Toon posts:

SDRAM-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoy,

Ik heb het volgende probleempje. Ik heb vier latjes SDRAM van verschillende farbrikanten en zou deze alle in mijn computer willen gebruiken.
Als ik ze alle gebruik en ik test (Norton -Memtest) het SDram geheugen dan krijg ik foumeldingen. Als ik de reepjes afzonderlijk gebruik krijg ik geen foutmeldingen. het lijk mij een compatibiliteits probleem.

Mijn systeem bestaat uit P3 450, Asus P3B-F moederbord.

Weet iemand hier raad mee???

Bedankt bij voorbaat.

Noël :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

wat voor merken dimm heb je?

ik weet uit ervaring dat infineon nog wel eens pikkie is over de dimm die erachter hangt.

verder kan het ook nog weleens voorkomen dat een bepaalde combinatie no-names nog wel eens voor vage lockups kan zorgen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

probeer ook eens www.memtest86.com

en check de BIOS settings voor het RAM, zet die voor de gein eens op het allerlangzaamst (CAS3 etc.)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Probeer eens je DIMM's van socket te verwisselen. Probeer ook te achterhalen met welke DIMM combinatie (2 of 3 stuks) hij errors geeft (ja, daar ben je poosje mee bezig met 4 DIMM's >:) ). Heb je ook problemen tijdens normaal gebruik?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Theorietje van mij, weet niet of hij klopt:

Misschien is 1 van je dimms cas 2 en de rest niet, of andersom. En kijk je moederbord alleen naar de eerste dimm. Dan loopt er dus het 1 en andere buiten de specs, kan problemen geven.

Check je CAS settings dus.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alvast bedankt voor alle reactie.

Volgende antwoordjes wil ik nog geven :

Voor Strypak :
de ramgehuegens zijn van de merken (wat ik gelezen heb op de ram-plakjes) : VMsms 64Mb, XELO 256 Mb, PQI 128Mb en WMX 256. Ik weet niet of dit jou veel zegt? Mij eigenlijk niet.

Alvast bedankt.

Voor GCB ;
Indien de verschillende SDram plakjes verschillende cas gegevens hebben , welke moet ik dan annnemen?

Ook alvast bedankt.

Voor Abbadon : Ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd doch ik krijg altijd het zelfde resultaat.

Toch ook bedankt.

Voor Limoentje :

Ik heb het programmatje reeds gedownload doch noch niet getest.

Bedankt voor de tip.

Tot schrijfs. :) :) :) :z

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor Oscar the Grouch:

Wat bedoel je met move HA naar PMG ?

Sorry, maar voor mij is dit iets te moeilijk.

Alvast bedankt.

Noël :) :) :) :z

Verwijderd

Ik heb ook een p3bf mobo met een kingston 128 mb pc 100 en een hyundai 32mb pc 66 en een major3th 256 pc133 en een onbekend op beurs gekocht 256 mb pc133 en dit alles draait prima met een bussnelheid van 120mhz.

Verwijderd

Niet om het een of ander hoor, maar de memtest van Norton Utilities / SystemWorks 2000/2001/2002 is nu juist de enig grote bug die er in zit.

Hij is gewoon niet goed. Fout. Niettie werkie.. ;)

Probeer of je in de BIOS de 'Power-on Quicktest' kunt vinden, en zet die uit. Als je dan opstart, wordt het geheugen rigoreus getest.

8-) Don't Worry, be Happy !

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Graag posten zonder onder elk bericht je naam te schrijven, dit neemt teveel ruimte in beslag. Lees zonodig eerst de FAQ

Ik heb precies hetzelfde gehad op een KA7 moederbord. Kweet alleen nog geen geschikte oplossing.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Gebruik is alleen 3 banken ipv 4.

dikzak

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet testen?

Verwijderd

zeker wel testen.alleen met een dossie iets als memtest.
ik weet dat er nog zoŽn dossie test iets is voor dimmen,moet ff googlen dan.
die dimm naampjes zeggen me(vage namen is meestal noname) niks maar CAS zou zeker wel een hangijzer kunnen wezen.gebruik dus een dimm met cas 3 in slot 1.(dan loopt alleen die cas2 onder specs en niet de rest erboven!)
memtest is na ongeveer 13 passes(zo`n 8 uur!) wel safe te verklaren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P3B-F, he...

Heb hier een CUBX (=zelfde mobo, maar dan met FC-PGA socket) en daar is het volgende mee:

4 DIMMs, 1e 2 slikken alles, 3+4 alleen beide te gebruiken indien single-sided DIMMs gebruikt worden. Als double-sided gebruikt wordt, wordt alleen 3 gebruikt.

Dit is gewoon een beperking van wat de BX chipset aankan. Als je niet weet wat SS/DS is, de grootste in 1 en 2 stoppen en kijken of het dan goed gaat...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1