvoorbeeld een game als Monkey Island V of later wordt uitgebracht in die oude, vertrouwde stijl?

Ik ben benieuwd!!!
Bellen inderdaad, dat was ik al weer vergeten. Niks geen msn of walkthrough :) En vastzitten in een spel omdat je een woord niet wist in het engels en het commando niet in kon tikken.

Ik heb denk ik nog het langste plezier gehad van een Indiana Jones adventure in die tijd. Dat kwam voornamelijk doordat ik bleef puzzelen hoe ik een gebouw (schooltje dacht ik) uit moest en daar maar niet achterkwam. Een jaar later vertelde iemand dat je codes in moest voeren en dat je dan dat schooltje uit kon (het was dus eigenlijk een soort demo wat ik had zitten spelen ;))

Dan had je nog alle questen (Police Quest, Space Quest en volgens mij was er nog een?).Space Quest vond ik daarvan de leukste.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50525 schreef op dinsdag 14 mei 2002 @ 20:14:
ik heb nergens blade runner zien staan(of ik ben kippig)maar die vond ik ook erg goed, 5 cdtjes :)
Deze hoop ik ook nog eens ergens te kunnen kopen. Ik heb Blade Runner namelijk vroeger nooit uitgespeeld, maar wat een sfeer had dat spel toch! Het was van good-old Westwood maar het had zo van Dynamix kunnen zijn (Heart of China en Rise of the Dragon). Want de graphics waren toen ver vooruit de tijd.

Helaas kennen weinig Dynamix maar destijds waren ze een subsidaire van Sierra, en maakte best redelijke adventures, waaronder Rise of the Dragon die ik wel heb uitgespeeld. Heerlijke game voor die tijd...Even doorschuiven naar 1m40 voor het begin. Ook een fantastisch sfeertje net als Blade Runner.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 04-05-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 69767 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:32:
[...]

Deze hoop ik ook nog eens ergens te kunnen kopen. Ik heb Blade Runner namelijk vroeger nooit uitgespeeld, maar wat een sfeer had dat spel toch! Het was van good-old Westwood maar het had zo van Dynamix kunnen zijn (Heart of China en Dragon nog iets). Want de graphics waren toen ver vooruit de tijd.
Dat was een goed spel ja. Mooi verhaal en sfeer. Het einde was ook niet steeds hetzelfde (daar stond ik van te kijken toen ik het nog een keer speelde). Het is wel wat nieuwer als Monkey Island en Indiana Jones, maar zeker een klassieker in als adventure.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb niemand hier nog een woord zien roepen over Flight of the Amazon Queen. Heerlijke adventure als je het mij vraagt.

Net als mijn andere, bekende favorieten:
- Full Throttle
- Day of the Tentacle
- Legend of Kyrandia

[video]
[video]

waarom bij andere de youtube filmpjes wel geïntegreerd worden en bij mij niet, is mij even de vraag... 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Hann1BaL op 05-05-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 13:24
Anoniem: 69767 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:17:
Ik kan jullie allemaal aanraden om toch te proberen Grim Fandango ergens op de kop te tikken. Het is een van de beste adventure games ooit! Zelfs nu ziet de game er heel acceptabel uit, omdat ie gewoon Windows XP/Vista ondersteunt (er is een patch 1.01 uit voor evt. crashes onder XP+) en Direct3D enz. De sfeer van Grim Fandango is gewoon helemaal Lucasarts stijl geweldig (net als Monkey Island, maar die is toch al wel erg verouderd).
Zeker, geweldig spel heb hem laatst ook weer gespeeld. Maar moest hem naar een virtual machine kopieren om hem nog verder te kunnen spelen :P
Onder vista wil hij bij mij nog wel eens crashen.
En moest voor sommige puzzels mijn CPU "killen". CPU was te snel waardoor het spel niet goed werkte.

Wat ook leuk is om met ScummVM de oude MI games te draaien O-)
kan je op alle platformen zo'n beetje die games spelen. Waaronder windows mobile, psp, ps2 etc etc
Wel heel tof om monkey island 1 en 2 op een grote tv te spelen op de bank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.lunatic schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:00:
[...]

Zeker, geweldig spel heb hem laatst ook weer gespeeld. Maar moest hem naar een virtual machine kopieren om hem nog verder te kunnen spelen :P
Onder vista wil hij bij mij nog wel eens crashen.
En moest voor sommige puzzels mijn CPU "killen". CPU was te snel waardoor het spel niet goed werkte.
Klopt, maar zoals ik al zei daarvoor is de patch 1.01:

http://www.lucasfiles.com/?s=&action=file&id=43
This patch fixes reported problems associated with having a very fast machine (Pentium II-400 and faster), a crash associated with copying over all the .LAB files from users’ CDs to their hard drives, and some other problems.
(....)
Slows down a certain puzzle during the game which goes too fast for completion on processors higher than 400mhz.
Als kind was trouwens Phantasmagoria geweldig spannend! Nu ziet het er absoluut niet meer uit :D

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-05-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 69767 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:06:
[...]

Als kind was trouwens Phantasmagoria geweldig spannend! Nu ziet het er absoluut niet meer uit :D
Zeker een zeer vette game. Al blijft het een grafisch prachtig product als je bedenkt dat het op een 486 te spelen was en er toch al zo uit zag. Je bleef alleen cd's wisselen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:27

Frituurman

Mjam!

Man, wat een nostalgie. PoliceQuest. *Tatataaa.. Tatataaa*. Prachtig om gewoon je commands in te moeten typen. Geweldig.

On-topic: 'k Zou best wat over hebben voor dit soort games. Misschien zijn games als Grim Fandango en X-Com wel wat te fancy qua graphics, i.v.m. de eerste MI's, SQ's, PQ's, etc. Maar dat zijn toch spellen waarom ik dubbel heb gelegen. *zucht*

<Dwaalt af>
'k Verlang weer terug naar vroeger. De tijd dat m'n P166 (met MMX, jaja) en een Voodoo-kaart met volgens mij 2 MB video geheugen alles kon draaien wat er werd uitgebracht. Muwahahaha. 8-speed CD-ROM-speler. 32MB RAM.. 1,2 GB HD.. en een lompe 22" CRT-monitor. Tsja..vroeger was echt alles beter..
</Dwaalt af>

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:27

Frituurman

Mjam!

Hann1BaL schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Zeker een zeer vette game. Al blijft het een grafisch prachtig product als je bedenkt dat het op een 486 te spelen was en er toch al zo uit zag. Je bleef alleen cd's wisselen :D
Wat te denken van The 7th Guest (vooral de review in de PU sprak me toen aan.. met het geweldige bijschrift 'Zeg maar wat je te zeggen hebt, ik loop toch niet weg' bij een plaatje van een man in rolstoel).. of The 11th Hour. Henri Stauf heeft me flink de stuipen op het lijf gejaagd...

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hann1BaL schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:49:
Ik heb niemand hier nog een woord zien roepen over Flight of the Amazon Queen. Heerlijke adventure als je het mij vraagt.
En ook daadwerkelijk in het freeware-domein gereleased, volgens mij ook bij ScummVM te downloaden.
waarom bij andere de youtube filmpjes wel geïntegreerd worden en bij mij niet, is mij even de vraag... 8)7
Daar is de [video] tag voor uitgevonden.

code:
1
[video]url filmpje[/video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Ik heb Phantasmagoria hier nog wel ergens liggen, is die eigenlijk gewoon te installeren onder Windows XP? Of moet ik DosBOX gebruiken?

Er zijn trouwens nog wel klassieke adventures te vinden, zoals Zack & Wiki op de Wii of Hotel Dusk op de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-06 15:49

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 69767 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:32:
[...]

Deze hoop ik ook nog eens ergens te kunnen kopen. Ik heb Blade Runner namelijk vroeger nooit uitgespeeld, maar wat een sfeer had dat spel toch! Het was van good-old Westwood maar het had zo van Dynamix kunnen zijn (Heart of China en Rise of the Dragon). Want de graphics waren toen ver vooruit de tijd.

Helaas kennen weinig Dynamix maar destijds waren ze een subsidaire van Sierra, en maakte best redelijke adventures, waaronder Rise of the Dragon die ik wel heb uitgespeeld. Heerlijke game voor die tijd...Even doorschuiven naar 1m40 voor het begin. Ook een fantastisch sfeertje net als Blade Runner.

[video]
Rise of the Dragon en Heart of China heb ik nog origineel gehad en helemaal uitgespeeld. Dat waren echt wel heerlijke games met bizarre fullscreen graphics voor hun tijd!

Zie me zo weer in de tank zitten in Heart of China. Of in mn sfeervolle appartement in Rise of the Dragon.

Blade Runner heb ik volgens mij nog origineel in doos liggen ergens.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33

scorpie

Supra Addict

Ha! Blade Runner idd, die heb ik ook nog ergens op 4 cd's liggen ofzo. Je begon met zo'n moord in die dierenzaak ofzo, het regende flink in die scene, en als je weer naar het politiebureau reed en op het dak uitstapte, zei de vrouw met wie je terugreed: "You can stop staring at my ass now" toen ze alvast vooruit liep richting de lift. Geniaal spel :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

die ouwe games waren heerlijk larry, simon en idd dott and Full throttle. Heb via ebay nog een keer een orginele full throttle gekocht helaas werkt ie niet helemaal goed.
En had nu de nieuwe sam n max die leek me wel leuk pas 1 klein stukje gedaan en simon the sorcerer maar die was ik na 10x clicken al zat. Geef mij maar weer die goeie ouwe 2D quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Space Quest Police Ques, Kings Quest,Leisure Suit Larry, Full Throttle heerlijke spellen :) 7th Guest en 11th Hour waren ook TOP games :) Discowrld, Simon The Sorcerer, Blade Runner, Monkey Island en ook X-Files the game hebben me onwijs geboeid :) Sam and Max, Indiana Jones *zucht* Als er nog eens zulke goede games uitkwamen die overal op draaibaar waren, dan had de PC markt denk ik nog flink groot geweest vergeleken met wat het nu aan t worden is op game-gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
btw, full throttle heb ik hier op Vista x64 perfect draaiend zonder enige aanpassing :) eigenlijk draaien alle oude LucasArts games hier prima ook de Larry en PQ,SQ, KQ series!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 20:39

Flapmo

and back is gigi!

http://youtube.com/watch?v=2w7jBzkQ8ho

??

LBA2 was mijn heldengame toen :D.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Speedlink schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:30:
btw, full throttle heb ik hier op Vista x64 perfect draaiend zonder enige aanpassing :) eigenlijk draaien alle oude LucasArts games hier prima ook de Larry en PQ,SQ, KQ series!
Argh, Full Throttle schijnt goed te lopen onder ScummVM op mijn HTC Touch, laat dat nou net een van de weinige spellen zijn die ik niet heb. Helemaal uitgespeeld met een vriendje ooit, dagenlang bij hem gezeten en gespeeld, later nog een keer geleend en opnieuw uitgespeeld. Toch eens de budgetbakken afschuimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 14:56

Japser

Jeej!

Ik heb hier de 3GB versie liggen van Gabriel Knight 2: the Beast Within, maar ik krijg dat grafding niet aan de praat op Win XP 64 en Vista x64. T'is wel een uberspannende game though, moet nodig es zorgen dat ik em kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Kickje;
Ik ben op zoek naar een oude adventure (486/pentium 1 tijd), maar ik weet niet meer hoe hij heet. Het enige wat ik me nog goed kan herinneren, is dat je in de game een mini-game had. Deze mini-game was een strategisch kaartspel met een sci-fi thema. Je kon het spel spelen in je huis of ruimteschip. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een van de Space Quest delen? Die hadden ook altijd minigames in het spel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kent iemand hier nog Les Manley Lost in LA? Dat was een minder bekend adventure, maar ook erg humoristisch. Eens kijken of ik die nog kan vinden als abandonware.

Mijn All Time Favorite: Maniac Mansion. Vooral ook omdat het de 1e was die ik speelde, nog op de C64. Ik heb 'm met alle mogelijke karakter-combinaties uitgespeeld. En dat was nog knap lastig, want ik had 2 gekraakte versies, waarvan bij elke versie 1 kamer een disk read error gaf (en dan kon je je computer resetten). Oh boy, goede oude tijd.

Verder heb ik alle *Quest spellen van Sierra wel gespeeld, en bijna alle LucasFilm/Art adventures. Sam&Max heb ik nog nooit uitgespeeld, daar zat ik ergens vast en toen is de aandacht verslapt. Misschien nog eens in scummvm gaan spelen :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

schaduw schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:45:
Kickje;
Ik ben op zoek naar een oude adventure (486/pentium 1 tijd), maar ik weet niet meer hoe hij heet. Het enige wat ik me nog goed kan herinneren, is dat je in de game een mini-game had. Deze mini-game was een strategisch kaartspel met een sci-fi thema. Je kon het spel spelen in je huis of ruimteschip. Iemand een idee?
Kuch [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

brama schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:50:
Kent iemand hier nog Les Manley Lost in LA? Dat was een minder bekend adventure, maar ook erg humoristisch. Eens kijken of ik die nog kan vinden als abandonware.

Mijn All Time Favorite: Maniac Mansion. Vooral ook omdat het de 1e was die ik speelde, nog op de C64. Ik heb 'm met alle mogelijke karakter-combinaties uitgespeeld. En dat was nog knap lastig, want ik had 2 gekraakte versies, waarvan bij elke versie 1 kamer een disk read error gaf (en dan kon je je computer resetten). Oh boy, goede oude tijd.

Verder heb ik alle *Quest spellen van Sierra wel gespeeld, en bijna alle LucasFilm/Art adventures. Sam&Max heb ik nog nooit uitgespeeld, daar zat ik ergens vast en toen is de aandacht verslapt. Misschien nog eens in scummvm gaan spelen :)
Niet over twijfelen, gewoon Scumm aangooien en uitspelen jij !!! ;) Ik speel 'm nog steeds af en toe op m'n telefoon, ben al weer een aardig eindje in het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Thnx, ik wist niet dat ook daar al een topic voor was :)
En Space Quest is het volgens mij niet, het is er iig niet een van deze 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
KneoK schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:59:
[...]

Niet over twijfelen, gewoon Scumm aangooien en uitspelen jij !!! ;) Ik speel 'm nog steeds af en toe op m'n telefoon, ben al weer een aardig eindje in het verhaal.
Ik speel ook scummvm games op me telefoon. Perfect tijdverdrijf voor in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
:O is er iemand die me kan helpen? :D Ik ben al tijden op zoek naar Mad Dog McCree 1 en 2 op CDrom :D maar ik kan ze echt nergens vinden gewoon :( En ik vond dat spel vroeger echt leuk om te doen :D
Pagina: 1 2 Laatste