Kabel delen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Ik heb van een kennis van me een 486 DX4/100mhz met 16MB en een 600mb HDD gekregen en die wil ik gaan gebruiken om internet te gaan delen, nu heb ik de proxy (AnalogX Proxy)al geinstalleerd. Er zit echter GEEN floppydrive in en de controller is ook kapot(voor de mensen die gaan zeggen dat ik Linux-op-een-flop moet gaan gebruiken)en er is geen mogelijkheid tot het booten vanaf CD, wel zit er een 36x AOpen cd-rom in. Momenteel staat er Windows 95 OSR 2 op. Weet iemand of de software van Casema/Wanadoo hier op wil werken en of er een remote prog is wat niet veel eisen stelt. RAdmin heb ik al geprobeerd, maar die geeft errors.
Kast komt in de meterkast te staan bij het Com21-modem en maakt gebruik van een onboard AMD Lankaartje en een PCI 3Com-kaart.

Verder moet het stabiel zijn en dat houdt in dat ik niet iedere keer er een toetsen bord en muis en monitor aan wil hangen omdat het weer eens vastloopt en gereboot moet worden. De "clients" die er aan hangen zijn 3 pc's draaiende op Windows XP Professional.

Wie o wie heeft er verstand van??? (en wil me helpen )
(Ben eventueel over te halen om Freesco of zo te gaan gebruiken als iemand me kan vertellen hoe ik dat er in g*dsn**m op krijg!)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik zou de hardeschijf ff in een ander systeem hangen
en dan alvast een begin maken van de setup
ik bedoel dus alle bestanden kopieeren in de setup en dan
trug hangen en doorgaan in da andere pc ik zou nt4 er op zetten of zo

edit:

gebruik vnc dan kan je gewoon het toetsenbord monitoor en muis van een ander pc gebruiken

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

FreeSCO werkt erg simpel en er zijn voldoende guides te vinden op internet. FreeSCO kun je ook naar de HD kopieren, maar ik dacht wel dat je eerst een floppy moest maken. Leen dus even een floppydrive uit een andere PC of koop een nieuwe.

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 09:28
Ik heb hier ook kabel (wanadoo basic).
Als router gebruik ik een p120 met 64 mb.
Hierop draai ik Smoothwall, echt perfect!
Zie smoothwall.org of zoek naar Smoothwall postings :)

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Gebruik RASPPPEO Dan ziet windows de verbinding als inbel verbinding. Dan kan je hem met elk populair internet deel programma gebruiken.

Verwijderd

ja je kunt NT4.0 wrkst met laatst sp 6a en rollup op installeren het werkt stabiel.
kopieer de hele i386 naar je hdd. en installeerd NT4.0

daarna kan je met je proxy ( welek je wilt) je internet delen.

suc6

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

neem freesco (op een flop)
hang hd in andere pc
boot met freesco flop
geef move2hdd
plaats hd terug in 486
klaar

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
  • [search=internet delen]
  • [search=freesco]
En via het grote [topic=309398] topic kwam je natuurlijk zelf ook al terecht bij:

<center>Internet delen onder linux</center>
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.