Problemen met SCA U160 schijf op een AHA-2940 UW

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hi, ik heb wat problemen met m'n SCSI setje. Ik draai al een jaar met een AHA-2940UW kaartje waarop ik een Atlas-IV 18G (id8) en een Atlas-V 18G (id9) heb aangesloten op de UW kabel (gewone UW kabel). Op de 50pins kabel heb ik een Plextor CD (id5) en een Plextor CD-RW (id2) aangesloten. Aan het einde van de UW kabel heb ik een actieve terminator zitten, de 50 pins kabel wordt getermineerd door de CD-RW. Terminatie van de adapter staat op LOW OFF/HIGH ON.

Sinds kort heb ik een Atlas 10K-III 2de hands gekocht van een paar maanden oud (werkte erg goed bij de persoon waarvan ik hem kocht, benchmarks van 50 MB/s en meer) met een SCA80 aansluiting (incl adapter) en die aangesloten heb op de UW kabel (id10). De adapter zou U160 zijn, maar zeker weet ik het niet. Anyways, m'n hele systeem is instabiel, windows heeft om de haverklap pauzes van 20-30 sec, m'n CD-RW wordt niet herkend door Nero, de WinME opstartdisk komt niet door de RAM disc init heen, etc. Het vreemde is dat alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra ik de SCA HDD van de kabel haal.

Zou dit kunnen komen omdat ik een 2940UW heb, dat ie er niet tegen kan dat er teveel U160 devices aan hangen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

je scsi kaart kan waarschijnlijk de protocol van je schijf niet aan
deze staat waarschijnlijk op lvd
probeer eens of je hem op se kunt krijgen
daarnaast moet je misschien se kabel hebben
maar dat weet ik niet zeker

• zonoskar
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Dr zit een SE kabel aan (normale UW kabel is niet gelijk aan een LVD). De HDD schakelt zelf terug naar SE. Maareh, ik ben wat aan het experimenteren geweest, en het blijkt dat als ik de Plextor CD eraf haal, alles ineens ok is. Ook de CD-RW doet het weer. Zou daar een conflict kunnen liggen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Papillon
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik denk dat het aan de adapter ligt. Om een SCA HD op een 68 polige kabel aan te sluiten zijn er een tweetal op het oog dezelfde adapters te verkrijgen. Echterrrrrrrr

De ene is voor UW (SE) en de ander voor U2W & U160 (LVD). Wellicht dat je een LVD adapter hebt.

Laat het nou net zo zijn dat ik problemen heb mijn HD op de U2W aansluiting te laten werken. Op UW doet ie het prima. Met U2W wordt ie helemaal niet eens herkend. M.a.w. ik heb een SCA -> UW (SE) adapter..

Ik wil hem wel ruilen hoor.. Je mag het gelijk testen. No cure no deal..

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
mijn U2W SCA HD deet het gewoon op 40mb/s op mijn u2W (80mb/s kabel. je controller doet dan automatisch een stap terug. Mag geen probleem zijn.

• Papillon
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Nou dat zou ik net niet willen.. Mijn SCA schijffie is een 7200 RPM IBM schijf. D'r zitten 2 10K rpm schijven op de lvd aansluiting. Dan zie ik liever wel (zeker vanwege mijn software RAID 0) dat ze op full speed werken en niet effe een stapje terugdoen.

BTW stapt mijn LVD echt een stapje terug als ik er een SE schijf aan pleur. Ik heb hem eraan gehad, maar die hele (SE) disk wordt dan helamaal niet gevonden.

Maar zoals in mijn message hierboven stond zijn er 2 soorten SCA adapters, nl voor SE en LVD !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
snap dat je dat liever niet ziet, maar het zou in iedergeval wel moeten werken. Als je een SE device op je LVD set, dan gaat jammer maar waar je hele bus terug naar SE. Vandaar dat op de 2940u2w ook een SE UW aansluitng zit naast de U2W. probeer het eens de schijf op die connector aan te sluiten als je een kabel en een terminator hebt.

Wat bij mijn vorige post ontbrank is dat mijn converter niet voor U2W maar UW was. In DAT geval als je die HD op je U2W kabel zet gaat je bus terug naar SE.
Pagina: 1