WAN opzetten tussen België en Nederland

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik en een belgische collega uit Hasselt kwamen op het idee om een leuk Windows 2000 WAN op te zetten... hij in Hasselt en ik in Rijen... hemelsbreed is dat 70Km.
We hebben beide al een een Win2000 Domein bestaande uit 8 PC's en het leek ons leuk om door middel van zendapparatuur en richtantennes een verbinding en trust aan te leggen.

We hebben alleen geen idee hoe we dit aan moeten pakken...
en we hebben daarom ook veel vragen... zoals:

- Wat heb je nodig? Zend/Ontvang apparatuur, antennes ed.
- Kun je dat zelf maken?
- Wat voor kosten komen daar bij kijken?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]
Use the search zou ik zeggen, is laatst (december meen ik) nog een heel groot topic over straalverbindngen geweest met intersante info)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• baskabas
Ja, ik heb dat gelezen... veel info over straalverbingen en leased lines... veel te duur... ik hobby die apparatuur liever zelf in elkaar :9

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 13 februari 2002 10:53 schreef Koffie het volgende:
Move > [forum=19]
Use the search zou ik zeggen, is laatst (december meen ik) nog een heel groot topic over straalverbindngen geweest met intersante info)
Als je deze topic bedoelt. Dat is maximum 1km. Ik vond hem ook interessant maar je moet er wel wat handigheid met electronica voor hebben :(
Straalverbindingen over 70km bestaan volgens mij niet. Je hebt nog line-of-sight over die afstand. Dan moet je al een paar maal bv 10km straalverbinding (als die bestaan) hebben met repeaters tussen. Dat kost je een echt fortuin en straalverbindingen zijn niet betrouwbaar.
Als je echt een directe link wilt dat moet je misschien via sateliet werken maar dat gaat ook aardig wat kosten. Ik zou gewoon een VPN opzetten tussen jullie 2. Dat kost je zo goed als nix maar je snelheid is wel die van je i-net :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Gooi er gewoon een glasvezelkabel tussen, kan je ook nog eens een snelheid halen van een paar Gigabit/s >:)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 13 februari 2002 11:13 schreef carnman het volgende:
Gooi er gewoon een glasvezelkabel tussen, kan je ook nog eens een snelheid halen van een paar Gigabit/s >:)
Heb je enig idee wat glasvezel (eigen lijn) leggen over 70km gaat kosten ? Je kan misschien eens om sponsering bij de sjeik van Doubai of zo gaan :o
2x Glasvezel tot een ISP en dan over hun glasvezel netwerk kost ook nog altijd een groot fortuin.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
misschien is een satteliet verbinding wat?? misschien ook nog wel betaalbaar

Hail to the king baby!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

zet 2 ftp servertjes neer en spiegel ze dan kan je bestanden delen via internet, spelletje spelen kan zo wel etc.
Of is dit te simpel gedacht.
// vpn verbinden //

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op woensdag 13 februari 2002 21:30 schreef bdl het volgende:
zet 2 ftp servertjes neer en spiegel ze dan kan je bestanden delen via internet, spelletje spelen kan zo wel etc.
Of is dit te simpel gedacht.
// vpn verbinden //
Draadloos?? forget it.

de duurste cisco shit, met de zwaarste antenne's halen max 40km... (bij 2Mbit)
Dan praat je over antenne's van € 1300 ofzo per stuk.
Verder mag je ook wel eens gaan lullen met een radiocontroledienst, dunno tot hoever je zonder verginning mag blazen op 2.4Ghz

• baskabas
Op woensdag 13 februari 2002 21:56 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Draadloos?? forget it.

de duurste cisco shit, met de zwaarste antenne's halen max 40km... (bij 2Mbit)
Dan praat je over antenne's van € 1300 ofzo per stuk.

[..]
Ja, ik heb die antennes gezien... mooi spul... veel te duur!
Op woensdag 13 februari 2002 21:56 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Verder mag je ook wel eens gaan lullen met een radiocontroledienst, dunno tot hoever je zonder verginning mag blazen op 2.4Ghz
Heb ik al onderzoek naar gedaan... dat mag dus gewoon niet/nauwlijks... boviendien moeten we dan certificaten gaan halen om zendamateur te worden... en je moet een frequentie kopen/leasen en dat kost een paar ton!!

VPN it is, denk ik...

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:53
vpn over internet?

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Pagina: 1