[RAID] booten van Promise fasttrack 100 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
HELP, ik kom er niet meer uit. ik heb alles geprobeerd
en ook heb ik gezocht in de faq en de search, maar niets gevonden.

ik wil windows 2000 (of win98se) draaien vanaf mijn RAID array. maar het lukt mij niet om te booten vanaf mijn array

aan de array hangen 2x40GB IBM en de chipset is onboard bij mijn A7A-133.

ik heb ingesteld in het bios:
bij boot sequense: 1 other boot device: onboard ata 100 boot
bij SCSI/ATA100 boot sequense: ATA100/SCSI (andere optie maakt ook geen verschil)
ik heb load onboard ATA bios op AUTO staan
in het Fasttrack menu heb ik array 1 bootable gemaakt (dit is de enige array die ik heb aangelegt)

nu heb ik geprobeerd vanaf de win2000 CD te booten en dan te instaleren op mijn RAID, lukt niet, hij vindt alleen mijn 20GB die op primary master staat.
ik heb ook geprobeerd om vanaf diskette te booten en dan de setup te runnen van win98se, lukt ook niet, hij vind helemaal geen schijf.
ik heb ook geprobeerd om op de array DOS te zetten, en dan te booten vanaf de array, maar dat lukt ook niet, ik krijg te zien dat ik moet herstarten (endless loop :( )

ik ben ten einde raad, dus help mij please! :'(

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Zeg je bij het installeren van win2000 wel dat je een aparte driver wilt installeren voor je Fasttrack 100 controller. Dit kan je doen door op F6 te drukken als je de installatie start waarna er gevraagd wordt welke driver je wilt gebruiken. Deze moet je van te voren effe op een diskette zetten.

Verwijderd

ik vind jouw bios een beetje vaag..maar het lijkt me dat het met die instelling niet kan...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
ik hou deze thread even in de gaten, ik wil nl binnenkort ook RAID gaan draaien met m'n Asus A7V133... want die bedoel je toch?

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
ja, die bedoel ik!

en bedankt voor de hulp, maar ik ben er zelf al uitgekomen:
ik moest mijn HD die op IDE-1 als master zat (noem ik even 20GB schijf), uitschakelen via de bios. waarom was dit nodig :S geen id!
instaleren van win98 ging gewoon niet omdat hij ging zoeken op de 20GB schijf, dat is de D:, terwijl win98 gewoon niet wilde installeren op C: (iets dat me meer logisch lijkt)

maarja... het is gelukt nu! en ik ben ook weer blij, mensen die er niet uitkomen kunnen altijd ff mailen!

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...