uit/ingangen op een videocamera?

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 11:20
Iemand enig idee welke in en welke uitgangen zijn op me broers camera? En welke waar voor dient/best gebruikt kan worden? (nee, geen handleiding meer van)

Er staat op:
1) Een s-video connector
2) een groene met zo'n koptelefoonteken erboven die met een pijltje naar de s-video wijst
3) een rode: MIC (plug in power)
4)een ronde zwarte met 1 contact in de zijkant van de connector: audio/video
5) een blauwe: LANC/digital I/O
6)DV out

Alle connectoren zijn vrouwelijk behalve die dv out, (geen idee (plastiek in't midden 'gat' rond die plastic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Vraag het aan je broer. Beetje vaag dat de handleiding kwijt is en hij niet zou weten welke aansluitingen hierop zitten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28
Op vrijdag 01 februari 2002 20:21 schreef poohbeer het volgende:
Iemand enig idee welke in en welke uitgangen zijn op me broers camera? En welke waar voor dient/best gebruikt kan worden? (nee, geen handleiding meer van)

Er staat op:
1) Een s-video connector
2) een groene met zo'n koptelefoonteken erboven die met een pijltje naar de s-video wijst
6)DV out

Alle connectoren zijn vrouwelijk behalve die dv out, (geen idee (plastiek in't midden 'gat' rond die plastic)
Die ene is een ingang en die daarnaast een uitgang, maar die ene vrouwelijk is een ingang, maar werkt alleen als ingang als je die andere als uitgang gebruikt, maar dat kan alleen als je die zwarte niet gebruikt. Klinkt nog logischer dan jou post :+ :z

Even serieus, kun je niet even een typenummer geven? Of kijk op de site van de fabrikant (welke dat ook moge zijn) of kijk eens op deze interessante site.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15300

Op vrijdag 01 februari 2002 20:21 schreef poohbeer het volgende:

Er staat op:
1) Een s-video connector
6)DV out

Volgens mij zeg je zelf al waar ze voor zijn, of neem je ons in het ootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39672

Het lijkt mij een vraag, waar je zelf eigenlijk al antwoord op geeft. Maar voor het gemak zal ik je het toch uitleggen:

1. Mogelijk om met behulp van een S-video de camera te verbinden met de S-video aansluiting op je TV of afhankelijk van je computer op de S-video (in) aansluiting.

2. Koptelefoon-aansluiting (mini-jack(stereo)).

3. Microfoon-aansluiting (mini-jack(stereo)).

4. Analoge aansluiting op je camera aan te sluiten op de tv.
(In de video-camera gaat een 3voudige mini jack stekker, naar je tv gaan dan als het goed is 3RCA stekkers (geel, rood en wit).

5. Mogelijk om foto's vanaf de camera naar de computer te sturen (je hebt hiervoor een vrije seriele poort op je computer nodig).

6. Digitale uitgang, waarmee je video-beelden naar je computer kan sturen (je hebt hiervoor een firewire aansluiting nodig op je computer).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Misschien is het wel zo handig dat je nog even het type-nummer en het merk hier vermeld. Deze kan je meestal aan de onderkant van de camera vinden. Eventueel kan ik je dan nog verder helpen.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op zaterdag 02 februari 2002 21:44 schreef CptSwim het volgende:
6. Digitale uitgang, waarmee je video-beelden naar je computer kan sturen (je hebt hiervoor een firewire aansluiting nodig op je computer).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Misschien is het wel zo handig dat je nog even het type-nummer en het merk hier vermeld. Deze kan je meestal aan de onderkant van de camera vinden. Eventueel kan ik je dan nog verder helpen.
Mja, sorry als'k wat wazig overkwam maar ik begreep dus niet waar welke connector juist voor diende. CptSwim's uitleg was hetgeen ik wou weten dus :)

Onderaan de camera staat dus Sony DCR-TRV320E Digitial Video Camera.
Tering, digitaal.. Wat houdt dat digitaal nu precies in en hoe haal'k die beelden dan binnen op mijn PC? Heb nog geen firewire kaartje maar da's snel gekocht.
Kan ik dan effectief de bewegende videobeelden binnenhalen ofwat? Hoe?! En wat voor fileformat heeft die shit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op zondag 03 februari 2002 01:19 schreef melanieromy het volgende:
slotje
slotje?? zeg maar gerust SLOT ER OP!!
wat een onzin dit zeg..

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45678

DV-out staat voor Digital Video (duuh) en kan je met een DV kabel op een firewire kaart aansluiten, nu kan je ez video van tape op je pc laden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28
Tis een digital-8 camera, digitaal opnemen op een bandje. Hier wat specs:

Sony DCR-TRV320E Digital8 PAL Camcorder

Digital8 (up to 500 lines)
450x / 50x Selectable Digital zoom (25x Optical zoom)
2.5" Colour LCD monitor
Analog/Digital signal conversion
Super NightShot (0 lux minimum illumination)
Electronic Steady Shot
Memory Stick slot
InfoLITHIUM L series battery
Super Laser Link
Automatic/Manual Focus
Automatic White Balance
Automatic Gain Control
Exposure control
Preset and Custom Title function
Fader function
Photo mode (Interlace)
Built-in Microphone (Stereo) with Wind position and Speaker
SP/LP recording
Time Base Corrector
On-Screen Display
Digital Noise Reduction
Playback Zoom
NTSC Playback on PAL TV
Video IN/OUT
S-Video IN/OUT
i.LINK (IEEE1394) In/Out
Audio In/Out (Stereo)
Serial Digital In/Out
External Microphone In (Stereo)
Headphone Jack (Stereo)
LANC Jack
Remote Commander
16:9 recording
Illuminated VTR buttons
Intelligent accessory shoe
Supplied Accessories:
4MB Memory Stick
9 Pin D-Type Serial digital cable
AC Adaptor
InfoLITHIUM Battery
Lens Cap
PictureGear 4.1 Lite software for Windows 95/98/NT
Remote Commander
Shoulder Strap
Stamina Battery
Stereo AV Cable

Specifications:
Zoom: 450x / 50x Digital, 25x Optical
F/: 1.6 - 3.3
f: 3.7 - 92.5mm
f (35mm Conversion): 48 - 1200mm
Filter Diameter: 37mm
CCD: 1/4" 800,000 pixel
Minimum Illumination: 3 lux (0 lux with NightShot)
Shutter Speed: 1/3 - 1/4000 (via Program AE)
Program AE Modes: 7
Picture Effects: 8
Digital Effects: 6
Viewfinder: Monochrome
LCD: 2.5" 61,600 pixel
Weight: 950g
Dimensions (WxHxD): 107x106x233mm

This Camcorder can also use regular 8mm and Hi-8 Tapes for Recording and Playback

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog wat correcties op het lijstje van ShittyOldMan

De camera heeft geen I.LINK (IEEE1394)-in functie. Alleen de camera met het type nummer DCR-TRV620 heeft deze functie.
De E achter de 3 getallen heeft slechts als betekenis dat deze camera in Europa op de markt is gebracht.
Je kan met de 320 dus alleen digitale beelden versturen naar de camera en dus niet weer terug.

Wat betreft het binnenhalen van de beelden op je camera. Zelf gebruik ik hiervoor de meegeleverde software bij mijn firewire-kaartje (Pinnacle studio DVplus), beschik zelf trouwens over de DCR-TRV420:

2 externe IEEE1394 / FireWire TM / I-Link poorten
1 Y/C video Hosiden connector
1 Composiet video RCA connector
1 stereo audio 3.5 mm connector
oge kwaliteit IEEE 1394 kabel (6 pin naar 4 pin) om je DV / Digital 8 camcorder aan te sluiten
Audio kabel adapter 3.5 mm naar 2 x RCA connector
Videoformaat:DV PAL
max. resolutie 720x576, YUV 4:2:0, 50 velden / sec
120 MB voor elke 20 minuten video in preview kwaliteit (4 GB voor elke 20 minuten video in DV kwaliteit)
Pinnacle Studio Version 7 videowerkingssoftware.

Meer informatie vind je verder op:
http://www.pinnaclesys.de/de/default.asp

Dit merk wordt trouwens ook aangeraden door SONY zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:31
kap es met het roepen van slotje.
Sterker nog, ik geef melanieromy & GutteGut er een waarschuwing voor!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op zondag 03 februari 2002 05:29 schreef CptSwim het volgende:
Heb nog wat correcties op het lijstje van ShittyOldMan

De camera heeft geen I.LINK (IEEE1394)-in functie. Alleen de camera met het type nummer DCR-TRV620 heeft deze functie.
De E achter de 3 getallen heeft slechts als betekenis dat deze camera in Europa op de markt is gebracht.
Je kan met de 320 dus alleen digitale beelden versturen naar de camera en dus niet weer terug.
Dit merk wordt trouwens ook aangeraden door SONY zelf.
Je spreek je hier tegen denk'k :?

Effe situatieschetsje: Ik wil met indien mogelijk met een externe cam (gemonteerd op iemands helm) opnemen met de camera zelf onder de buddyseat (het koffer van een motor) en daarna simpel binnenhalen op m'n computer om er divx'jes van te maken. Kan dit? (waarschijnlijk niet zeker? 'k Zie namelijk niemand ergens iets zeggen over externe camera. ;(

edit:
Pinnacle Systems DV+ [Digital version of the successful Studio/DC10Plus] - Retail - 245,00 EUR
Wel reteduur kaartje voor wat gezellige filmpjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoelde dat je alleen digtale beelden van je camera naar bv je computer kan doorsturen en niet andersom. Volgens mij is het dus ook niet mogelijk om met een tweede camera op een helm op de andere camera op te nemen, maar waarvoor zou je dit eigenlijk doen?

Wat betreft die kaart, hij is wel prijzig maar daarvoor terug krijg je wel een uitstekende kwaliteit terug en je hebt geen last van het 2GB limiet dat praktisch alle andere software wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op zondag 03 februari 2002 10:00 schreef havana het volgende:
Zielig hoor, als je ziet dat die jongen er geen enkele moeite voor doet om ergens achter tekomen en dan met allemaal termen gaat gooien dan vind ik dat zo'n topic niet op dit forum hoort.
Een beetje moeite doen mag best!
En die waarschuwing kun je in een donker plekkie douwen.
(kijk eerst maar eens wat voor reacties iemand geeft over een langere periode en ga dan lopen waarschuwen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op zondag 03 februari 2002 19:33 schreef CptSwim het volgende:
Ik bedoelde dat je alleen digtale beelden van je camera naar bv je computer kan doorsturen en niet andersom. Volgens mij is het dus ook niet mogelijk om met een tweede camera op een helm op de andere camera op te nemen, maar waarvoor zou je dit eigenlijk doen?

Wat betreft die kaart, hij is wel prijzig maar daarvoor terug krijg je wel een uitstekende kwaliteit terug en je hebt geen last van het 2GB limiet dat praktisch alle andere software wel heeft.
Ok, video naar computer is al handig. Dat er geen externe cam op kan worden aangesloten is jammer.
Helmcam zou handig zijn omdat je dan een kleine lens op je helm kan monteren, die naar de camera veilig achterin de fiets leiden. Zo heb je perfect beeld van wat de piloot ziet en niet zo'n rechttoerechtaan beeld dat je krijgt als je een cam op je tank monteerd. (VEEL leukere shots zeg maar)

Over de kaart: ik wil enkel wat promotionele filmpjes online zetten.. 2GB heb ik dus écht niet nodig :) Noujah, nog effe bekijken of'k er wel 250,00 EUR aan wil uitgeven.. niet echt denk'k (genoeg kosten in't zicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op zondag 03 februari 2002 20:39 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Ok, video naar computer is al handig. Dat er geen externe cam op kan worden aangesloten is jammer.
Helmcam zou handig zijn omdat je dan een kleine lens op je helm kan monteren, die naar de camera veilig achterin de fiets leiden. Zo heb je perfect beeld van wat de piloot ziet en niet zo'n rechttoerechtaan beeld dat je krijgt als je een cam op je tank monteerd. (VEEL leukere shots zeg maar)

Over de kaart: ik wil enkel wat promotionele filmpjes online zetten.. 2GB heb ik dus écht niet nodig :) Noujah, nog effe bekijken of'k er wel 250,00 EUR aan wil uitgeven.. niet echt denk'k (genoeg kosten in't zicht).
Je hebt geen dure Pinnacle DV kaart nodig hoor, ik heb op de HCC een Dynalink firewire kaartje gekocht voor fl.98,- incl. Die doet het perfect met een Sony PC-110 en allerlei videoediting software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 03 februari 2002 10:00 schreef havana het volgende:
Ja jammer dat je weer geen mening mag geven over hoe sommige denken een vraag te stellen.
Deze topic starter begon toch echt met het geven van antworden op zijn eigen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op zondag 03 februari 2002 23:03 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Ja jammer dat je weer geen mening mag geven over hoe sommige denken een vraag te stellen.
Deze topic starter begon toch echt met het geven van antworden op zijn eigen vragen.
En weet je wat helemaal zielig is ? -> MAMMA ZE PESTEN ME!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

melanieromy en Gutteguttegut, ga je alletwee eens ergens anders kinderachtig gedragen :(. Dat slotje gebler in een topic zijn we niet van gediend. Staat ook een policy in de topiclist hierover.
[topic=397434/1/100]

Jullie worden er beiden op gewezen en gaan gewoon door met herrie schoppen in een topic. Als je het topic niet goed genoeg vindt, negeer het dan of meld het direct aan mij of Jag of post het in SU, maar ga niet dit topic lopen verknallen.

Jullie hebben nu alletwee een officiele waarschuwing, omdat je je blijkbaar niet normaal wil gedragen. "stop die waarschuwing maar waar hij donker is", mag je heel stoer roepen wat je wil, maar hij staat er gewoon bij, en waar jij hem stopt moet je zelf maar weten. ALs je het er niet mee eens bent, open je maar een topic on [forum=15] ofzo, maar topics verzieken op deze manier ben ik niet blij mee.

:(.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1