Nieuwe Celly 1.2 wil nie :(

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Heb zojuist mijn nieuwe aanwinst, een boxed celly 1200 (Tualatin) op de hieronder omschreven PC2 (MoBo=VH6T) geplaatst. Netjes met static bandje, tot 2x toe stevig aangedrukt en...nada. Hij start maar zelfs voordat ik beeld krijg oid slaat die weer vanzelf af. Als ik de oude 800 terugzet is die weer ok. Heb BIOS op MoBo al gereset, de nieuwe cpu nog een keer geprobeerd maar helaas...no joy :'(

Iemand nog enig idee? BVBD

PS- Heeft laatste BIOS en op overclockers.com staan een stuk of 10 gelukkige VH6T/Celly 1.2 owners.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Helaas, die Tualatin Celeron zal niet werken op je Abit BX133 bord. Daar heb je minimaal een speciale converter voor nodig (Powerleap?). In die BX133 kan alleen een FCPGA Celeron in.
Die Tualatin heeft een FCPGA2 compatibel bordje nodig.

PSN-id: Chrasher

• retspan
Crasher: Lees m'n post effe ajb. PC2 = VH6T

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Duh, een Tualatin werkt niet op een BX! De enige manier om 'm werkend te krijgen is met een speciale adapter, en die is er vooralsnog alleen in Slot 1 -> FCPGA2 uitvoering van Powerleap (en die past dus niet op een non-Slot 1 bord). Dus terug brengen of een nieuw bord.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• retspan
Abbadon: Duh to you too: betreft VH6T!!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

vh6t = via chipset :) heb m hier ook :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Abbadon
Op zaterdag 09 februari 2002 22:44 schreef retspan het volgende:
Abbadon: Duh to you too: betreft VH6T!!
Sorry, maar aangezien ik niet de enige ben zal die post van jou ook wel niet al te duidelijk zijn ;)

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zaterdag 09 februari 2002 22:41 schreef retspan het volgende:
Crasher: Lees m'n post effe ajb. PC2 = VH6T
Tja, ik zag eerst een BX133 staan in je specs. Sorry! :P

PSN-id: Chrasher

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 09 februari 2002 22:46 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Sorry, maar aangezien ik niet de enige ben zal die post van jou ook wel niet al te duidelijk zijn ;)
je bent iniedergeval niet de enigste die niet goed leest ;)

wat die celly betreft, probeer eens dingen als een bios update en een cmos clear.

• retspan
Jezus, leest dan werkelijk niemand een post in z'n geheel alvorens te antwoorden? CMOS reeds gecleared en BIOS=laatste versie. Dank voor alle (tot dusverre nutteloze) hulp (maar we houden hoop).

• Abbadon
Beetje vaag allemaal. Heb even de moeite genomen in de manual te kijken, maar daar staat in dat 'ie Celerons tot 800 ondersteund en wordt er met geen woord gerept over de Tualatins. Wel "Reserves support for future Intel Pentium III & Celeron processors", de Tualatins dus naar mag worden verondersteld. Je hebt de meest recente BIOS zeg je, alles werkt met de oude 800 en ze zijn er die er een 1200 op hebben. Of die 1200 van jou is niet lekker of je moet eens met de koeler spelen (opnieuw opzetten) anders weet ik het ook echt niet.

• retspan
Bedankt voor de moeite maar zoals op deze pagina van ABIT staat ondersteund de VH6T met laatste BIOS alle Celly-Tualatins:

http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2001/2001101103.htm

Iemand nog enig idee?

• retspan
Situatie gewijzigd..vervolg hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/407249
Dank voor alle hulp!
Pagina: 1