Celly 1.2 wil niet echt :(

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
In navolging op m'n vorige topic: [topic=407127/1/25] ben ik dus stug tot lekker laat doorgegaan om het euvel te ontdekken.

Het gaat dus om een nieuwe Celly 1.2 op een ABIT VH6T waar voorheen een Celly 800 op zat. Als ik 'm maar vaak genoeg opstart gebeurt het nu (1 op 50) dat ie normaal boot in XP en 101% draait. Alle andere keren lijkt het alsof die niet voorbij de eerste geluidjes tik-ratel-tik geraakt en dan zet die zichzelf weer lekker af. Terwijl ik al bijna de nieuwe cpu verweet denk ik nu aan ABIT die eens een brakke BIOS hebben geschreven of misschien m'n voeding. 300W zou toch genoeg moeten zijn? Enkel 1HD, 1DVD, 1CD en dus nu de Celly 1200 als de voornaamste "zuipschuiten". Met de Celly 800 nooit probs gehad. Iemand nog enig idee? THX

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
CPU misschien kapot?

Verwijderd

Controleer de cpu instellingen in het bios softmenu.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:14
wrom moet je dan nieuw topic openen? het heet dan nog steeds crossposting.

• retspan
Kaap: Enkel gedaan omdat enkelen klaagden dat m'n topic onduidelijk was en omdat de meeste replies, net zoals de uwe, off-topic waren.

Chuck: Zelfs als ze goed staan doet ie er nog 50 keer over om aan te gaan.

Ares408: Surely zou die het dan 1 op 50 keer ook niet doen?

Thanks ppl!

• retspan
Any more views ot there? THANKS!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Stuur hem maar eens op, dan test ik hem eens mooi op mijn Tualatin bordje :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Uw Celeron 1.2 is een Tualatin-cpu. Die werken alleen op moederborden die daar specifiek voor gemaakt zijn, en die moederborden bestaan nog geen jaar.
De Tualatin-Celeron en PIII's gebruiken het GTL+ bus-protocol, terwijl de Coppermine-chips het GTL bus-protocol, zonder de + gebruiken. Die protocols zijn incompatibel. Heb je dus een mobo voor Slot 1 of Coppermine cpu's, dan zal die Tualatin-Celeron (volgens mij) nooit deftig draaien op je moederbord.

Volgens mij heb je dus maar 1 manier om je Tualatin Celeron op je moederbord degelijk te doen draaien, en dat gaat alleen als je mobo een slot 1 moederbord is:
Koop de PL-iP3/T slot-adapter van www.powerleap.com. Die adapter heeft een ingebouwde GTL-naar-GTL+ vertaler ingebouwd.
Anders kan je een 1Ghz of 1.1Ghz Coppermine Celeron kopen.
Let op, want de 1.1Ghz-versie bestaat zowel in Coppermine-versie (met 128Kb cache) als in Tualatin-versie (met 256Kb cache).

Laat me weten of je hier iets aan had, ok?
Groetjes.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 18:51 schreef Cygnus het volgende:
Uw Celeron 1.2 is een Tualatin-cpu. Die werken alleen op moederborden die daar specifiek voor gemaakt zijn, en die moederborden bestaan nog geen jaar.
Volgens mij is die VH6-T toch echt geschikt voor Tualatins...

Het hangt trouwens wel af van BIOS, je schrijft dat je de laatste BIOS hebt; heb je dat ook gecheckt bij het booten? Misschien lukt het met de voorlaatste BIOS, kun je ook nog proberen. Heb je ook hardware verwijderd totdat je nog maar 1 stok geheugen, een videokaart en een harde schijf hebt?

Verwijderd

Al is geprobeerd die 800 weer ff terug te zetten om te kijken of je mobo niet spontaan de geest heeft gegeven?
En anders is om een nieuwe proc vragen.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Ik zou toch je bios opnieuw flashen, want met die laatste bios update moet 'ie volgens Abit het gewoon doen. Dus misschien is de vorige flash niet helemaal goed gegaan.

edit:

Nog effe gezocht:
Does ABIT BX133 mainboard support Intel new Celeron 1.2G processor? (BX133 / BE6 / BE6-II / BF6 / BH6 / BM6 / BP6 / BX6 / ZM6 / SA6 / SE6 / SL6 / VA6 / VL6 / VT6X4 / VH6)

Intel new 1.2G Celeron is with 0.13 micron process technology, 1.475V core voltage, and especially a little different pin-outs definition, so it's not compatible with old design mainboards.
ABIT ST6, ST6E and VH6T could support this processor via BIOS patch.
http://support.intel.com/support/processors/sspec/icp.htm

Hij zou het kunnen doen. Lekker vaag.

• retspan
De "T" in VH6T komt zelfs van het feit dat dit een voor tualatin aangepaste VH6-II is. DaiXeR: Zodra ik de 800 terugzet is alles weer A-OK. Heb 'm al drie maal opnieuw overschreven met de laatste BIOS, die ook OK aangegeven staat die enkele keer dat ie wel wil booten. Overweeg nu idd om het te proberen met de voorlaatste BIOS. Daarna blijft enkel nog het proberen met een (bijna) kaal MoBo over. Dan snap ik trouwens nog niet waarom het met de 800 wel gaat. Bedankt voor alle geboden hulp en ik hoop dat iemand nog het verlossende idee heeft, ik zit bijna zonder hiero...
Pagina: 1