Ik las dit gisteren op www.nu.nl :
- om er achter te komen dat je geen mail hebt
- om op internet de dichtsbijzijnde waterpoel op te zoeken
- om op internet een pizza te bestellen
- om een fiets te kopen zodat je geen halve dag hoeft te lopen
Denk eens na zeg! Stel eens prioriteiten! Ik denk dat mensen die een halve dag moeten lopen wel andere dringendere behoeftes hebben. Als je ze nou eerst eens de middelen geeft waarmee ze zelf aan voldoende eten en drinken kunnen komen en wat geld kunnen verdienen voor die fiets, dan zijn ze in de hele verre toekomst misschien ook nog wel eens geinteresseerd in andere zaken zoals het internet.
(Bij die pizza is de kans natuurlijk wel groot dat hij niet binnen een half uur bezorgd wordt en dan is hij dus gratis. Dat is wel goede ontwikkelingshulp die uit internet voort zou kunnen komen.)
Dus een halve dag lopen ...In 2005 moet ieder mens op de wereld toegang hebben tot internet, ook al moet hij daarvoor een halve dag lopen. Dat schrijft een commissie van deskundigen in een rapport voor de Verenigde Naties. Volgens de commissie moeten de VN hard aan het werk om de snelgroeiende digitale kloof tussen de arme en rijke landen te dichten. De commissie bestond uit regeringsver- tegenwoordigers uit Afrikaanse, Aziatische en Oost-Europese landen, en vertegenwoordigers van particuliere bedrijven en organisaties.
- om er achter te komen dat je geen mail hebt
- om op internet de dichtsbijzijnde waterpoel op te zoeken
- om op internet een pizza te bestellen
- om een fiets te kopen zodat je geen halve dag hoeft te lopen
Denk eens na zeg! Stel eens prioriteiten! Ik denk dat mensen die een halve dag moeten lopen wel andere dringendere behoeftes hebben. Als je ze nou eerst eens de middelen geeft waarmee ze zelf aan voldoende eten en drinken kunnen komen en wat geld kunnen verdienen voor die fiets, dan zijn ze in de hele verre toekomst misschien ook nog wel eens geinteresseerd in andere zaken zoals het internet.
(Bij die pizza is de kans natuurlijk wel groot dat hij niet binnen een half uur bezorgd wordt en dan is hij dus gratis. Dat is wel goede ontwikkelingshulp die uit internet voort zou kunnen komen.)