Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
De sony's gaan toch best vaak stuk en om te zeggen dat Sony goede garantie biedt: niet echt
EY Thnx dat is nu het advies dat ik wildeOp donderdag 07 februari 2002 12:27 schreef uibeltje het volgende:
Die Eizo zou ik nemen! Mooi design, perfect beeld! En tegenwoordig niet al te gek duur meer
De sony's gaan toch best vaak stuk en om te zeggen dat Sony goede garantie biedt: niet echt
Verwijderd
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb een Eizo die niet scherp is, en als je em wilt laten repareren krijg je te maken met Teleplan. En dat is geen geen pretje. Zie ook hier: [topic=302501/1/100]
Verwijderd
Ik heb een 10 jaar oude 21 inch van hitachi, altijd gebruikt als autoCAD scherm. Dus altijd aan enzo, maar nogsteets haarscherp beeld.
Dus als ze nog verkocht worden zou ik je die aanraden.
Verwijderd
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zou voor Sony gaan...
Ik heb een Eizo die niet scherp is, en als je em wilt laten repareren krijg je te maken met Teleplan. En dat is geen geen pretje. Zie ook hier: TELEPLAN
Ja dat zal best wel, er zijn ook wazige beeldbuizen van Eizo. Maar, over het ALGEMEEN moet je rekenen. Ikzelf heb een aantal monitoren van Compaq(=sony) achter mekaar kapot zien gaan en ze bleven stuk(gaan). Daarintegen geloof ik niet dat Sony probleemapparaten levert. Beetje verder dan je eigen neus lang is kijken!
Trouwens als je een monitor koopt, laat je toch zeker altijd het model dat jij mee naar huis krijgt, even aansluiten? Scheelt een hoop gesleep soms.
Wat dat Teleplan betreft, ik heb dat net gelijk gechect en dit is inderdaad&helaas de garantie die je krijgt.
Daarom raad ik ook iedereen aan, die een nieuwe monitor gaat kopen, afspraken te maken met de winkelier, dat je met hem alleen te doen hebt, dat ze vanuit de winkel alles mogen regelen, zodat jij detgene die erover gaat in de ogen kan kijken; -de winkelier dus. Dit is niet de algemene gang van zaken maar ik weet zeker dat ze dat best met je af willen spreken(als je dit even terloops vraagt terwijl je een paar ruggen uitteld op de balie).
Trouwens Hitachi is ook een stuk beter als gemiddeld maar ja, uiteindelijk kan er maar een de beste zijn.
Het kan natuurlijk gebeuren dat er slechte monitoren tussen zitten. Als daar een goeie service tegenover staat vind ik dat ook helemaal niet erg. Bij Eizo is dat momenteel dus niet zo. En ik geloof niet dat de service van Sony slechter kan zijn dat die van Teleplan. Daarom raad ik aan om voor de Sony te gaan.Op donderdag 07 februari 2002 13:43 schreef Nillfist het volgende:
Ja dat zal best wel, er zijn ook wazige beeldbuizen van Eizo. Maar, over het ALGEMEEN moet je rekenen. Ikzelf heb een aantal monitoren van Compaq(=sony) achter mekaar kapot zien gaan en ze bleven stuk(gaan). Daarintegen geloof ik niet dat Sony probleemapparaten levert. Beetje verder dan je eigen neus lang is kijken!
Ik heb em online in Duitsland besteld dus dat ging helaas niet.Trouwens als je een monitor koopt, laat je toch zeker altijd het model dat jij mee naar huis krijgt, even aansluiten? Scheelt een hoop gesleep soms.
Jazeker... mijn Eizo F931 is al 2 keer naar Teleplan geweest maar hij is nog net zo onscherp als voorheen..Op donderdag 07 februari 2002 13:18 schreef RoadKill21 het volgende:
:r= teleplan idd maar weet je wel zeker dat die ook de garantie voor Eizo afhandelen????
welke is dit dan ??? en waar is ie verkrijgbaar ik zie hem nie in de pricewatchOp donderdag 07 februari 2002 12:51 schreef Nillfist het volgende:
Jazeker, Eizo. Ik heb ook pas eentje gekocht(fx980), en alles bevalt prima, qua handleiding (NL) en een eizo-doekje om schoon te maken, etcetera. Tja Eizo maakt Monitors; Sony levert onder andere monitors.
Het beeld van mijn Sony 19" G420 is toch wel ontzettend strak. Daar heb ik nog geen pyama of LG aan zien tippen. Jammer genoeg kan ik het niet vergelijken met een Eizo.Op donderdag 07 februari 2002 12:51 schreef Nillfist het volgende:
Jazeker, Eizo. Ik heb ook pas eentje gekocht(fx980), en alles bevalt prima, qua handleiding (NL) en een eizo-doekje om schoon te maken, etcetera. Tja Eizo maakt Monitors; Sony levert onder andere monitors.
Ik wil niet zeggen dat Eizo niks is, van wat ik gehoord en gelezen heb maken ze geweldige monitoren. Maar Sony is absoluut geen slechte keus.
En wat betreft de garantie zit het wel goed bij Sony. Ik heb mijn versterker kapot gehad van Sony en die wordt gewoon opgestuurd naar het service center. Twee weken later terug en goed gerepareerd, gelukkig binnen de garantie.
zullen we nou ff geen flamewar beginnen hiero ey plz?Op donderdag 07 februari 2002 15:14 schreef Frijns.Net het volgende:
[..]
Het beeld van mijn Sony 19" G420 is toch wel ontzettend strak. Daar heb ik nog geen pyama of LG aan zien tippen. Jammer genoeg kan ik het niet vergelijken met een Eizo.
Ik wil niet zeggen dat Eizo niks is, van wat ik gehoord en gelezen heb maken ze geweldige monitoren. Maar Sony is absoluut geen slechte keus.
En wat betreft de garantie zit het wel goed bij Sony. Ik heb mijn versterker kapot gehad van Sony en die wordt gewoon opgestuurd naar het service center. Twee weken later terug en goed gerepareerd, gelukkig binnen de garantie.
ik zit nu nl. alweer te twijfelen
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
dDurder, maar niet voor nix door veel bedrijven gebruikt. Zijn gewoon baas boven baas.
welk merk monitor verkocht dell eigenlijk 3 jaar geleden?
"People should know when they're conquered..."
Kenners weten waarom
De 1 zegt je moet een Sony nemen de ander zegt je moet een Eizo nemen, het is gewoon een kwestie van smaak. Ga eens naar een winkel toe die die 2 monitoren verkoopt, dan kun je ze met elkaar vergelijken (als dat mogelijk is).Op donderdag 07 februari 2002 16:21 schreef RoadKill21 het volgende:
nog meer mensen die er anders over denken???
ik zit nu nl. alweer te twijfelen
Iedereen heeft zo zijn voorkeur.
check anders eens de consumentengids of ga zelf kijken hoe die monitoren zich gedragen.
Tweakers zijn biased, duidelijk toch.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
THnx allemaal (flamers en niet flamers
schermpje=scherm
Verwijderd
http://www.tweakers.net/pricewatch/21369
1. Eizo
2. Sony
btw kheb laatst een hele leuke baby blauwe kleur sony monitor gezien op het werk.. zij vonden het ook nix
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Zelf heb ik thuis een Sony 19" welk opzich een prima beeldje geeft, bij me vorige werk hadden we alleen Eizo's, 1 ding kan ik je wel melden, Sony of Eizo, perfect geometrisch zijn ze bijna nooit, voor de rest zijn beide prima schermen.
Alleen is mijn mening dat Eizo niet persee beter is dan de andere merken ondanks hun status.
Ik denk als je een goed merk koopt (Eizo/Sony/Nec) en je test hem in de winkel, dan heb je een dijk van een monitor...
Verwijderd
Maar ik weet een goed eind op deze topic: check het uit op
http://www.displaymate.com/index.html
Verwijderd
http://computers.cnet.com/hardware/0-1041.html?tag=co
bedoelde ik.
Verwijderd
Heb hem zelf en ben erg tevreden ermee. Spaart een hoop geld en koop je over een jaar of vier een LCD-scherm van de zelfde grootte, voor dezelfde prijs.
Ten tweede wil ik een TRINITRON.
Verwijderd
die samsung gebruikt geen sony trinitron maar een mitsubishi diamondtron scherm!hetzelfde principe maar een andere fabrikant.
verder heb ik legio tests van 21 inch monitoren gelezen en daar kwam vaak eizo niet eens als beste uit de bus!overhyped merk dus. men neemt nog steeds klakkeloos aan dat als iets erg duur is ook automatisch erg goed, niet dus!
lees gewoon zoveel mogelijk tests over 21 inch monitoren en maak dan zelf een keuze.1 test zegt niet zoveel; als een paar merken steeds als beste uit de bus komen in meerdere tests is dat al veel betrouwbaarder!en dat blijkt dus vaak niet eizo te zijn:).wil niet zeggen dat ze niet goed zijn, maar wel te duur voor wat ze leveren!
Verwijderd
even goed lezen aub! zeg dus niet dat eizo slecht is!maar niet kan waarmaken voor het geld ze ervoor vragen!Op zondag 10 februari 2002 12:33 schreef RoadKill21 het volgende:
graag linkjes waar te zien is dat de Eizo slecht is?
hoeveel copien wil je hebben van gerenomeerde tests waar eizo niet als beste uit de bus komt?????!!!!!gewoon de goede computerbladen lezen!>:)
als je toch een goede monitor wilt waarom niet meteen een BARCO monitor nemen? zijn toch echt wel de beste monitoren die je kunt krijgen voor professioneel grafisch gebruik!
of is FL10.000, toch iets over het budget???!!!
en ik zit je alleen te fokken jongen.:)
en ik ken geen goede computerbladen en heb er al een heleboel gelezen
Verwijderd
waar denk je dan waar ik mee bezig ben!hahaha.Op zondag 10 februari 2002 12:49 schreef RoadKill21 het volgende:
ik zit nu op 2800 gulden en daar ga ik ABSOLUUT niet ovcerheen!
en ik zit je alleen te fokken jongen.:)
en ik ken geen goede computerbladen en heb er al een heleboel gelezen
gewoon zelf een keuze maken welke monitor je wilt.
trinitron en diamondtron zijn beide even goede beeldbuizen, maar elke fabrikant van monitoren gebruikt zijn eigen elektronica en daar komen dus de (minieme) verschillen vandaan.
Verwijderd
Wat wil je precies met die monitor gaan doen?
Is het bijvoorbeeld voornamelijk voor 3D werk bedoeld of voor 2D?
Zo heeft Eizo bijvoorbeeld een 19 inch monitor voor het "office" werk (grafieken enzo , en eentje voor het multimedia geweld. Het gaat hier wel om 19" monitoren, maar het gaat om het idee zullen we maar zeggen.
Verwijderd
probeer het eens met een search op het internet???"review 21 inch monitors"?Op zondag 10 februari 2002 12:54 schreef NEWBIE het volgende:
Ik vindt geen enkele review van een Eizo kanon hier op GoT ,en dat er meer is dan Eizo dat geloof ik ook wel,iedergeval het blijft moeilijk om definitief een knoop door te hakken en te zeggen deze koop ik.Daarbij komt ook nog dat ik mee doet aan een pc prive project we mogen zelf een pc samenstellen,maar het moet wel weer bij één leverancier gebeuren dus één factuur.Het rotte hiervan is je kan niet je componenten kopen waar ze het goedkoopst zijn.En als je de rest van je componenten bij de leverancier koopt waar ik bijv mijn monitor koopt dan is het stukken duurder of ze hebben het geeneens.Ik wil dus een goeie monitor nemen Eizo,Samsung,Sony of IIyama ik weet het dus nog niet.Maar mijn gedachten zijn het meest bij de Eizo T765 19" en de T965 21"
amerikanen en duitsers leveren vaak gedegen monitor-tests af. daar zijn meestal ook eizo kannonen bij!en helaas kunnen ze lang niet altijd overtuigen voor die prijs!
merken die ik vaak als winnaars zie zijn sony, nec, compaq, iiyama. hierbij wordt dan ook vooral gekeken naar de prijs/prestatieverhouding!
verder wens ik je veel succes met het vinden van een geschikte monitor.
let wel even op het gebruik van je monitor! er zijn verschillende beeldbuizen op de markt, de een is beter voor office werk, de ander meer geschikt voor cad en grafisch werk. de trinitron en diamondtron monitoren zijn meer geschikt voor grafisch werk!(web, fotobewerken etc.) die office monitoren zijn soms iets scherper in het weergeven van text!dus wel belangrijk om even op te letten!
maar serieus ik ga hem gebruiken voor zwaar 3d gamen en ook veel editing dus 2d en 3d zijn allebei even belangrijk daarom kijk ik ook naar Eizo.
Verwijderd
klopt.Op zondag 10 februari 2002 13:09 schreef RoadKill21 het volgende:
en ik zie ook vaak iiyamas stuk gaan dus.:?
maar serieus ik ga hem gebruiken voor zwaar 3d gamen en ook veel editing dus 2d en 3d zijn allebei even belangrijk daarom kijk ik ook naar Eizo.
dat ben ik zeker met je eens dat de nieuwere series van IIYAMA minder zijn van kwaliteit dan de oudere series!
persoonlijk zou ik voor zwaar grafisch gebruik ook niet meer een IIYAMA nemen.
kijk dan ook eens naar de top modellen van sony en nec.deze komen altijd goed uit de bus en zeer geschikt voor dat werk.
kijk ook even naar de dotpitch, vaak is dat bij de "goedkopere" merken 25-27 en bij de iets duurdere merken 24 over het gehele beeld!is dus scherper!sony heeft b.v. ook monitoren met een dot pitch van 23?!
Verwijderd
(No flame intended) Ik de monitor vergeleken met een aantal IIyama's (de drie 19" modellen), maar ik vond ze persoonlijk minder mooi als de EIZO. Ten eerste heb je de twee lijnen (is ook weer niet zo erg), maar ik vond de letters bij alle drie Iiyama's onscherp en een beetje storend golven. En dan heb ik het nog niet gehad over de probleem topics van de 451 etc. hier op GoT.
Het moraal van het verhaal is dat ik ook op zoek bent naar een andere monitor net als jij ,en ter aanvulling vertel ik erbij dat ik het middels een pc prive project doet.Dat is voor jou niet van belang maar voor mij wel misschien is er wel een gotter hiero die een oplossing weet zodat ik wel mijn spullen inc. monitor bij een zaak op een factuur kan kopen zonder veel te duur uit te zijn,maar daar had jij nog niet aan gedacht.en het moraal van dit verhaal is?
Makker ik ga jou zeggen welke monitor jij moet nemen de Samsung 1200NF .En nu niet meer miepen
Staan dus dag in dag uit aan.
Op mijn werk heb ik nu een IBM 21" ook trinitron maar deze was na drie jaar al overleden.
Niet alleen de beeldbuis maar ook de rest van de componenten dragen bij tot een degelijk produkt.
Vandaar de prijs verschillen tussen diverse merken.
Voor mij een Eizo dus.
gReetz Erik
Verwijderd
lijkt mij gezien de vele positieve testen zeker geen slechte keus!Op zondag 10 februari 2002 13:16 schreef NEWBIE het volgende:
Het moraal van het verhaal is dat ik ook op zoek bent naar een andere monitor net als jij ,en ter aanvulling vertel ik erbij dat ik het middels een pc prive project doet.Dat is voor jou niet van belang maar voor mij wel misschien is er wel een gotter hiero die een oplossing weet zodat ik wel mijn spullen inc. monitor bij een zaak op een factuur kan kopen zonder veel te duur uit te zijn,maar daar had jij nog niet aan gedacht.
Makker ik ga jou zeggen welke monitor jij moet nemen de Samsung 1200NF .En nu niet meer miepen
Als ik heel heerlijk ben doe ik niks met grafisch of office werk,ik ben gewoon een computer hobbyist en vindt spelletjes spelen nog steeds het leukst ,en misschien in de toekomst als ik eens een digitale foto camera hebt dat ik iets met die foto's gaat doen op m'n pc.En wie weet ga ik eens wat doen met DvD,dus kortom het is een en al multymedia gebruik.Ik las ook op de nederlandse Eizo site dat de Eizo T765 19" daar zeer geschikt voor is en dat geldt ook voor de Samsung 1200NF .Je zal denken waarom dat ik voor zo'n monitor gaat omdat ik in mijn vrijetijd erg veel achter mijn pc zit vindt ik het wel waard om iets goed voor je ogen te nemen je zit er tenslotte vele uren achter.Ik heb nu een IIyama Vision Master Pro 400 en is nu drie jaar oud en vindt het zeker geen slecht ding,maar ik wil gewoon eens wat anders.verder wens ik je veel succes met het vinden van een geschikte monitor.
let wel even op het gebruik van je monitor! er zijn verschillende beeldbuizen op de markt, de een is beter voor office werk, de ander meer geschikt voor cad en grafisch werk. de trinitron en diamondtron monitoren zijn meer geschikt voor grafisch werk!(web, fotobewerken etc.) die office monitoren zijn soms iets scherper in het weergeven van text!dus wel belangrijk om even op te letten!
Er is maar 1 gouden tip.
Ga naar een winkel en bekijk die monitoren en oordeel zelf. Het is de enige manier om te bepalen welke je wil. Niet alleen op merk/prijs afgaan.
succes
* RoadKill21 krijgt van
Wat heb ik net nou tegen jou gezegd ? Koop toch die Samsung 1200NF man ,nou ja "man" daar heb ik mijn twijfels over gezien de snuggere opmerkingen heel de tijd.de meest wijze les, na hippie.
maar ik ga nu verder hier niet meer posten dus ga je gang Newbie het topic is van jouw hoor
Nee het is en blijft jou topicOp zondag 10 februari 2002 13:55 schreef RoadKill21 het volgende:
dan moet je je eigen posts maar er eens op na gaan lezen.
maar ik ga nu verder hier niet meer posten dus ga je gang Newbie het topic is van jouw hoor
Als ik snugger doet in mijn posting's dan is dat met een doel die ik ook vaak bereikt.Ik ben een en al onwetendheid ik leer nog steeds iedere dag.
Laat ff weten als je een keuze hebt gemaakt welke monitor het wordt of vertel hoe die bevalt als je hem hebt daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
ik post niet meer ik lees wel.
Ok, toen dit topic werd geopend had ik, even nakijken, de Eizo T765 al 4 dagen thuis staan.
Hulde aan Eizo
Aangezien ik een bijna ziekte heb wil ik alles beter, groter, en scherper hebben. Zo ook mijn monitor. Ik heb al zitten kijken naar TFT's, maar iets in mij zegt dat er toch al een verloren zaak is, omdat niks, maar dan ook niks in de buurt van de Eizo T765 komt, op TFT gebied.
Ik zit nu te kijken naar de T965.
Allereerst zou ik eens aan de eigenaren van deze monitor willen vragen hun bevindingen over deze monitor hier te posten.
Het is al een half jaar geleden dus je hebt net als mij [ alleen dan een maatje kleiner] een goede monitor gehad, dus kan je wel een redelijke beoordeling geven.
Ik wil de T965 puur voor de grote. De monitor die ik nu heb is nu zo goed, dat ik absoluut niet in kwaliteit omlaag wil.
w00t
Robbie007 schreef op 05 november 2002 @ 14:01:
Allereerst zou ik eens aan de eigenaren van deze monitor willen vragen hun bevindingen over deze monitor hier te posten.
http://gathering.tweakers..._messages/610591#ervaring
Dit topic is gesloten.
![]()