Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Studio 7 is tamelijk instabiel onder XP.
De DC-10 is niet in Virtualdub te vinden, als capture device. Alleen de webcam is beschikbaar
Op het Pinnacle forum heeft iemand daar het volgende over te melden:
Verder kunnen een aantal mensen niet voorbij de 11 mins capturen, wat lijkt te liggen aan het gebruik van FAT32 (Met NTFS lijkt het goed te gaan) Dit heb ik zelf nog niet kunnen testen, omdat STudio 7 zo instabiel is.In order to capture from virtualdub and AV_IO you first need to install the Zoran NT driver, then 'upgrade' this driver to the pinnacle one.
Then you can capture.
I dont know why or how it works, but it does for me.
Verder schijnen de gecapture-de AVI's niet helemaal compatibel te zijn. Virtualdub struikelt nogal eens over de gebruikte MJPEG-stream. (zie pinnacle-forum)
Dus al met al nogal tegenvallende resultaten.
Ik hoop dat iemand anders wel positieve dingen weet te melden.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Volgens mijn de drivers alleen voor de DC10+, niet voor de DC10
[/mierenneukerij]
Maargoed, serieuze reply dan maar.... Sorry dat ik hier negatief op ga reageren, maar je vraagt om meningen....
Pinnacle heeft zichzelf van vele klanten beroofd, voor zover ze dat al niet had gedaan met het win2k verhaal. De DC10+ is een geweldig product, mijns inziens nog steeds veruit de beste in haar semi-professionele productklasse. Echter, met semiprofessionele apparaten kom je er onder windows9x niet. Ik heb alle drivers gebruikt op het meests standaard windows systeem (qua hardware) met windows98SE, en nog crashte het ding constant. Een van mijn redenen om uiteindelijk alle hoop in windows maar op te geven en linux te gebruiken, waar de support voor de DC10+ al in de standaard kernel zit en waar alles 100% stabiel loopt. Je hebt een stabieler systeem nodig, volgens sommigen is dit dus win2k/XP.
WindowsXP en 2k geven echter aan dat Pinnacle niet slim bezig is geweest. Onder 2k werd de support gewoonweg geweigerd. Onder XP komt pas een half jaar na de release een beta-versie van de driver. Dat is gestoord, voor een product waar je enkele honderden euros voor betaalt! Daar hoort professionele support bij te komen en directe driver ondersteuning, daar betaal je voor! Het geeft overigens ook aan hoe Pinnacle in het algemeen tegen winXP/2k en in het algemeen tegen de DC10+ aankijkt: als een ondergeschoven kindje.
Niet zo vreemd, want tegenwoordig kan een snelle CPU (>1GHz) met een ruime hoeveelheid RAM (>128MB) meer dan de DC10+. De DC10+ kan op een gemiddeld systeem een behoorlijke bitrate behalen, met beoorlijke kwaliteit JPEG encoded images, zelfs op volle resolutie. Maar mensen met een 1 GHz systeem kunnen dat ook met een goedkoop TV-kaartje, wat veel goedkoper is en waarvoor wel driver-ondersteuning is. Het ziet er zelfs naar uit dat Pinnacle niet lang meer support voor dit product zal geven en binnenkort volledig uit deze markt stapt...
Ik denk dat Pinnacle zichzelf sowieso uit de markt heeft gehaald met deze actie... Zeer jammerlijk, want de DC10+ is een geweldig product waar ik nog dagelijks (onder linux) plezier van beleef. Maar ik denk dat de gemiddelde windows-gebruiker, aangezien je voor winXP toch al een 10GHz systeem met 1 GB RAM schijnt nodig te hebben, niks meer aan de DC10+ heeft en dus met de goedkope TV-kaartjes uiteindelijk beter uit is... Zelfs met een P-II 400 kan ik met een simpele TV-kaart al op dezelfde kwaliteit als de DC10+ video opnemen op halve resolutie (met +/- 50% CPU usage).
Misschien (hopelijk) heb ik het fout, want Pinnacle levert al jaren geweldige video-producten (qua hardware dan). Alleen jammer dat de support voor oudere producten zoals de MP10 en de DC10+ achterloopt op de markt
Anyway, ondanks dit negatieve verhaal: leuk om eindelijk eens positief nieuws uit de pinnacle/DC10+ hoek te horen, veel plezier met de drivers
Dat is alleen een (deels) andere discussie.
Ik weet dat de DC-10+ onder Linux ook prima werkt, maar het hele gedoe van een dual-boot oplossing is nu juist waar ik vanaf wil. Als ik aan het monteren ben, wil ik en kunnen capturen en monteren, zonder tussen elke handeling te rebooten. Het aanbod van video-montage software onder linux is lang niet zo uitgebreid als onder Windows, dus zit je daardoor vast aan Windows.
Ik wil dus ook dat er goede drivers zijn voor actuele OS-en (win XP) en nog belangrijker, dat de gecapture-de files in andere software te gebruiken zijn.
Ik heb het zonet namelijk voor elkaar gekregen om een stukje video te capturen, maar dat laat Virtualdub volledig crashen.
Als Pinnacle op deze manier hun software wil bundelen aan hun hardware denk ik dat ze verkeerd bezig zijn. Maar goed, laat ik vooralsnog geen voorbarige conclusies trekken, want dit is nog altijd een beta driver.
iemand die dit snapt? Ik draai dus XP vers geinstalleerd. met studio 7 met de laatste patch en driver
Ik had ook toen ik op het pinnacle forum om drivers vroeg dat ik meteen zonder pardon permanent gebanned werd!
Ik check dagelijks het forum. Nu eindelijk drivers met gratis frame drops en geen ondersteuning voor premiere
ik heb echt de premiere capture nodig om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken.
Die resizede en trage window in studio 7 is erg irritant en dat volume metertje vreet cpu power, al dan helemaal niet te spreken over de scene detectie, maar daar heb ik een workaround voor gevonden. Stel em in op DV, zet scene detectie op manual en zet em daarna op dc10+ dan staat ie grijs aangevinkt
I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen
Je moet dan alleen wel even een tv aansluiten om beeld te hebben. je kunt er zelfs doorvoer van teletext signaal aan en uitzetten. De eerste keer dat ik dat deed kreeg ik een IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL gedoe maar dat kwam omdat ik de kaart niet geselecteerd had.
Deze amcap laat niks zien en neemt alleen maar op. Dus zonder dropped frames
Geen dank
Post hier mijn bevindingen wel...
Studio 7 geinstalleerd, daarna update, daarna driver.
Proggie start goed op, ik kan verder ook alles doen, maar zodra ik op "Opnemen" klik, dan loopt mijn pc vast
Kan verder dus wel alles in het proggie (configgen enzo).
Iemand een idee? Zie sig voor systemspecs.
een multiplier van 10,5 en een busspeed van 133Op maandag 04 februari 2002 23:31 schreef Duderuud het volgende:
Het is dus weer k*t!
Studio 7 geinstalleerd, daarna update, daarna driver.
Proggie start goed op, ik kan verder ook alles doen, maar zodra ik op "Opnemen" klik, dan loopt mijn pc vast
Kan verder dus wel alles in het proggie (configgen enzo).
Iemand een idee? Zie sig voor systemspecs.
Maar ff serieus, een kaart als een DC-10 lijkt me een prima voorbeeld van een kaart die alles anders dan 33 MHz PCI-bus niet grappig vind.
In je system specs staat dat je op 137 MHz bus draait (= waarschijnlijk dus 137/4 = 34.25 MHz)Op maandag 04 februari 2002 23:44 schreef Duderuud het volgende:
Ik weet niet precies hoe een divider werkt, maar in de bios staat 'ie in ieder geval gewoon op 33...
Het is niet zo'n groot vershil, maar kan net genoeg zijn.
Vaak worden de interne oscilators op zo'n kaart nl. afgeleid van bekende frequenties in de compu.
de dc10 is een consumentenprodukt... dus winME ondersteuning is logisch maar niet meer dan dat.
gebruikers van een dc10 kunnen overigens studio7SE tegen verzendkosten thuis krijgen.....staat overigens op het webboard
grz e
Op Win98 doet de Dc10+ het bij mij uitstekend!!
Karlok
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Da's precies het commentaar geweest van Pinnacle, waarom ze nooit 2000 wilden ondersteunen.Op dinsdag 05 februari 2002 22:17 schreef phoxetis het volgende:
zijn er beta XP drivers......... en dan NOG zeiken?
de dc10 is een consumentenprodukt... dus winME ondersteuning is logisch maar niet meer dan dat.
gebruikers van een dc10 kunnen overigens studio7SE tegen verzendkosten thuis krijgen.....staat overigens op het webboard
grz e
Het probleem is alleen dat je bij je nieuwe PC geen ander OS meer kunt krijgen dan XP, dus als je nu die kaart zou kopen met een nieuwe PC, dan heb je d'r weinig aan.
Je kunt ook de raad van Pinnacle opvolgen en de DC30+ kopen, die maar € 400 duurder is en waar nooit meer XP drivers voor zullen komen en de 2000 drivers (van de DC30)ondersteunen alleen maar de hoogstnoodzakelijke dingen, waardoor deze eigenlijk gedegradeerd is tot een DC10.
Dus ik vind dat er terecht gezeurd wordt op Pinnacle.
Ik ben blij dat er eindelijk wat schot in de zaak zit, want ik wil m'n kaart wel kunnen gebruiken, omdat ik geen geld heb/overheb voor een nieuwe andere kaart. Ik vind het alleen vervelend dat het bij mij nog niet naar behoren werkt.
Je krijgt dan het volgende scherm om de DC-10 mee in te stellen....

Nu hoop ik dus niet dat dit de nieuwe capture interface is, want je kunt niet makkelijk de data-rate instellen en iets anders dan PAL kon je ook niet instellen (dat kan mischien aan Ulead VideoStudio liggen, omdat ik een PAL-project gekozen heb)
Je kunt niet eens aflezen wat het compressie percentage is.
Hebben er al mensen geprobeerd met andere video software en deze nieuwe drivers te werken?
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een studio dc 10+ plus kaart, nu op xp upgrade met die studio 7,
maar mijn digitale camera werkt niet, ik gebruik het via de dv out met usb poort, maar het herkent het niet, upgrades gedaan blijkt dat het niet werkt , xp compatibel
ik vind het maar niks, bij windows 98 draaide mijn studio dc 10+ beter dan studio 7 bij xp
Verwijderd
• een DC10+ is een analoge (composite/svideo) capture kaart
• een DV cam werkt over firewire
• USB is weer wat anders
• je kickt een topic van ongeveer een jaar oud
• niemand gaat hier iets van snappen, "het herkent het niet" is niet echt veelzeggend...
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent met fatsoenlijke uitleg ofzo.
Verwijderd
Daar staan nuttige zaken in zoals het gebruik van de edit-knop
Verwijderd
maar ik werk graag met video's,
maar kan je me dan helpen, in het begin had ik windows 98 met studio dc 10 +, nu ik xp heb moet ik upgraden met die studio version 7 , maar via de s video ingang kan ik niet meer werken met mijn dv cam van sony,
Verwijderd
Maargoed, aan een DC10+ heb je niet zoveel met je dv cam, helaas...
Verwijderd
Verwijderd
Geef dan gelijk de exacte foutmelding even, anders blijft het gokwerk voor ons...