ASUS V8200 Dlx + Win XP

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Hier weer een topic over TV-Out!

Ik heb een half jaar geleden voor een lieve som van ruim 1200 gulden een dure ASUS V8200 Deluxe kaart gekocht, en die wilde ik vanmiddag dus even op mijn TV aansluiten.

Ik heb de bijgeleverde kabel gebruikt, en heb Detonator 23.11 geinstalleerd.
Als ik bij de geavanceerde opties van me beeldscherm wil switchen naar de televisie werkt ie niet, met TV Tool 5.5 werkt het niet, met het gratis freeware programmaatje van tvtool.de, werkt het ook niet.
Het is me alleen gelukt om het aan de praat te krijgen met TVTool 6, maar die kapt er vrolijk mee na 10 minuten, omdat het shareware is.

Ik ben het helemaal spuugzat met dat klote-asus. Ik verwacht na aanschaf van een videokaart van ruim 1000 gulden wel een behoorlijke ondersteuning, maar wat ik nu krijg is waardeloos. Het schijnt zooo verschrikkelijk moeilijk te zijn om goede drivers voor WindowsXP uit te brengen :(

Ik heb ook al de zogenaamde "TV-out FAQ" (die naar mijn mening dus geen ene ruk voorstelt) geraadpleegt, maar daar werd ik ook niet wijs uit.

Iemand die mij met dit probleem kan helpen ? (alleen serieuze / nuttige reply's graag)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57

justifire

Shut up and squat !!

zitten 2 kabels bij die kaart heb je wel de goeie kabel in de goeie port gedaan??Probeer het anders ff met det 27.30 via de nvieuw settings

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Doe het volgende (heb zelf een asus v7700 deluxe ;) ) anders mail je maar of icq... :)..

Download de asus 21.83 drivers van www.asuscom.de. Download ook tvtools -> zie search. Daarna connect je S-video/composite in je tv en videokaart. Doe dan settings -> display mode -> tv en dan pal b/g. Als dit niet werkt , probeer eeerst composite en dan pas s-video :o.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Kijk op de asus site en download daar gewoon de nieuwste drivers voor de v8200 en installeer deze eens. Je hebt trouwens ook niet goed de informatie bij tvtool gelezen, als je dat gedaan had had je gezien dat het niet ging werken met tvtool... (op de asus kaarten zitten namelijk een andere chip dan op de andere nvidia kaarten voor de tv-out)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Hier nog een directere link rechtstreeks naar de (oude) driver download sectie (die nieuwe is maar wat gaar :P). De bovenste (T2/T5) is prima. Bij mij werkt de tv-out op m'n asus kaartje prima, zowel met de drivers, als met tvtool6 als met tvcc (welke er niet na 10 min mee ophoud).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik heb het inmiddels aan de praat met de SVHS kabel die bij de videokaart zat, en het pakket XP drivers versie 21.83.

Toch is het jammer dat het niet met de normale Nvidia drivers werkt, bovendien vond ik TVTool toch wat prettiger werken, het gaf een wat betere beeldkwaliteit. Ook de mogelijkheid om het scherm wat naar links / rechts / boven / beneden te schuiven mis ik.

Nouja het werkt in ieder geval voorlopig. Ik houd ASUS website in de gaten voor eventuele nieuwere drivers.

Verwijderd

Ik heb ook een Asus 8200 de luxe en met de 21.83, 23.11, 27.20 en 27.42 drivers werkt TV-out ook. De Asus werkt alleen bij TVtool 6.0 omdat de Asus een Philips-chip heeft voor TV-out en die wordt alleen vanaf TVtool 6.0 ondersteund.
Pagina: 1