Toon posts:

IBM 120GXP 80GB schijf koeling nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ibm 120gxp gekocht is het nodig om die te koelen? (beter is het natuurljk sowieso) maar vind m'n pc al herrie genoeg maken

Etjuh

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

HET IS NODIG CAPS UIT TE ZETTEN, zie de FAQ

Zo, nu het helpende deel ;)

Koeling is niet nodig, hij kan zo gewoon draaien. Als je hem echter in kleine ruimte's gaat proppen (2 schijven tegen elkaar bijvoorbeeld, of een flopydrive er recht boven) dan loopt de temperatuur wel op. Is niet schadelijk, maar het is aan te bevelen iets van koeling te regelen (klein fannetje ervoor die zachtjes lucht erlangs blaast ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
oeps, sorry ff niet aanged8t okee bedankt naja tis wel een big tower hij heeft behoorlijk veel vrije ruimte boven zich dus dat scheelt dan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Dan is het niet nodig :)

Ik heb zelf een Chieftec Dragon DX-01-BD, dus ik heb een 80mm fan voor m'n HD bay zitten. Mijn schijven voelen ook gewoon koud aan, graadje of 20 tot 25.

Als je toch een bigtower hebt zal je vast wel iets van een fan vooronder kunnen plaatsen. Als je dit dan doet heb je én airflow én koeling voor je harde schijf als je hem ervoor hangt. MIsschien een leuke en functionele optie.

Verwijderd

Topicstarter
jah zit al 80mm fan in het vooronder
:) dus dan komt het wel goed denk ik hopelijk alleen dat de nieuwe serie betrouwbaarder is dan de vorige series snel waren ze altijd alwel maar betrouwbaar nee heb nu maxtor doet het opzich ook prima maar is 1 van de eerste 7200rpm schijven nogal herrieschopper

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
mwoah, het is niet echt nodig, dat ding red zich wel, ik heb ook een zooitje 7200 rpm in me bak zitten en die doen t zonder koeling net zo goed als met

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Het verlengt sowieso wel de levensduur van je HD. Mocht je er 10 jaar mee willen doen, dan zou ik hem toch koelen :)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:25
hmm, tja, ik kan je de coolermaster cooldrive 4002 aanraden als je eventueel besluit om je HDD te koelen ;)

Verwijderd

Ik ben ook van plan om mijn hdd te gaan koelen (niet omdat het echt hard nodig is, maar meer omdat ik het leuk vind :)), en ik wil er gewoon één of twee 40 of 60 mm koelertjes voor knutselen (die dus geen frisse lucht van buiten de case halen, maar er gewoon wat lucht langs blazen). Heeft dit wel zin, of moet ik 'm in een een floppy of 5.25 inch bay doen met zo'n roostertje ervoor...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Topic ontschreeuwd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1