Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
1) de FDD interface is sinds de 486 niet veranderd, dus
daar kan het niet aan liggen.
2) heb je al een andere FDD kabel geprobeerd? Lijkt me
namelijk onwaarschijnlijk dat je FDD controller de
oorzaak is.
3) De FDD controller moet je via de BIOS uitzetten. Vergeet
dan niet om op de I/O kaart de HDD en com controllers
m.b.v. de jumpers uit te zetten.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
daar kan het niet aan liggen.
2) heb je al een andere FDD kabel geprobeerd? Lijkt me
namelijk onwaarschijnlijk dat je FDD controller de
oorzaak is.
3) De FDD controller moet je via de BIOS uitzetten. Vergeet
dan niet om op de I/O kaart de HDD en com controllers
m.b.v. de jumpers uit te zetten.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
kabel lijkt me ook de meest voor de hand liggende boosdoener.
Mocht de controller toch kapot zijn, gebruikt 486 bordje is zelfs op de stort te vinden, of anders een LS120 monteren.
Mocht de controller toch kapot zijn, gebruikt 486 bordje is zelfs op de stort te vinden, of anders een LS120 monteren.
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
De kabel is het niet. Ik heb 3 verschillende geprobeerd, waarvan 1tje uit een werkend systeem. Dat van die BIOS ga ik proberen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ik heb ook redelijk wat gedoe gehad om mijn floppy werkend te krijgen op mijn 486 bord, via i/o kaart. Uiteindelijk bleek het alleen te werken als de floppy op het uiteinde van de flatcable aansloot, ik dacht dat het niet uitmaakte maar blijkbaar dus wel =/
Verwijderd
DuhOp zondag 10 februari 2002 00:43 schreef Blerk_NKK het volgende:
Ik heb ook redelijk wat gedoe gehad om mijn floppy werkend te krijgen op mijn 486 bord, via i/o kaart. Uiteindelijk bleek het alleen te werken als de floppy op het uiteinde van de flatcable aansloot, ik dacht dat het niet uitmaakte maar blijkbaar dus wel =/
Floppy 1 moet je ALTIJD aan het uiteinde aansluiten (Nadat de Kabel gedraaid word)
Je kunt het 1e stuk er wel afknippen als je dat niet nodig hebt.
De PC.
Hardware 1a.
• De Floppy.
Op een floppy drive bevinden zich wat jumpers gemerkt met DS0, DS1, DS2, DS3.
Dit betekent DriveSelect 0, 1 etc.
Door een twist in de kabel toe te passen konden de jumpers op de diskette drive op DS1 gezet worden, zodat de floppy die NA de twist op de kabel zit aangestuurd wordt als floppy DS 0 (A) gebruikt wordt, de tweede drive (
zit dan standaard op DS1.
De draden voor de Drive/Motor Select zijn de getwiste draden.
De Bios optie SWAP floppy doet dus niks anders als de twist in de kabel ongedaan maken of een twist aangeven als die er niet is.
Sommige fabrikanten pasten namelijk kabels toe waar geen twist in zat.
Bij dat FIC mobo de Winbond controller disabelen
Op veel multi IO controllers zat namelijk een Winbond chip.
Hardware 1a.
• De Floppy.
Op een floppy drive bevinden zich wat jumpers gemerkt met DS0, DS1, DS2, DS3.
Dit betekent DriveSelect 0, 1 etc.
Door een twist in de kabel toe te passen konden de jumpers op de diskette drive op DS1 gezet worden, zodat de floppy die NA de twist op de kabel zit aangestuurd wordt als floppy DS 0 (A) gebruikt wordt, de tweede drive (
De draden voor de Drive/Motor Select zijn de getwiste draden.
De Bios optie SWAP floppy doet dus niks anders als de twist in de kabel ongedaan maken of een twist aangeven als die er niet is.
Sommige fabrikanten pasten namelijk kabels toe waar geen twist in zat.
Bij dat FIC mobo de Winbond controller disabelen
Op veel multi IO controllers zat namelijk een Winbond chip.
? weet jij wat.
Pagina: 1