Toon posts:

Zonealarm vuurmuur

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd gebruik ik de vuurmuur genaamd zonealarm. Dat werkt veel fijner dan atguard o.i.d.. Nu las ik echter, dat hier ook weer security holes in zitten. Iets om mij druk over te maken, of is er zoiets als de absolute vuurmuur?

Het aantal ping echo's en mensen die de computer binnen proberen te dringen dat is gewoon azo.

Ook proberen sommige programma's op onverklaarbare wijze internetverbinding te maken. Wat te denken van Adbot: ik snap het wel, maar ik hou gegevens liever prive.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:05

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Eerst gebruikte ik BlackICE in combinatie met AtGuard, maar van BlackICE word je helemaal gek.
Nu gebruik ik ZoneAlarm in combinatie met AtGuard. Volgens www.grc.com is mijn compu aardig dichtgespijkerd.

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die link. :) Mijn computer was onvindbaar op het internet. :) Ik heb zonealarm wel in de high security staan bij de settings. Dat at guard heb je dan toch niet nodig, of dicht dat een gat dat zonealarm achterlaat?

• Tuinhark
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Het verschil ts @guard en ZA is dat je bij ZA aangeeft OF een programma mag connecten met 'iets' op inet, terwijl je bij @G ook mag aangeven naar WELKE 'ietsen' een proggie mag connecten. Verder sluit ZA je PC wél beter af van de buitenwereld (= betere bescherming van de buitenwereld voor de paranoiden). Ik gebruik zelf slechts @G en daar ben ik heel tevree mee. Ik ben misschien niet onzichtbaar op inet, maar dat boeit me niet. Ik ben redelijk veilig. :)

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Ik heb net ZoneAlarm ook ff lopen testen op grc.com. En volgens mij ben ik aardig veilig, want ik krijg de volgende melding steeds:
There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

• CAP-Team
  • Laatst online: 01:05

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik gebruik AtGuard alleen voor het blocken van advertisements ;)

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Ik gebruikk ZoneAlarm ook.

Ik heb een maand of twee geleden nog aangifte gedaan bij de politie wegens poging tot inbraak in mijn computer. Helaas heb ik er nog niks van vernomen.

En bij mij probeert ook een programma zomaar contact te maken met het Internet. Het gaat om Tsadbot. Ik heb geen idee wat voor programma dat is. Weet iemand dat misschien?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tsADBOT... de naam zegt genoeg lijkt me. Zie www.grc.com/optout ... niet doorlaten dus!

BTW, ik gebruik ZA ook... het schopt best wel aardig kont ;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
Hier loopt er iets spaak...

I love www.grc.com :)
Optimus, dat (TS)adbot heb ik al vermeld. :) . Dat het iets doet wat niet in de haak is, is wel duidelijk (heeft het iets met advertenties te maken? Gozilla of zo?) Atguard zie ik het nut niet zo van in. Bij Zonealarm zie je toch welk programma verbinding mag maken in het menuutje?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
Dit is de juiste

• Mr. B.
  • Niet online
valkenier heeft gelijk... het is idd grc.com/optout.htm

Dat krijg je als je de zooi bookmarkt... outhou je het maar half ;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Ik vertrouwde tsadbot al niet en laat 'm ook nooit door.

Maar hoe komt ie in m'n PC?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:32
Door sommige freeware-programmas te installeren. Bijvoorbeeld Newsshark...

• Mr. B.
  • Niet online
Draai optout maar eens... gegarandeerd dat ie nog meer vindt dan alleen die tsadbot :( :(

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat programma'tje van www.grc.com/optout.htm gedownload (optout.exe) en alle spyware shit laten verwijderen uit de register en de programma's. Nu doet Gozilla het niet meer (download a new copy... bla bla bla). Nu weet ik dat Gozilla het systeembestandje advert.dll installeert en dat heeft optout.exe dus weggehaald.
Misschien verstandig om eerst even een no-ad fix van internet ergens te downloaden. Dan functioneert Gozilla namelijk ook zonder al die advertenties (en advert.dll) en daarna pas optout.exe toe te passen.

• Mr. B.
  • Niet online
GetRight werkt wel nog als je die zooi verwijdert :P ;)

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Zonealarm is hendig
kan je zelf bepalen welke prog of mensen inbound en/of outbound mogen hebben..
ik heb het in combie met blackice
en die heb ik op panic staan
maar ik heb best goede security denk ik
:P

Verwijderd

Topicstarter
Getright had een tijdje geleden, toen ik het even probeerde nog geen leech functie (van een website alle bestanden met een bepaalde extensie na elkaar downloaden, zonder deze stuk voor stuk aan te moeten clicken) vind ik wel handig bij Gozilla.
Pagina: 1