Verwijderd

Topicstarter
eeej,

kwas vanmiddag bij een winkel en daar lag de sony MZ-E300 voor 150 euro. Nu had ik vraagje, kan je met die minidisc vanaf je comp nummers opnemen of vanaf een versterker...!?
En is deze MD een beetje goed?

Grtz, R

Verwijderd

je kan van allebei opnemen

Verwijderd

Topicstarter
k, zag net op zo'n site en daar kon je kiezen tussen 'portable md spelers' en ''portable MD recorders' en de MZE 300 stond bij spelers dus ik ging ff twijfelen...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Evt. zelfs optisch..
Als je cd speler van je stereoset een optische uitgang heeft of je een geluidskaart met optische uitgang in je pc hebt zitten kan je 'm daarop aansluiten en op die manier opnemen.
Dan maak je digitale kopieën en anders gebruik je gewoon een jackplug voor de analoge opnames.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb SB live 5.1...
dus alles kan gewoon... eigelijk kan je dus op elke MD opnemen...

Verwijderd

als je een jack kabel hebt en je hebt een apparaat waar je jackaansluiting op zit (zon beetje alle audio apparaten zoals tv, stereo en computer) dan kan je daarvanaf opnemen op een MD.

Ene jack in je geluidskaart uit-port en de andere kant in je MD-in port. En opnemen maar :D

ik heb de Sony MZ-R500 die is echt tjil en ook de MZ-R600, die oude ga ik binnenkort verkopen. :)

Die 600 is gewoon een luxere uitvoering van de 500 zoals met een afstandbediening enzo. Maar ik denk dat 150 euro een beetje weinig is voor een goede minidisc, en ik betwijfel dan ook of je ermee op kan nemen. Want de goedkoopste minidisc van sony waar je mee kan opnemen is de MZ-R500 en die is 500 gulden (en dat is ie nog steeds!!! behalve de V&D want die zit er 50 piek onder)

Dus je bent of genaaid want je hebt een MD die alleen af kan spelen, als je dan MD wilt opnemen moet je een opnemer kopen van nog eens 600 gulden, je weet wel -> zon ding wat op een video lijkt. |:(

Of je hebt een MD die met een stikkertje van Sony dat geen echte sony is en dus een K*T minidisc hebt want.... |:(

op sony mindisc's kan je dus 4 cd's op 1 md opnemen en dat kan met andere dus NIET!!!! :)

Ik zeg het dus zo: KUT VOOR JE!!! (je voelt je zeker wel kut |:()

Sterkte

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:16 schreef novagamer het volgende:
als je een jack kabel hebt en je hebt een apparaat waar je jackaansluiting op zit (zon beetje alle audio apparaten zoals tv, stereo en computer) dan kan je daarvanaf opnemen op een MD.

Ene jack in je geluidskaart uit-port en de andere kant in je MD-in port. En opnemen maar :D

ik heb de Sony MZ-R500 die is echt tjil en ook de MZ-R600, die oude ga ik binnenkort verkopen. :)

Die 600 is gewoon een luxere uitvoering van de 500 zoals met een afstandbediening enzo. Maar ik denk dat 150 euro een beetje weinig is voor een goede minidisc, en ik betwijfel dan ook of je ermee op kan nemen. Want de goedkoopste minidisc van sony waar je mee kan opnemen is de MZ-R500 en die is 500 gulden (en dat is ie nog steeds!!! behalve de V&D want die zit er 50 piek onder)

Dus je bent of genaaid want je hebt een MD die alleen af kan spelen, als je dan MD wilt opnemen moet je een opnemer kopen van nog eens 600 gulden, je weet wel -> zon ding wat op een video lijkt. |:(

Of je hebt een MD die met een stikkertje van Sony dat geen echte sony is en dus een K*T minidisc hebt want.... |:(

op sony mindisc's kan je dus 4 cd's op 1 md opnemen en dat kan met andere dus NIET!!!! :)

Ik zeg het dus zo: KUT VOOR JE!!! (je voelt je zeker wel kut |:()

Sterkte
ik heb nog niks gekocht hoorzzz... :D

Verwijderd

Topicstarter
dit is um:

http://www.minidiscworld.nl/nl/dept_19.html

en dan ff zoeken naar MZE 300

Verwijderd

NIET KOPEN!!! KIJK ZELF MAAR:

Dit is de info over je md van de sony site:
---------------------------
MZ-E300
Features

Playback MD Walkman entry model

20 sec. Shock protection
Up to 28 hours playing time
Digital Mega Bass
Fontopia headphones
Operates on 1 AA-sized battery
Silver, Blue
----------------------------

Zie je... Dus geen recorder
Lees hier rustig door (hopen dat de link het doet) http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12882&prod=23089&loc=eu

Ik heb zoals ik dus al zei ik heb de MZ-R500 en das deze:

----------------------------
MZ-R500
Features

Entry Recording MD Walkman with MDLP

G-Protection jog proof
MDLP (Minidisc Longplay)
Up to 48 hours battery life
Digital Mega Bass
AVLS (Automatic Volume Limiter System)
Fontopia headphones
Can operate on 1 AA-sized battery
Digital cable supplied
AC power adaptor supplied
Silver, Blue, Black
-----------------------------

Zoals je zelf kunt lezen is dit een MD Player EN recorder!!!
Je moet dus eentje hebben met record functie

http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12882&prod=23087&loc=eu

NIET KOPEN DUS!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier nu die MZR-500 staan, voor 181 euro, duur !?
en nova, ik heb nog niks gekocht, maar tenks voor alle reacties... :)

Verwijderd

ff nog een tip voor je, alle MD's in de MZ-R serie hebben HETZELFDE BINNENWERK!!!

En dus de zelfde kwaliteit muziek maaaaar... je betaald meer voor de extra functies die eraan bengelen.
:D

Verwijderd

Dure apparaten zoals minidisc recorders zou ik in de winkel kopen, die dingen zijn erg gevoelig. Hij is zo kapot en bij een of andere website kan je dan niet aankomen. Daarom koop ik zulke spullen gewoon in de winkel waarbij je de verkoper in de ogen kunt kijken en je altijd op een zaak/winkel kan terugvallen in geval van slechte service

Verwijderd

Topicstarter
gaan ze zo snel kapot dan? maar die MZR 500 is relaxed zei je he... 181 euro, is da duur?

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand een tip/suggestie?

Verwijderd

hallo,

Als je optisch wilt opnemen (pc>md) kan je dit gebruiken >:)

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/116/M1/116726M1.JPG

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi?PP_PAR[USER_ID]=0201018331012938197

ga ik ook binnenkort bestellen >:)

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

kan met beiden,
doe je thuis ook soms via comp voor mp3's enzo
en soms weer via versterker....(als ik geen zin heb om de comp op tegaan starten)

Verwijderd

Topicstarter
wat is er ook alweer zo goed/beter aan optisch? (i forgot |:( )

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/36827

Optisch heeft heel weinig signaal verlies...

Verwijderd

Topicstarter
dat was het :), was het ff kwijt... thnx

Verwijderd

zoals je al heb kunnen lezen met de MZ-E300 is het NIET mogelijk om op te nemen!!

hiervoor heb je (bij een sony model) een MZ-R--- nodig (r van recording)

ikzelf heb de MZ-R900 en bevalt me prima. is zowat alles mee mogelijk. zelfs de namen van nummers doorsturen :P

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ehm.voor hoeveel doe je die 500 serie weg ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 21:41 schreef uncleworm het volgende:
zoals je al heb kunnen lezen met de MZ-E300 is het NIET mogelijk om op te nemen!!

hiervoor heb je (bij een sony model) een MZ-R--- nodig (r van recording)

ikzelf heb de MZ-R900 en bevalt me prima. is zowat alles mee mogelijk. zelfs nummers doorsturen :P
doorsturen!? klinkt phat ;)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

Flotter

Pelipper!

Op dinsdag 05 februari 2002 21:35 schreef d_v_pelt het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/36827

Optisch heeft heel weinig signaal verlies...
Optisch of coaxiaal maakt verder weinig uit, 't ligt er maar net aan wat voor in- en uitgangen je hebt.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:46 schreef _Robzilla_ het volgende:

[..]

doorsturen!? klinkt phat ;)
ik heb ffkes wat veranderd in mijn tekst.
de NAMEN van nummers doorsturen bedoel ik :Z

Verwijderd

Ik heb de MZ-R700 maar als ik deze aansluiten op mijn terratec geluidskaart via de digitale uitgang en neem op door af te spelen met winamp (MWP nog niet omdat daar een pause tussen de nummers zit).

toch zitten er geen pauses in, ik moet alsnog knippen en plakken terwijl ik een kaart met digi uit heb gekocht voor het feit dat ik dan niet meer hoef te knippen :)

Zijn er dan toch mogelijkheden om dit correct te laten verlopen?

Greetz Zero

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:24 schreef d_v_pelt het volgende:
hallo,

[afbeelding]

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi?PP_PAR[USER_ID]=0201018331012938197

ik zou dit zelfbouwkitje AFRADEN!!
heeft veel kwaliteitsverlies!!!!
koop liever een hoontech bracket vaan 50 gulden ( 22.6)
heb je optisch / coaxiaal / eax eigenlijk alles wat mogelijk is >:)
http://www.hoontech.nl/
deze heb ik ook --> goede ervaringen mee!

suc6

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op dinsdag 05 februari 2002 21:24 schreef d_v_pelt het volgende:
hallo,

[afbeelding]

onder welke groep valt die? je link werkt namelijk niet

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:52 schreef Zero-Consience het volgende:
Ik heb de MZ-R700 maar als ik deze aansluiten op mijn terratec geluidskaart via de digitale uitgang en neem op door af te spelen met winamp (MWP nog niet omdat daar een pause tussen de nummers zit).

toch zitten er geen pauses in, ik moet alsnog knippen en plakken terwijl ik een kaart met digi uit heb gekocht voor het feit dat ik dan niet meer hoef te knippen :)

Zijn er dan toch mogelijkheden om dit correct te laten verlopen?

Greetz Zero
Dit is een fout die vele mensen maken (ikzelf ook :'( )
als je je MD via je pc aansluit ziet hij idd het volgende nummer niet automatisch!! ook al is het optisch.

dit is echter wel als je je MD via een cd-speler aansluit (optisch)

je kan dit oplossen door een plugin te downloaden voor winamp die automatisch 2 seconde pauze tussen verscillende nummers stopt. hierdoor herkent je MD wel het volgende nummer

suc6

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 22:01 schreef EmilneM het volgende:

[..]

onder welke groep valt die? je link werkt namelijk niet
sorry dat wist ik niet, je kan ook geen link maken, maar dit is het bestelnr. 116726-24

Als je dit intypt krijg je het produkt

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:41 schreef _Robzilla_ het volgende:
nog iemand een tip/suggestie?
Sluit een extra garantieverzekering af. Ik had eerst een Sharp minidisk, echt een flex ding totdat 'ie na 2,5 jaar het niet meer deed. Aspelen ging prima, maar de laser was beschadigd waardoor opnemen niet meer ging.

Door de verzekering kon ik een nieuwe uitzoeken en heb toen de Sony MZ-R700 gekozen *D. Mooi ding en lekker licht, maar bij optische opnames vanaf mn SBLive krijg ik ook geen pauzes tussen de nummers. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat (1) de storingsgevoeligheid van de R700 heel hoog is (2) er toch nog storingen in het signaal van de geluidskaart komen. Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing.

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Op woensdag 06 februari 2002 11:20 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Door de verzekering kon ik een nieuwe uitzoeken en heb toen de Sony MZ-R700 gekozen *D. Mooi ding en lekker licht, maar bij optische opnames vanaf mn SBLive krijg ik ook geen pauzes tussen de nummers. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat (1) de storingsgevoeligheid van de R700 heel hoog is (2) er toch nog storingen in het signaal van de geluidskaart komen. Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing.
Wat voor kabel heb je er tussen liggen? Want bij mij geeft de MZ-R700 geen problemen hoor... zelfs met een gewone jackkabel pakt ie de nummers lekker van CD. En voor winamp moet je gewoon eens goeie kwaliteit nummers downloaden. Geen 128 bitrate, maar toch minimaal 192. Duurt ff, maar dan heb je ook wat :9~

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 22:10 schreef uncleworm het volgende:

[..]

Dit is een fout die vele mensen maken (ikzelf ook :'( )
als je je MD via je pc aansluit ziet hij idd het volgende nummer niet automatisch!! ook al is het optisch.

dit is echter wel als je je MD via een cd-speler aansluit (optisch)

je kan dit oplossen door een plugin te downloaden voor winamp die automatisch 2 seconde pauze tussen verscillende nummers stopt. hierdoor herkent je MD wel het volgende nummer

suc6
Kan je een schema'tje maken ik begrijp de opstelling niet echt. :'(

Verwijderd

wat bedoel je met een schema

het is gewoon normaal optisch aangesloten

dus optische plug in soundcard en andere kan in je MD

Verwijderd

Dat doe ik maar dan toch komen er geen pauses tussen de nummers en ik heb een plug-in voor winamp met pause van 2 sec ertussen, maar alleen nog niet geprobeerd.

is het niet mogelijk om met Windows Mediaspeler iets te regelen/fixen? ;)

Greetz Zero
Pagina: 1