Toon posts:

[Ferm] M'n fake dremel wordt heet

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe het komt dat m'n ferm 'dremel' gloeiend heet wordt? In het begin (hij is pas 2 maanden oud) werd hij dat nog niet. Ik heb al geprobeerd al het stof eruit te blazen en later met de stofzuiger eruit te zuigen, maar dat hielp niks, en erg veel stof kan er niet inzitten, want ik heb hem pas een keer of 5 gebruikt.

Een kennis van me gaf de suggestie dat het misschien de koolborstels waren, maar waar zitten die en hoe kan je die controleren/vervangen?

Edit: het is al na een kwartier werk, dat je niet denkt dat ik hem uren achter elkaar aan heb staan :)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

dat heb ik ook na 15 min bezig zijn...

ben gewoon doorgegaan, (nog een half uur extra), maar hij is niet afgefikt ofzo...

dus het kan geen kwaad... (lijkt me)

Verwijderd

mijn cpu word heter, doordat ik mijn al mijn fans gesloopt heb.

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

jll

B-) water koelen!!!!!!B-)

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Verwijderd

of een nieuw moederbord, want daar is iets doorgebrand waardoor ze niet meer werken. Heb nu tijdelijk ff een sunon 120mm fan (vastgebonden met touwtjes als tijdelijke oplossing)die doet ook zijn werk nog wel ff.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 20:54 schreef mr.noname het volgende:
of een nieuw moederbord, want daar is iets doorgebrand waardoor ze niet meer werken. Heb nu tijdelijk ff een sunon 120mm fan (vastgebonden met touwtjes als tijdelijke oplossing)die doet ook zijn werk nog wel ff.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 20:59 schreef thedolf het volgende:

[..]

Volgens mij zit je in het verkeerde topic
ROFLOL >:)
Ik sta hier al een uur telache :)
maar eeh ik heb ook zo'n ferm en die dinge worde gewoon heet niks mis mee

Verwijderd

move-->[OC]-->[dremel wordt het heet] forum

:)

Verwijderd

In de mijne is dat blokkeringspinnetje afgebroken , wordt je ook niet vrolijk van ...

• bitflusher
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

je moet hem ff veel gebruiken, door laten branden na een maand of 10, met garantie een neiwe krijgen ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Mijn echte Dremel wordt ook warm.
Wilde een plank schuren => geen schuurpapier =>dan maar de powervijl (bandschuurmachine met smalle band) => band gebroken => dan maar de Dremel.
Er is toen een partij stof in gekomen, en dat vind hij niet zo leuk.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 20:46 schreef jll het volgende:
B-) water koelen!!!!!!B-)
ROFLPIMP :P

• FragFrog
  • Laatst online: 21:18
Op zondag 03 februari 2002 21:36 schreef bitflusher het volgende:
je moet hem ff veel gebruiken, door laten branden na een maand of 10, met garantie een neiwe krijgen ;)
ook leuk om dat met zo'n ForceFeedback joistick te doen -> verkoper keek nie echt vrolijk >:)

maarre, 'k zou zeggen zet er een paar fans op B-)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

is geen echte dremel he

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

je moet dat ding ook niet constant belast laten draaien, maar af en toe ff onbelast laten draaien, dan blaast ie de hitte ervanaf en kun je weer rustig verder fermen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de replies, dan weet ik dat ik weer vrolijk door kan gaan fermen morgen. Alleen nu nog zorgen dat ik m'n handen niet brand aan dat ding... Misschien is die waterkoeling toch niet zo'n slecht idee >:) Dan heb ik daar ook gelijk ervaring mee en kan ik het ooit nog eens in een computer zetten als m'n casemod af is. Komende zomervakantie misschien?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
ik had dat bij mijn oh zo fijne, maar een kwartier werkend gekregen, eigen-merk-dremel van Praxis. Dat ding smolt in een kartiertje compleet door (hele spoel naar de t#ring), nu heb ik een Black & Decker en die doet het prima eigenlijk. Kortom, als-ie ECHT te heet wordt, gaat het vanzelf mis ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
ik had mijn ferm een nacht in de schuur laten liggen en de volgende dag deed hij het amper meer maakte mischien hoogstens 5000 rpm op stand 6 en komt heel snel tot stilstand als ik iets wil boren... en word gloeiend heet, dit alles is gekomen van een nachtje in de schuur laten liggen , waar ook al mijn andere boren enzo liggen, snap ut niet, ff terug naar de winkel emt dat ding

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Ik heb vandaag met een kinzo gewerkt maar die werd alleen een beetje warm ( ps pics van window komen als er plexi achter zit )

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op zondag 03 februari 2002 21:10 schreef real_raichu70 het volgende:
In de mijne is dat blokkeringspinnetje afgebroken , wordt je ook niet vrolijk van ...
Ya pcies yah, dat heb ik ook met m'n Kinzo, maarya dat boeit niet wat ik doe nu gewoon 'n spijker door dat gaatje heen steeds als ik iets vast of los moet schroeven, werkt nog veel beter ook :)

I see dead pixels...

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Gewoon vasthouden en doorgaan. Dan ben je pas een man.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
[off-topic]
ok dan ben ik nu een MAN

check http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/416371

[off-topic]

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Pagina: 1