Toon posts:

freeze frames/stills in premiere 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een filmpje aan het maken en het lijkt me leuk om te doen alsof een stukje film een foto/still is. Ik kies dus een leuk frame en exporteer die met export>frame. Als ik 'm dan afspeel is ie lang zo leuk niet meer omdat er onderdelen vh beeld trillen, je ziet bijv. een trillend handje ofzo.Bij sommige frames valt het nauwelijks op, bij andere heel erg.
Ik heb de hele Premiere 6 Bible doorgespit op 'still' en op 'freeze', maar ik heb niks kunnen vinden om het probleem op te lossen. Ik heb voor verschillende output formaten gekozen, 'deinterlace'geprobeerd (je moet wat...), ik heb met video>frame hold verschillende hoeveelheden frames gekozen, met duration een frame vertraagd tot 1%, en nu kan ik echt niets meer verzinnen ;(
Weet iemand hier iets van?..........

Verwijderd

Ja, ik ken het probleem. De oplossing die ik nu gebruik is het frame dat ik gekozen heb eerst wat 'blurren' in photoshop en dan dit frame weer importeren in premiere. Die trilling is dan weg. Dit is misschien wat omslachtig, maar misschien dat het voor je helpt.
En anders in after effects. Daar wil et bij mij wel altijd goed lukken (save frame as file of als photoshop layers)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Bij iets van video options (rechtmuis) en dan flicker filter ?

Verder snap ik er eigenlijk geen reet van ;)

Andere optie om één plaatje langdurig te laten afspelen is voldoende inzoomen, met razor tool één frame uitknippen, en deze dan uitrekken. (kep premiere er nu niet op staan, anders kon ik ff kijken)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 21:59
Het is waarschijnlijk omdat Premiere in interlaced formaat exporteert

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Wat ik altijd doe: Neem één frame dat je still moet worden, en zet deze in slow-motion.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

juist, dat doe ik ook, gewoon een heel klein stukje film héél lang laten afspelen (slowmotion dus), dan zie je elke frame heel lang, en dan gewoon even bijhakken zodat juist die ene frame enkel overblijft en dan eventueel nóg langzamer laten afspelen (zodat die ene frame nog langer blijft staan). ff piele, maar 't werkt wel

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1