Toon posts:

Coaxiaal of optische kabel??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Sony dvd-speler gekocht(NS 400D). Ik heb een digitale surround processor(EP90ES) en een versterker(VA8ES)beide van Sony.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat een betere geluidskwaliteit geeft? Of maakt het niet uit?

Verwijderd

Maak niet uit het zelfde digitale signaal gaat door deze kabels

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Technisch gezien mag het niet uitmaken optisch of coax, het is beide digiaal. Waar je wel rekening mee zou kunnen houden is welke digitaal-analoog omzetter je gebruikt de ene is misschien wat duurder dan de andere, en hoe duurder hoe beter. als je versterker een digitale ingang heeft zou ik die gebruiken.

blabla

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 12:41 schreef MidiMaze het volgende:
Technisch gezien mag het niet uitmaken optisch of coax, het is beide digiaal. Waar je wel rekening mee zou kunnen houden is welke digitaal-analoog omzetter je gebruikt de ene is misschien wat duurder dan de andere, en hoe duurder hoe beter. als je versterker een digitale ingang heeft zou ik die gebruiken.
coax kan iets gevoeliger zijn voor de 220 kabels die je hebt liggen, optisch heeft hier geen last van.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Een optische kabel heeft geen last van groundloops maar is misschien iets fragieler en een coaxkabel ziet er wijzer uit. Het verschil ga je toch niet horen op zo'n korte afstand (een kabeltje van 50 cm / 1 m) dus kijk even wat je zelf het makkelijkst vindt of welke ingang je op je receiver toch niet gaat gebruiken voor iets anders (misschien ooit optisch voor je cd-speler welke alleen optisch heeft, enz enz).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Coax is theoretisch beter, maar het maakt geen hol uit, qua geluid. Tenzij je het graag wil horen, dan hoor je altijd verschil :)

Hier hebben we er een topic over volgeluld:
[topic=350725/1/100]

Ga je op safe? Kies dan voor coax, dat is theoretisch beter :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1