Echte hackers: hoe gaan die te werk?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 21:38 schreef Johnny64 het volgende:
Mensen zijn gewoon te goedgelovig. Een telefoontje zoals: "Ik ben van provider x, er zijn wat storingen in het netwerk, bla bla, mag ik uw gebruikersnaam en wachtoord?" is vaak al voldoende.
Ja, daar zeg je zo wat.

Ik kreeg op mijn stage de opdracht om alle wachtwoorden van iedereeen met een bepaald account te verzamelen. Dus ik een mailtje rondgestuurd (naar zo'n 30 man) en er is er tot nu toe (23 reacties) welgeteld 1 geweest die mij gevraagd heeft waar het uberhaupt voor is.

Da's toch wel erg eigenlijk. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09-2023

JayTaph

Portability is for canoes.

haha.. gaaf, zo'n "topic uit den oude doosch" :+

Beetje knullig opgeschreven, waarvan niet eens alles klopt.. maar volgens mij is dit topic wel de start geweest voor een ander (interessant) topic over secure variabelen binnen voornamelijk C. Maarja.. dan krijg je mods die geen flauw idee hebben waarover het gaat, en dan zomaar topics gaan dichtgooien.. blijft jammer.. zeker omdat mensen maar blijven zeuren dat er zo weinig "technisch" gebabbelt word...

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Op donderdag 13 juni 2002 00:07 schreef JayTaph het volgende:
haha.. gaaf, zo'n "topic uit den oude doosch" :+

Beetje knullig opgeschreven, waarvan niet eens alles klopt.. maar volgens mij is dit topic wel de start geweest voor een ander (interessant) topic over secure variabelen binnen voornamelijk C. Maarja.. dan krijg je mods die geen flauw idee hebben waarover het gaat, en dan zomaar topics gaan dichtgooien.. blijft jammer.. zeker omdat mensen maar blijven zeuren dat er zo weinig "technisch" gebabbelt word...
Ja daar zeg je me wat. Er zijn nog steeds geen feiten over hoe echte hackers te werk gaan boven water gekomen.

Ik weet dat er mensen zijn die meer over dit onderwerp weten en willen vertellen daarom deze kick weer :)

Hoe makkelijk is het namelijk om een exploit uit te voeren? Hoe gebeurt dit? (dit is ff scriptkiddie niveau).

Is het gewoon een kwestie door in console (unix) ff te tikken ./expolit.c <hostname>

Als dat zo zou zijn zullen er wel veel scriptkiddies zijn.

Wat ik me ook afvraag is dat als je een exploit download, is die code dan al helemaal af of moet je zelf nog het één en ander in C o.i.d. erbij toevoegen om het geheel te laten werken :?

Graag weer uw reply's :) :7

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog wat :P
(ook een beetje crack)
Er was eens een vent die telekabel had, (Kabel internet)
Hij Maakte in zijn thuisnetwerk een nieuwe provider die sneller internet leverde dan telekabel zelf :)
Downstream van een LAN en upstream van een LAN zonder dat telekabel het kon merken want het ging buiten hun om
Door een van hun kinderen, kwam telekabel er achter,
(jochie op school: mijn pa heeft telekabel gekraakt blah blah blah, (andere jochies vertellen het door en zo kwam telekabel er achter)
Telekabel vroeg die man hoe en waarom en Tot min verbazing kreeg hij ook nog een contract bij telekabel :?
Is nu een van de beste netwerk beheerders in NL :D
Netzoals die RAW bestanden van microsoft (Niet tekraken volgens microsoft)
week later gekraakt
man werd gepakt en kreeg een baan bij microsoft :P

tis weird maar true :)

Hacken mag wel, maar je mag nix beschadigen (NL WET volgens mij)
Zo worden er ook TOP-HACKERS gevraagt om een bank te kraken onder toezicht, als dat wil krijgt ie een baan als Beveilings medewerker van dat netwerk :P
effin ik wil ook hacker worden :P (joking :))

PS.
Krijgt zo'n nasa hacker ook een contract? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Pfff wat dacht je van die lamer uit Sneek?

Die maakte ff een virus dmv een VIRUSGENARATOR,.. point and click...

Dat was het Kournikova virus. Hij werd gepakt en werd opgeroepen door de burgemeester.

Heeft ook een goeie baan aangeboden gekregen :r :r

/offtopic

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

hmm ik wil ook wel downstream van een lan en upstream :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 12:00 schreef MM- het volgende:
hmm ik wil ook wel downstream van een lan en upstream :D
Vergeet niet dat je direct een baan krijgt aangeboden :P
:9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Op woensdag 26 juni 2002 11:47 schreef Komatsu
Krijgt zo'n nasa hacker ook een contract? :P
Zover ik weet heeft NASA een aantal hackers (en geen lullige) in dienst (jahha contract dus) die het hele jaar bezig zijn met dat netwerk te hacken.

In hoeverre dit nog realiteit is weet ik niet maar dit heb ik ooit is gehoord...
Op woensdag 26 juni 2002 11:47 schreef Komatsu
Hacken mag wel, maar je mag nix beschadigen (NL WET volgens mij)
nou volgens mij mag hacken ook gewoon niet omdat het inbreuk in de privanct is (je mag ook niet bij iemand gaan kijken of je de deur kan openmaken zoalang je maar niets kapot maakt)

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 16:08 schreef Seth4Chaos het volgende:

[..]

Zover ik weet heeft NASA een aantal hackers (en geen lullige) in dienst (jahha contract dus) die het hele jaar bezig zijn met dat netwerk te hacken.

In hoeverre dit nog realiteit is weet ik niet maar dit heb ik ooit is gehoord...
[..]

nou volgens mij mag hacken ook gewoon niet omdat het inbreuk in de privanct is (je mag ook niet bij iemand gaan kijken of je de deur kan openmaken zoalang je maar niets kapot maakt)
Nee het was zo,
je mag hacken (alleen kijken of je er inkomt,
verder mag je nix bekijken/wijzigen en de rest,
Er zijn veel hackers die dat doen en mailen daarna naar hun toe dat die en die poort open staat en dat je die dicht moet doen,
alleen hoe ze dan aan je mail adres komen mag joost weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is hacken illegaal (ookal heb je dus goede bedoelingen) omdat je jezelf toegang verschaf tot eigendommen van een ander.

Wat ik super interessant vind is de Certified Ethical Hacker. Het is een certificering die je (in elk geval in de VS) mag zien als een vrij brief voor hacken. Als een bedrijf je dan vraagt om hun netwerk te hacken dan kan jij hiervoor nooit opgepakt worden.

Zomaar iets hacken mag nooit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kickje van 6 jaar terug? Ga je voor wereldrecord? :P
Pagina: 1 2 Laatste