Toon posts:

Windows XP pro op afstand besturen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn Windows XP op afstand besturen via het netwerk. Ik bedoel dus net zoiets als PCanywhere. Windows Whistler had deze functie of is dat iets heel anders dan XP pro.

Verwijderd

Als het goed is zit er zo'n programma in windows XP om dat te doen. Maar als je andere programma's zoekt :

Remote Administrator: vind je bijv op http://www.tucows.com
VNC >> kan je vinden dmv google zoeken..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Remote Assistend is dat ja.

Ik heb hem ook geprobeerd, maar ik vind hem niet echt fijn werken. WinVNC toch wat fijner, en het maakt niet uit welk OS je ervoor gebruikt. :)
Bij die van Windows XP kunnen alleen XP computers met elkaar verbinden. :(

🌞🍃

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:41

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op vrijdag 01 februari 2002 20:47 schreef DataBeest het volgende:
Remote Assistend is dat ja.

Ik heb hem ook geprobeerd, maar ik vind hem niet echt fijn werken. WinVNC toch wat fijner, en het maakt niet uit welk OS je ervoor gebruikt. :)
Bij die van Windows XP kunnen alleen XP computers met elkaar verbinden. :(
VNC fijner dan Terminal Services? Wat is er dan zoveel fijner aan, dat het zo lekker traag is?

Met Remote Desktop kan je met alle andere Windows OSsen connecten die TS ondersteunen (Win2k server range en NY4.0 TS Edition). Dus alleen XP computers is ook niet waar.

Werkt beter, sneller dan welke 3rd party software dan ook (afgezien van Citrix maar ja, van wie heeft Microsoft het ook alweer gekocht :P )

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
vnc werkt prima, draait ook op alle platformen en met een mooie snelheid, zelfs over een telefoonlijn is het goed te doen

Verwijderd

PC-Duo

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:33

Lost-Viking

Log off, Live Life

Neem van mij aan, Remote Administrator werkt het fijnst !! Absoluut..

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

moet je gewoon met verbinding met extern bureaublad doen i(zit standaard ij win xp) is erg gfoed en makelijk in gebruik

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 10:42 schreef Lost-Viking het volgende:
Neem van mij aan, Remote Administrator werkt het fijnst !! Absoluut..
Inderdaad.

retesnel, werken op je eigen resolutie (niet die van de remote dus, maar lekker je eigen resolutie, die meestal hoger is)
Geluid erbij, alles :)

Enne, et beste is, et zit er al in :)

Verwijderd

VNC is het beste, nl veel OS'en worden ondersteund.

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Of je kan ook Carbon Copy gebruiken, kan je vergelijken met PC Anywhere, maar dan kan je best wel kabel of iets dergelijks hebben >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik dan verbinding met het extern bureaublad ?
Helpe me out.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-12 10:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Properties van My Computer
Tabblad Remote
Vink Remote desktop aan
Select Remote Users
En administrator toevoegen.
Ok etc.

OP client:
Accesoires:
Communications:
Remote desktop connection
Ip adres of netbiosnaam invullen en klaar.

Vanaf het internet
In je router port 3389 (terminal services) mappen naar je host en klaar. Nu kan je vanaf heel de wereld je server / machine overnemen.

Oh ja, wel een sterk admin wachtwoord gebruiken anders zit het hele internet OP je PC

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

héhé, EINDELIJK een fatsoenlijk antwoord. Heb net een half uur gesearched op tweakers (ja dat doen sommigen nog ;) ) en na 10-tallen topics bekeken te hebben (allemaal over remote desktop in xp!) vind ik hier dan eindelijk een duidelijke uitleg! bedankt BlatieBla !!

Nog wel een vraagje: Moet je persee 't wachtwoord van windows xp gebruiken? Kun je niet met dat remote desktop tooltje in xp zelf een wachtwoord ingeven?
Want ik wil dus inloggen op een pc waar geen wachtwoord opstaat en waar zo'n wachtwoord ook niet op gewenst wordt... :(

thnx!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:21
als je de administrator een wachtwoord geeft en daarnaast een andere user aanmaakt zonder een paswoord dan heb je het zelfde alleen een admin met paswoord

Check dit en help mee!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 13:59:
Want ik wil dus inloggen op een pc waar geen wachtwoord opstaat en waar zo'n wachtwoord ook niet op gewenst wordt... :(
Zet er dan liever wel een firewall met een ACL op zodat alleen jouw IP erop mag.

(brrr, NT systemen zonder admin password, en je dan nog afvragen of je kwetsbaar bent :X )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dat werk idd prima met XPpro als host. Maar ik wil een win2k computer als host. Het moet vooral betrouwbaar en snel zijn, en aangezien remote desktop dat schijnt te zijn wil ik dat gebruiken.

Is daar een download voor of moet ik een ander programma gebruiken?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet een ander programma gebruiken. Kijk eens in de FAQ van Network Troubleshooting, daar staan een aantal van die programma's.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Nog suggesties voor het snelste programma? Ik wil vanuit Frankrijk mijn win2k overnemen met mijn mobiel. Als GPRS niet werkt met t-mobile zal dat via GSM moeten....

• blackd
  • Niet online
Je wilt via een 1kbps lijn je desktop overnemen? :o Succes ...
VNC schijnt niet de snelste te zijn. Dan is RDP idd een beter keuze, maar die is niet beschikbaar op Win2k (althans, de client wel, maar je hebt de server nodig).

Misschien kun je ook even gaan searchen om meer ervaringen over de verschillende programma's te lezen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

netsupport manager is ook een optie...

hiero !!

of anders zou je misschien citrix moeten proberen, maar ik denk dat dat je doel een beetje voorbij streeft

Deze plek is te koop.

Verwijderd

probeer dameware nt utilities eens werkt op nt/2k/xp daar kun je gewoon desktop mee overnemen en nog veel meer ;) ik gebruik het zelf ook en het werkt uitstekend

Verwijderd

waarom zou microsoft remote control (host) niet ff fixen voor de andere windows versies?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Win98 nara XP kan gewoon hoor :) Gewoon op de XP cd kijken :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

IA, lees nog eens: "win2k als host"

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 13:49:
probeer dameware nt utilities eens werkt op nt/2k/xp daar kun je gewoon desktop mee overnemen en nog veel meer ;) ik gebruik het zelf ook en het werkt uitstekend
Ik heb het geprobeerd, en het kan inderdaad veel. Doch als het puur gebruikt wordt als desktopoverneemtool (mooi galgje-woord), dan zou ik toch eerder gaan voor NetOp. Ik ervaar deze namelijk als sneller werkend, en ik denk dat het verschil ligt in dat DameWare echt plaatjes van de desktop verstuurd en dat NetOp alleen de opdrachten doorgeeft (al heeft deze ook de optie om het scherm als plaatje door te geven, alleen dan zit je weer met de snelheid van DameWare).

[Edit]
NetOp werkt trouwens ook met Win95, Win98, PocketPC, OS/2, Linux, Solaris en Symbian OS. Mooie feature: je kunt de server ook overnemen via internet dmv een ActiveX-applet.

[ Voor 12% gewijzigd door DUX op 22-04-2003 18:36 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• DUX

DUX

Verwijderd

Ik snap niet dat microsoft dan geen host versie voor win2k /win98 heeft. De client werk wel prima. Hoe moeilijk kan dat zijn?

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:15:
Ik snap niet dat microsoft dan geen host versie voor win2k /win98 heeft. De client werk wel prima. Hoe moeilijk kan dat zijn?
De mogelijkheid tot inloggen met Terminal Services op een andere PC, krijg je door administratorrechten. Deze zijn natuurlijk makkelijk te controleren met NT/XP. Dat gaat een stuk moeilijker in Win9x omdat daar alle gebruikers in principe dezelfde rechten en gelijkwaardig zijn tot elkaar.

Pagina: 1