Kabel van adsl modem --> NIC

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
De kabel die van je adsl modem naar je NIC in je pc gaat, is dat een crosscable ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
nee

(kort maar krachtig)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Thanx :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

over het algemeen niet.
Dus gewoon een 'straight'
maar ik weet dat de ADSL modems van BabyXl vanuit een ISDN centrale wel cross moet zijn.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
grappig, want de kabel (straight) die ik bij een getweakt modem naar binnen stak moest toch echt in de uplink van de switch :+

anders brandde het LINK lampje niet en kreeg ie ook geen verbinding :)

• Neowam
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Oftewel toch nog een crosscable :7

Verwijderd

Dat verschilt per modem, ik heb een Terayon met een straight, maar heb gehoord dat een Com21 een cross nodig heeft.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Voor mijn STPro geldt:
code:
1
2
3
Straight:  Modem -> Switch uplink
Crossover: Modem -> Switch normale aansluiting
Straight:  Modem -> Nic

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• HunterPro
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 19:15 schreef intoxicated het volgende:
Voor mijn STPro geldt:
code:
1
2
3
Straight:  Modem -> Switch uplink
Crossover: Modem -> Switch normale aansluiting
Straight:  Modem -> Nic
idd da's dus ook zo bij mijn getweakt modem :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zaterdag 02 februari 2002 19:18 schreef |HunterPro| het volgende:
idd da's dus ook zo bij mijn getweakt modem :)
Nou we het daar toch over hebben... Ik heb een STPro (een echte dus) liggen. KPN biedt ADSL aan zonder modems, dus dan mag je je eigen modem gebruiken, dus gebruik ik fijn mijn STPro. En wanneer ik een vraag naar de helpdesk mail, waarin ik o.a. vermeld welke foutmelding mijn modem geeft, krijg ik het onderstaande terug. Het bleek overigens gewoon een storing van KPN te zijn, maar goed, omdat er modems getweaked worden, wordt een ECHTE STPro dus blijkbaar niet meer ondersteund. Stelletje kl**tz*kk*n.
Verbinding maken met een getweaked modem wordt niet ondersteund. De enige manier om support te krijgen is het modem terugtweaken en vervolgens MxStream bellen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 19:14 schreef Cobus_NL het volgende:
...heb gehoord dat een Com21 een cross nodig heeft.
Com21 met straight hier.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 19:22 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Nou we het daar toch over hebben... Ik heb een STPro (een echte dus) liggen. KPN biedt ADSL aan zonder modems, dus dan mag je je eigen modem gebruiken, dus gebruik ik fijn mijn STPro. En wanneer ik een vraag naar de helpdesk mail, waarin ik o.a. vermeld welke foutmelding mijn modem geeft, krijg ik het onderstaande terug. Het bleek overigens gewoon een storing van KPN te zijn, maar goed, omdat er modems getweaked worden, wordt een ECHTE STPro dus blijkbaar niet meer ondersteund. Stelletje kl**tz*kk*n.
[..]
je kan het beste gewoon bellen met de helpdesk van mxstream via de website krijg je nooit goeide antwoorden, volgens mij komen die ook van een algemene afdeling ipv de helpdesk en met zo'n knakker aan de lijn kan je het ook veel beter uitleggen natuurlijk.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zaterdag 02 februari 2002 19:05 schreef |HunterPro| het volgende:
grappig, want de kabel (straight) die ik bij een getweakt modem naar binnen stak moest toch echt in de uplink van de switch :+

anders brandde het LINK lampje niet en kreeg ie ook geen verbinding :)
Dat klopt ook :)

De aansluiting in de modem is al gecrossed voor de aansluiting zodat je gewoon een normale kabel kunt gebruiken. De verbinding is dus als het ware wel 'gecrossed'. Waneer je de modem met een hub/switch wilt verbinden zul je een straight verbing moeten hebben. Hierdoor moet je de 'crossed' in de modem zelf ongedaan maken door hem met een crossed kabel met de hub/switch te verbinden, of de uplink (die van binnen ook 'gecrossed' is) gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zaterdag 02 februari 2002 21:03 schreef dot_goeroe het volgende:
je kan het beste gewoon bellen met de helpdesk van mxstream via de website krijg je nooit goeide antwoorden, volgens mij komen die ook van een algemene afdeling ipv de helpdesk en met zo'n knakker aan de lijn kan je het ook veel beter uitleggen natuurlijk.
Mjah, maar het ging voornamelijk om een storingsmelding, is was er allang van overtuigd, dat het niet aan mij lag. En ook telefonisch wilden ze per sé een fout van Windoze-dialup networking horen, terwijl ze van mij een exact gespecificeerd log konden krijgen. Maar nee hoor, daar doen ze bij KPN niet meer aan tegenwoordig. Die helpdeskers kunnen/mogen niet verder denken dan 'Foutcode 721". En pas toen ik na veel gekloot (downgraden) ze vertelde dat het 721 was, konden ze me meteen vertellen dat het een regionale storing betreft. :r

Maar goed, ik had er al een keer iets over gepost. Het hele verhaal lees je hier

- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1