Op woensdag 06 februari 2002 20:51 schreef 911GT2 het volgende:
Ik heb effe voor de zekerheid thuis nagekeken (daar ben ik dus nu ook)... ze hebben hier een pb met een celeron 467 (

) met 64 mb ram
ik weet niet wat voor mobo er in zit...
vorige keer kreeg ik allemaal technische antwoorden van je terug, waar ik niets van snapte...

zou je gewoon kunnen zeggen van je moet bv dit doen en dan dat enz. dat zou nl heel relaxt zijn...
First time for me you know!
Nou, voordat ik er iets mee kan moet ik weten welk moederbord erin zit. Beschrijf hem zo nauwkeurig mogelijk (of kijk ff in je documentatie- het zit er ergens in (al weet in niet waar je bij NL systemen precies moet zoeken))
Bleek na diverse keren u moet zus doen en bel met 15 min weer terug dat m'n mobo waarschijnlijk kapot was en gerepareerd/vervangen moest worden. (ophalen al fl200!!!) Weet jij toevallig of dit een bekend probleem is en of dit ook buiten de normale garantie valt? Je mag van een mobo toch wel verwachten dattie langer dan 1,5 jaar meegaat?
Klikt mij niet bijster bekend in de oren; er is één bekende issue met die GVC-FR520 (Miami), maar die heeft met lekkende batterijstroom te maken. Eerlijk gezegd zou ik geneigd zijn aan ESD te denken als ik jouw beschrijving hoor; in garantie zou dat niet aan te tonen zijn, dus zou je gewoon een nieuwe krijgen, maar ik denk zeker niet dat het klinkt als onredelijk dat je er buiten garantie geen nieuwe krijgt; je hebt pech, maar waar dat door komt is niet te achterhalen.
En wat zitten er verder een stelletje eikels achter de telefoon. voodoo gekocht ipv die onboard. Je die onboard moet je uitschakelen in systeemeigenschappen. Maar daar stondtie gelocked! Na veel zoeken pdf'je gevonden en daar stond héél vaag onboard vga op. Bleek dus gewoon een jumpertje te zijn!

Collega's als dit maken idd de naam van een bedrijf te schande

Ze horen een keertje dat bij een of andere mobo de onboard zo uit moet, doen daarna niet de moeite om te kijken of dat voor jou ook zo is

't is een jumpertje idd, zo uit m'n hoofd JVSB1 (zegt overigens iets over GVC dat de VGA jumper dus als standby voltage regeling aangeduid is

- gelukkig (mis)bakken ze tegenwoordig geen mobo's meer

)
jah das het leukste van het hele verhaal... Ik heb alle nummers al es een keer opgeschreven. Nou bleek er geloof ik 1tje in te zitten die ook in CPUFSB stond maar daar werkte ie niet in... Daarom ben ik maar op zoek gegaan naar een andere. En die heb ik dus gevonden. BTW het is een Rev 2.0 die ik heb... (ff vergeten te zegge...) Maar een BIOS update dat werkt dus niet heb ik al begrepen???
Yup, bij OCen moet je soms gewoon verschillende mogelijkheden proberen (ook onlogische als een I/O IC ipv de PLL

) totdat het lukt. BIOS update werkt niet in jouw geval omdat Gigabyte itt MSI niet overal te pas en onpas OC opties doorheen gooit op hun eigen BIOS.
Ik ben nu zelf met een reservesysteem (non-PB) bezig een progje uit te proberen die 'verstopte' OC opties zichtbaar maakt. IMHO behoorlijk riskant, maar als het lukt zal ik er vermelding van maken.