Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Nieuwe soort tweeter" vorm?

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik wilde het eens hebben over die nieuwe tweaters met "trilharen" (als het al niet anders is). Je ziet ze vaak terug op de wat duurdere Infinity speakers.

Op welk princiepe werken deze tweeters eigenlijk, waarom zijn ze zo kostbaar en waardoor geven ze zo'n goede nabootsing van het signaal?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Waar heb je het over ?!!
Tweeters met trilharen ? Of bedoel je Ribbon-tweeters ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Yokozuna
Zo rustig maar hoor. Ik zei ook
als het al niet anders is
Ik weet het dus niet zeker. MAar dit lijkt er wel een beetje op:

http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/kappa_series/kappa100-1.jpg

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11 17:58
bedoel je de EMIT-tweeters, dat zijn zogenaamde elektrostaten.

hoe het principe werkt weet ik niet meer, maar elektostaten staan inderdaad bekend om hun natuurgetrouw geluid.
ze zijn echter duur in het produceren, vandaar die hoge prijs.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

• Yokozuna
Nah. Zoiets als op die duurste oude Kappa series (alleen dan die wannabe's zonder die dure midrange unit) (90 en 100 geloof ik).

Verwijderd

hm, nu we het hier toch over tweeters hebben...
m'n pa heeft ook supervage tweeters. Lijkt wel een glazen staafje in de vorm van een langwerpig prisma. Weet iemand wat dat voor dingen zijn? Et zijn al oude speakers, maar toendertijd wel behoorlijk prijzig (1000 per stuk ofzo). En er komt nog steeds een heerlijk geluidje uit... dat hoog vind ik persoonlijk echt onovertroffen!

Verwijderd

gentle kickje omhoog, ik ben wel benieuwd :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 22:07

JT

VETAK y0

Op vrijdag 01 februari 2002 12:38 schreef PsyFlux het volgende:
gentle kickje omhoog, ik ben wel benieuwd :)
Het heeft meer zin als je in de namiddag kickt...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04
Ik heb ooit eens tweeters gezien in de vorm van een vlammetje. Speakers moesten dan om de zoveel tijd bijgevuld worden met gas(?). Vreemd systeem, maar het werkte wel.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ShittyOldMan
Dit is overigens de EMIT (Electro Magnetic Induction Tweeter. Ook wel de EMIT-B, de orginele in z'n soort.
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/thiendemit2.jpg

Er is ook nog een midrange versie van, de EMIM, te vinden op de Epsilon, Sigma en Omega.
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/HighEnd/epsilon.jpg
(de epsilon adviesprijs 15.000 DM)

Die van het plaatje van Hervaz is de EMIT-R. Een iets andere, veelal op de speakers van een model lager dan die met de EMIT-B. Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/kappaemit-r.jpg

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op donderdag 31 januari 2002 20:09 schreef Yokozuna het volgende:
Ik wilde het eens hebben over die nieuwe tweaters met "trilharen"
[detailmodus] zijn niet nieuw. [/detailmodus]
en waardoor geven ze zo'n goede nabootsing van het signaal?
omdat ze heeeeel erg licht zijn en dus vrij weinig moeite hebben met heeeel snel trillen.....en je weet dat hoe hoger de toon is des te sneller ut ding moet trillen. als ie zwaarder is heeft ie er iets meer moeite mee en kunnen er dus meer foutjes insluipen. maaruh...op de duurste speakers (niet allemaal uiteraard) zitten meestal toch nog dome-tweeters. (ik noem een Nautilus, een Osiris, een Grand Slam, een Evidence). dat heeft waarschijnlijk te maken met de coherentie (samenhang) van het signaal. als je conus-speakers gebruikt voor het laag en zo'n tweeter krijg je het probleem dat de eigenschappen teveel gaan afwijken en je dus de woofer duidelijk van de tweeter kan onderscheiden en dat is het allerlaatste wat een audiofiel wil.....het moet perfect overlopen en op een "punt-bron" lijken. daarom is een 1-weg-systeem in pincipe het beste systeem (maar in de praktijk niet)

• Yokozuna
Yo shittyold freak, tnx voor je duidelijk reply!

(ik wist wel dat ze niet nieuw waren... Alleen voor mij waren ze wat nieuwer :Y) )

• ShittyOldMan
shittyold freak
:D :D :D :D

Pagina: 1