Toon posts:

[Theoretisch/praktisch] geld verdiennen met avatar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij voorhand wil ik zeggen dit is geen script reqeust geen aanvraag of aandoen tot niet vragen of iemand het wil maken of iemand een link post waar je de functies kan zien die je moet gebruiken ik wil alleen weten of het volgende mogelijk is of dat het totaal onmogelijk is ik mijn theorie:

Men nemen:
- Random icon phpscript
- zo een reclame ding dat als mensen op de link klikken dat de gene van wie de site is het geld krijgt (of teminste de gene van wie het account is)
- een Forum like this`

Je maakt i.p.v dat er .gif staat zet je .html neer.
Dan upload je al die html's en dan als iemand het forum bezoekt dan krijg JIJ de kliks

Note: ik weet dat het best wel lame klinkt maar ik vraag me af of het mogelijk volgens mij moet het theoretisch gewoon mogelijk zijn.. dat een of ander yesterday figuur het gaat doen en zo zijn geld verdient op nadoen van andermans board.

Disclaimer:
Dit is geen bericht voor het aanzetten tot ik wil alleen weten of het theoretisch en praktisch mogelijk is..
Graag serieuse antwoorden 't is namelijk ook een serieuze vraag.

Verwijderd

Het probleem is dat avatars (vrijwel) nooit links zijn, en dat je die kliks dus niet kan afvangen. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met van .gif een .html maken?

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09
Dus eigenlijk wil je proberen een complete pagina in je icon te proppen? Ik denk niet dat dat toegestaan is en je zou iig een iframe nodig hebben in de Topix-code. Maar als je dit zo graag wilt schrijf je toch geen zelf een scriptje dat tig keer een pagina opent en zo die kliks krijgt. Het nadeel is alleen dat je steeds hetzelfde IP hebt, wat waarschijnlijk wel erg opval, waarna je al je kliks waarschijnlijk gewoon weer kwijt bent. Maar via je usericon is het dus niet mogelijk, anders zou het mogelijk zijn elke gebruiker willekeurige pagina's te laten laden als die naar een topic keek.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 14:28

johnwoo

3S-GTE

Het is zeker wel mogelijk...
Je kan in een PHP icon bijvoorbeeld zoiets doen:
PHP:
1
2
3
4
<?
header("302 Found");
header("Location: http://www.bannerblaat.com/klik.cgi?id=blaat");
?>

Dan gaat de browser gewoon die klik URL opvragen... Dat die resource waarschijnlijk geen plaatje is maar een pagina boeit verder niet zo; de gebruiker krijgt dan een kruisje te zien als plaatje, omdat het MIME type van de resource geen image/* is... En die klik server krijgt dus telkens verschillende IP's...

[edit] Als je brutaal bent zou je denk ik zelfs direct de bannerklik URL als icon in kunnen stellen; ik denk niet dat de meeste fora een icon URL gaan controleren. (Hier op GoT is .php toegestaan als icon extensie, dus .cgi zal ook wel kunnen)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

hmm, ik d8 dat topix alleen .jpg en .gif pikte (.png?)

maar dit is te fixen door .php?bla=.gif te gebruiken

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op zondag 10 februari 2002 15:04 schreef GraasGast het volgende:

maar dit is te fixen door .php?bla=.gif te gebruiken
heb ik er volgends mij niet achter...

[edit]
't klopt: mijne is gewoon http://uh.gamepoint.net/DinoRaptor/plaatje4.php

Verbouwing

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 10 februari 2002 15:04 schreef GraasGast het volgende:
Dat schijnt sinds 1.3.0b niet te hoeven :)

Verwijderd

Ware het niet dat je geen geld meer met kliks verdient.

Er zitten allemaal rare randvoorwaarden aan. Niet meer dan zoveel views t.o.v. kliks. Maximaal zoveel % kliks, maximaal zoveel kliks per dag.

etc. etc.

Je sceme ligt eraf nog voordat je je aangemeldt hebt.

---------

maar dat kan je vermijden door wat regeltjes extra code in je php script te bouwen, een random filter dat viewt of klikt.
een random filter dat een site kiest etc etc...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Tja, zou het nou niet opvallen als een bepaald IP wel de klik-pagina opvraagt, maar nooit de banner heeft gezien :? :D

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

De referer komt van het board af en als de daar gaan kijken zien ze dat de code om je banner te laten zien niet klopt, dus je hebt geen recht op je geld..

Iets wat (vroeger :?) wel werkte was dit.. een gewone normale legale pagina met een banner erop die door een perl scriptje gemaakt werd. Vroeg je deze pagina gewoon op, niks speciaals. Echter, die gast had ook zo'n top-site met 30.000 hits per dag. Daarin stond een i-Frame die linkte naar die gewone legale site.. Het perlscript van de legale site kijkt naar de referer, als die van die topsite afkwam zorgde ie ervoor dat bv 1 van de 100 keer en een autoforward kwam naar de URL van die banner.

Zo kreeg je een goede click-exposure ratio, de goede referer (kan goed dat MS IE zo heeft geupdate dat referers binnen een iFrame nu altijd de parent van het iFrame meegegeven dan is dit hele verhaal niet meer mogelijk) en als iemand naar de legale site gaat, is er niks ongewoons te zien.

Sommige banner bedrijven hebben hierna hun codes aangepast dat ze via een javascriptje de referer meeschrijven in de link naar hun banner (wat dus weer de referer van de referer is :) wat dus die topsite weer is). Ook bv netstat gebruikt(e :?) dat javascriptje. Maar dat was weer op te lossen door een iFrame binnen een iFrame te zetten denk ik (niet meer aan begonnen). Geen wonder dat die bedrijven allemaal failliet zijn gegaan dus >:)

Maar goed je avatar staat gewoon naar een image gelinkt en daar kan je nou eenmaal geen iFrames in proppen. Ben benieuwd welke Referer IE4, IE5, en IE6 nou meegeven bij een link in een iFrame of een autoforward (wie het weet mag het zeggen)..

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

Pagina: 1