Wie heeft een Packard Bell en wil die OCen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 15:48 schreef GetData het volgende:

[..]

Mijn cpu temp is altijd rond de 30 graden.
En je kan de vcore verhogen, alleen voordat ik mjn bios had gereset kon ik hem tot 2.20 vehogen, nou nog maar tot 1.90.
Beetje vreemd vind ik.
Maar het zal wel aan mijn geheugen liggen.
Ik heb namelijk ook nog 128MB noname geheugen erbij gepropt, en het pb geheugen is ook niet het beste geheugen.
Ach, wat heet niet het beste... klinkt als 7ns SDRAM- dat gaat goed tot 143MHz, daarboven is het maar de vraag.

FF andere topic:

Die PB Luna / MSI 6323 probleem van Sneezydevil schijnt een veelvoorkomende te zijn met MSI mobo's- MSI heeft meestal beide soorten voor een bord. Lees hier ff: [topic=9157/1/50]

Denk dus dat je de Award er zo over zou moeten kunnen flashen met de 'pro' versie van de AWDFLASH prog. Maar goed, let op de 'niet gegarandeerd te werken' stuk. Dat betekent m.i. dat het inherent wel OK is, maar met die pro versie is de kans op verprutsen hoger. Dus at your own risk! Heb je overigens al CPUFSB met de 6309 instellingen geprobeerd op je 6323?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Op dinsdag 05 februari 2002 15:59 schreef dion_b het volgende:

[..]

FF andere topic:

Die PB Luna / MSI 6323 probleem van Sneezydevil schijnt een veelvoorkomende te zijn met MSI mobo's- MSI heeft meestal beide soorten voor een bord. Lees hier ff: [topic=9157/1/50]

Denk dus dat je de Award er zo over zou moeten kunnen flashen met de 'pro' versie van de AWDFLASH prog. Maar goed, let op de 'niet gegarandeerd te werken' stuk. Dat betekent m.i. dat het inherent wel OK is, maar met die pro versie is de kans op verprutsen hoger. Dus at your own risk! Heb je overigens al CPUFSB met de 6309 instellingen geprobeerd op je 6323?
Om even antwoord te geven op je vraag of ik de 6309 instellingen geprobeerd heb op mijn 6323. Ja, dat heb ik. Ik ben begonnen met het testen met de instellingen van de 6309 toen dat niet werkte ben ik naar de 6318 gegaan en toen dat niet werkte naar 6330. Bij al deze instellingen heb ik het zelfde probleem zo gauw als ik op Set FSB click blijft mijn muis hangen en moet ik de stroom eraf halen om mijn pc opnieuw op te starten. Is er geen manier om er achter te komen welke pll ik moet gebruiken.

Wat dat bios flashen betreft, dat kan ik ook nog proberen, maar ik wil eerst even kijken of ik CPUFSB niet aan de gang kan krijgen. Ik heb ook al eerder geprobeerd de Award versie op mijn Mobo te flashen, maar dat lukte dus waarschijnlijk niet omdat ik niet de pro versie gebruikte. Ook heb ik gehoord dat er in de Award versie van dat bios geen optie zit om FSB te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:57

RammY

Dát!

Maar weet Doin_B nou al een oplossing voor die PLL??? :9

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:07 schreef Sneezydevil het volgende:

[..]

Om even antwoord te geven op je vraag of ik de 6309 instellingen geprobeerd heb op mijn 6323. Ja, dat heb ik. Ik ben begonnen met het testen met de instellingen van de 6309 toen dat niet werkte ben ik naar de 6318 gegaan en toen dat niet werkte naar 6330. Bij al deze instellingen heb ik het zelfde probleem zo gauw als ik op Set FSB click blijft mijn muis hangen en moet ik de stroom eraf halen om mijn pc opnieuw op te starten. Is er geen manier om er achter te komen welke pll ik moet gebruiken.

Wat dat bios flashen betreft, dat kan ik ook nog proberen, maar ik wil eerst even kijken of ik CPUFSB niet aan de gang kan krijgen. Ik heb ook al eerder geprobeerd de Award versie op mijn Mobo te flashen, maar dat lukte dus waarschijnlijk niet omdat ik niet de pro versie gebruikte. Ook heb ik gehoord dat er in de Award versie van dat bios geen optie zit om FSB te verhogen.
Voor die PLL: ruk de kast open en lees chips :z

Mijn documentatie geeft geen typenr, maar wel waar hij zit: vlak bij de So370, als je in de kast kijkt zoals hij staat, direct rechts van de bevestigingspunt van de hendel van de ZIF. Tussen die hendel en de chip zit overigens het kristal (langwerpig metalen geval met 14.31nogwat erop). Die info kun je dan in CPUFSB invoeren.

Ik heb overigens het vermoeden dat er wel eens een AMIBIOS voor de 6323 zou kunnen bestaan op de FTP site van MSI (alleen kan ik er hier vanuit m'n werk niet op om te kijken :( )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Bedankt voor de hulp het is me eindelijk gelukt mijn PB te OC'en. Toen ik mijn kast open maakte en daar op de chip keek bleek ik de W211B B nodig te hebben en het werkte daarmee dan ook. Heb mijn FSB nu op 138 gezet en ga nu testen hoe ver ik kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

911GT2

en blazen maar!

Ik heb effe voor de zekerheid thuis nagekeken (daar ben ik dus nu ook)... ze hebben hier een pb met een celeron 467 ( :? ) met 64 mb ram
ik weet niet wat voor mobo er in zit...

vorige keer kreeg ik allemaal technische antwoorden van je terug, waar ik niets van snapte... |:( zou je gewoon kunnen zeggen van je moet bv dit doen en dan dat enz. dat zou nl heel relaxt zijn...
First time for me you know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ff oftopic.

Ik heb/had ook een pb namelijk de club 1500 met miami moederbord. Verder een k6-2 500mhz cpu. Maarruh, het probleem was dat mijn systeem vastliep met deze melding: kan niet schrijven naar de diskette in station c:\. Of gewoon zonder melding bevriezen. Eerst was het alleen als ik er hardware, lees netwerkkaart bijplaatste, toen zelfs bij usb apparaten en later zelfs met originele config met 192mb ipv 64 mb. Bleek na diverse keren u moet zus doen en bel met 15 min weer terug dat m'n mobo waarschijnlijk kapot was en gerepareerd/vervangen moest worden. (ophalen al fl200!!!) Weet jij toevallig of dit een bekend probleem is en of dit ook buiten de normale garantie valt? Je mag van een mobo toch wel verwachten dattie langer dan 1,5 jaar meegaat? En wat zitten er verder een stelletje eikels achter de telefoon. voodoo gekocht ipv die onboard. Je die onboard moet je uitschakelen in systeemeigenschappen. Maar daar stondtie gelocked! Na veel zoeken pdf'je gevonden en daar stond héél vaag onboard vga op. Bleek dus gewoon een jumpertje te zijn!
ps m'n serie nummer was M710700327 weet het nog uit m'n hoofd na al die ellendige telefoontjes (in totaal €45).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Op woensdag 06 februari 2002 12:47 schreef dion_b het volgende:

[..]

Voor die PLL: ruk de kast open en lees chips :z
jah das het leukste van het hele verhaal... Ik heb alle nummers al es een keer opgeschreven. Nou bleek er geloof ik 1tje in te zitten die ook in CPUFSB stond maar daar werkte ie niet in... Daarom ben ik maar op zoek gegaan naar een andere. En die heb ik dus gevonden. BTW het is een Rev 2.0 die ik heb... (ff vergeten te zegge...) Maar een BIOS update dat werkt dus niet heb ik al begrepen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 20:51 schreef 911GT2 het volgende:
Ik heb effe voor de zekerheid thuis nagekeken (daar ben ik dus nu ook)... ze hebben hier een pb met een celeron 467 ( :? ) met 64 mb ram

vorige keer kreeg ik allemaal technische antwoorden van je terug, waar ik niets van snapte... |:( zou je gewoon kunnen zeggen van je moet bv dit doen en dan dat enz. dat zou nl heel relaxt zijn...
Nou, voordat ik er iets mee kan moet ik weten welk moederbord erin zit. Beschrijf hem zo nauwkeurig mogelijk (of kijk ff in je documentatie- het zit er ergens in (al weet in niet waar je bij NL systemen precies moet zoeken))
Bleek na diverse keren u moet zus doen en bel met 15 min weer terug dat m'n mobo waarschijnlijk kapot was en gerepareerd/vervangen moest worden. (ophalen al fl200!!!) Weet jij toevallig of dit een bekend probleem is en of dit ook buiten de normale garantie valt? Je mag van een mobo toch wel verwachten dattie langer dan 1,5 jaar meegaat?
Klikt mij niet bijster bekend in de oren; er is één bekende issue met die GVC-FR520 (Miami), maar die heeft met lekkende batterijstroom te maken. Eerlijk gezegd zou ik geneigd zijn aan ESD te denken als ik jouw beschrijving hoor; in garantie zou dat niet aan te tonen zijn, dus zou je gewoon een nieuwe krijgen, maar ik denk zeker niet dat het klinkt als onredelijk dat je er buiten garantie geen nieuwe krijgt; je hebt pech, maar waar dat door komt is niet te achterhalen.
En wat zitten er verder een stelletje eikels achter de telefoon. voodoo gekocht ipv die onboard. Je die onboard moet je uitschakelen in systeemeigenschappen. Maar daar stondtie gelocked! Na veel zoeken pdf'je gevonden en daar stond héél vaag onboard vga op. Bleek dus gewoon een jumpertje te zijn!
:( Collega's als dit maken idd de naam van een bedrijf te schande :( Ze horen een keertje dat bij een of andere mobo de onboard zo uit moet, doen daarna niet de moeite om te kijken of dat voor jou ook zo is :r
't is een jumpertje idd, zo uit m'n hoofd JVSB1 (zegt overigens iets over GVC dat de VGA jumper dus als standby voltage regeling aangeduid is :r - gelukkig (mis)bakken ze tegenwoordig geen mobo's meer :z )
jah das het leukste van het hele verhaal... Ik heb alle nummers al es een keer opgeschreven. Nou bleek er geloof ik 1tje in te zitten die ook in CPUFSB stond maar daar werkte ie niet in... Daarom ben ik maar op zoek gegaan naar een andere. En die heb ik dus gevonden. BTW het is een Rev 2.0 die ik heb... (ff vergeten te zegge...) Maar een BIOS update dat werkt dus niet heb ik al begrepen???
Yup, bij OCen moet je soms gewoon verschillende mogelijkheden proberen (ook onlogische als een I/O IC ipv de PLL :z ) totdat het lukt. BIOS update werkt niet in jouw geval omdat Gigabyte itt MSI niet overal te pas en onpas OC opties doorheen gooit op hun eigen BIOS.

Ik ben nu zelf met een reservesysteem (non-PB) bezig een progje uit te proberen die 'verstopte' OC opties zichtbaar maakt. IMHO behoorlijk riskant, maar als het lukt zal ik er vermelding van maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Beetje dood aan het bloeden, dit. Ff een schop- ik ben nu vooral geinteresseerd in de systemen met Athlon/Duron (al zijn die in NL vrij zeldzaam) en die met oudere mobo's. Volgens mij hebben we alle MSI P3 mobo's voorbij zien komen.

Ook een oproep: als je SoftFSB of CPUFSB gebruikt om te OCen, post ff welke IC of mobo je moest kiezen om hem aan de praat te krijgen (RamShackle, Sneezydevil, de jullie heb ik al ;) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

BTW voor de duidelijkheid: Ik gebruik In CPUFSB het mobo GA-6wmmC7 das dus een ietsa ander mobo vandaar dat ik die andere PLL gebruik... Mijn eigen (GA-6WMM7) staat er niet in... Als er een nieuwere versie met mijn mobo er in staat mag iemand mij wel ff contacte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:20
Hé eindelijk een topic hierover!

Ik heb een PB iConnect 2730i RW:
PIII 800 EB (133 Mhz)
512MB Infineon geheugen (meer ondersteunt ie volgens mij niet)
GF2 MX PCI 32 MB SDR (nVidia 27.42 drivers)
SB Live! Player
Realtec NIC

Mobo is volgens mij een Gigabyte GA 6WMM7 (-1 versie dacht ik) Heeft het laatst Bios van PB. Het zou mooi zijn als ik em iets zou kunnen op krikken. Ook zou het mooi zijn als je een manier zou weten om dat kl*te logo van PB bij het opstarten uit te zetten. Die PIII 800 is een fabricage-foutje :z denk ik, omdat de standaard proc die er in hoort te zitten een PIII 733 >:) is maar die 800 zat er bij mij standaard in. Onboard audio(Intel AC97-controller) en modem (Smartlink AMR-modem ook wel bekend als een MR2800)staan uit. Het Infineon-geheugen is 133mhz maar dat maakt in dit systeem weinig uit...

Ik hoop dat je me kan helpen

Groetjes Michel

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Laatst online: 13:48

VIPER2001

[GOT]The Source

mijn PB :r heeft een ms6168 mobo (bora pro)
zo 1 met voodoo3 onboard eigenlijk van msi
dus net een weekje geleden maar gewaagd

eerst liep hij op 600 :)
nu op 112 fsb dus 672 mhz *D

+ extra opties zoals met muis comp aandoen
geheugen timings en op starten met scsi

geweldig zo

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> MS-6147 uATX BX7 + AtiRagePro-8MB + Creative EnSonic ES1371-Sound
> + PII-slot1 400Mhz
> Award Bios

nog leuke opties voor dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Op vrijdag 15 februari 2002 01:57 schreef Clueless het volgende:

PIII 800 EB (133 Mhz)
SB Live! Player
Realtec NIC

Mobo is volgens mij een Gigabyte GA 6WMM7 (-1 versie dacht ik) Heeft het laatst Bios van PB. Het zou mooi zijn als ik em iets zou kunnen op krikken. Ook zou het mooi zijn als je een manier zou weten om dat kl*te logo van PB bij het opstarten uit te zetten. Die PIII 800 is een fabricage-foutje :z denk ik, omdat de standaard proc die er in hoort te zitten een PIII 733 >:) is maar die 800 zat er bij mij standaard in. Onboard audio(Intel AC97-controller) en modem (Smartlink AMR-modem ook wel bekend als een MR2800)staan uit. Het Infineon-geheugen is 133mhz maar dat maakt in dit systeem weinig uit...

Ik hoop dat je me kan helpen

Groetjes Michel
Eindelijk een tweakert die ook zoon pc heb. Maar als je ff de posts van mij doorlkijkt kun je direct al zien hoe je je pc een beetje software matig OC. Dat logo vind ik ook wel klote maar dat zit bij in de bios. een aangezien de bios het grootste probleem is bij deze PB's gaat dat lastig worden. Je zou hm dus moeten herprogrameren. Das niet iets wat je zelf kunt doen... Kortom. ELKE PB IS IN DIT TOPIC WELKOM. (en dan spreek ik denk ik ook namens DION_B) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 01:57 schreef Clueless het volgende:

PIII 800 EB (133 Mhz)
SB Live! Player
Realtec NIC

Hee, m'n topic leeft weer :)

Clueless, zoals Ramshackle zegt, volg zijn instructies gewoon, download CPUFSB en gebruik daar de GA-6wmmC7 mobo uit het lijstje. Simpel en doeltreffend. @145MHz FSB kun je 870MHz verwachten. Niet aarschikkend, maar alle beetjes helpen. Vooral de mem bus die dan 145/4x3=108.5MHz draait is een grote vooruitgang (dat is DE bottleneck in i810 systemen, gelukkig dat je niet de onboard VGA gebruikt, dat scheelde enorm gok ik zo).

Trouwens, welk OS gebruik je? Als je ME, 2K of XP draait moet je eens de nieuwe MR2800 drivers downloaden. Die dingen laten zien wat een AMR modem echt kan (niet alleen sneller dan gewoon, dixit John Carmack, maar vooral de extra's)- gebruik je modem om je lijn door te meten, bijvoorbeeld.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 06:03 schreef VIPER2001 het volgende:
mijn PB :r heeft een ms6168 mobo (bora pro)
zo 1 met voodoo3 onboard eigenlijk van msi
dus net een weekje geleden maar gewaagd

eerst liep hij op 600 :)
nu op 112 fsb dus 672 mhz *D

+ extra opties zoals met muis comp aandoen
geheugen timings en op starten met scsi

geweldig zo
Hoe heb je dat gedaan? Nieuwe MSI BIOS of CPUFSB? In dat laatste geval graag de PLL posten- ik ben bijna klaar om online te gaan met de eerste versie van m'n OC guide, maar voorbeelden zijn altijd erg gewild.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 06:45 schreef euss het volgende:
> MS-6147 uATX BX7 + AtiRagePro-8MB + Creative EnSonic ES1371-Sound
> + PII-slot1 400Mhz
> Award Bios

nog leuke opties voor dat ding?
Zelfde geldt als voor de meeste andere MSI plankjes, MSI heeft een OC BIOS beschikbaar. Let op dat je de ZX versie neemt! Verder is CPUFSB altijd een optie- zoek de PLL, en post die als je hem werkend krijgt!

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 16:43 schreef RamShackle het volgende:

[..]

Eindelijk een tweakert die ook zoon pc heb. Maar als je ff de posts van mij doorlkijkt kun je direct al zien hoe je je pc een beetje software matig OC. Dat logo vind ik ook wel klote maar dat zit bij in de bios. een aangezien de bios het grootste probleem is bij deze PB's gaat dat lastig worden. Je zou hm dus moeten herprogrameren. Das niet iets wat je zelf kunt doen... Kortom. ELKE PB IS IN DIT TOPIC WELKOM. (en dan spreek ik denk ik ook namens DION_B) >:)
Hehe, over die BIOS logo, zie deze topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/72974

Wat daar staat gaat net zo goed voor een PB op, dus customizen die hap!

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Wanneer OCinstructie's voor Compaqs ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Laatst online: 13:48

VIPER2001

[GOT]The Source

Op maandag 18 februari 2002 23:24 schreef dion_b het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan? Nieuwe MSI BIOS of CPUFSB? In dat laatste geval graag de PLL posten- ik ben bijna klaar om online te gaan met de eerste versie van m'n OC guide, maar voorbeelden zijn altijd erg gewild.
ja ik heb de versie van msi gebruikt door de ami-flasher
van packard bell ('tis een amirom) te gebruiken ipv de awardflasher de romversie is 1.3 (heb wel op flop)

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een hele oude PB staan.
Een 486 nog wel. Desktop Model
Case is net zo groot als een cd-speler :9

Deze gaat straks een mp3 speler worden.
Heeft iemand nog suggesties die ik kan gebruiken voor het runnen van een mp3 prog onder dos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 23:49 schreef DoRRoN het volgende:
Wanneer OCinstructie's voor Compaqs ????
Hehe, daar zul je een Die-hard OC'ende (vond DOC altijd leuker dan OCM >:) ) Compaq medewerker moeten vinden? Zijn jullie aanwezig?
ja ik heb de versie van msi gebruikt door de ami-flasher
van packard bell ('tis een amirom) te gebruiken ipv de awardflasher de romversie is 1.3 (heb wel op flop)
Tnx- gaat erin verwerkt worden :)
Ik heb hier nog een hele oude PB staan.
Een 486 nog wel. Desktop Model
Case is net zo groot als een cd-speler
Deze gaat straks een mp3 speler worden.
Heeft iemand nog suggesties die ik kan gebruiken voor het runnen van een mp3 prog onder dos?
Behoorlijk off-topic, IMHO. Zou deze eerder in [AVH] posten (of searchen- het is vrij vaak langs gekomen; conclusie is v.a. 66MHz DX2 goed te doen).

Maar de het grote nieuws:

De PBOC pagina is online: www.pboc.tk

Het is allemaal nogal beta, en voorlopig text only, maar de links staan erbij voor CPUFSB en de PC BIOSsen. Have fun! Er komt deze dagen steeds meer bij, en ook de layout word aan gewerkt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
He, kewl joh! die site...wat voor plaatjes ga je d'r op plakken dan? elk type een plaatje? :) hehe, anyways leuk dat je al onze OC resultaten erop gezet hebt!
hm, jammer dat ik mijne niet verder kan OC'en...kheb vorige week ff gcc 3.03 gecompiled...goh, duurt maar 7 dagen en 10 uur...en ikke maar wachten :z
als ik nog een amd dx4 100 op de kop tik dan laat ik je nog wel horen of dat werkt/OCbaar is...
Trouwens dat ouwe mb'tje trekt dus vrolijk een 6.4 Gb diskje met de laatste BIOS update! *D Lekker handig als servertje dus!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:51 schreef Loial het volgende:
He, kewl joh! die site...wat voor plaatjes ga je d'r op plakken dan? elk type een plaatje? :) hehe, anyways leuk dat je al onze OC resultaten erop gezet hebt!
Plaatjes gaan erop komen, zit te denken aan een soort vlammened Harley-Davidsos-soort bewerking van de PB logo als logo, verder op de definities pagina wat verklarende pics, maar dat moet wachten tot ik weer tijd heb, m'n studie en werk gaan vlpg voor.
hm, jammer dat ik mijne niet verder kan OC'en...kheb vorige week ff gcc 3.03 gecompiled...goh, duurt maar 7 dagen en 10 uur...en ikke maar wachten :z
als ik nog een amd dx4 100 op de kop tik dan laat ik je nog wel horen of dat werkt/OCbaar is...
DX4-100 op 5V gaat er sowieso op, heb hier een tijd lang een DX4-100 3.3V@5V gedraaid zonder problemen, dus met voldoende koeling te doen. Maar verder OCen zit er niet in bij gebrek aan FSB boven de 33 of multiplier boven de 3.
Trouwens dat ouwe mb'tje trekt dus vrolijk een 6.4 Gb diskje met de laatste BIOS update! *D Lekker handig als servertje dus!
Zonder meer, ja (is overigens 1 van maar 2 mobo's in die hele lijst waar een BIOS upgradede ma HDD verhoogt)- ik zit nog half te denken om een Excel bestand met upgrade info te posten, omdat PB zelf niet zoiets heeft. Maar dan val ik denk ik genadeloos door de mand- officieel heeft men dat intern niet, onofficieel is de mijne vrij breed in gebruik in de call centre. Dat zou erg makkelijk traceren zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

mmz laat maar :)

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
He geinig.. heb ook een Packardbell staan.... als Server..
staat 24/7 aan maar is zo gammel als iets.. heb kast+mobo overgekocht (iets van een "mediastar"-mobo?? ik zit op mijn werk dus kan ff niet kijken) voor fl100 1 1/2 jaar terug, heb er toen een celeron 400 ingeprikt en nog wat geheugen dat ik had liggen.. oud cdrommetje ingepleurd.. gammele realtec nic van m'n kabel provider en een 3commetje voor eigen netwerk.. zat een ati videochip onboard en gammel geluid.. werkt wel.. als ik hem maar niet afzet, als ik hem afzet krijg ik hem alleen maar aan door er een paar keer op te rammen :) .. aanlaten dus! .. multiplier was met jumper meen ik me te herinneren.. ach het werkt zullen we maar zeggen.. :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 06:28 schreef Nocturno het volgende:
He geinig.. heb ook een Packardbell staan.... als Server..
staat 24/7 aan maar is zo gammel als iets.. heb kast+mobo overgekocht (iets van een "mediastar"-mobo?? ik zit op mijn werk dus kan ff niet kijken) voor fl100 1 1/2 jaar terug, heb er toen een celeron 400 ingeprikt en nog wat geheugen dat ik had liggen.. oud cdrommetje ingepleurd.. gammele realtec nic van m'n kabel provider en een 3commetje voor eigen netwerk.. zat een ati videochip onboard en gammel geluid.. werkt wel.. als ik hem maar niet afzet, als ik hem afzet krijg ik hem alleen maar aan door er een paar keer op te rammen :) .. aanlaten dus! .. multiplier was met jumper meen ik me te herinneren.. ach het werkt zullen we maar zeggen.. :P
Die :( Mediaxxxx benamingen krijg ik een punthoofd van. Waarom die in hemelsnaam verzonnen werden kan niemand tegenwoordig nog herinneren. Dat je als OEM niet zomaar de oorspronkelijke fabrikant+naam mag rond laten slingeren, OK, maar waarom onze gewone interne technische namen niet gebruikt konden worden :?

Ik gok dat je een Maui (Intel MU440EX) of een Tempest (MSI MS-6147) mobo hebt. Dat van het niet aan en uit willen ligt aan een verbogen pinnetje achter het aan/uit knop. Gewoon de hele voorkant van die PC afrukken (van onderen naar buiten trekken) en je hebt daar geen last meer van.

Maar goed, het is een server, dus zou ik niet OCen. Wil je dat wel, dan gaat het waarschijnlijk lukken. De MU440EX wordt door SoftFSB of CPUFSB ondersteund en de 6147 heeft weer zo'n geweldige MSI BIOS.

Oslik blyat! Oslik!

• Clueless
Op maandag 18 februari 2002 23:22 schreef dion_b het volgende:

Trouwens, welk OS gebruik je? Als je ME, 2K of XP draait moet je eens de nieuwe MR2800 drivers downloaden. Die dingen laten zien wat een AMR modem echt kan (niet alleen sneller dan gewoon, dixit John Carmack, maar vooral de extra's)- gebruik je modem om je lijn door te meten, bijvoorbeeld.
Ik gebruik Windows XP Professional, maar ik gebruik dat modem niet. Heb em wel aan staan in BIOS en de nieuwste drivers zijn geinstalleerd EN hebben V92 ondersteuning! Maar ik heb kabel-internet dus en JA die GF2MX maakt een GIGANTISCH verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 23:19 schreef Clueless het volgende:

[..]

Ik gebruik Windows XP Professional, maar ik gebruik dat modem niet. Heb em wel aan staan in BIOS en de nieuwste drivers zijn geinstalleerd EN hebben V92 ondersteuning! Maar ik heb kabel-internet dus en JA die GF2MX maakt een GIGANTISCH verschil!
Met de GF2MX lijkt het bijna of het een BX systeem met een 800E CPU erin is :+ Die extra 33MHz FSB zijn totaal verloren. Leve UMA en de i810 :r

Maar goed, sluit voor de lol die AMR aan op je tellijn (als je er eentje hebt- ik niet meer- kabel & GSM ;) ) en speel ff met die modem helper. Het is behoorlijk verhelderend.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
Heb er inderdaad ff mee lopen spelen en das op zich wel leuk. Het is inderdaad jammer van die FSB :'( en het geheugen is ook prima op het feit na dat het op 100Mhz draait ipv 133 :'( waar het voor bedoelt is. Helaas kan ik die bak niet verder uitbreiden zonder er een nieuw mobo in te gooien. Alles zit namelijk vol! Ik ben toch wel blij met me GF2 omdat het Onboard video-gedeelte van de i810e |:( nog veeel erger is, dan maar een paar centen uitgegeven :7 aan een GF2 PCI want de personen die er mee werken moeten ook een beetje kunnen gamen en dat gaat voor geen meter met het onboard geval! Ik heb er aan verbeterd wat ik er aan kon verbeteren en meer kan ik er niet van maken. Maar al met al draait het nu wel lekker! :7

(BTW zou je me wat specs kunnen sturen van dit mobo, aan de software van PB :r heb ik namelijk nix meer :Y) heb er nix meer van PB op staan :) TNX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 02:25 schreef Clueless het volgende:
Heb er inderdaad ff mee lopen spelen en das op zich wel leuk. Het is inderdaad jammer van die FSB :'( en het geheugen is ook prima op het feit na dat het op 100Mhz draait ipv 133 :'( waar het voor bedoelt is. Helaas kan ik die bak niet verder uitbreiden zonder er een nieuw mobo in te gooien. Alles zit namelijk vol! Ik ben toch wel blij met me GF2 omdat het Onboard video-gedeelte van de i810e |:( nog veeel erger is, dan maar een paar centen uitgegeven :7 aan een GF2 PCI want de personen die er mee werken moeten ook een beetje kunnen gamen en dat gaat voor geen meter met het onboard geval! Ik heb er aan verbeterd wat ik er aan kon verbeteren en meer kan ik er niet van maken. Maar al met al draait het nu wel lekker! :7

(BTW zou je me wat specs kunnen sturen van dit mobo, aan de software van PB :r heb ik namelijk nix meer :Y) heb er nix meer van PB op staan :) TNX)
Specs van de mobo- nou, je wilt niet weten hoeveel versies we daarvan hebben, maar het klinkt in dit geval als een Houston 3+ of 4. Dat zou moeten inhouden:

- So370 FC-PGA (duh :z ) CPU tem 1000/133 1100/100 CuMine (geen Tuluatin support)
- i810E chipset met ingebouwde i750 VGA (3D decelerator noemen ze zoiets :+ - ook sukkels die een PC als deze kochten om te gamen, maar dat terzijde) met FSB van 133MHz, mem bus van 100MHz en link tussen GMCH en ICH van 66MHz.
- 2x 168p DIMM slot voor 512MB max (maar dat heb je toch al)
- 2x ATA 33/66/100 (ik gok 100 bij jou, maar dat is dus zo'n kleine versie verschil wat ik niet 1/2/3 kan zeggen) channels- max HDD is 40GB getest (dus ik vermoed 64GB- het zijn meestal veelvouden van 2)
- Sommige versies hebben TV-Out, de jouwe waarschijnlijk niet.
- Onboard AC'97 SigmaTel audio (vrij brak)
- AMR voor AC'97 modem (hier dus een Aztech MR2800 met Sigmatel software controller ('drivers'))
3x PCI

Tja, wat wil je verder weten? Als je Windows erop draait heb je iig de i810 chipset (IDE!!) en VGA drivers nodig, die SigmaTel sound drivers en verder niet zoveel eigenlijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

911GT2

en blazen maar!

Op woensdag 06 februari 2002 20:51 schreef 911GT2 het volgende:

okey komtie:
proc: GenuineIntel Family 6 Model 6 467
bios: AMIINT - 0 6WMM7 rev 1.1D1, 08/17/99
bustype: PCI, ISA, USB
memory: 190 MB (59% Utilized) ik heb er zelf extra mb' ingedaan 64 was orgineel

dat was een beetje de belangrijke informatie...als je meer moet weten hoor ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
Op vrijdag 22 februari 2002 04:11 schreef dion_b het volgende:

[..]

Specs van de mobo- nou, je wilt niet weten hoeveel versies we daarvan hebben, maar het klinkt in dit geval als een Houston 3+ of 4. Dat zou moeten inhouden:

- So370 FC-PGA (duh :z ) CPU tem 1000/133 1100/100 CuMine (geen Tuluatin support)
- i810E chipset met ingebouwde i750 VGA (3D decelerator noemen ze zoiets :+ - ook sukkels die een PC als deze kochten om te gamen, maar dat terzijde) met FSB van 133MHz, mem bus van 100MHz en link tussen GMCH en ICH van 66MHz.
- 2x 168p DIMM slot voor 512MB max (maar dat heb je toch al)
- 2x ATA 33/66/100 (ik gok 100 bij jou, maar dat is dus zo'n kleine versie verschil wat ik niet 1/2/3 kan zeggen) channels- max HDD is 40GB getest (dus ik vermoed 64GB- het zijn meestal veelvouden van 2)
- Sommige versies hebben TV-Out, de jouwe waarschijnlijk niet.
- Onboard AC'97 SigmaTel audio (vrij brak)
- AMR voor AC'97 modem (hier dus een Aztech MR2800 met Sigmatel software controller ('drivers'))
3x PCI

Tja, wat wil je verder weten? Als je Windows erop draait heb je iig de i810 chipset (IDE!!) en VGA drivers nodig, die SigmaTel sound drivers en verder niet zoveel eigenlijk.
Nou onder XP heb je de IDE drivers niet nodig, alles wordt in principe standaard ondersteunt door XP, behalve dan het modem. Het onboard geluid is niet slecht, maar natuurlijk niks vergeleken met een Soundblaster Live :z ! En qua HD kan het bordje wel meer aan dan 64GB, aangezien ik voor een vriend van me een 80GB HD had besteld :9~ ben ik gelijk ff zo vrij geweest om em ff in mijn systeem te hangen om te kijken of dat ding het wel deed. En hij werd keurig netjes door het BIOS en Windows herkend. En wat betrefd de VGA, ja daar valt maar 1 ding over te zeggen en dat is dat die ZUIGT! Maar onder XP heb je hiervoor, evenals voor de AC97 audio, geen drivers voor nodig. Het is echter wel aan te raden voor de performance de Intel Application Accellerator te installeren! En voor wie zich toch wil wagen aan een spelletje met de onboard VGA is wel de Driver van Intel handig, aangezien de standaard XP drivers geen OpenGL ondersteunen en das bij deze VGA toch zeker wel een goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Hey DION gave site... had je me wel over mogen contacten... maarjah is echt wel stoerrrr. en ik prefer een message board ofzow waar mensen de klachten en opmerkingen kwijt kunnen... dat zou helemaal lijp zijn.... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* No1Uno hoopt dat er nog iemand naar dit topic kijkt...

Ik zit met een probleempje..
Heb mun 733 nu stabiel op 789 lopen.. Die 808 van GetData haal ik niet :( :(

Wil nu mun PIII 500 gaan doen, dus openmaken, mobo check, is een MSI6163 met award bios, bios zoeken, en als ik die dan wil draaien, krijg ik een melding dat ie niet voor dit systeem is :? :?

Ik snap het niet meer... Iemand id'en ???

/edit
|:( |:( Moet natuurlijk wel de JUISTE bios downen.... Zucht.....
Neemt niet weg dat het nog steeds niet gelukt is.... OCen dan....
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 18:12 schreef No1Uno het volgende:
* No1Uno hoopt dat er nog iemand naar dit topic kijkt...

Ik zit met een probleempje..
Heb mun 733 nu stabiel op 789 lopen.. Die 808 van GetData haal ik niet :( :(
Zal wel het geheugen zijn, denk ik zo. Als je andere hebt moet je daar maar ff mee proberen, maar het kan ook de chipset of CPU zijn.
Wil nu mun PIII 500 gaan doen, dus openmaken, mobo check, is een MSI6163 met award bios, bios zoeken, en als ik die dan wil draaien, krijg ik een melding dat ie niet voor dit systeem is :? :?

Ik snap het niet meer... Iemand id'en ???

/edit
|:( |:( Moet natuurlijk wel de JUISTE bios downen.... Zucht.....
Neemt niet weg dat het nog steeds niet gelukt is.... OCen dan....
/edit
6163... klinkt als Bora Pro. Daar was wat onduidelijkheid over, PCB revisie was d8 ik 2.0, maar ga dat na voor je flasht :o

Verder moet CPUFSB altijd wel lukken, lijkt me zo.

P3-500 Katmai moet je overigens geen wonderen van verwachten, Katmai ontwerp trekt met de grootste moeite 600MHz.

Laat maar weten wat er gebeurt- tip van MSI ben je met de AMIBIOS een stuk beter uit dan Award (meer FSB opties om maar wat te noemen)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Hey dion weet jij wat jumper 26 gaat doen bij mij als ik hm er af haal. ??? het zou mij nog wel es kunnen verbazen// >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn pb wilt nie harder dan 361 (met fsb up 103) als ik hoger ga loopt ie direct vast

ach... ik heb asap me nieuwe systeem (zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 18:03 schreef Jos_The_Boss het volgende:
mijn pb wilt nie harder dan 361 (met fsb up 103) als ik hoger ga loopt ie direct vast

ach... ik heb asap me nieuwe systeem (zie sig)
Uh, welk PB systeem- klinkt als iets met een P2-350- hoe probeer je het te OCen? Wil best helpen, maar dan heb ik meer info nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Op zaterdag 09 maart 2002 17:00 schreef RamShackle het volgende:
Hey dion weet jij wat jumper 26 gaat doen bij mij als ik hm er af haal. ??? het zou mij nog wel es kunnen verbazen// >:)
Het blijkt dus dat ik dan in de BIOS een menu voor mn multiplier krijg maar aangezien dat toch niet helpt... Maar het zit er toch in.. Als ik jumper 26 er af haal gaat de pc booten en dan gaat ie de FDD lezen... Ik denk zelf dat je dan zo de bios lekker kunt flashen. Dus je kunt je bios dan bijna nooit mis flashen... Ik ga dit dus ook proberen en als het helpt zal ik er zeker van laten horen hier... Maar DION zoals ik al zei: Ga de site ff updaten ofzow en het zou leuk zijn als je eer een Message Board ofzow plaatst.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 10:16 schreef RamShackle het volgende:

[..]

Het blijkt dus dat ik dan in de BIOS een menu voor mn multiplier krijg maar aangezien dat toch niet helpt... Maar het zit er toch in.. Als ik jumper 26 er af haal gaat de pc booten en dan gaat ie de FDD lezen... Ik denk zelf dat je dan zo de bios lekker kunt flashen. Dus je kunt je bios dan bijna nooit mis flashen... Ik ga dit dus ook proberen en als het helpt zal ik er zeker van laten horen hier... Maar DION zoals ik al zei: Ga de site ff updaten ofzow en het zou leuk zijn als je eer een Message Board ofzow plaatst.. >:)
Jaja... ik weet dat ik er werk aan moet verrichten. Maar ik zit tot over m'n oren in ander werk (studie en een conferentie voor 150 man uit 25 landen over 2 weken die ik moet voorzitten), dus is er ff niet van gekomen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

*D K dacht dat je nu wel een keer klaar was ofnie met die presentatie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Brengt topic tot leven* :)
Er zullen vast nog wel meer mensen zijn met een PB die willen overclocken. Ik heb ongeveer dezelfde mobo als RamShackle maar die van mij loopt meteen vast in cpuFSB :( Beetje hulp zou wel leuk zijn. Gebruik overigens dezelfde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Kan kloppen. Welke Rev. Van dat mobo heb je??? ik heb geloof ik 4.1 Als ie niet wil in CPUfsb dan moet je het gewoon op nieuw proberen... ik heb het ook wel es een paar keer gehad... ik zoek nog wel een proggie die mijn mobo en de hele rest wel goed ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een oude PB staan;
PB Multimedia XLE 1422
P2 200Mhz MMX
64 mb ram
Ikzounietwetenwelk Moederbord

Ik heb al wat aan de jumpertjes zitten prullen maar ik krijg hem maximum op 3x66Mhz

Zou u wel dankbaar zijn als ge dit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt wel goed uit dat ik vandaag NET weer naar dit topic kijk ;)
Verder heb ik revision 1.5 van het moederbord, dus een wat ouwere :(
Hij gaat nu wel wat verder dan niks, khad volgens mij wat fout gedaan :) Ik krijg er nou stabiel 23 mhz uit gepompt. Niet echt veel dus :( daarboven begint ie spontaan vast te lopen :( :( :(
Nou dacht ik: voltage verhogen, maar dan heeft Packard Hell weer eens geen jumpers oid. Easytune van Giga-byte kan dat wel (beta 4) maar dat ondersteunt PB natuurlijk weer eens niet...:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

kijk es op www.pboc.tk of anders moet je DION_B (topicstarter) es contacten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

De barriere:
844 is Doorbroken....

Specs: FSB: 153
PCI: 37,5
MEM: 112,5

Dit op een GA-6WMM7 mobo van Gigabyte met 5.5 multiplier.
En met nog een strippie mem van 100mhz er in (gaat eruit)
Standaart koelblok met Cooler Master DP5-6H51 koeler. (5000 rmp) Chipset: Intel i810 is ook gekoeld.
1 nadeel!!!! Het geluid doet niet als ie ge oc't is...
(onboard AC '97)

Full load is ie 43 graden.

Ge OC't met CPUFSB met pll: ICS, 9250-25. OS: Win XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14

MartNL

:+
Packerd bell overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

toevallig wil dat jah... Knooiert :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er een fiat panda, en wil die 250 km/u laten lopen? Beetje eenzelfde soort vraag als waar de topic mee begint. Bij Packard Hell zoeken ze de goedkoopste componenten bij elkaar die ze vervolgens vernaggelen met eigen drivers, en dan nog de limit, als je het besturingssysteem wilt opwaarderen wordt dat door Packard Hell niet ondersteund. Het zijn leuke machines voor mensen voor wie de techniek achter het ding totaal niet interessant is, en die alleen maar willen dat het werkt, het zijn geen overclockmachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet over te clocken zijn!!!...

Het wil dus wel... als je het maar goed doet... Ik ben met je eens dat met een ander soor t systeem je beter kunt oc'en... Maar als ik mn PB van 733 naar 844 kan krijgen is dat toch alleen maar mooi megenomen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14

MartNL

Op woensdag 29 mei 2002 13:04 schreef RamShackle het volgende:
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet over te clocken zijn!!!...

Het wil dus wel... als je het maar goed doet... Ik ben met je eens dat met een ander soor t systeem je beter kunt oc'en... Maar als ik mn PB van 733 naar 844 kan krijgen is dat toch alleen maar mooi megenomen!!
:+
Waarom koop je eigenlijk zo'n rakker?

Is dat de hoogste overklok ooit , voor een packerd bell? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Toen der tijd had ik er de ballen verstand van... daarom heb ik toen zoon ding gekocht...

En voor zover ik weet is 844 de hoogste tot nu toe jah...

Maar er komt binnenkort wel een ander systeem en dan GEEN packard hell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig heb ik geen PB maar een maat van me wel, handig, ik zal tegen hem zeggen dat hij hier n's moet kijken!
edit:

hij zit bij mij in het lokaal (op school) kijkt en komt tot de conclusie dat hij net dat mobo'tje heeft dat niet te OC'en is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen... maar toch nog een paar (misschien nogal nOOb'erige, maakt opzich niet uit want ik ban ook een nOOb :) ) vragen: waarom moest/kon je het GA-6WMM7 moederbord niet flashen en omdat mijn kast nogal klein is wordt mijn proc erg warm. ik weet dat de bios ernaast kan zitten maar 50 C is zowiezo te warm voor een comp die nog maar net aanstaat. imand toevalleg ook zón i connect kast en een paar suggesties voor wat extra fans ('k geen webcam ofzo dus ik heb eer geen plaatjes van.)

ff voor de duidelijkheid: ik heb dus een GA-6WMM7 mobo met een p3 733 coppermine (750 kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 15:48
Me oude PB heeft nu een Pentium I 233@266. Zat eerst een Cyrix M-2 300 225MHz in.
Heb er meer geheugen ingezet, geluidskaart, videokaart, nieuwe 52x Aopen CD-ROM speler, extra hardeschijf, netwerkkaart en dus een nieuwe CPU. Onboard shit uitgezet. Ging allemaal perfect.