Op maandag 18 februari 2002 10:02 schreef PsyFlash het volgende:
[..]
Het kan ook wel aanslaan, maar dan moet er een campagne omheen zitten. Veel show en aankondiging. Vaag gedoe van te voren. Paar keer uitstellen, en voila.
Net zoals met de meeste 3d games eigenlijk.
Dit is een effectieve aanpak maar werkt ook vaak genoeg tot irritatie en kwaliteits verlies.
Hoe nieuwsgierig ben je nu nog naar Duke Nukem 4-ever ??
Dit is een methode die te veel gebruikt word.
het is tegenwoordig eerder standaard dan uitzonderlijk dat een 3D game te laat is.
Hoe langer je w8 hoe sneller de techniek verandert.
Mogelijkheid 2: Neem een adventure die al aangeslagen is. Bijvoorbeeld het eerder genoemde Grim Fandango. Noem het ook zo met er iets achter als: "rest in peace?", of, "the return of disturbance". Kortom deel 2. Prop erin wat je wilt. Het slaat toch wel aan.
Uhh Monkey Island
4
En als je een nieuwe game gaat maken kan je niet zomaar met een deel 2 beginnen (tenzij het over Star Wars films gaat

)
Ik ben zelf een grote fan van het hele adventure genre en ik wil niet dat het doodbloed.
Dit zijn spellen die gaan om intelligentie, humor en een leuk verhaal dus het maakt
MIJ niet uit of het 2D of 3D is maar ik denk dat het toch naar 3D moet gaan omdat anders de gewone/nieuwe consument het niet interresant genoeg vind om te kopen.
Ik ben nu zelf met een vriend van mij bezig met het concept voor een 3D adventure dus ik zal zeker proberen nieuw leven in het genre te stoppen (als we het af krijgen en er 3 verkopen is het ook al leuk

)