Op dit moment kijk ik m'n DVDs gewoon met een stereo, en vanzelfsprekend is dat niet ideaal. Dus wil ik op den duur naar een 5.1 setje, met de stipulatie dat ik per aanschafronde als het even kan niet teveel (tegen de 1000-1200 gulden per keer max) kwijt wil zijn en met iedere aanschaf iig wat ik heb allemaal kan gebruiken.
Nou heb ik daarvoor 2 scenario's bedacht:
1: ik begin met een computerig 5.1 setje met decoder (heb DVD speler zonder decoder), voor relatief weinig geld, en work from there.
2: ik begin met het kopen van een goedkope 5.1 receiver, koop 3 (of 4) 2ehands ouwe hifi speakers voor bij elkaar een paar honderd piek bij de cash converters of emmaus oid, en ga op den duur zo hier en daar een speakertje upgraden, met evt uiteindelijk nog een subje.
Optie 1) is initieel goedkoper, maar volgens mij is een DTT2500/3500 oid setje een stuk minder lekker om naar te luisteren dan zelfs een cheapo receiver met simpele fullrange speakers (anyone?)
En dan nog punt 2 van deze topic: welke receiver (of decoder/versterker, radio is niet direct noodzakelijke uitrusting)?
De features die ik in ieder geval zoek zijn:
- DD, DTS decoding
- de mogelijkheid om het LFE .1 channel te routeren naar de main speakers
- 6x analoog aansluitingen in en uit voor upgradebaarheid van de decoder en de versterker apart.
- prijs/kwaliteit
- redelijke geluidskwaliteit
Features die leuk zouden zijn maar niet noodzakelijk:
- Pro-logic & pro-logic 2
- als er een radio inzit, dan liefst wel zo'n ding dat RDS aankan.
Features die geen barst uitmaken:
- video switching -- ik heb toch vooral RGB aansluiting voor die DVD, en die switcht geen enkele receiver in de prijsklasse.
Nou heb ik daarvoor 2 scenario's bedacht:
1: ik begin met een computerig 5.1 setje met decoder (heb DVD speler zonder decoder), voor relatief weinig geld, en work from there.
2: ik begin met het kopen van een goedkope 5.1 receiver, koop 3 (of 4) 2ehands ouwe hifi speakers voor bij elkaar een paar honderd piek bij de cash converters of emmaus oid, en ga op den duur zo hier en daar een speakertje upgraden, met evt uiteindelijk nog een subje.
Optie 1) is initieel goedkoper, maar volgens mij is een DTT2500/3500 oid setje een stuk minder lekker om naar te luisteren dan zelfs een cheapo receiver met simpele fullrange speakers (anyone?)
En dan nog punt 2 van deze topic: welke receiver (of decoder/versterker, radio is niet direct noodzakelijke uitrusting)?
De features die ik in ieder geval zoek zijn:
- DD, DTS decoding
- de mogelijkheid om het LFE .1 channel te routeren naar de main speakers
- 6x analoog aansluitingen in en uit voor upgradebaarheid van de decoder en de versterker apart.
- prijs/kwaliteit
- redelijke geluidskwaliteit
Features die leuk zouden zijn maar niet noodzakelijk:
- Pro-logic & pro-logic 2
- als er een radio inzit, dan liefst wel zo'n ding dat RDS aankan.
Features die geen barst uitmaken:
- video switching -- ik heb toch vooral RGB aansluiting voor die DVD, en die switcht geen enkele receiver in de prijsklasse.