Toon posts:

SMTP fouten bij verzenden mail

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere accounts op hetnet, gmx, surfnet, yahoo etc. Deze heb ik allen onder outlook express geplaatst, om ze allen uit te kunnen lezen. Uitlezen is geen probleem. Echter verzenden van mail werkt op de een of andere manier maar half. Hotmail werkt wel en de SMTP van de ISP waar ik op een bepaald moment ben ingelogd werkt ook. Echter verzenden via SMTP naar andere andere accounts dan die van de ingelogde ISP lukt dus niet.
Surfnet (van school) is als ik het goed begrepen is nooit mogelijk, maar bijvoorbeeld GMX zou toch moeten kunnen.
Kan dit bijvoorbeeld aan de proxyserver instellingen liggen of is het iets anders.

Alvast bedankt.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 09:00

Tijntje

Hello?!

Probeer voor GMX eens mail.gmx.net.

En het klopt dat dat niet werkt daar kun je ook nix aan veranderen bij mijn weten.
MzzL
Tijntje

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
zo had ik 'm ook staan : SMTP GMX : mail.gmx.net
Werkt gewoon niet.

Verwijderd

Misschien dat je onbedoeld probeert te relayen. Dat wordt vaak gebruikt voor spam en is dus meestal geblockt.

Ik heb kabel bij Essent@home, maar nog steeds me WXS abo.

Als ik bv. via de kabel via de SMTP van WXS naar een adres bij WXS mail gaat het goed. Als ik via diezelfde SMTP naar een adres buiten WXS mail, bounced hij. Dan moet ik de SMTP van @home gebruiken.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
mail.crosswinds.net
mailhost.rug.nl

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om dit relayen te voorkomen en toch via outlook mijn berichten naar de verschillende mail accounts te versturen zonder dat ik meerdere keren bij verschillende ISP's moet inloggen.
Of wellicht een andere vrije account net als gmx en hotmail waarmee ik wel mijn mail kan versturen?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt in de opties van je accounts-window ergens "My server requires authentication" aanzetten onder "Outgoing Mail Server". Tenminste, zo zit het in Outlook 2000. Maar die draait op de engine van Express 5.0, dus die opties zullen ook wel ongeveer op dezelfde plaats zitten.
Zo kan ik ook mail versturen via Het Net terwijl ik online zit via 12move; werkt perfect. :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
Die optie zit er inderdaad op, maar het werkt nog steeds niet.
Ga het nog een keer met Eudora proberen, misschien dat het daar wel mee werkt.
Pagina: 1