Toon posts:

Draadloos netwerk en vermogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yoooooo,

Ik heb sinds kort een Wireless accespoint WAP11 van Linksys. Het bevalt me best. Ik had alleen wat vraagjes. Misschien dat iemand hier op antwoorden kan.

Het accespoint heeft een zendvermogen van 50mW. Nu heb ik iets gezien dat je deze kan opvoeren naar 100mW.
Nu is mijn vraag is dit wel legaal in NL ? Het is weekend dus de Radio Controle Dienst bellen heeft ook weinig zin.
Ik heb wat mensen gesproken die zeggen dat 100mW wel legaal is maar wil het even zeker weten voordat de blauwe kornuiten hier voor de deur staaan (:

Daarnaast heb ik een site gevonden in de VS die antennes verkoopt en je dus nog beter je signaal kan verspreiden.
Hier zijn behoorlijke afstanden mee te halen. Daar is toch geen wet voor ? of wel soms ? Kijk als je met een bepaald vermogen zit dat is toegestaan kunnen ze je toch niks maken als je met een antenne zit ? Ik zit met toegestane vermogen te zenden.
Het accespoint zit op de 2.4Ghz band

Heeft hier iemand ervaring mee ? De site van min. v. v&w verteld hier eigenlijk weinig over. Ik heb net al wat gezocht op het net maar kom niet echt verder mee.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

Pogostokje

* twiet *

Afgezien van of het wel of niet mag ...
De kans lijkt mij nihil dat er iemand langs komt als jij de boel naar 100mw opvoert (tenzij je mega-watt bedoelt) ;)
Dat gaat om zo'n klein vermogen...

Antenne's zijn gewoon legaal. Als je grotere afstanden wilt afleggen zelfs een must.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:22
kan je geen linair eraan gooien ? :) ff 100watt :P

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een 27mc heeft 4 Watt, dus 100mW zal geen probleem zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 20:24
Ik heb ook de wap11.
Ik heb hem dus "gehacked" nou ja gehacked?? zo ernstige ingreep is het ook weer niet.
Hoort deze toppic eigenlijks niet bij Network Troubleshooting??
Je moet even een atmel snmp proggie downloaden en je wap11 aansluiten via je netwerk kaart en de usb.
Dat je vermogen dubbel zo toeneemt is maar de vraag.
Je kan het beter zien als een verbetering van je ontvangst in plaats van meer zendvermogen.
Ik heb ook zo'n directional antenne en heb een klein netwerkje met buren van me.
O ja ik geloof dat het maximale vermogen op 250mW zat.

Groeten Ivo Buiter

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 12:34 schreef buiter het volgende:
Groeten Ivo Buiter
Lees de FAQ, op http://www.slotje.com , want dit mag niet.

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 20:24
Op zondag 10 februari 2002 14:27 schreef Duncan het volgende:

[..]

Lees de FAQ, op http://www.slotje.com , want dit mag niet.
Waar heb jij het over???

Groeten Ivo Buiter

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Op zondag 10 februari 2002 21:25 schreef buiter het volgende:

[..]

Waar heb jij het over???

Groeten Ivo Buiter
Het is niet toegestaan om je naam en 'groeten' onder een post te zetten, staat in de FAQ van dit forum. Sommige mensen storen zich er heel erg aan, niet meer doen dus...

quote uit http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Goed... back on topic. Ik ben ook wel beniewd. Heb al veel sites gevonden waar handleidingen staan hoe je zelf (richt)antennes voor de 2.4 Ghz band kan maken (urls staan thuis in me fav's)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zondag 10 februari 2002 12:34 schreef buiter het volgende:
Ik heb ook de wap11.
Ik heb hem dus "gehacked" nou ja gehacked?? zo ernstige ingreep is het ook weer niet.
Hoort deze toppic eigenlijks niet bij Network Troubleshooting??
Je moet even een atmel snmp proggie downloaden en je wap11 aansluiten via je netwerk kaart en de usb.
Dat je vermogen dubbel zo toeneemt is maar de vraag.
Je kan het beter zien als een verbetering van je ontvangst in plaats van meer zendvermogen.
Ik heb ook zo'n directional antenne en heb een klein netwerkje met buren van me.
O ja ik geloof dat het maximale vermogen op 250mW zat.

Groeten Ivo Buiter
geef es wat meer info >:)

Heb je url's ofzo?
Wat heb je precies berijkt met het "hacken" van de AP?

• TeT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

TeT

hey, ik ben ongeveer van plan hetzelfde te doen.

Ik heb alles zo wat uitgedoktert, maar zou dus graag weten wat de goedkoopste wireless "acces point" is die in nederland(belgie eigenlijk) te verkrijgen is en die dan ook nog eens bridging (acces point to acces point verbinding) en een externe antenne ondersteund.

zo dat is een hele boterham..

mijn eerste (en enige keuze voor het ogenblik) keuze was inderdaad de Linksys WAP11.

En die heb ik dan ook heel goedkoop op amazon.com gevonden, maar die shippen niet tot in europa :'(

dus, wat raden jullie mij aan ?

TeT out.

Contesteruuu Benderuuuu

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb deze besteld. Voor de geweldige prijs van 157,- euro ex-btw, inkoopprijs bij de importeur. een gewoon Pcmcia wireless kaartje kost daar euro 81,-

Da's nog eens een draadloos netwerkje bouwen he?

3 vrienden van mij aan de andere kant van huizen hebben zelf al antenne's gebouwd. Die zouden 5 km kunnen halen (met zichtverbinding) Zij gaan er een netwerkje mee bouwen tussen hun huizen. Ik moet nog even zien, mischien lukt het ook wel om mij er in ta hangen...

Kijk even op onze website http://www.brothersinart.net/wireless/
(ik ben het onderste kaartje)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:46
ik heb ook een vraagje: welke (betaalbare) set moet ik kopen om een draadloose (netwerk) verbinding te halen die 1 km moet overbruggen, huis is zichtbaar, zit _niks_ tussen. :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:17 schreef Martijn02 het volgende:
Ik heb deze besteld. Voor de geweldige prijs van 157,- euro ex-btw, inkoopprijs bij de importeur. een gewoon Pcmcia wireless kaartje kost daar euro 81,-

Da's nog eens een draadloos netwerkje bouwen he?
Joh, da's bijna mijn oude adres (Bovenmaatweg 328). Geinig.
Wie importeerd die E-techs?

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Lapwing. En het is inderdaad de bovenmaatweg... :) (en de schieland)
Pagina: 1