Remote control

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nu m'n server op zolder staat gebuik ik VNC.
Ik ben nog in de veronderstelling dat het op een 100Mbit lan heel goed moet gaan met remote, richting realtime.?
Na een paar progjes getest te hebben valt het me best tegen.

Deze onderstaande "trial" progjes heb ik effe getest
Remote Administrator
Pcanywhere
Vnc
en nog een paar vnc achtige

Wat cool is aan vnc, de vieuwer is 1 file van <150k

wie weet een goed en snel programma om bijna realtime een "andere pc over te nemen"

Tweak!

Verwijderd

Welk OS :?

-windows 2000 terminal server is gewoon goed en snel
- windows XP prof. heeft ook zoiets

edit/ je zegt als voordeel dat de client voor VNC klein is :
in windows 2000 en xp zit al een client genaamt mstsc.exe (ook in windows 2000)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 20:20 ]

Verwijderd

Als je XP draait, probeer dan eens gewoon de remote desktop die in XP zit... works fine for me :)

• cruger
  • Niet online
ja allemaal windows xp's en windows 2000 server

Tweak!

Verwijderd

ik gebruik remote administrator 2.1 werkt perfect !

Verwijderd

cruger schreef op 14 april 2003 @ 20:20:
ja allemaal windows xp's en windows 2000 server
Dat bedoelde ik niet, op welk OS draait de server :?

Verwijderd

Windows 2000 Server zegt ie toch? Dat lijkt me logischer dan dat hij bedoelt 'allemaal clients met Windows XP en Windows 2000 Server' :P

• cruger
  • Niet online
server is windows 2000 server

ra 2.1 vond ik niet sneller dan VNC
programma werkt wel goed.

met remote desktop kom ik in een andere profile en ik wil graag met de op de server al ingelogde user verder.

Tweak!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 20:21:
[...]

Dat bedoelde ik niet, op welk OS draait de server :?
Zegt hij toch, w2k server :)
In dat geval kun je best terminal services gebruiken.
Zeer kleine client die je overal kan gebruiken, ingebouwd in de server, ..

edit: wat reageer je snel :p

Heb je al eens met Pc Anywhere geprobeerd. Dat vind ik persoonlijk beter werken dan VNC. Je kan eventueel nog in zwart-wit werken als het wat traag zou zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 14-04-2003 20:26 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 20:23:
Windows 2000 Server zegt ie toch? Dat lijkt me logischer dan dat hij bedoelt 'allemaal clients met Windows XP en Windows 2000 Server' :P
Mmja tis maar hoe je het leest :+

edit/ maargoed met windows 2000 server is terminal server gewoon de beste optie.. als je een client afsluit kun je overgens ook gewoon door met de laatste sessie

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 20:26 ]

• cruger
  • Niet online
ok ik ga terminal server er bij zetten , jammer dat ik geen licentie heb voor die extra terminal licensing

[ Voor 3% gewijzigd door cruger op 14-04-2003 20:45 ]

Tweak!

Verwijderd

als het goed is heb je de mogelijkheid om 2x in te loggen dus dan zullen er denk ik 2 licenties voor terminal services gebruik zijn standaard

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 13:08

charlie

?*?

cruger schreef op 14 April 2003 @ 20:44:
ok ik ga terminal server er bij zetten , jammer dat ik geen licentie heb voor die extra terminal licensing
In administrator mode heb je geen extra licenties nodig;

En ik heb een flauw vermoeden dat je je w2k licentie ook niet gekocht hebt...

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:45
NetOp? Is wel payware, maar werkt erg goed...

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

laatst op school (100mbit) met een linuxbak een windows 98 bakje overgenomen met VNC, dat ging echt zodanig soepel dat je net zo goed naar de monitor van het windows-bakje kon kijken, nog geen ms lag B-)

dus tsja... ik denk dat je eerder naar je netwerksnelheid moet gaan kijken dan naar de gebruikte software, ik gebruik thuis Remote Administrator 2.1 en daar ben ik tevreden over :Y)

Hoi

• cruger
  • Niet online
nog wat , de ene pc is een 1200MHz (amd) de andere 1733Mhz.
Het scheeld heel wat welke pc welke overneemt.
Vanaf de 1000 gaat het best spoepel om de 1733 te bedienen ,maar andersom valt tegen.
Terwijl de netwerkkaarten dezelfde zijn en de verbinding is een switch met goede cat 5 kabel.

(en 2k srv is voor mij shareware)

Tweak!

Verwijderd

PCDuo? Is ook payware, maar werkt erg goed...

• cruger
  • Niet online
Teminal server en remote desktop zijn de snelste die ik heb getest.
De client van terminal server is in xp blijkbaar remote desktop ,
eerder had je daar een los ms programmatje voor.

Maar het lukt me niet om, net zoals met vnc "het scherm" over te nemen.
Het blijven sessions,

Tweak!

Verwijderd

winvnc werkt goed hier, maar wel iets schokkerig(10mbit wel dan). VNC is zo lek als een mandje :P

Op mijn werk heb ik alleen maar terminal server in gebruik, veiliger kan het niet.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:00
ligt toch echt niet aan het netwerk. kijk maar eens met du meter hoeveel vnc in beslag neemt. echt niet zoveel. het scheelt HEEL veel wat voor videokaart er in de pc hangt om hem over te nemen.

Voorbeeld:
10mbit netwerk hier thuis. p233 met 4 mb agp kaartje overnemen ging tering kut. geforce 1 erin gedaan en het ging super soepel :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 07:10
Beheren van m'n server gaat bij mij via WinVNC en ik vind het wel ok. Via 10Mbit wel wat schokkerig idd, maar het werkt wel...

:X :X :X

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
RemotelyAnywhere is ook een goeie. Gebruikt een video mirror driver om de beeld snelheid te verbeteren. Net als TinyVNC is de client gewoon je standaard browse.

Veni, vidi et cervesiam

• cruger
  • Niet online
de video kaart is redelijk snel getest , er zit nu een agp tnt1 in.
Die lijkt me niet echt slecht , maar ik kan er wel een gf1 in zetten.
Beetje raar misschien voor een server een gf1.

Ik ga toch proberen om terminal server "goed" te krijgen, want die bevalt me wel.

Tweak!

Verwijderd

UltraVNC, de opvolger van esvnc, veel zuigiger in bandbreedte en enkele leuke features, je kan zo bvb laten focussen op één venster waarin je aan het werken bent, dan cropped hij je scherm enkel naar dat venster, wat een veel snellere werking enzo tot gevolg heeft. Is nu nog in Beta maar werkt al vrij goed, weet niet precies waar hem te halen maar je vind hem zeker na wat Googlen.

Verwijderd

Er zitten aardig wat nadelen aan VNC, maar het voordeel is dat je met de ingebouwde javaclient van de server, je geen client applicatie hoeft te installeren. Met je webbrowser poort 5800 (http://denaamvandepc:5800) (standaard, geloof ik) openen, geeft je gelijk een client.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 13-12 20:14

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik erpsoonlijk werk met DameWare Utilities deze werk perfect en geeft je ook de kans als admin in te loggen terwijl de andere user mee kan kijken wat je doet dit programma kan zich overigs ook remote installen als je admin bent dus je hoeft niet eens wat te instaleren op de client zijn PC :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:34

rally

Deyterra Consultancy

Mr Magic schreef op 15 april 2003 @ 00:36:
NetOp? Is wel payware, maar werkt erg goed...
Ik gebruik NetOp al een paar jaar en het heeft de beste performance die ik heb gezien.
Bovendien kun je echt de desktop compleet overnemen. Het is op een 100Mbit LAN bijna real time. NetOp ondersteund zelfs dual monitor etc.
Probeer anders zo'n 30 dagen proefversie. Dan kun je zelf zien of het je bevalt

www.netop.com

http://www.deyterra.com

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:44
Dameware utilities. Werkt hier erg fijn

je kan alles opvragen van de pc en de pc over nemen is geen enkele moeite. Je hoeft neit eens op te staan want je kan het gewwon op afstand installeren en nog stealth ook.

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12 23:49

Visjes

Blub........

ik gebruik ook VNC voor me server maar ook de inbuild remote administrator van windows XP.
de laatste keer dat ik vnc gebruikte kwam ik bij een probleem dat VNC het niet leuk vond om op 16 kleuren te werken onder windows 2000 server. hij moet minstens 256 kleuren hebben om te kunnen functioneren

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:13

bennierex

Pilot_Z

Ik gebruik voor wat simpele dingen hier NetSupport Manager. Werkt wel goed, maar ik kan er niets over zeggen in vegelijking tot de andere programma's die hier genoemd zijn. Iemand...?

[edit]
linkje http://www.netsupportmanager.com

[ Voor 16% gewijzigd door bennierex op 16-04-2003 13:31 ]

• cruger
  • Niet online
ook effe gekeken op de site van Netop , ze gaan de sw toesturen ,ipv downloaden.
Gaat effe duren voor dat het hier is.

weet iemand hoe je met remote dektop echt kunt remoten?

Tweak!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-12 21:45

Jimbolino

troep.com

www.dameware.com

ff aan de knopjes draaien zodat de performance wat hoger is, en het gaat bijna realtime

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• AteZ
  • Laatst online: 16-12 13:40
wil je snel een server overnemen zonder eerst iets te hoeven installeren?
neem dan Dameware (geen freeware) anders natuurlijk gewoon terminal services gebruiken.
in windows 2003 server werkt het anders terminal services is dan alleen in applicatie modus beschikbaar, maar kun je remote beheer net zoals XP doen. even een vinkje aanzetten dus.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gebruik hier proxy, werkt goed en snel en je kunt zelfs via internet je computer overnemen (wel met pwd beveiligd natuurlijk :))

http://www.funk.com/remote_control/enterprise/proxy.asp

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

Check je remote color settings eens. Ik heb zelf hier dameware maar dan ingesteld dat ie maar 256 kleuren terugstuurd ipv de 16 miljoen. Dat scheelt namelijk aanzienlijk in snelheid. Voor mij hoeft het er toch niet uit te zien remote, je gaat op deze manier toch geen film kijken ofzo.

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12 09:45

Hoos

Carpe Diem...

Useing netop over here ... version 7.5 .

TOPPIE!!!!!!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-12 15:04
Realtime, met Terminal Services kan je geen geluid doorsturen en ben je beperkt tot 256kleuren, filmpjes en dergelijke bekijken zal dus moeilijk gaan

[off topic]
ik heb ook z'n situatie, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om met de Soundcard in de server (ja ik weet et, wie heeft nu soundkaart in server zitte :ppp ) muziek af te spelen zodat het geluid uit de soundkaart van de server zelf komt. Dus het moet niet overgebracht worden naar een client (zou handig zijn om eventueel muziek op zolder te hebben)

[/off topic]

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• venomous
  • Laatst online: 06-09 13:21
Eerst gebruikte ik altijd remote administrator werkte goed maar terminal server werkt tocht wel iets lekkerde en das ook realtime want die onthoud je sessie.

terminal server kan dus zowel muziek als 32bits kleuren aansturen kweet niet hoe je daarbij komt dat niet zo is.

Werk goed kan ook films kieken al heb ik een slechte vkaart.

[ Voor 37% gewijzigd door venomous op 19-04-2003 21:15 ]

Specs

Verwijderd

venomous schreef op 19 April 2003 @ 21:12:
Eerst gebruikte ik altijd remote administrator werkte goed maar terminal server werkt tocht wel iets lekkerde en das ook realtime want die onthoud je sessie.
Tuurlijk is een terminal sessie realtime :+
Wilde je dan in een soort van batch modus werken
terminal server kan dus zowel muziek als 32bits kleuren aansturen kweet niet hoe je daarbij komt dat niet zo is.
Terminal server kan geen 32bits kleuren doorsturen, die van w2k maximaal 256 kleuren en die van w2k3 24bit kleuren.

Geluid kan wel worden doorgestuurd, ja.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 12:49:
Er zitten aardig wat nadelen aan VNC, maar het voordeel is dat je met de ingebouwde javaclient van de server, je geen client applicatie hoeft te installeren. Met je webbrowser poort 5800 (http://denaamvandepc:5800) (standaard, geloof ik) openen, geeft je gelijk een client.
Microsoft Terminal Web Services kan dat ook, werkt goed.

• venomous
Ok het is dus 24 bits in w2k3 ja heb ik draaien.
Maar wat is de definitie van realtime: dat het op het beeldscherm te zien ofzo.
Want tm werkt met sessie en die onthoud dus alles realtime. ligt dus aan de functie van realtime.

Specs

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12 17:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 10:58:
[...]

Tuurlijk is een terminal sessie realtime :+
Wilde je dan in een soort van batch modus werken

[...]

Terminal server kan geen 32bits kleuren doorsturen, die van w2k maximaal 256 kleuren en die van w2k3 24bit kleuren.

Geluid kan wel worden doorgestuurd, ja.
*BUZZZZ*

Terminal Services in Windows Server 2003 kan wel hoger dan 8bit kleur :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 20 April 2003 @ 15:32:
[...]

*BUZZZZ*

Terminal Services in Windows Server 2003 kan wel hoger dan 8bit kleur :)
Dat zeg ik toch ook?

• cruger
  • Niet online
Teminal server werkt idd het snelst van allemaal, maar het lukt mij niet om net zo als vnc een scherm over te nemen.

Kan het eigenlijk wel ?, een scherm overnemen met terminal server.
De lokaal ingelogde gebruikers buroblad te zien zien krijgen.

Tweak!

• venomous
Nee kan niet terminal server is ook niet gemaakt om de desktop over te nemen maar om met oude pc's in te kunnen loggen op een applicatie server.

Specs

Verwijderd

rally schreef op 16 April 2003 @ 12:57:
[...]

Ik gebruik NetOp al een paar jaar en het heeft de beste performance die ik heb gezien.
Bovendien kun je echt de desktop compleet overnemen. Het is op een 100Mbit LAN bijna real time. NetOp ondersteund zelfs dual monitor etc.
Probeer anders zo'n 30 dagen proefversie. Dan kun je zelf zien of het je bevalt

www.netop.com
Hoe zit het met het cpu verbruik? Ik gebruik momenteel Remote Admin die echter op mijn 300 mhz server zo'n 30 a 35% cpu use heeft. Dus ik vraag me af of netop zuiniger is.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:34

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 23:25:
[...]

Hoe zit het met het cpu verbruik? Ik gebruik momenteel Remote Admin die echter op mijn 300 mhz server zo'n 30 a 35% cpu use heeft. Dus ik vraag me af of netop zuiniger is.
Dat valt reuze mee. Ik draai zelfs NetOp 7.5 (host) op een Pentium Pro 200 met 128 MB en daar heb ik zelfs nog een hele mooie performance.
Ik zou zeggen. Download de 30-dagen proef versie gewoon van www.netop.com en probeer het zelf. Ik was echt gelijk overtuigd :-)
Het grote voordeel is dat je (in tegenstelling tot Terminal Server) echt de desktop overneemt, en niet een aparte sessie creert. Bovendien is hij vele malen sneller als bijv. PC Anywhere en VNC. Daarnaast heeft hij nog eens een schat aan configuratie/optimalisatie en beveiligingsmogelijkheden. Ondertussen heb ik bijna ieder product dat op de markt is al geprobeerd en hier heb ik de beste ervaringen mee.
Laat maar even weten wat je ervaringen zijn met de Demo Versie

http://www.deyterra.com

Verwijderd

DameWare is heel goed en erg realtime. Reageert op alles en elke 95, 98, NT, 2000 en zelf XP en .NET is over te nemen.

Hij is 30 dagen proef en daarna wordt er een deel in het programma afgesloten zodat je nog een beperkt aantal mogelijkheden hebt en als je hem koopt spreekt het voor zich, je hebt alles weer! Ook is via DameWare NT Utilities vanaf afstand gebruikers toe te voegen, processen te verwijderen en shares aan te maken (zonder dat je remote bent in gelogd).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

cruger schreef op 14 April 2003 @ 20:12:
wie weet een goed en snel programma om bijna realtime een "andere pc over te nemen"
Zie search/google/whatever

Dit is al tig keer voorbij gekomen, en op de diverse shareware sites kom je er ook genoeg tegen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.