De hele wereld moet internet krijgen

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik las dit gisteren op www.nu.nl :
In 2005 moet ieder mens op de wereld toegang hebben tot internet, ook al moet hij daarvoor een halve dag lopen. Dat schrijft een commissie van deskundigen in een rapport voor de Verenigde Naties. Volgens de commissie moeten de VN hard aan het werk om de snelgroeiende digitale kloof tussen de arme en rijke landen te dichten. De commissie bestond uit regeringsver- tegenwoordigers uit Afrikaanse, Aziatische en Oost-Europese landen, en vertegenwoordigers van particuliere bedrijven en organisaties.
Dus een halve dag lopen ...
- om er achter te komen dat je geen mail hebt
- om op internet de dichtsbijzijnde waterpoel op te zoeken
- om op internet een pizza te bestellen
- om een fiets te kopen zodat je geen halve dag hoeft te lopen

Denk eens na zeg! Stel eens prioriteiten! Ik denk dat mensen die een halve dag moeten lopen wel andere dringendere behoeftes hebben. Als je ze nou eerst eens de middelen geeft waarmee ze zelf aan voldoende eten en drinken kunnen komen en wat geld kunnen verdienen voor die fiets, dan zijn ze in de hele verre toekomst misschien ook nog wel eens geinteresseerd in andere zaken zoals het internet.

(Bij die pizza is de kans natuurlijk wel groot dat hij niet binnen een half uur bezorgd wordt en dan is hij dus gratis. Dat is wel goede ontwikkelingshulp die uit internet voort zou kunnen komen.)

Verwijderd

Het bewijst wel dat sommige mensen totaal geen weet hebben van de wereld om hun heen.
..., ook al moet hij daarvoor een halve dag lopen
Ik wil niet lullig doen, maar in Afrika moet hele volksstammen dagen en dagen en dagen lopen om bij het dichtsbijzijnde stopkontakt te komen. Willen ze nou dat midden in de rimboe de plaatselijke inboorlingen hun laptopje op een apenbroodboom aansluiten om hun email te sjekken?!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Wat een onzin! Laten ze eerst eens aan de primaire levensbehoeften werken. In grote delen van de wereld hebben mensen te weinig te eten, laat de hygiene te wensen over en heersen er dus ziektes.

Ik denk niet dat ze er iets aan hebben een halve dag te lopen, om op internet te kunnen zien hoe slecht ze het hebben in tegenstelling tot ons!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Catman:
sommige mensen
Het trieste is dat die mensen dus o.a. regeringsvertegenwoordigers uit Afrika zelf zijn.
Maar ik hoop dat er ook nog iemand is die voor dit plan is en mij uit kan leggen waarom.

• Mr. B.
  • Niet online
Met z'n 6 miljarden online? Dan wordt de hele k*tzooi gvd NOG trager! :(

;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-08 22:14
Mr B. tegen die tijd heb je de TeraHz processors ;)

Verwijderd

Maak je over dat trager worden ook maar geen zorgen. De heren politici hebben vast wel een slim plan om al onze oude overbodige rotzooi massaal tussen de koppensnellers in Nieuw Guinea te dumpen.
Wij zijn de klerezooi kwijt en zij hebben godmagwetenhoelang nodig om 1 lullig kilobitje uit die 386'ers te persen.
Nee hoor, wij hoeven ons nergens druk over te maken :r

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Lig je daar half dood in de woestijn te verhongeren en uit te drogen... Komt er een VN-medewerker naar je toe en geeft je een WAP-telefoon, omdat heel de wereld toch moet kunnen internetten.

Verwijderd

Zit er ook een irc optie op een wap? Heb altijd al met een oezbekistaan willen chatten :P

• Mr. B.
  • Niet online
Mr B. tegen die tijd heb je de TeraHz processors
Het gaat niet om de snelheid van de PC... op een 486 kun je ook nog prima internetten. Het gaat om de traagheid van de verbinding :(
Maarjah... tegen die tijd hebben we ook allemaal kabel/ADSL/36dubbel ISDN/whatever ;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Pagina: 1