Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Even een paar dingen over wireless:Op zondag 30 december 2001 23:44 schreef reddog33hummer het volgende:
Ok... ik had het gevonden
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~clock/twibright/ronja/
10 MBit/s straalverbinding voor 1 km met huis tuin en keuken middelen
maarja.... weet iemand waar je een AUI netwerkkaart kan vinden ?
Effectief hou je als je MZZL hebt 4-5Mbit over.
1 boom en je connectie is weg, gebouw oid is dus onmogelijk obstakel.
Prijs van goedkoopste dingen in de NL voor een verbindinkje (incl monteren e.d.) is zo'n 10.000,- in. btw.
Dusss
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
Ga je gangEven een paar dingen over wireless:
Je kan met het licht de ruis overschreeuwen.Effectief hou je als je MZZL hebt 4-5Mbit over.
De TCP header comprimeren via de router enz... levert 10 Mbit/s
een obstakel als een boom.... als je die ertussen hebt dan ben je slim bezig geweest.1 boom en je connectie is weg, gebouw oid is dus onmogelijk obstakel.
ff de link volgen: is een guide over het bouwen van een zelfbouw low buget straalverbinding alla 400 gulden.Prijs van goedkoopste dingen in de NL voor een verbindinkje (incl monteren e.d.) is zo'n 10.000,- in. btw.
We praten hier over een directe gerichte lichtstraal dus aftappen.... veel plezierDusssWeet waar je aan begint, als het werkt, werkt het goed... zorg wel voor min 64bits codering.. 128 is al gewenst.
Maar hier heb je gelijk codering is wel gewenst.
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Ghehe sorry, tis een laser.Op zondag 30 december 2001 23:54 schreef reddog33hummer het volgende:
[..]
Ga je gang
[..]
Je kan met het licht de ruis overschreeuwen.
De TCP header comprimeren via de router enz... levert 10 Mbit/s
[..]
een obstakel als een boom.... als je die ertussen hebt dan ben je slim bezig geweest.
[..]
ff de link volgen: is een guide over het bouwen van een zelfbouw low buget straalverbinding alla 400 gulden.
[..]
We praten hier over een directe gerichte lichtstraal dus aftappen.... veel plezier
Maar hier heb je gelijk codering is wel gewenst.
En het feit blijft, een vogel, of een iets anders en je verbinding is even zoek. Ga voor laser wel na of het zomaar mag (ik d8 het wel). Verder denk ik dat je van een setje van 400,- niets moet verwachten, tis namelijk wel HEEEL erg goedkoop.. zover was je al denk ik
Ik hou je draadje in de gaten
naja, ik ga ook niet op 1 km zenden... tis maar voor 500/750 meter, op zo'n afstand kan je voor dat geld geen radio stje kopenGhehe sorry, tis een laser.Dan ist een andere zaak. Als jij 1 km wil halen moet het hier altijd mooi weer zijn.
naja, we hebben het hier over een lichbak ten grote van 5cm doorsnee (allias koplamp) Dan moet het wel echt gaan misten wil de verbinding wegvallen.Die dingen worden door een aantal grote leveranciers van ons alleen tot 4 a 500 meter gegarandeerd. Storing heb je niet, maar bij normaal wireless is je effectieve gebruik (zeker met encryptie max 5mbit, lasers geen id).
TCP/IP=> het hoeft niet gegarandeert te zijn dat het aankomt als er maar genoeg aankomtEn het feit blijft, een vogel, of een iets anders en je verbinding is even zoek.
Das het leuke, we hebben het hier over led's, dus niet over echte lasers.Ga voor laser wel na of het zomaar mag (ik d8 het wel).
Voor lasers heb je volgensmij een vergunning nodig, maar voor leds = normaal licht niet
naj, een tripje naar een expert kan geen kwaat
Ik hoop dat het werktVerder denk ik dat je van een setje van 400,- niets moet verwachten, tis namelijk wel HEEEL erg goedkoop.. zover was je al denk ikAan de andere kant, alst zelfbouw is en het werkt, super!
Ik hou je draadje in de gaten
Wanneer ga je em kopen?Op maandag 31 december 2001 00:38 schreef reddog33hummer het volgende:
[..]
naja, ik ga ook niet op 1 km zenden... tis maar voor 500/750 meter, op zo'n afstand kan je voor dat geld geen radio stje kopen
[..]
naja, we hebben het hier over een lichbak ten grote van 5cm doorsnee (allias koplamp) Dan moet het wel echt gaan misten wil de verbinding wegvallen.
[..]
TCP/IP=> het hoeft niet gegarandeert te zijn dat het aankomt als er maar genoeg aankomt
[..]
Das het leuke, we hebben het hier over led's, dus niet over echte lasers.
Voor lasers heb je volgensmij een vergunning nodig, maar voor leds = normaal licht niet
naj, een tripje naar een expert kan geen kwaat
[..]
Ik hoop dat het werkt
[..]
ik voel mij vereerd
Ik heb al 1 zender en ontvanger (proverish: lees tierips en plakband) gebouwd (om te kijken of het systeem werkt.
Tip. Je kan met een lazerpointer (pen) ze beter uitlijnen dan op de manier dat de schrijver verteld.
ik heb die netwerkkaart en de versterker nog nodig.
AhhaOp maandag 31 december 2001 00:49 schreef reddog33hummer het volgende:
ik heb de meeste onderdelen al klaar liggen.
Ik heb al 1 zender en ontvanger (proverish: lees tierips en plakband) gebouwd (om te kijken of het systeem werkt.
Tip. Je kan met een lazerpointer (pen) ze beter uitlijnen dan op de manier dat de schrijver verteld.
ik heb die netwerkkaart en de versterker nog nodig.
De pro's hebben een soort laser visier die ze aan de straalverbinding kunnen schroeven en em zo uitlijnen.. dat kun jij ook
Heb je digicam, zodat je pic's kan posten?
Is dat zo'n midi poort achtige aansluiting?Op maandag 31 december 2001 00:51 schreef Bigs het volgende:
Heel veel oudere (vooral ISA) netwerkkaarten hebben nog wel AUI aansluitingen, bijv. de 3Com 3c509B.
over die cam.... zodra windows luisterd ga ik ze posten,
ik heb namelijk zo het idee dat er meer mensen hieraan geintersseert zijn. Mieschien tijd voor een echte guid.
op dit moment ziet het er nogal dom uit:
2 Riool buizen
2 leeslooppen
6 lichdiodes
6 fotontrasistors
en plakband heel veel plakband
Joystick poort ja, alleen vaak met een wat andere bevestiging eromheen.Op maandag 31 december 2001 00:53 schreef nigelator het volgende:
[..]
Is dat zo'n midi poort achtige aansluiting?
DIe ken ik welOp maandag 31 december 2001 00:56 schreef Bigs het volgende:
[..]
Joystick poort ja, alleen vaak met een wat andere bevestiging eromheen.
Dede ze toen ook al iets?
Die bovenste is in ieder geval goed, die onderste misschien ook wel.
Ze gebruiken aui te gebruiken omdat het dan makkelijker te moduleren is maar.... als ik het op de netwerkkaart zelf al toepas. zou ik mischien het naar 100 mbit/s kunnen opprutsen
maargoed... dat komt nog wel.
Zit ook nog een BNC aansluiting op.
Merk weet ik niet meer.
kep nu een 100Mbit/s leidinkje gemaakt over een afstand van 2 meter (mijn kamer), helaas is de packetloss en corruption nog zo groot dat ik er net een terminal overheen laten lopen kan.
Ik moet een sneller transistortje gaan halen morgen maar voor de rest werkt het wel aardig, verder moet de versterker en de triggers er nog tussen.
Ik heb nu wel die Rioolpijp weggesmeten en een iets dikkere pijp gepakt die nu in 4 delen is gesplitst
heen zend 1, terug ontvang 1, heen zend 2, terug ontvang 2
Op die manier hoef ik er maar 1 pijp uit te lijnen.
Het 2e pakje is om een normale ethernetleiding te emuleren (de loop)
Het gaat straks wel meer problemen geven met verbrekingsproblemen maarja... het zijn de eerste expirimenten.
Zal ik later door een dummy vervangen denk ik en dan alles met software eromheen proggen.
Wat vooral een probleem is hitte en overtollig licht, De lens focust iets te goed, waardoor de lamp in de kamer... naja, daar moet ik nog iets op vinden dus.
Ik heb hier een 3c590B COMBO die met UTP/coax/AUI en een 3c900C Combo ook UTP/coax/AUI. Alle 2 PCI.Op maandag 31 december 2001 00:51 schreef Bigs het volgende:
Heel veel oudere (vooral ISA) netwerkkaarten hebben nog wel AUI aansluitingen, bijv. de 3Com 3c509B.
Dus die voldoen ook.
Verder lijkt het voor die prijs wel een zeer goeie deal.
Maar ik ben niet zo handig
BTW heb je daar geen vergunning voor nodig ?
en schijnt dat ding altijd zo straf als op die nacht foto ?
Je buren zouden wel es kunnen gaan klagen
Jij hebt die nacht pics niet bekeken zekers ? Of was dat maar om ze uit te lijnen ?Op donderdag 03 januari 2002 17:05 schreef rippy het volgende:
het is maar een ledje dus zoveel licht zal het wel niet geven is een strakke straal, ik ben benieuwd of iemand het al af heeft. ben zeer benieuwd
Ik zou ook wel es willen weten hoe ver ie er mee staat
De 10Mbit versie is NIET zomakkelijk.....
bijvoorbeeld dit onderdeel:
Transistors:
===========
BF907/BF9881x
dat is dus NIET zomaar te krijgen in NL...zal je moeten importeren oid, en hij zal zeker NIEt goedkoop zijn...
Evenals de FotoDiode zelf (infineon)...
Deze kant-en-klare apperaten zijn niet voor niets zo duur.......
ik heb de pics gezien maar ik denk dat het alleen zo vel lijkt als je precies in die straal kijkt en verder niet.Op donderdag 03 januari 2002 17:47 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Jij hebt die nacht pics niet bekeken zekers ? Of was dat maar om ze uit te lijnen ?
Ik zou ook wel es willen weten hoe ver ie er mee staat
en onderdelen kan je toch makkelijk via inet bestellen bij conrad ofzo die hebben heel wat.(misschien dit niet hoor)
Ik heb 2 laserdioden gebruikt die ik ooit bij conrad gekocht heb voor 50 piek ofzo.
als cel gebruik ik tot nu toe gewoon een fototransistoren aangezien deze samen met de laserdioden toch genoeg omschakeling hebben. Alleen die fototransistoren schakelen niet snel genoeg, dus daar ga ik nog andere voor halen (naja wat wil je voor 5 cent per fototransistor
het grote probleem nu nog is hitte
er zijn namelijk 2 bronnen
1 de zon.
2 de laser.
aangezien ik fotodioden i.p.v. een celebruik geeft de zon niet zoveel storing, maar het wordt er natuurlijk wel warmer van
ik het het teruggebracht tot 4 laserdiodes en 16 fotoleds, een stuk rioolpijp en 2 netwerkkaarten en 2 amps (ic's),Op donderdag 03 januari 2002 15:52 schreef rippy het volgende:
is erg interessant dus blijf posten!! wat kost het totaal nou ongeveer? hoorde FL400?
ongeveer 200 euro
dat kan later 2 laserdiodes worden. dus ongeveer 50 gulden eraf
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Een laserpen heeft normaal een goedkope laserdiode die niet zo heel snel kan knipperen => minder doorvoer.Op dinsdag 08 januari 2002 00:07 schreef 00fly747 het volgende:
Is het niet mogelijk om laserpennen te gebruiken voor het zenden?
De manier die ze op de website gebruiken ze de IR poort voor onder de 10 MB/s. Voor de 10 MB/s gebruiken ze een gemoduleert AUI signaal. Voor 100 MB/s gebruik ik een ongemoduleert signaal wat ik meteen uit de netwerkkaart trek (haal) voordat het gemoduleert wordt die ik zelf moduleer.Op vrijdag 04 januari 2002 23:24 schreef rambo-2001 het volgende:
intressant maar werkt dit precies het zelfde als een ir adapter in een notebook ? want daarmee kun je ook communiceren
Plaatjes moet ik nog maken (camera kaduuk).Op vrijdag 04 januari 2002 20:36 schreef TheIceCoMan het volgende:
plaatjes en benchmarks?
Benchmarks:
ik kan er nu een terminal overheen laten lopen (2 meter), de leiding is alleen nog niet zo stabiel als ik zou willen.
ik heb al wel over een afstand van 500 meter zitten zenden en dat lukte wel
De grote problemen zijn:
Ontvangstsnelheid
Warmte
Maar volgende week/maand komen de nieuwe transistoren binnen.
Alleen snap ik geen snars van die guide... Misschien omdat ik niet echt electro doe...
Maar een stel vrienden doen wel electro, dus ik zal eens vragen of die 't snappen.
Da's wel kewl om te bouwen, geinig... Ik woon vlak bij een hoge flat...
Als ik nu 2 sets kan fixen, eentje naar de flat toe
Humor, man lol!
Misschien kan iemand die guide eens vertalen in 't NL da's gemakkelijker lezen...
en btw, je kunt die electronica toch allemaal op i-net bestellen, je kunt aan drugs en allerlei exotische gassen komen op i-net, dus een beetje electronica zal geen probleem zijn
Ik zat na te denken over het koelprobleem hé...
Kun je niet gewoon 2 ventilatoren inbouwen, eentje aan de rechter en eentje aan de linkerkant, met een rooster ervoor zijn ze toch wel weatherproof...
Ze heb je een goede lucht circulatie (lijkt me!) en met de juiste roosters ervoor heb je niet zoveel last van het weer...
Je moet alleen op passen dan dat de electronica in de buis niet vochtig wordt... Damn da's weer een ander probleem! Maar je blijft zo tenminste wel koel, als je ze toch buiten neer hangt!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
join the clubOp dinsdag 08 januari 2002 12:41 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel 's interesse is gewekt!
BedanktAlleen snap ik geen snars van die guide... Misschien omdat ik niet echt electro doe...
Maar een stel vrienden doen wel electro, dus ik zal eens vragen of die 't snappen.
Da's wel kewl om te bouwen, geinig... Ik woon vlak bij een hoge flat...
Als ik nu 2 sets kan fixen, eentje naar de flat toeen eentje naar een vriend van me die zo'n 750 ~ 900 meter verder woont, die flat is zo'n 9 verdiepingen en het enige hoge gebouw tussen hem en mij in... Mijn huis is niet echt zo hoog...
Dus die flat kan ik toch goed gebruiken...
Humor, man lol!![]()
![]()
![]()
![]()
ga door, ga door!
Als ik mijn camera en de tijd goed hab... dan zekerMisschien kan iemand die guide eens vertalen in 't NL da's gemakkelijker lezen...
Om de electronica componenten te bestellen is geen probleem. Alleen als ik de componenten you moeten kopen die zij op het lijstje staan dan ben ik wel wat duurder uit dan bij de plaatselijke electroboer die me het zelfde ook meestal wel kan leveren.en btw, je kunt die electronica toch allemaal op i-net bestellen, je kunt aan drugs en allerlei exotische gassen komen op i-net, dus een beetje electronica zal geen probleem zijn
We praten over iets wat buiten hangt in de regen en de wind.Ik zat na te denken over het koelprobleem hé...
Kun je niet gewoon 2 ventilatoren inbouwen, eentje aan de rechter en eentje aan de linkerkant, met een rooster ervoor zijn ze toch wel weatherproof...Aan de ene kant blazen naar binnen en aan de andere kant blazen naar buiten...
Ze heb je een goede lucht circulatie (lijkt me!) en met de juiste roosters ervoor heb je niet zoveel last van het weer...
Waar de wind langswaait etc. Om dan een rooster ervoor te gaan gebruiken ..... beetje link.
Verder praten we het hier over een zooi transitoren en leds die tegen elkaar zitten.... daar plak je dus niet ff een koelrib op.
Ik had van mijn omgeving het idee te krijgen om een print als koeblok te gebruiken en dan een koperuitstelpsel te koelen. Dat zorgde ervoor dat het gekoeld werd, vast zat en stroom kreeg. Maarja de uitvoering is ingewikkelder.
naja, zo gaat het dus verderJe moet alleen op passen dan dat de electronica in de buis niet vochtig wordt... Damn da's weer een ander probleem! Maar je blijft zo tenminste wel koel, als je ze toch buiten neer hangt!
Verwijderd
BtW, cutebritney, 80% van jou posts zijn gewoon spam. Je lult een eind uit je nek dat wil je niet weten. Documenteer jezelf is of houd gewoon je mond dicht!
die post die hij gedaan heeft is absoluut geen spam.Op dinsdag 08 januari 2002 16:13 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
/me gaat zich is in de materie verdiepen.
BtW, cutebritney, 80% van jou posts zijn gewoon spam. Je lult een eind uit je nek dat wil je niet weten. Documenteer jezelf is of houd gewoon je mond dicht!
Verwijderd
Voor de mensen die hier nog meer intresseert in zijn: [topic=178432/1/50] was ook een heel aardig topic.
ga ergens anders flamen ofzo!Op dinsdag 08 januari 2002 16:13 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
/me gaat zich is in de materie verdiepen.
als je toch nix nuttigs zegt; hou dan gewoon stil
The birds turned into The Flying Dutchmen!
ik zie deze topic voor et eerst.... en ben heeel benieuwd
Ik mag nl. geen kabel over of onder de weg door trekken van m'n pa. :(:(
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
oh nee?Op maandag 11 maart 2002 20:42 schreef j_iscool het volgende:
Is hier al iemand verder mee gekomen, dit wil ik nl. ook wel met de overbuurjongen!
Ik mag nl. geen kabel over of onder de weg door trekken van m'n pa. :(:(
dat word nachtploeg
Duzzz....
Mega el cheapo dus veel beterz!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020