Verwijderd
Ik heb een THX-test programma op DVD waarmee je de afstelling van je speakers, en ook van je sub, kunt controleren.
Of heb je zo'n pc-sub?
Verwijderd
wat nou duhOp maandag 11 februari 2002 20:06 schreef Hielkej het volgende:
[..]
duh
het is toch zo
de site van ISA mischien
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Jij hebt niet eens een subwooferOp maandag 11 februari 2002 20:32 schreef tbusquet het volgende:
Ik zou dat ook wel willen weten
Ik wil ook wel zo'n test !
Mother, will they like this song?
Verwijderd
en blazen maar..
enne wel van te voren ff de buren waarschuwen..
IASCA files zijn te vinden op m'n site. Muziek is het niet te noemen btw (de low frequency troep). Of zoek anders op THX, dan is er ook altijd met wat leuks te vinden.
Hmmm.. niet erg indrukwekkend die test..Op maandag 11 februari 2002 21:47 schreef ShittyOldMan het volgende:
Zoek met een share programma naar 'woofer excursion test'.
IASCA files zijn te vinden op m'n site. Muziek is het niet te noemen btw (de low frequency troep). Of zoek anders op THX, dan is er ook altijd met wat leuks te vinden.
Kent iemand nog andere goede testnummers voor bass-performance.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Af en toe op goeie moment klikje invoegen. doh
Da klopt (zoals wel vaker met testsHmmm.. niet erg indrukwekkend die test..
Persoonlijk hou ik het liever bij een mooi stukje film met veel en vooral mooi laag. Jurassic Park staat bij mij nog altijd hoog aangeschreven (brachiosaurus), was ook de eerste keer dat m'n set in de beveiliging schoot
Hahaha ! dan heb je wel ziek hard gedraait. Is mijn nog nooit gelukt om een set de protectie in te krijgen.. Behalve met sluiting danOp maandag 11 februari 2002 22:11 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Da klopt (zoals wel vaker met tests), het is ook meer een test of je woofer niet een te grote excursion maakt voor de tracks erna (track 7 t/m ?).
Persoonlijk hou ik het liever bij een mooi stukje film met veel en vooral mooi laag. Jurassic Park staat bij mij nog altijd hoog aangeschreven (brachiosaurus), was ook de eerste keer dat m'n set in de beveiliging schoot
Ik vind dat ook heerlijk, mooi laag in films, yumm yumm. Alleen jammer dat mijn raam dan vindt dat hij zelf geluid moet gaan maken.
Maargoed, je geeft mensen een ride, en dan moeten ze ook wel wat meemaken.
en mij quoten kost €2,- dus ik krijg nog €1,- van je
LEN - Man of the Year (nog een leuk nummer ook)Op maandag 11 februari 2002 22:01 schreef tbusquet het volgende:
Kent iemand nog andere goede testnummers voor bass-performance.
Siditamentis astuentis pactum.
Daar zit geen bass in manOp maandag 11 februari 2002 22:37 schreef Varienaja het volgende:
[..]
LEN - Man of the Year (nog een leuk nummer ook)
Moet je U2 - When I look at the world
eens downen.. w8 ongeveer 12 secs en zet je sub goed open (moet wel goede sub hebben natuurlijk
Smash forehead on keyboard to continue
Haha, heb ik ook last van, stoel strak tegen een deurtje aan van de berging onder schuin dak (ik leef op zolder thuis), en ook het plexiglas voor het dunne enkele glas wil nog wel eens mee ouwhoeren met een film, en dan hoef je nog niet eens belachelijk hard te spelen..Op maandag 11 februari 2002 22:16 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Hahaha ! dan heb je wel ziek hard gedraait. Is mijn nog nooit gelukt om een set de protectie in te krijgen.. Behalve met sluiting dan
Ik vind dat ook heerlijk, mooi laag in films, yumm yumm. Alleen jammer dat mijn raam dan vindt dat hij zelf geluid moet gaan maken.
De meeste belachelijke dingen gaan soms mee-resoneren, leeg glas met geld erin wat in een hoekje staat ed.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Saai, zulke lage tonen hoor je bijna niet meerOp maandag 11 februari 2002 22:49 schreef mweert het volgende:
[..]
Probeer het maar eens is maar 627kB groot.
Het nr is zacht en mn boxen staan ook z8.. tis 23:10Op maandag 11 februari 2002 23:07 schreef mweert het volgende:
Dan wordt het tijd voor een nieuwe subwoofer ik hoor ze nog heel duidelijk.
Maar ik hoor ze echt wel, het nr is gewoon z8
Edit : ECHT COOL MAN die test !! Mijn pc sub van Yamaha trekt het nog ook en blijft strak
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Maar tot 24hzOp maandag 11 februari 2002 22:49 schreef mweert het volgende:
Hier dus echt sublaag Probeer het maar eens is maar 627kB groot.
Maar ik vind echte muziek met mooi laag veel interessanter dan al dat test gebroem.. Is ff leuk om te kijken.. maar dan is de lol er wel erg snel af.
Ow wat mooi laag heeft is Craig Armstrong - This Love
Zit ook in de film Cruel Intentions.. een toppertje.
I beg your pardon ?Op maandag 11 februari 2002 23:06 schreef cErEaL_KS het volgende:
Om het jullie makkelijk te maken, Hier staat een sample van U2[600kb]
[..]
Saai, zulke lage tonen hoor je bijna niet meer
Kwam doordat het nr veel zachter is dan bijvoorbeeld de sample die ik net postte... het nr is z8, daardoor hoor je het bijna nietOp maandag 11 februari 2002 23:15 schreef tbusquet het volgende:
[..]
I beg your pardon ?
owja, jij hebt dat kleine Klipsch subjeOp maandag 11 februari 2002 23:21 schreef cErEaL_KS het volgende:
[..]
Kwam doordat het nr veel zachter is dan bijvoorbeeld de sample die ik net postte... het nr is z8, daardoor hoor je het bijna niet
Verwijderd
leuke test maar de buren vonden hem niet echt mooiOp maandag 11 februari 2002 22:49 schreef mweert het volgende:
Hier dus echt sublaag Probeer het maar eens is maar 627kB groot.
versterker stond wat hard denk ik van de active sub
Nou ik kon mijn subs niet lager als 20 hz meten maar dat komt om dat de meet microfoon gewoon niet lager aan kon.Op maandag 11 februari 2002 23:12 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Maar tot 24hzDat kan lager ! How low can you go..
Maar ik vind echte muziek met mooi laag veel interessanter dan al dat test gebroem.. Is ff leuk om te kijken.. maar dan is de lol er wel erg snel af.
Ow wat mooi laag heeft is Craig Armstrong - This Love
Zit ook in de film Cruel Intentions.. een toppertje.
En echt laag kom je niet in muziek tegen eigenlijks.
Alleen in films komt het regelmatig voor.
Maar als je wat leuke nummers weet ik probeer ze graag.
Komt genoeg geluid uit, het nr is gewoon zacht..Op maandag 11 februari 2002 23:23 schreef tbusquet het volgende:
[..]
owja, jij hebt dat kleine Klipsch subje![]()
ook de hoge tonen zijn zacht doh
Het was maar een grapje hoor. Trek het je niet aanOp maandag 11 februari 2002 23:25 schreef cErEaL_KS het volgende:
[..]
Komt genoeg geluid uit, het nr is gewoon zacht..
ook de hoge tonen zijn zacht doh
Deze dus (alleen niet erg laag)Op maandag 11 februari 2002 23:25 schreef mweert het volgende:
[..]
Nou ik kon mijn subs niet lager als 20 hz meten maar dat komt om dat de meet microfoon gewoon niet lager aan kon.
En echt laag kom je niet in muziek tegen eigenlijks.
Alleen in films komt het regelmatig voor.
Maar als je wat leuke nummers weet ik probeer ze graag.
Probeer ook es: Korn - Freek on a leash (@21 secs bijvoorbeeld)
Hmm, niet laag genoeg. Maak een dts trackje en je kunt nóg lager. (voor het geval je een cdtje ervan fikt)Op maandag 11 februari 2002 22:02 schreef Yokozuna het volgende:
Gewoon met cooledit ff geluidsgolfje van 200 tot 20Hz maken.
Af en toe op goeie moment klikje invoegen. doh
Het -3dB punt van m'n Sub ligt bij 18Hz
Hij heeft niet een super extreme set, maar je trilde wel de kamer uit...
Er zijn een stuk of 6 CD's van.
Zet je schrap!!
/edit
zoek txt was verkeerd...
M'n Oma is een site aan het haken.
Mooi gaan we dat eens doenOp maandag 11 februari 2002 23:39 schreef NelisNL het volgende:
Probeer eens te zoeken naar "Bass 305". Dat heb ik eens bij een vriend gehoord/gevoeld/gezien...
Hij heeft niet een super extreme set, maar je trilde wel de kamer uit...
Er zijn een stuk of 6 CD's van.
Zet je schrap!!
/edit
zoek txt was verkeerd...
Dat was volgens mij ene ShittyOldMan ofzoEen tijdje terug was er een bezoeker die een test op zijn website had staan ik kan alleen niet meer op de naam van de bezoeker komen maar ik heb het bestand nog wel ik kan hem wel effen uploaden.
Het bestand had overigens verband met dit topic. Het is een cut uit een groter bestand, welke hier is te vinden.
---
Nog even een toevoeging, (bekende) muzieknummers met een mooi laag. Er zijn nog zat anderen die nummers speciaal voor het laag maken (komt niet altijd ten goede), maar ik noem alleen ff een zooi bekendere nummers:
Mya - case of the ex (alleen de intro, daarna wordt het echt gaar)
Madonna - Music
Warren G ft. Sissel (ja, die van titanic soundtrack) - Prince Igor
Armageddon Soundtrack - burn around the moon (lekker veel luchtverplaatsing)
Fifth Element soundtrack - zooi nummers, weet de titels niet
Sarah Connor - from sarah with love (ik heb het alleen met de svcd clip, niet met een mp3, het laag komt er bij mij goed uit)
Christina Aguilera, Mya, en co - lady marmalade (again de mpeg clip, mp3 niet getest, heeft een erg lage nagalm, zeker niet overal hoorbaar btw)
Titanic soundtrack - alles behalve nr14
dan nog enkele nummers die zowiezo goed klinken (hoog icm laag)
Dave Steward & Candy Dulfer - Lili was here
Michael Jackson - man in the mirror
Dit zijn overigens niet allemaal nummers die ikzelf goed vind of vaak luister, maar puur geselecteerd wegens het geluid. Gaat allen dus niet je favo nummers opsommen, daar hebben we niks aan en dergelijke topics zijn er al geweest.
Op naar de mijnenOp maandag 11 februari 2002 23:58 schreef Baklap het volgende:
nog lager... zit al in de kelder
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Die eerste heb ik alOp dinsdag 12 februari 2002 00:14 schreef mweert het volgende:
Nog eentje 954kB groot.
En nog eentje 861kB groot.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Mr. Oizo - Monday Massacre
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
Is ook niet echt te vergelijken...
Sarah Brightman - Tu quieres volver (vanaf ongeveer 45 seconden van het einde)
Ook al covert ze nummers totdat ze erbij neervalt, over het algemeen zijn haar nummers van zeer goede kwaliteit, zowel wat betreft opname als zang/muziek. Ik vind het altijd erg goeie muziek om te beluisteren wat luidsprekers nu echt kunnen. Vooral de plaatsing van haar stem vind ik altijd leuk om op te letten. Daarnaast is het gewoon lekker rustige muziek en werkt het prima om mee te leren...
Is het mogelijk dat het dak er een keer vanaf gaat glijden??? Dat zou ik toch ietsje minder vinden... Dan bouwt mijn kamer geen druk meer op met mijn subje... hihi...
;-)
Banzi...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
en nummertje genaamd protein ?
En anders van de soundtrack marked for death het nummer justice van Jimmy Cliff.
Lekker dancehall nummertje met een never ending bas.
Asus A7V ,512mb el cheapo mem , Aopen1232a ,oldie Aopen dvd 6x ,40g maxtor & 45g IBM ,SB live 5.1 cheapo ver. Sony STR-DB 830 ,2x Infinity overture 1 & 2 x infinity Reference mkII & blaupunkt center 20 years+, Lenoxx dvd 9000
Monstars of Space Jam - hit 'em high vind ik ook phatte bas, qua soort dan, en komt ook redelijk laag.
Bob Marley heeft llllaaaaaggebas.
Micheal Jackson - Scream (intro)
Sisqo - Thong song
Stephen Simmonds - Tears never dry
Ecodan warmtepomp
Bij die moet je gewoon echt de Tv versie hebben.Op dinsdag 12 februari 2002 13:58 schreef JT het volgende:
Sisqo - Thong song
same hereOp dinsdag 12 februari 2002 01:11 schreef Knakker het volgende:
Hmm ik heb dan wel geen subwoofer, maar het doet pijn aan m'n oren met mijn Sennheiser HD580 ... Telt dat ook?
En hoe heet dat nr?Op dinsdag 12 februari 2002 13:51 schreef blissard het volgende:
intro van het laatste nummer van Justice for All van Metallica? Erg diepe toms.
Celine Dion (ja ik weet het
Tchaikovski - 1812 (zitten ergens een paar kanonschoten in)
Seal - Killer (Die bas is niet echt diep, maar gewoon aggressief)
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Inderdaad best stevig nummerOp dinsdag 12 februari 2002 14:13 schreef GKLQuake het volgende:
Massive attack - Angel
juist!!!
iemand anders zocht nog een nummer van the chemical brothers, volgens mij heet die influenced.
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Verwijderd
ik weet het zelf nog niet maar m'n huisgenote vind het tromgeroffel in het begin een goede test voor goede speakers.
Method man & redman - Blackout
Hoor ik net
en de intro van da alcoholics - aah shit
Lekkere dreuner
Wat voor speakers?Op dinsdag 12 februari 2002 22:34 schreef Clithopias het volgende:
mijn speakers gaan tot de 24 hz (lager ging het mp3'tje niet) en het is geeneens een subwoofer
En tot nog toe is het enige nummer waar hij zich in verslikt (en dan nog maar aleen als ik het WALGELIJK luid zet) Aphex-Twin - Windowlicker. Bovendien een bom van een nummer.
Maar om een sub echt te testen moet je eigenlijk een paar sweeps beluisteren en als alles goed is zou je weinig vollume (dB) veranderingen mogen horen. Maar ja, daar heb je al heel wat materiaal voor nodig. Mischien kan je zoiets wel lenen in een audiozaak. En dan is het natuurlijk nog redelijk relatief, het engie dat je dan weet is dat de frequentie-respons in orde is, dan meot je nog harmonische vervorming testen enz ...
ik hoor niet zo veel bas op deze speakers, maar die woofers gaan me toch tekeer! (Eltax Nexus Digital)
Of Block Rocking Beats.Op dinsdag 12 februari 2002 14:49 schreef Sparhawk1978 het volgende:
[..]
Inderdaad best stevig nummer![]()
iemand anders zocht nog een nummer van the chemical brothers, volgens mij heet die influenced.
Probeer jij nou maar is Prodigy - Diesel PowerOp donderdag 14 februari 2002 13:39 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Of Block Rocking Beats.
Ecodan warmtepomp
Blackout, lekkere lage beats ja, Aww shit ook al zoOp dinsdag 12 februari 2002 20:00 schreef [TLT]Lynx het volgende:
pink floyd - time
ik weet het zelf nog niet maar m'n huisgenote vind het tromgeroffel in het begin een goede test voor goede speakers.
Method man & redman - Blackout
Hoor ik net
en de intro van da alcoholics - aah shit
Bubblin Bubblin (Pina Colada) van Rahzel MOET je ook ff downen, zit een erg laag gedeelte in.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Als je DAT lekkere bas noemt (ik noem het 'geen bas'Op donderdag 14 februari 2002 23:16 schreef mweert het volgende:
Massive Attack - Unfinished Symphony is ook wel lekker.
Ecodan warmtepomp