Toon posts:

3d in web

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik dreamweaver beheers, 3dmax en autocad wil ik eigenlijk 3d aan mijn site gaan toevoegen [animaties] nu vroeg ik me af of er speciale plugins voor flash of misschien wel speciale progjes voor 3d op het web. Of wordt het gewoon een questie van alle genoemde pakketten te combineren?

Verwijderd

Je kunt ook nog aan Director denken, of Swift 3d, maar ik zou het echt vector based houden, en zonder textures, dat maakt de boel erg groot en traag.

En het is voor een website erg belangrijk dat je het klein houdt. Iedere webdesigner kan 'professionele' 3d animaties maken als het moet, maar de bestanden kunnen erg groot worden, en het verbeterd de usability ook niet. Dus ik weet niet wat je doelgroep is?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
De standaard oplossing is natuurlijk VRML. Hierover kun je veel info vinden op internet en 3d Studio kan exporteren naar VRML-bestanden.

Een interessante andere variant is het gratis programma Anfy 3d, dat complete 3d-animaties kan invoegen in een site, alsof het gewoon gif-animaties zijn, maar dan real-time 3d. De site van dit programma weet ik niet meer, maar de mogelijkheden zijn behoorlijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zou ook nog naar VRML kunnen kijken, nadeel is dat die "Standaard" een beetje dood lijkt te zijn, maar geeft nog wel lekker kleine files ;)

[edit]
Aargh, is _weer_ iemand me net voor :(

• Oogst
Op zondag 03 februari 2002 23:50 schreef ACM het volgende:[edit]
Aargh, is _weer_ iemand me net voor :(
Sorrie, ik zal het niet meer doen. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 23:49 schreef Cheatah het volgende:
Je kunt ook nog aan Director denken, of Swift 3d, maar ik zou het echt vector based houden, en zonder textures, dat maakt de boel erg groot en traag.

En het is voor een website erg belangrijk dat je het klein houdt. Iedere webdesigner kan 'professionele' 3d animaties maken als het moet, maar de bestanden kunnen erg groot worden, en het verbeterd de usability ook niet. Dus ik weet niet wat je doelgroep is?
ik heb zojuist via een vriend swift 3d gekregen. Ik heb 10 min gespeeld, echter als ik mijn 3dmax bestand importeer zie ik niets...moet ik nog het bestand in max speciaal exporteren?

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

* cjs blaast een dikke laag stof van zijn Swift 3D manual

Swift lust alleen *.3DS, *.EPS en *.AI bestanden.
Je zult dus vanuit Max moeten exporteren als *.3DS

Als je op een nette manier aan je kopie van Swift 3D was gekomen, had je dat kunnen weten. |:( :(

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
cjs:

Als je op een nette manier aan je kopie van Swift 3D was gekomen, had je dat kunnen weten. |:( :(
Er bestaat ook een plugin voor 3DStudio Max, Vecta3d, welke .SWG kan uitspugen vanuit Max. Best leuk proggie ook.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 01:01 schreef cjs het volgende:

het is gelukt bedankt!
nu even uitdokteren hoe ik een standaard animatie kan maken, dat gaat wel lukken, ik kan alleen niet 1-2-3 vinden dat hij niet het geheel rendered maar gewoon de lijnen/skelet laat staan..

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aangezien het antwoord al gegeven is wil ik hier nog even op reageren:
Op zondag 03 februari 2002 23:44 schreef ttkdesign het volgende:
Aangezien ik dreamweaver beheers, 3dmax en autocad wil ik eigenlijk 3d aan mijn site gaan toevoegen [animaties]...
Dus ómdat je 3dmax en autocad beheerst wil je dat aan je site toevoegen :? Ik zie het verband niet zo (dat zou nog leuk worden als iedereen alles wat ie beheerst aan zijn/haar site gaat toevoegen :+).

Verder zie ik ook niet echt in wat voor meerwaarde bewegende 3d aan een site weet toe te voegen, maar misschien zou jij me dat kunnen uitleggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 01:54 schreef Nelis het volgende:
Aangezien het antwoord al gegeven is wil ik hier nog even op reageren:
[..]

Dus ómdat je 3dmax en autocad beheerst wil je dat aan je site toevoegen :? Ik zie het verband niet zo (dat zou nog leuk worden als iedereen alles wat ie beheerst aan zijn/haar site gaat toevoegen :+).

Verder zie ik ook niet echt in wat voor meerwaarde bewegende 3d aan een site weet toe te voegen, maar misschien zou jij me dat kunnen uitleggen :)
aangezien ik beide [2d 3d]beheers, lijkt het me gewoon een goede uitdaging om beide te combineren. Aangezien je als architect in 3d werkt, en de meeste door mij gebouwde sites 2d zijn wil ik ook graag mijn 3d werk op een mooie manier integreren in de website....zie het gewoon als iets leergierigs

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ah oke, dat verklaart een hoop :)

Verwijderd

Topicstarter
we hebben er al weer een nachtje over geslapen, maar nu heb ik het volgende probleem, kan swift 3d niet ingewikkelde 3dmax bestanden aan, want ik heb net een export naar swf aangezet maar hij komt niet vooruit....

Verwijderd

beetje zitten prutsen in 3d swift :)
http://www.haaahahaha.nl/flash/ll0ll_flashframe.htm

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op maandag 04 februari 2002 09:59 schreef lloll het volgende:
whoa! Als je daar lang naar kijkt wordt je misselijk :)

Verbouwing

Verwijderd

Topicstarter
je had me al eerder geinspireerd!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit alleen nog steeds met het export probleem, hij blijft hangen bijn 3ds bestanden, te complex?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

Wil 3dstudio max nou niet exporteren of wil swift niet importeren?
hebben we hem ook weer.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 16:10 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Wil 3dstudio max nou niet exporteren of wil swift niet importeren?
[..]

hebben we hem ook weer.
importeren is swift gaat wel, maar wanneer ik er een swf van wil maken [flash] dan blijft hij bij sommige bestanden hangen

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

wow, geniaal design, bestaande uit, hetzelfde pixel-pijltje, dat we al 100000x eerder hebben gezien op je site... wordt nooit vermoeiend he om er naar te kijken?
innovatie misschien iets voor jou?

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:55
Ik vind zelf dat 3D in een website beetje achterhaald is, tenzij het echt ORGINEEL is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 16:44 schreef ttkdesign het volgende:

[..]

importeren is swift gaat wel, maar wanneer ik er een swf van wil maken [flash] dan blijft hij bij sommige bestanden hangen
misschien is het probleem omdat het 3d bestand meshes zijn?

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 04 februari 2002 15:14 schreef attacker het volgende:
ik ruik iets

jouw site:
http://www.ttkdesign.f2s.com/ttktoday.htm

en dit kwam ik tegen:
http://www.fluordesign.com/fluoressencia/
Ja, ik ruik het ook, het ruikt naar

RIP:r

• Oogst
Ach, jij bent het weer eens: de notoire ZWPIIWT (zinloze-website-poster-in-iedere-willekeurige-topic).

Mooi wordt trouwens, dat zwpiiwt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 20:10 schreef prototype het volgende:

[..]

Ja, ik ruik het ook, het ruikt naar

RIP:r
begin hier ook niet nu alweer over , ik ga niet weer mijn verhaal vertellen....

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 18:47 schreef prototype het volgende:

[..]

wow, geniaal design, bestaande uit, hetzelfde pixel-pijltje, dat we al 100000x eerder hebben gezien op je site... wordt nooit vermoeiend he om er naar te kijken?
innovatie misschien iets voor jou?
voor mij part waren het teenslippers
feit is dat ik een gevoel wil overbrengen met m'n site
vang jij dat gevoel niet op, jammer dan
in mijn ogen mis jij dan wat
laat m'n site iniedergeval wel in z'n waarde en ga geen populaire posts lopen maken, cool?

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 08 februari 2002 21:24 schreef sandaal het volgende:

[..]

voor mij part waren het teenslippers
feit is dat ik een gevoel wil overbrengen met m'n site
vang jij dat gevoel niet op, jammer dan
in mijn ogen mis jij dan wat
laat m'n site iniedergeval wel in z'n waarde en ga geen populaire posts lopen maken, cool?
je post je website als referentie materiaal bij een topic over 3d in web (en overigens in vele andere topics :P). op het moment dat je op verstuur had geramd heb je ook meteen mij 't recht gegeven om er wat over te zeggen :P
nuffin personal ofcorze ;p, dus niet als flame opvatten, 'k vind 't gewoon jammer dat elke keer als ik op 't linkje klik 't soortzelfde zie dat ik ook al heb gezien toen ik de eerste keer erop klikte, that's all :P dat je ze alleen ontvangt als ze positief zijn, dat is jouw probleem, en daarmee verwijs ik dus naar ttk's reply betreffend je webpage

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 21:36 schreef prototype het volgende:

[..]

je post je website als referentie materiaal bij een topic over 3d in web (en overigens in vele andere topics :P). op het moment dat je op verstuur had geramd heb je ook meteen mij 't recht gegeven om er wat over te zeggen :P
nuffin personal ofcorze ;p, dus niet als flame opvatten, 'k vind 't gewoon jammer dat elke keer als ik op 't linkje klik 't soortzelfde zie dat ik ook al heb gezien toen ik de eerste keer erop klikte, that's all :P dat je ze alleen ontvangt als ze positief zijn, dat is jouw probleem, en daarmee verwijs ik dus naar ttk's reply betreffend je webpage
kutzooi...je heb gelijk *lul* ;)
maar goed, essentie is niet het pijltje

Verwijderd

LOL
Pagina: 1