Onzin, roken wordt nou eenmaal beter geaccepteerd dan het blowen, en de stank van blowen wordt over het algemeen ook storender gevonden dan sigarettenrook. Je argumentatie loopt dus imo mank....
Bovendien weet ik dat een deel van de organisatie ook nog wel eens een blowtje opsteekt/opstak, dus over vooroordelen zullen we het maar niet hebben...
Dat roken beter geaccepteerd is deels natuurlijk zo, er zijn echter ook veel meer mensen die er verhoudingsgewijs meer last van hebben en door de relatief aggressieve houding van de gemiddelde roker het roken dan maar stilzwijgend accpeteren, wiet wordt daarentegen minder geaccpeteerd omdat het onbekender is en er veel vooroordelen over bestaan, daardoor is het meer geaccepteerd om er tegen te zijn (terwijl als je t objectief bekijkt tabak de gevaarlijkste en de zwaarste drug is), dat de beoordeling van de "stank" van blowen dan wel roken een subjectieve is is gewoon een feit, dus mijn argumentatie loopt nog steeds rechtuit
Mensen vinden de geur van blowen eerder erg omdat ze het binnen een door vooroordelen gekleurd kader beoordelen, als tabak dezelfde status had gehad als wiet dan hadden "opeeens" een hoop mensen het omgekeerde gezegd..
Respect gaat beide kanten op, als men als roker wel respect vraagt van de blowende medemens (die overigens ook vaak gewoon rookt, ik toevallig niet), maar het omgekeerd niet wil geven dan vind ik dat hypocriet, en als regels op diezelfde gedachte worden gebaseerd dan heet dat willekeur..
Ik vind het prima wanneer er een totaal rookverbod geldt, maar als er wel gerookt mag worden (waar ik en veel anderen ;last van hebben) dan is het natuurlijk logisch dat je er ook mag blowen, tolerantie mbt je rookverslaving eisen gaat niet samen met het veroordelen van andermans gebruiken op basis van een setje vooroordelen..
Dat er regels nodig zijn op een grote lan snap ik ook wel, maar ik zie niet in waarom die regels dan perse willekeur moeten uitstralen, juist bij een professioneel lan horene professionele regels
Ik heb liever dat er een algemeen rookverbod is, zo niet dan moet een jointje ook kunnen
// zullen we nu maar weer ontopic gaan..