Wie heeft een Packard Bell en wil die OCen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nee, geen flame ;)

Er wordt hier behoorlijk vaak gezeurd en gezeken over PB, soms terecht, vaak ook totaal ongegrond. Maarja, wat je vooral hoort is dat die bakken totaal niet te OCen zouden zijn. OK, SoftMenuIII ga je niet krijgen, nee, maar ik ben er nog geen tegengekomen die niet sneller te krijgen is (muv de bakken met Cyrix M2-CPUs :r , al kun je zelfs daar met een andere CPU flinke winst behalen)

Ik ben dan ook bezig een PB OC guide te schrijven (waar m'n baas absoluut niet achter mag komen :+ ). Maar ik kan niet persoonlijk IRL alle systemen die er zijn testen. Dus: zijn er hier mensen met PB systemen die denken dat ze niet te OCen zijn maar toch een poging willen wagen?
Bedenk dat evt. schade hierdoor NIET door de garantie gedekt wordt (al geldt dat voor alle andere systemen/onderdelen ook, maar ik zeg het er voor de zekerheid toch bij).

Zo ja, post wat je weet over je sys hier en ik reageer met suggesties van wat zou moeten lukken.

Om alvast een aanzet te geven:

Op alle PB mobo's met PB6xx en PB7xx getallen is gewoon dmv jumpers de multiplier en FSB in te stellen (helaas max 66MHz FSB, maar bij een P75, P90, P120 of P150 kan dat toch nog schelen)
edit:
en ik ben nog nooit een multiplier-gelockte P133 in een PB tegengekomen- alle 4 die ik tot nu toe onder handen gehad eb draaien vrolijk op 166MHz, eentje wou tot 200)

De meeste wat recentere mobo's zijn gewoon MSI en Gigabyte dingen die met SoftFSB te clocken zijn (PLL verschilt wel per mobo).

Dus, wie durft? >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

best tof zo een guide, maar ik heb zelf geen PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 31 januari 2002 16:06 schreef Lomu het volgende:
best tof zo een guide, maar ik heb zelf geen PB :)
Jij blij :D

PB zijn de verneukste computers die er te koop zijn en ik snap niet dat ze nog bestaan! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel een gokje wagen.

Ik heb de PB Platinum 1733RW of zoiets.
De Specs:
  • P3 733MHz
  • 256 MB SDram
  • MS-6309 (MSI) MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 16:28 schreef Proggy het volgende:

[..]

Jij blij :D

PB zijn de verneukste computers die er te koop zijn en ik snap niet dat ze nog bestaan! |:(
*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand die een topic als deze kan openen over het OC-en van Compaq's? :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pb is kut...

slotje?

ow kan hier niemand tegen een geintje???

haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 18:30 schreef Chemical_X het volgende:
Pb is kut...

slotje?
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 18:30 schreef Chemical_X het volgende:
Pb is kut...

slotje?
Geef dan een goed beargumenteerd standpunt, zoals de topicstarter al zegt..
Ik had ook een pb en die vond ik ook kut, want je kon er niks aan upgraden en de prijs/kwaliteit verhouding is zeer ver te zoeken..
Maar het is wel een redelijke eerste computer, want je krijgt er veel software bij en alles is klaar voor gebruik..
Totdat ik hem in 2000 opblies door er geheugen bij te prikken >:)

Slotje is ook onzin imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Eerder ban voor iemand die maar "slotje?" blijft blaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke heb naast mijn eigen computer ook nog een pb staan ... opwaarderen lijkt me nogal te doen maar echt gaan cm'en ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Laatst online: 22:35
I heb 400mhz p2 Platinum en ja een PB.
Ik heb hem na een bios-flash (die eerst ook nog eens fout ging) toch kunnen overclocken met de fsb.
Op de normale bios stonden die functies er namelijk niet eens op.
Ik kon helaas maar naar 412mhz, door het brakke pc100 geheugen van PB.
Misschien toch maar een die eerste 64 van de 192 eruit halen en dan nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 18:34 schreef Reino het volgende:

[..]

Geef dan een goed beargumenteerd standpunt, zoals de topicstarter al zegt..
Ik had ook een pb en die vond ik ook kut, want je kon er niks aan upgraden en de prijs/kwaliteit verhouding is zeer ver te zoeken..
Maar het is wel een redelijke eerste computer, want je krijgt er veel software bij en alles is klaar voor gebruik..
Totdat ik hem in 2000 opblies door er geheugen bij te prikken >:)

Slotje is ook onzin imho..
Ik heb een PB omdat ik hem van mijn pa had gekregen. Een middelbare scholier koopt namelijk niet zosnel een nieuwe computer van zijn eigen geld.

En ik heb trouwens bij mijn PB makkelijk nieuw geheugen en een nieuwe geluidskaart ingepropt dus dat opblazen overdrijf je ook wel een beetje. En ik zou graag mijn PB een beetje overclocken zodat die nog ff meekan, want ik ben bezig met een lange spaartocht voor een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 17:05 schreef GetData het volgende:

De Specs:
  • P3 733MHz
  • 256 MB SDram
  • MS-6309 (MSI) MOBO
Een van de makkelijkere:

PB Saturn is idd gewoon de MSI-6309. Daar kun je, net zoals EgoH (die hoogstwaarschijnlijk een PB Tacoma = MSI-6119 heeft) een standaard MSI BIOS opgooien. Oppasssen- er zijn 4 versies, je moet de 'gewone' hebben, dus niet de SB of de LE of rev. 2 hebben. Let op: bij Packard Bell heet de BIOS v.2.x, bij MSI heet de overeenkomstige BIOS v.1.x.
Fuzzy Logic krijg je nog niet, maar toch wel een redelijk aantal FSB opties. Ook zijn de timings een stuk aggressiever dus zelfs zonder OC ga je erop vooruit. Als je geen zin hebt in een BIOS flash, kun je SoftFSB gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59
ik heb een oude pb club 300 .

met een cyrix 300.

kan ik die ook overclocken????:?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 19:49 schreef dion_b het volgende:

[..]

Een van de makkelijkere:

PB Saturn is idd gewoon de MSI-6309. Daar kun je, net zoals EgoH (die hoogstwaarschijnlijk een PB Tacoma = MSI-6119 heeft) een standaard MSI BIOS opgooien. Oppasssen- er zijn 4 versies, je moet de 'gewone' hebben, dus niet de SB of de LE of rev. 2 hebben. Let op: bij Packard Bell heet de BIOS v.2.x, bij MSI heet de overeenkomstige BIOS v.1.x.
Fuzzy Logic krijg je nog niet, maar toch wel een redelijk aantal FSB opties. Ook zijn de timings een stuk aggressiever dus zelfs zonder OC ga je erop vooruit. Als je geen zin hebt in een BIOS flash, kun je SoftFSB gebruiken.
Welke BIOS update moet ik nou hebben.
Die v1.9 for PCB 1.X Only of v1.8 Only for MS-6309 v1.0?
(sorry, ben nieuw met BIOS flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouwe PB van in 97 --> P166 en zo draait al jaaaaaaaren op 200, da's het hoogste dat het moederbord toelaat. Maar goed, ik heb het toch maar gedaan. Nu staat ie weg te stoffen bij mijn zusje...:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:00 schreef GetData het volgende:

[..]

Welke BIOS update moet ik nou hebben.
Die v1.9 for PCB 1.X Only of v1.8 Only for MS-6309 v1.0?
(sorry, ben nieuw met BIOS flashen)
Maakt eigenlijk weinig uit- de 1.9 geeft je iig XP support.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
IK WIL DIT DING OVERCLOCKEN!!! >:)
zit al *jaren* te zoeken naar een manier!
zie sig voor details :)
heb al op de MSi site zitten zoeken, maar kan niet echt de goeie bios vinden.. welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn BIOS geprobeerd te flashen volgens de instructies die hier staan: http://www.msi.com.tw/support/bios/ntfs_note.htm
Ik heb het geprobeerd met een windows me opstartdiskette, maar ik krijg niks te zien van ramdrive ofzo :(. Leg me alsjeblieft uit hoe ik mijn BIOS moet flashen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:38

nrg

Op donderdag 31 januari 2002 20:48 schreef GetData het volgende:
Ik heb mijn BIOS geprobeerd te flashen volgens de instructies die hier staan: http://www.msi.com.tw/support/bios/ntfs_note.htm
Ik heb het geprobeerd met een windows me opstartdiskette, maar ik krijg niks te zien van ramdrive ofzo :(. Leg me alsjeblieft uit hoe ik mijn BIOS moet flashen.

Alvast bedankt
in windows me hebben ze dos enzo proberen weg te werken...

probeer es n win98 flop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 20:57 schreef nrg het volgende:
in windows me hebben ze dos enzo proberen weg te werken...
dat heeft toch niks te maken met de bootflop :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb hier nog een oude PB Legend staan met een p120, (is dus een pb640 mobo) maar ik kan alleen de FSB omhoog gooien naar 66 mHz (dus nu p133), maar zodra ik een andere mp instel boot ie gewoon op een lagere snelheid.
Standaard instelling is dus 2*60=120, nu staat ie op 2*66=133
Als ik hem instel op 2,5*60=150, boot ie op 120mHz
Als ik hem instel op 2,5*66=166, boot ie op 133mHz

Met andere woorden, de mp lijkt dus gelockt, die is niet te veranderen. Misschien dat je de oorzaak en/of oplossing hiervoor weet? P120 is volgens mij nooit gelockt geweest, zit dat misschien in het mobo ofzow? Kwil hem graag wat hoger nog krijgen, echt warm wordt een pentium niet dus hij moet nog wel wat hoger kunnen denk ik zo.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:10 schreef MaXiMizE het volgende:
heb al op de MSi site zitten zoeken, maar kan niet echt de goeie bios vinden.. welke moet ik hebben?
Uh, in je sig staat de MSI-6119... volgens mij moet je die hebben ;)
Dat van CPU Plug and Play of niet, ben ik niet zo 100% zeker van (ik neig naar wel, maar dat is niet genoeg zekerheid om je BIOS te flashen). Beter idee: EgoH heeft dezelfde mobo- EgoH, kun jij posten welke BIOS jij gebruikt hebt (MaXiMizE, stuur EgoH anders een mailtje met die vraag als hij het hier niet post).

Verder kun je gewoon SoftFSB gebruiken, is altijd een aanrader als je over de BIOS niet zeker bent.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 21:28 schreef Muse het volgende:
Ik heb hier nog een oude PB Legend staan met een p120, (is dus een pb640 mobo) maar ik kan alleen de FSB omhoog gooien naar 66 mHz (dus nu p133), maar zodra ik een andere mp instel boot ie gewoon op een lagere snelheid.
Standaard instelling is dus 2*60=120, nu staat ie op 2*66=133
Als ik hem instel op 2,5*60=150, boot ie op 120mHz
Als ik hem instel op 2,5*66=166, boot ie op 133mHz

Met andere woorden, de mp lijkt dus gelockt, die is niet te veranderen. Misschien dat je de oorzaak en/of oplossing hiervoor weet? P120 is volgens mij nooit gelockt geweest, zit dat misschien in het mobo ofzow? Kwil hem graag wat hoger nog krijgen, echt warm wordt een pentium niet dus hij moet nog wel wat hoger kunnen denk ik zo.

bvd
Hmm, denk niet dat hij gelocked is, eerder dat het een So5 CPU is. So5 heeft 320 pins, So7 321. Die laatste pin is er om 2x meer multiplier opties te geven. So5 CPUs hebben maar 2 standen, 1.5 en 2.0. Ben bang dat dat hier aan de hand is, dus dat je hem met 133 al gemaxed hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:48 schreef GetData het volgende:

Alvast bedankt
Paar dingen:

Allereerst zit je volgens mij de verkeerde instrucites te lezen- WinME heeft gewoon de FAT systeem, dus moet je deze link hebben:
http://www.msi.com.tw/support/bios/ami_note.htm

Ten tweede heeft die plank een BIOS bescherming die met een jumper uitgezet moet worden. JFSH1 dus. Deze link geeft info:
http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/saturn.htm

En tenslotte kan het geen kwaad om in BIOS te kijken of de System BIOS caching op aan staat- uitzetten of je flasht je RAM en niet de BIOS chip :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Op donderdag 31 januari 2002 18:41 schreef GetData het volgende:

[..]

Ik heb een PB omdat ik hem van mijn pa had gekregen. Een middelbare scholier koopt namelijk niet zosnel een nieuwe computer van zijn eigen geld.

En ik heb trouwens bij mijn PB makkelijk nieuw geheugen en een nieuwe geluidskaart ingepropt dus dat opblazen overdrijf je ook wel een beetje. En ik zou graag mijn PB een beetje overclocken zodat die nog ff meekan, want ik ben bezig met een lange spaartocht voor een nieuwe pc.
Mmm, dan ben ik zeker geen gemiddelde middelbare scholier :P
* Postman had namelijk al op de MAVO een zelfbouw pc >:) (daarna HAVO gedaan, momenteel 3de jaar HIO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij PB gebruiken ze vaak gecastreerde mobo's van MSI ofzo waar alle "interessante" opties in het BIOS eruit zijn gehaald :r

misschien is het BIOS te flashen met andere versies die wel FSB tweaking ondersteunen...

ik heb zelf een Platinum P2-400 met een Shuttle mobo op 468 MHz (117 MHz FSB) gekregen door er een ander BIOS met FSB instellingen op te flashen... Dit kwam alleen de stabiliteit niet ten goede en ik heb van armoe het oude BIOS er maar weer opgezet |:(

PB is voor leken die alleen low-level willen computeren! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 20:10 schreef MaXiMizE het volgende:
maak je kast eens open en kijk watvoor mobo je hebt!

is dit 'em?

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6119

zo ja:

dit is je nieuwste BIOS update:

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Laatst online: 22:35
Op vrijdag 01 februari 2002 02:30 schreef robgee het volgende:
Ach ja in 3 jaar kan er veel veranderen :r

Enne jongens pas op met bios flash, ik heb 4 DAGEN zonder werkende computer gezeten.
Bios eruit moeten pielen, opmoeten sturen, uit brievenbus halen en er weer in stoppen.

Enne ik kan de multiplier niet veranderen, dat komt zeker door de p2?
Ik heb wel optis op moederbord voor 450 en 500 volgens mij doormiddel van jumpers.
Ik weet alleen niet of de proccesor daarin meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Specs:
  • P3 733MHz
  • 256 MB SDram
  • MS-6309 (MSI) MOBO
Heb hetzelfde systeem zo te zien... Ben even mobo wezen chekken en zo te zien ist inderdaad dezelfde.....

Als het allemaal lukt ermee.. Laat het even weten.. Dan ga ik ut ook doen...

En als de guide to oc a pb af is, wil ik die zeker wel eens lezen.. Lijkt me erg interresant. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 02:36 schreef robgee het volgende:

[..]

maak je kast eens open en kijk watvoor mobo je hebt!

is dit 'em?

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6119

zo ja:

dit is je nieuwste BIOS update:

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6119
ja dat had ik ook al door :). Ik heb AMI bios, en de versie die hij bij de post weergeeft is 1.7? terwijl hier de nieuwste 1.3 is?
en voor het geval dat, waar vind ik de oude bios van PB? kan ik niet echt op pb.nl vinden.
+op het moederbord staat MS-6119 ver: 1.1 BX2
is dat dan een nieuwere versie van de bx? en maakt dat voor de bios wat uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dion_b>> Het is dus wel een Socket7, volgens de handleiding kan er maximaal p200MMX in.

edit: of past een So5 cpu ook in een So7??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ach, altijd dat gezeik over PB. Ok, voor een gevorderde PC gebruiker is het een sh*tPC, voor een newbie is 't wel een fijne PC, veel software, geen gezeik met formatteren/herinstalleren (door die recovery-cd) enz.
't is maar wat je fijn vind he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn ouders staat er een....heus niet brak hoor :r

Een cyrix 300 met 28 mb (weet ik veel wat voor geheugen, 2 bankjes) Raar getal ja maar dat geeft ie aan.....

Wie kan daar wat mee....(wil er geheugen bij prikken maar wat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59
Op donderdag 31 januari 2002 19:55 schreef Mr-FaTMeN het volgende:

met een cyrix 300.

weet je hier al wat over

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 09:38 schreef Muse het volgende:
Dion_b>> Het is dus wel een Socket7, volgens de handleiding kan er maximaal p200MMX in.

edit: of past een So5 cpu ook in een So7??
Helaas- een So5 CPU past zonder problemen in een So7, bovendien 'past' fysiek een So7 CPU in de So5, maar wordt niets met die pin 321 gedaan, waardoor de multiplier inzakt tot 1.5 of 2.0. Sowieso denk ik dus dat je hier pech hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 19:55 schreef Mr-FaTMeN het volgende:

met een cyrix 300.

Lastig, maar dat komt puur door de CPU. Zie deze link voor de jumper settings:

http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/850.htm

Er is dus zat om aan te kloten, alleen is de Cyrix CPU nauwelijks vooruit te branden. Let op dat de Cyrix 300 er in 2 versies is, 3.5x66 en 3x75. Sowieso wil je de FSB zo hoog mogelijk hebben, dus als hij op 3.5x66 staat, om te beginnen op 3x75 zetten, dan kijken of hij 3.5 of zelfs 4 trekt (maar ik betwijfel het ten zeerste. Cyrix :r )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 02:30 schreef robgee het volgende:
bij PB gebruiken ze vaak gecastreerde mobo's van MSI ofzo waar alle "interessante" opties in het BIOS eruit zijn gehaald :r

misschien is het BIOS te flashen met andere versies die wel FSB tweaking ondersteunen...

ik heb zelf een Platinum P2-400 met een Shuttle mobo op 468 MHz (117 MHz FSB) gekregen door er een ander BIOS met FSB instellingen op te flashen... Dit kwam alleen de stabiliteit niet ten goede en ik heb van armoe het oude BIOS er maar weer opgezet |:(

Shuttle mobo????? PB heeft nooit Shuttle mobo's gehad. Platinum systemen met P2-400 werden ofwel met MSI-6119 Tacoma geleverd, danwel met Intel SE440BX Seattle geleverd. Als je er een Shuttle BIOS opkwakte is het een wonder dat iets werkte :o
Tip: probeer te achterhalen welk van de 2 bovengenoemde het is- de MSI heeft een degelijke OC BIOS, Intel uiteraard niet, maar SoftFSB wil in beide gevallen zonder flash een en ander mogelijk maken (al is ook hier de MSI PLL een stuk flexibeler dan die Intel gebruikt).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25
Altijd leuk om die berichten van je te lezen John:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Had een Packard Hell heb hem toen via jumpers van 233MHz op 266MHz gezet meer kon niet (Mobo :()
Vraag me niet welke het was, in de Pentium I tijd zat trouwens eerst een Cyrix M-II 300 in die op 3x75MHz liep.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Ik heb hier een PB Imedia staan die ik wel wil OCen.
Weet alleen niet hoe.

Het is een IMedia 5805i RW
Mobo = Ms-6323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 16:00 schreef Packardhell het volgende:
Had een Packard Hell heb hem toen via jumpers van 233MHz op 266MHz gezet meer kon niet (Mobo :()
Vraag me niet welke het was, in de Pentium I tijd zat trouwens eerst een Cyrix M-II 300 in die op 3x75MHz liep.
Niks mobo. Dat is je CPU. De P233MMX ondersteunt maar 2 bits multiplier info en heeft dus een max van 3.5x. De mobo ondersteunt iig tot en met 5x. FSB kan zeker tot 75MHz, dus 3.5x75=266MHz. Ik verdenk die moob er steeds van een undocumented 83MHz setting te hebben (het is overigens een GVC FR500 (PB850) - :r mobo waar ik een muismat van heb), maar die heb ik vooralsnog niet kunnen vinden (geen hier op kantoor om ff te 'testen').

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 16:11 schreef Sneezydevil het volgende:
Ik heb hier een PB Imedia staan die ik wel wil OCen.
Weet alleen niet hoe.

Het is een IMedia 5805i RW
Mobo = Ms-6323
Niet al te lastig. Dit is in feite een ingekorte versie van de MSI-6309. Dus gewoon naar www.msi.com.tw gaan en de BIOS van MSI erop flashen. Gelukkig is er maar 1 versie deze keer, dus gewoon de nieuwste pakken. Als dat niet genoeg is, wederom SoftFSB (begint een beetje saai te worden- al die MSI mobo's moet je gewoon op precies dezelfde manier aanpakken :+ ).

Trouwens, jullie met de MSI-6119, weten jullie al of de PnP of juist de non-PnP klopt. Ik heb ff de engineering specs gekeken en kom er zo niet uit :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Op vrijdag 01 februari 2002 18:30 schreef dion_b het volgende:

[..]

Niet al te lastig. Dit is in feite een ingekorte versie van de MSI-6309. Dus gewoon naar www.msi.com.tw gaan en de BIOS van MSI erop flashen. Gelukkig is er maar 1 versie deze keer, dus gewoon de nieuwste pakken. Als dat niet genoeg is, wederom SoftFSB (begint een beetje saai te worden- al die MSI mobo's moet je gewoon op precies dezelfde manier aanpakken :+ ).

Trouwens, jullie met de MSI-6119, weten jullie al of de PnP of juist de non-PnP klopt. Ik heb ff de engineering specs gekeken en kom er zo niet uit :'(
Het zal best niet zo moeilijk zijn, maar mij wil het nog steeds niet lukken. Als ik het bios wil flashen welk moet ik dan pakken dat van de ms-6309 of dat van de ms-6323.
Het bios voor de MS-6323 wat op MSI Site staat is namelijk een award bios terwijl dat van mij AMI is.

En wat softFSB beterft dat proggie wil ook nog niet helemaal werken. De lijst met moederborden die daar instaat gaat maar tot de MS-6204. Ik heb ook geprobeerd deze te gebruiken maar dan krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
:r Packerd Hell!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42
Een Packard Hell oc-en ?

Zijn dat niet 2 woorden die uit princiepe al niet bijelkaar in de buurt mogen staan ??

Alsof ze al niet onstabiel genoeg zijn zonder dat je er gekke dingen mee gaat doen

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 08:36 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Heb hetzelfde systeem zo te zien... Ben even mobo wezen chekken en zo te zien ist inderdaad dezelfde.....

Als het allemaal lukt ermee.. Laat het even weten.. Dan ga ik ut ook doen...

En als de guide to oc a pb af is, wil ik die zeker wel eens lezen.. Lijkt me erg interresant. B-)
Ik heb mijn bios met succes geflasht :). En ik heb trouwens winxp pro met ntfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 19:18 schreef Sine het volgende:
Een Packard Hell oc-en ?

Zijn dat niet 2 woorden die uit princiepe al niet bijelkaar in de buurt mogen staan ??

Alsof ze al niet onstabiel genoeg zijn zonder dat je er gekke dingen mee gaat doen
Als je geen PB heb of je wil hem niet OCen, reageer dan gewoon niet in dit topic, dat zou ons een hoop onzinnige posts besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 19:03 schreef Sneezydevil het volgende:
En wat softFSB beterft dat proggie wil ook nog niet helemaal werken. De lijst met moederborden die daar instaat gaat maar tot de MS-6204. Ik heb ook geprobeerd deze te gebruiken maar dan krijg ik een foutmelding.
bij mij crashed softFSB :? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 20:39 schreef MaXiMizE het volgende:

[..]

bij mij crashed softFSB :? ;(
Bij softfsb staat de ms-6309 ook niet in de lijst. En ik ben er nog steeds niet achter gekomen waar ik in mijn bios mijn fsb moet overklocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Specs:
  • P3 733MHz
  • 256 MB SDram
  • MS-6309 (MSI) MOBO
Ik heb in mijn eigen comp. (geen BP) ook een MSI 6309 Lite en heb de FSB op 148 staan dan loopt mijn PIII 667 op 735 Mhz *D Alleen als ik de FSB op 152 Mhz wil zetten gaat het aantal Mhz van de PCI bus op 31,80 en dan valt ie spontaan uit |:(
Gelukkig zit er een jumper naast de battery, als je die eraf haalt en er weer opzet gaat ie terug naar de oude bios instellingen.
Ik gaat eerst een Thermaltake Golden Orb of Dragon Orb III erop zetten (welke zouden jullie nemen :? ) zodat ie wat BETER koelt en dan gaat ik mijn FSB op 166 Mhz proberen te zetten kijken of dat lukt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
Packard Bell Platinum 500:
PIII 500
128MB RAM
512Kb cache
dvd-rom (waar ik nergens een update voor vind :( )
ati rage
geluidskaart is al veranderd naar audigy platinum
heb nog geen enkele manier gevonden om em te OC-en :'(
zal wel ooit een nieuwe komen maarja tot dan mag jij je best doen om me te helpen :P
heb wel al een BIOS update gedaan en heb nu een ander (gemakkelijker) BIOS menu
Op donderdag 31 januari 2002 18:41 schreef GetData het volgende:

[..]

heb em zelf gekocht hoor voor zo'n (ff rekenen) 2726.58 € :+

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 21:30 schreef Scalle-- het volgende:
PIII 500
128MB RAM
512Kb cache
ati rage
zal wel ooit een nieuwe komen maarja tot dan mag jij je best doen om me te helpen :P

Kan in je BIOS bij Power Managment niet je FSB Mhz instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 20:50 schreef GetData het volgende:

[..]

Bij softfsb staat de ms-6309 ook niet in de lijst. En ik ben er nog steeds niet achter gekomen waar ik in mijn bios mijn fsb moet overklocken.
Probeer deze link ff-
http://www.rorupc.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=35&forum=6

In Hardware Monitor de FSB frequency van Auto naar Manual omzetten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 21:30 schreef Scalle-- het volgende:
PIII 500
128MB RAM
512Kb cache
ati rage
[..]

Dit kan niet minder dan 3 mobo's zijn:

- Intel SE440BX
- MSI-6119
- MSI-6147

Hoe te herkennen? De MSI plankjes hebben een MS-61xx nummer in het wit op een lichtbruine PCB, de Intel is groen. De 6147 is een microATX plank met de ATi onboard, de 6119 is full-ATX met AGP slot.

SE440BX: zie laatste alinea hier voor CPUCool instructies (er wordt ook vermeld dat SoftFSB niet betrouwbaar werkt met deze PLL). Een Intel BIOS verbetert de performance, maar geeft geen OC opties. Let op dat dit de SE440BX(-1) is, niet de -2 of -3.

MSI-6119: zie andere posts hier- leuke BIOS beschikbaar, we moeten alleen die CPU PnP vraag doorhebben.

MSI-6147: tikje lastiger- je moet bepalen of je een BX of ZX chipset versie hebt (PB heeft beiden geleverd). Optie 1: verwijder heatsink op de northbridge en lees chip >:) - 100% betrouwbaar (tenzij je je bril kwijt bent :+ ). Stukje makkelijker, maar mogelijk misleidend (al betwijfel ik het): in Windows Device Manager naar System devices gaan en de PCI bridge bekijken- BX of ZX. Voor beide versies is er een aparte BIOS. Alleen de BX versie geeft Coppermine support (let op: geen PB 6147 heeft de juiste VCore mogelijkheden, maar een Slotket III met voltage regelaar lost dat wel op). Heb ff goed gekeken naar de PB BIOSsen op de download pagina- die zijn alleen voor de ZX, dus begin ik die BX verhaal te betwijfelen. Merkwaardig: de nieuwste PB BIOS is 6 maanden jonger dan de nieuwste van MSI... :?

Ander topic: ik ben ff bezig met de 6323 flash probleem (Uniflash is geen optie omdat die weer niet met de ApolloPro133 chipset wil werken) en de ontbrekende PLL support van SoftFSB voor nieuwere MSI mobo's. Meer info zodra ik het heb.

edit:
De PLL van de 6309 heb ik maandag. Gewoon een testsysteem openrukken en ICtjes aflezen. Idem voor de beruchte GA-6WMM7 (Houston) moederbord - er ligt gewoon een dode van op m'n bureau :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 00:10

RammY

Dát!

(jarig!)
Op donderdag 31 januari 2002 15:55 schreef dion_b het volgende:

Op alle PB mobo's met PB6xx en PB7xx getallen is gewoon dmv jumpers de multiplier en FSB in te stellen (helaas max 66MHz FSB, maar bij een P75, P90, P120 of P150 kan dat toch nog schelen)

Dus, wie durft? >:)
Ten eerste: ik durf de gok wel aan om hemnog iets meer over te klokken (66 mhz is immers niet veel) En met die stelling van jouw ben ik het niet eens... Kheb een 6WMM7 en daar kun niks instellen... Simpel omdat PB bij Gigabyte de jumpers heeft laten verwijderen... Waarom?? Weet ik ook niet. Vet balen dus. Maar als jij weet hoe ik hem hoger kan krijgen wil ik het graag horen... >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 22:29 schreef RamShackle het volgende:

[..]

Ten eerste: ik durf de gok wel aan om hemnog iets meer over te klokken (66 mhz is immers niet veel) En met die stelling van jouw ben ik het niet eens... Kheb een 6WMM7 en daar kun niks instellen... Simpel omdat PB bij Gigabyte de jumpers heeft laten verwijderen... Waarom?? Weet ik ook niet. Vet balen dus. Maar als jij weet hoe ik hem hoger kan krijgen wil ik het graag horen... >:)
Hehe, eindelijk de eerste 6WMM7 :r >:)

Maandag heb ik dus de PLL getallen. Die plank OCen beschouw ik kwestie van persoonlijke eer (je ontwikkelt op een gegeven moment een haat-liefde relatie met dingen waar je je zo vaak in moet vastbijten)...

Wacht ff- de manual van Gigabyte zelf verraadt al wat: de PLL (iig voor de Rev.1.5 versie) is de ICS 9248-73 :) Voer dat in SoftFSB of CPUCool en begin nu al te genieten >:)

In de manual voor de V.2.0 PCB revisie zit een bug dat volgens Adobe Acrobat met m'n Chinese Traditional support te maken heeft (en ik zit nota bene de EN versie te bekijken), dus dat zal een tikje langer moeten wachten.

Wat betreft de jumpers valt wel mee- zoveel instellingen waren er ook weer niet.

Begin bij deze plank trouwens NIET de BIOS te flashen- er zijn bij PB een stuk of 11 versies in gebruik geweest (laatste is er pas een paar weken uit :+ ) die minstens 2, misschien 3 aparte BIOS versies nodig hebben (PCB rev.1.5 en rev 2.0 en hoger, met misschien een extra voor 1.5 met Yamaha chip tov zonder hard audio chip). Dit is echt een zooitje, en bovendien is de Gigabyte BIOS lang niet zo OC vriendelijk als de MSI gevallen. Tot nader bericht de risico van het proberen niet waard.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Op vrijdag 01 februari 2002 22:50 schreef dion_b het volgende:

[..]

Wacht ff- de manual van Gigabyte zelf verraadt al wat: de PLL (iig voor de Rev.1.5 versie) is de ICS 9248-73 :) Voer dat in SoftFSB of CPUCool en begin nu al te genieten >:)
Als je goed nadenkt weet je dat mn FSB 133 is.... En mn MEM op 100 loopt. Met die PLL kan ik dus niks beginnen... ik krik hem zelf 66 MHz op met Winbond W83194BR-KT/ en dan de FSB op 140 en hij word dan 145 en voilla... Hij loopt op 798MHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 23:00 schreef RamShackle het volgende:

[..]

Als je goed nadenkt weet je dat mn FSB 133 is.... En mn MEM op 100 loopt. Met die PLL kan ik dus niks beginnen... ik krik hem zelf 66 MHz op met Winbond W83194BR-KT/ en dan de FSB op 140 en hij word dan 145 en voilla... Hij loopt op 798MHz...
Nee, ik wist niet dat je FSB 133 was- die 6WMM7 kwam er anno 1999 in met PPGA en 66MHz FSB; 133MHz is er pas sinds een jaar. Had dus werkelijk van alles kunnen zijn. Maar die op 100MHz gelockte mem bus zuigt sowiese :(
Bovendien- volgens mij heb je'm al behoorlijk geOCd >:) anderen met een Rev.2.0 (FC-PGA) Houston/GA-6WMM7 neem hier lering aan :)

Trouwens, ik snap al wat je in je 1e post bedoelde! Jij dacht dat de PB6xx o.a. ook jouw Gigabyte mobo omvatte... is niet zo- dat zijn door Bull voor PB naar Intel OEM ontwerp gemaakte So5/7 mobo's. Let op dat ik PB6xx zei en niet GA-6xxxx :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
k maar toch :) Hij moet op een of andere manier toch verder omhoog willen. But BTW jij zei dat je zoon mobo had liggen. Check ff de jumper of overgesoldeerd draadje in de hoek van de battery. Kheb hem maar es doorgeknipt. (Ik met mn domme verstand dacht dat ie dan zo min of meer geunlockd was) Maar dat scheen ook weinig te helpen. Maar waar is ie dan voor. En nog wat. In de hoek die erboven zit daar zit een zwart plastic kapje op het mbo. Wazz dat voorn ding??? Alvast tnx B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Laatst online: 07-08-2020
Op vrijdag 01 februari 2002 21:34 schreef gekkehekke het volgende:

[..]

Kan in je BIOS bij Power Managment niet je FSB Mhz instellen :?
nope
viva pb :p

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 23:47 schreef RamShackle het volgende:
k maar toch :) Hij moet op een of andere manier toch verder omhoog willen. But BTW jij zei dat je zoon mobo had liggen. Check ff de jumper of overgesoldeerd draadje in de hoek van de battery. Kheb hem maar es doorgeknipt. (Ik met mn domme verstand dacht dat ie dan zo min of meer geunlockd was) Maar dat scheen ook weinig te helpen. Maar waar is ie dan voor. En nog wat. In de hoek die erboven zit daar zit een zwart plastic kapje op het mbo. Wazz dat voorn ding??? Alvast tnx B-)
Die 'overgesoldeerde' jumper kan ik weinig mee- de mijne is zo dood als een pier (levende mobo's laat je niet zomaar slingeren :) ), maar ik zal kijken. Dat kapje is de PC speaker. Probeer maar eens een keer te booten met je oor in de buurt- wordt het snel genoeg (pijnlijk) duidelijk >:)
nope
viva pb :p
Idd. PB BIOS valt geen zak mee te tweaken. Vandaar die aandacht naar andere BIOSsen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Jah maar dan zou ik er dus een ander bios er op moeten laten solderen. want zoon ding zit vast aan het mobo.... Das helemaal balen... Maar ik heb het wel over dat rubberen kappie he.. Helemaal in de hoek. Kweenie of jij hetzelfde bedoelt maar ik dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een packard bell gewonnen ooit eens. zou hem wel willen Oc'en. het is een PIII-800 zo'n design ding (Aloh@), met alles geintregreerd.

Weet niet wat er allemaal mogelijk is met dit dingetje? Beetje sneller is altijd leuk. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Ik heb nog een p 90 óvergeklokt naar 133 door mp op 2 en fsb 66.
wie heeft nog een 640 mobo en heeft de jumper van de frontpanels verandert want ik wist niet meer waar zo'n jumper zat en nu doet mn geluidskaart niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 12:53 schreef Mr.C4 het volgende:
Ik heb nog een p 90 óvergeklokt naar 133 door mp op 2 en fsb 66.
wie heeft nog een 640 mobo en heeft de jumper van de frontpanels verandert want ik wist niet meer waar zo'n jumper zat en nu doet mn geluidskaart niet meer.
Jumper voor de front panel relevant voor soundkaart werking :?

Denk dat je hier met twee losse issues zit. Post ff type soundcard (hoogstwaarschijnlijk Miro mWave sound/modem combo, maar kan ook een Aztech Sound 16B of C zijn), dan kan ik je richting drivers sturen. Wat betreft de frontpanel- dat is lastig- geen online docs die er info over geven; probeer het anders zelf met een ledje uit te zoeken.
Maar goed, da's geen slechte OC voor een P90 >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn PIII 733 mhz overgeclockt naar 787 MHz :).
Kheb mijn fsb op 143 gezet en mijn vcore op 2.10 omdat die anders voor geen meter loopt. Ik ga nu ff wat benchmarkjes doen kijken of alles stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 12:12 schreef super_vegeta het volgende:
ik heb een packard bell gewonnen ooit eens. zou hem wel willen Oc'en. het is een PIII-800 zo'n design ding (Aloh@), met alles geintregreerd.

Weet niet wat er allemaal mogelijk is met dit dingetje? Beetje sneller is altijd leuk. :9~
Lastig- die dingen hebben een custom mobo, dus andere BIOS erop is niet mogelijk. Probeer zelf ff in de kast de PLL te zoeken, daar valt allicht softwarematig iets mee te doen. Verder loopt hij sowieso @133MHz, dus zoveel is er niet uit CPU/mobo te halen, maar in feite is het technisch identiek aan de GA-6WMM7 Houston, dus als die op 140MHz FBS te krijgen is, lukt het met deze waarschijnlijk ook.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 11:53 schreef RamShackle het volgende:
Jah maar dan zou ik er dus een ander bios er op moeten laten solderen. want zoon ding zit vast aan het mobo.... Das helemaal balen... Maar ik heb het wel over dat rubberen kappie he.. Helemaal in de hoek. Kweenie of jij hetzelfde bedoelt maar ik dus wel.
Ehm, ik denk nog steeds dat het de speaker is, maar mocht je echt iets anders bedoelen, op deze link vind je een plaatje van die mobo. Fotosoep ff een pijltje naar het onderdeel wat je bedoelt en post die, dan zien we wel waar we het over hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
ehm ja dion
ik heb zo'n aztech modem/sound combo (kun je die drivers geven?) maar daar heb ik dus de drivers niet ervoor en toen zette ik een sb pci128 erin en toen deed alles het goed totdat ik die jumper van frontpanel connector eraf had gehaald en toen wist ik niet meer hoe die zat dus ik zet hem ergens erop. (die jumper van mn speaker staat erop) comp startte toen niet meer op, sb eruit en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 13:19 schreef GetData het volgende:
Ik heb net mijn PIII 733 mhz overgeclockt naar 787 MHz :).
Kheb mijn fsb op 143 gezet en mijn vcore op 2.10 omdat die anders voor geen meter loopt. Ik ga nu ff wat benchmarkjes doen kijken of alles stabiel is.
Alle benchmarks zijn goed gegaan :). Ik ga nu proberen hem nog hoger te krijgen.

PS: wat is de max temp met de standaard cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://www.mastergenius.tmfweb.nl/images/Houstpromod.GIF

De I is het kapje en de II is het unlock geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 14:44 schreef GetData het volgende:

[..]

Alle benchmarks zijn goed gegaan :). Ik ga nu proberen hem nog hoger te krijgen.

PS: wat is de max temp met de standaard cooler?
Max temp? Tja, je wilt eigenlijk onder de 60C blijven (liefst onder de 45 natuurlijk)- gewoon rustig de snelheid opvoeren en kijken hoe warm het op elke temperatuur wordt. Ik heb zelf niet met die koeler geOCd, dus kan niet specifiek zeggen hoe warm het gaat worden.
Op zaterdag 02 februari 2002 schreef RamShackle het volgende:
[afbeelding]
Kan ff niet voor de geest halen wat het precies is- morgen kijk ik wel op m'n eigen dode Houston.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Laatst online: 17-09-2024
Ahh...leuk allemaal, alleen de systemen waar tot nu toe over gepraat is, zijn nog iets te nieuw voor mij! Ik zit hier namelijk naast een PB Legend Multi-media, met een heuse Intel 486dx2 66MHz erin! Voor zover ik weet kan ik de fsb op 25 en op 33 zetten, en meer niet...
Ik heb er nu trouwens een AMD 486dxl 75MHz in hangen...die op 100MHz draait...de persoon die me die AMD gegeven heeft, vertelde me dat hij hem altijd op 120 had draaien (bedoelt ie niet 125 :?) Dus ik vraag me af of ik dat nu ook voor elkaar zou kunnen krijgen (kben bang van niet tho)
Oh ja, ik kan hoogstwaarschijnlijk nog aan een 486dx4 100MHz komen...denk je dat die wil booten? En is die eigenlijk sneller dan de amb 486dxl 75@100 die er nu in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn CPU nu op stabiel 808MHz draaien op een fsb van 147.
Ik heb geprobeerd mijn fsb ook op 152 gezet maar daarna startte dan helemaal niet meer op en had ik mijn cmos moeten clearen.
Ik had dat gedaan en de eerste keer dat ik hem weer aanzette zag die mijn hd niet, de 2e keer wel.
Bij het windows opstartten ging er ook iets mis.
Als de klaar was met dat windows xp logo zei mijn beeldscherm dat er iets fout was met het signaal of zoiets.
Na een tijdje kwam ik erachter dat ik hem wel kon opstarten in veilige modus.
Ik heb daar maar mijn videokaart opnieuw geinstalleerd en alles deed het weer :).
Een beetje vreemd vond ik het wel, en weet een van jullie misschien hoe het kwam dat mijn pc helemaal niet meer opstartte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Dat is het voordeel dat je zo als ik software matig klok. CPUFSB. FF wat instellen en klaar. Kan ie het niet trekken dan gaat je beeld flippen... Je reboot en dan doet iet weer... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 19:37 schreef Loial het volgende:
Ahh...leuk allemaal, alleen de systemen waar tot nu toe over gepraat is, zijn nog iets te nieuw voor mij! Ik zit hier namelijk naast een PB Legend Multi-media, met een heuse Intel 486dx2 66MHz erin! Voor zover ik weet kan ik de fsb op 25 en op 33 zetten, en meer niet...
Ik heb er nu trouwens een AMD 486dxl 75MHz in hangen...die op 100MHz draait...de persoon die me die AMD gegeven heeft, vertelde me dat hij hem altijd op 120 had draaien (bedoelt ie niet 125 :?) Dus ik vraag me af of ik dat nu ook voor elkaar zou kunnen krijgen (kben bang van niet tho)
Oh ja, ik kan hoogstwaarschijnlijk nog aan een 486dx4 100MHz komen...denk je dat die wil booten? En is die eigenlijk sneller dan de amb 486dxl 75@100 die er nu in zit?
Denk dat er niet veel meer uit te halen valt- ik weet niet precies welk mobo je hebt, maar waarschijnlijk de PB450, al maakt het relatief weinig uit:
De PB 486 mobo's waren allemaal Intel ontwerpen. En Intel ondersteunde geen 40MHz FSB. Dus geen 40MHz FSB support op de mobo. Misschien zou een soldeerbout kunnen helpen, maar 100MHz is de max die zonder ingrijpende wijzigingen eruit te halen zou zijn.
Een 486DX5-133 zou een mogelijkheid kunnen bieden, maar mobo support voor die krengen is niet goed (heb er hier eentje, maar geen enkel mobo waar ik'm op kan laten booten). Ze willen nl. 3.45V gevoerd worden. Sowieso kan de PB450 alleen 5V aanbieden (de 3.3V jumper werkt NIET :( )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Laatst online: 17-09-2024
Op zondag 03 februari 2002 22:34 schreef dion_b het volgende:

Een 486DX5-133 zou een mogelijkheid kunnen bieden, maar mobo support voor die krengen is niet goed (heb er hier eentje, maar geen enkel mobo waar ik'm op kan laten booten). Ze willen nl. 3.45V gevoerd worden. Sowieso kan de PB450 alleen 5V aanbieden (de 3.3V jumper werkt NIET :( )
Ja, daar kwam ik ook achter :( Lekker handig... Op de proc die er nu in hangt staat dat ie 3V gevoederd moet worden. Maar omdat bij die instellingen er niets gebeurde heb ik hem maar 5V gegeven...hij eet ut vrolijk :P Wazig of niet? dat is 2V (66% !!) te veel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Tsjeez,

Wat een verhalen,

Ik heb een PB Club (?) Multimedia 433 ac
Intel celeron 433 Mhz.

De celeron is al zo'n afgekapt kneusje.

Kan je die overklokken?
Het schijnt dat de L2 cache kunstmatig is gehalveerd naar 128 kB...Dus misschien kan ie naar de 256?

Ik heb me BIOS geupdate maar nieuwe dingen niet gezien...

H4et moederbord is ook zo vaag, en MediaRanger moederbord, wat volgens het PB Forum een Suva(???) Moederbord blijkt te zijn. Is dat een (falliet gegane?) fabrikant?

Er zit nu wel een Geforce 2 MX PCI en 256 MB Dimm ram in, wat hem al wat beter laat lopen...

Maar toch...

KG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 01:10 schreef kegeltje26 het volgende:
Tsjeez,

Wat een verhalen,

Ik heb een PB Club (?) Multimedia 433 ac
Intel celeron 433 Mhz.

De celeron is al zo'n afgekapt kneusje.

Kan je die overklokken?
Het schijnt dat de L2 cache kunstmatig is gehalveerd naar 128 kB...Dus misschien kan ie naar de 256?
Nee. dit is een Celeron Mendocino, die heeft echt maar 128KB cache- en het is ook niet kunstmatig gehalveerd. Toen deze uitkwam liepen de P2/P3's nog rond met 512KB externe cache op halve snelheid.
Ik heb me BIOS geupdate maar nieuwe dingen niet gezien...
Ook niet gek, je hebt de PB BIOS gebruikt. Dat betekent dat je hooguit een paar bugfixes binnen hebt, maar geen nieuwe opties zult krijgen.
H4et moederbord is ook zo vaag, en MediaRanger moederbord, wat volgens het PB Forum een Suva(???) Moederbord blijkt te zijn. Is dat een (falliet gegane?) fabrikant?
Kijk eens tussen de laatste 2 PCI sloten... daar zie je als het goed is MS-6159. Dit ding is gewoon een MSI, net zoals de hierboven genoemde PB Saturn (MSI-6309), Luna (MSI-6323) en Tacoma (MSI-6119). Dus is het weer dezelfde situatie: nieuw MSI BIOS erop voor hardwarematige opties, of SoftFSB/CPUSFB gebruiken voor softwarematige OC.

Sowieso is het in theorie een erg goede OC kandidaat- LX chipset trekt weliswaar geen 100MHz FSB, maar 75MHz lukt bijna altijd, en dan draait de CPU op 487MHz, maar als het lukt om hem op 83MHz te krijgen (CPU kan het hoogstwaarschijnlijk aan, chipset en RAM allicht ook, maar de vraag is of de PLL het kan leveren) zit je mooi op 540MHz :9 Dat heb ik zelf ook jaren gedraaid met mijn oude 433 (al was dat wel op een BX mobo).
Er zit nu wel een Geforce 2 MX PCI en 256 MB Dimm ram in, wat hem al wat beter laat lopen...
Idd, en bovendien is die RAM waarschijnlijk PC-100/133 dus gaat dat iig niet een OC in de weg zitten. Je hebt twee mogelijkheden en een grote kans op succes- ga ervoor!

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 16:08 schreef RamShackle het volgende:
[afbeelding]

Ik heb nu ff gekeken naar die mobo hier en heb eigenlijk meer vragen dan antwoorden op dit moment:

- die JP2 heb ik gevonden. Hij staat idd dichtgesoldeerd maar kan opengeknipt worden. Echter zou dat de lock juist aan moeten zetten. Jij schreef dat je hem opengeknipt hebt- wat heeft dat precies mogelijk gemaakt dat eerder niet zo was?

- ik kan onderin rechts in het geheel geen plastic kapje vinden... enige wat ik kan vinden dat er enigszins op zou lijken is JP11, die wel gewoon een jumper erop heeft zitten (precies in de hoek tussen de 4 elco's daar. Die is voor de STR functie, niet direct betrokken bij de kloksnelheid dus. Als je iets anders bedoelt, probeer een foto ofzo te maken (mobo op scanner leggen doet wonderen als je er eentje hebt)- ik ben erg benieuwd.

- volgens mij zit de PLL echt in de ICS 9248AF-73 chip (de 14.3MHz kristal zit er nota bene direct naast en in de Gigabyte handleiding zit een leuke schema met preciese frequenties die het levert aan andere componenten) maar jij hebt dus CPUFSB aan de praat gekregen door de Winbond W83627HF-AM in te voeren? Zou je even kunnen kijken hoe dat zit (of ze beiden erin staan etc.)- deze mobo zat in 75% van systemen die de afgelopen 2 jaar in Europa verkocht werden, vandaar dat ik het zo precies wil weten- letterlijk honderdduizenden zouden hier wat aan hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Mijn ouders hebben inderdaad een PB! En zeuren dat die zo langzaam is...dus zo'n manual zou voor mij fantastisch zijn aangezien ik nog niet echt in de OC-scene zit!

Ze hebben een PB met uit mijn hoofd een celeron 266 :? maar dat zou ik na moeten sjekken! Ik vind het in ieder geval een puik idee van je!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:49 schreef 911GT2 het volgende:
Mijn ouders hebben inderdaad een PB! En zeuren dat die zo langzaam is...dus zo'n manual zou voor mij fantastisch zijn aangezien ik nog niet echt in de OC-scene zit!

Ze hebben een PB met uit mijn hoofd een celeron 266 :? maar dat zou ik na moeten sjekken! Ik vind het in ieder geval een puik idee van je!

Alvast bedankt
Celly 266 (Covington) is idd behoorlijk sloom vanwege het ontbreken van L2 cache. Maar het is zeker te OCen.. Mijn gok is dat je de Maui (=PB880 of Intel MU440EX) moederbord hebt. Als je microATX en onboard ATI Rage Pro hebt, dan is dat zeker. Mogelijk zou het ook een full-ATX Atlanta (PB800 of Intel AL440LX) kunnen zijn- het maakt voor OCen weinig uit. In beide gevallen zal het softwarematig moeten gebeuren, ongeveer zoals RamShackle met z'n GA-6WMM7 gedaan heeft. Ik ga ff op zoek naar de juiste PLL data (en zal hem weer bij deze post EDITen)

PLL data is niet helemaal helder (W42551-01A staat op de IC op de MU440EX, maar daar kan ik niets op vinden), maar heb hier kunnen vinden dat zowel de MU440EX als de AL440LX gewoon door SoftFSB ondersteund worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een Pb 7600 RW.. is hier ook nog wat mee te doen? Er zit een PIII 500 Mhz in. Weet iemand wat voor bios hierin zit? zodat ik hem kan flashen?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net cpufsb gedonwload, maar inhet lijstje staat alleen de msi ms-6309 v2.x.
Kan ik die ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 14:00 schreef blackbird het volgende:
Ik heb hier nog een Pb 7600 RW.. is hier ook nog wat mee te doen? Er zit een PIII 500 Mhz in. Weet iemand wat voor bios hierin zit? zodat ik hem kan flashen?
Je hebt een MSI-6199VA mobo. Ditmaal (zeldzaam voor PB) met een Award BIOS. Gewoon de nieuwe vanaf www.msi.com.tw downloaden en flashen die hap. Let op dat je wel de 6199VA neemt en niet de 'gewone' 6199- anders gaat het fout.

Verder zou het met CPUFSB ook moeten lukken- the choice is yours.
Ik heb net cpufsb gedonwload, maar inhet lijstje staat alleen de msi ms-6309 v2.x.
Ik weet niet 100% zeker, maar proberen kan niet teveel kwaad. Post ff of het gelukt is of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wel veilig om mijn fsb van 147 naar 152 te zetten? Want vorige keer toen ik het in het bios deed startte mijn pc niet meer op en had ik mijn cmos moeten clearen.
En ik heb geen zin om dat weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
OK, ff een samenvatting van wat we tot nu toe hebben:

GetData: MSI-6309 met MSI BIOS voor rev. 1.x geflasht en succes met hardwarematig OCen >:) SoftFSB werkte niet, probeert nu CPUSFSB
RamShackle: GA-6WMM7 zonder BIOS upgrade met CPUFSB fors geOCd. Iets van onduidelijkheid (voor mij althans) over wat JP2 doet.
Loial: PB450 mbv jumpers van 75 (3x25) naar 100 (3x33) gedaan; 120 niet mogelijk omdat 40MHz FSB ontbreekt.
EgoH: MSI-6119 met MSI BIOS erover (welke is niet geheel duidelijk - reactie graag EgoH!) licht geOCd.
Neomagic: PB680 van 166->200 met de multiplier jumpers.
Muse: PB640 P120->133 (helaas niet verder door beperkingen CPU).
Packardhell: GVC FR500 mbv jumpers P233MMX->266MMX

Verder mensen bezig met SE440BX, MSI-6119, en misschien een Pegase (Biostar geval, naam ff kwijt).

en dan nog onduidelijk:

Robgee: iets raars gedaan met allicht de verkeerde BIOS- toch niet fataal :o
Sneezydevil: zit met AMI/Award probleem met een MSI-6323- probeer eens CPUFSB- ben er vrij zeker van dat als de 6309 lukt, deze ook gaat.

Dus, wie zei PB niet te OCen :? >:)

Maar goed, hoe meer zielen, des te beter het gaat lukken, dus blijf maar komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 15:20 schreef GetData het volgende:
Ik denk dat cpufsb bij mij ook niet werkt.
Ik probeerde mijn fsb terugtezetten van 147 naar 138 (omhoog zetten naar 152 vertrouw ik niet).
Ik hoorde toen ik dat gedaan had een hele mooie piep uit mijn boxen komen en heel mijn systeem liep vast.
De enigste optie was een reset.
Na de reset liep alles (gelukkig) nog normaal.

Dus ik denk dat 808MHz de max is voor mijn proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

misschien offtopic, maar ik heb nog een geinige doordraai-scanner van packard bell op een PC Dumpdag in de RAI, waar ik geen drivers voor heb kunnen vinden.
Misschien dat jij kan helpen?

Model: Top Drawer Color 1210
Model No: PCS-BT301 FCC ID: E5X-PCS-BT301
Hardware ID Sample Unit No. 0795.002 (met pen geschreven dat getal op een sticker)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Op maandag 04 februari 2002 17:27 schreef dion_b het volgende:

Sneezydevil: zit met AMI/Award probleem met een MSI-6323- probeer eens CPUFSB- ben er vrij zeker van dat als de 6309 lukt, deze ook gaat.
Zou graag CPUFSB proberen maar hij zegt dat ik IOWP9598.VXD moet instaleren. Weet messchien iemand wat ik hieraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Op maandag 04 februari 2002 18:05 schreef Sneezydevil het volgende:

[..]

Zou graag CPUFSB proberen maar hij zegt dat ik IOWP9598.VXD moet instaleren. Weet messchien iemand wat ik hieraan kan doen.
Heb CPUFSB nou aan de gang, maar welk moederbord moet ik dan pakken de mijne staat er weer niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Op maandag 04 februari 2002 12:44 schreef dion_b het volgende:

[..]

- ik kan onderin rechts in het geheel geen plastic kapje vinden... enige wat ik kan vinden dat er enigszins op zou lijken is JP11, die wel gewoon een jumper erop heeft zitten (precies in de hoek tussen de 4 elco's daar. Die is voor de STR functie, niet direct betrokken bij de kloksnelheid dus. Als je iets anders bedoelt, probeer een foto ofzo te maken (mobo op scanner leggen doet wonderen als je er eentje hebt)- ik ben erg benieuwd.

- volgens mij zit de PLL echt in de ICS 9248AF-73 chip (de 14.3MHz kristal zit er nota bene direct naast en in de Gigabyte handleiding zit een leuke schema met preciese frequenties die het levert aan andere componenten) maar jij hebt dus CPUFSB aan de praat gekregen door de Winbond W83627HF-AM in te voeren? Zou je even kunnen kijken hoe dat zit (of ze beiden erin staan etc.)- deze mobo zat in 75% van systemen die de afgelopen 2 jaar in Europa verkocht werden, vandaar dat ik het zo precies wil weten- letterlijk honderdduizenden zouden hier wat aan hebben.
Mijn STR functie zit bij de aansluitingen van de ledjes enzo... dussss... En het is niet de W83627HF-AM maar de W83194BR-KT/KX :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 21:20 schreef RamShackle het volgende:

[..]

Mijn STR functie zit bij de aansluitingen van de ledjes enzo... dussss... En het is niet de W83627HF-AM maar de W83194BR-KT/KX :9
Dat zijn dan weer die etterlijke revisies van dit bord :( (de mijne was een 1.5 (Houston 3 Hard Audio), de jouwe is volgens mij een rev. 2.0 of 4.2 Houston Soft Audio - maar toch, die Winbond is m.i. dus de PLL helemaal niet. Maarja doet er eigenlijk geen zak toe- als CPUFSB er vrolijk van wordt dan heb ik geen moeite om dat als advies op te nemen.

Blijf benieuwd naar jouw 'kapje'- ik haal overmorgen wel een nieuwere Houston systeem open om te kijken of ik daar wijzer van word.

Maar wat deed die JP2 nou deed? - ik ben er ook niet zo zeker van. Denk dat het weinig uitmaakt als je de FSB richting 143 kunt krijgen (ik hoop eens een keer te zien hoe ver een Houston wil met een Celly2 erop :9 - maar goed, op m'n werk ga ik niet OCen (dat doe je niet op andermans PC zonder uitdrukkelijke toestemming), dus afwachten of hier iemand opduikt)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 17:50 schreef Masterdam het volgende:
misschien offtopic, maar ik heb nog een geinige doordraai-scanner van packard bell op een PC Dumpdag in de RAI, waar ik geen drivers voor heb kunnen vinden.
Misschien dat jij kan helpen?

Model: Top Drawer Color 1210
Model No: PCS-BT301 FCC ID: E5X-PCS-BT301
Hardware ID Sample Unit No. 0795.002 (met pen geschreven dat getal op een sticker)
Beetje off-topic, ja, maar ik heb wat kunnen vinden- hier is algemene info (HEEL algemeen): http://www.computerhope.com/help/pbscan.htm

En na VEEL zoekwerk (PB heeft iig er zelf niets meer voor) de driver: http://www.driverguide.com/cgi/dnldpage.pl?URL=http://www2.driverguide.com/uploads/uploads7a/776.html&MANU=Packard_Bell&CAT=Scanners&MODEL=PDS-TM301&OS=Windows_95_&_Windows_98

:+ langste URL die ik in tijden gezien heb :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het misschien mogelijk zijn dat mijn systeem niet meer opstart als ik mijn fsb op 152 zet omdat ik maar een 235 watt voeding heb?
Kan het zijn dat mijn hd e.d. geen stroom genoeg meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Zoveel trekt een OC ook weer niet hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 13:23 schreef GetData het volgende:
Zou het misschien mogelijk zijn dat mijn systeem niet meer opstart als ik mijn fsb op 152 zet omdat ik maar een 235 watt voeding heb?
Kan het zijn dat mijn hd e.d. geen stroom genoeg meer hebben?
Aan de voeding zal het niet liggenn. Een P3 trekt helemaal niet zo'n stroom (het is geen P4/Thunderbird ofzo). Mogelijke oorzaken: mem trekt het niet, CPU trekt het niet, VIA chipset trekt het niet, PCI apparaten trekken het niet, AGP kaart trekt het niet (beetje in die volgorde).

Kijk ff wat de CPU temp is; als die laag genoeg is (<45C) kun je de Vcore veilig verhogen (kan dat eigenlijk met de MSI BIOS?)- dat kan schelen als het aan de CPU ligt. Als het RAM is kun je proberen de timings te verlagen, maar denk dat je sowieso aan een plafond zit daar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 15:28 schreef dion_b het volgende:

[..]

Aan de voeding zal het niet liggenn. Een P3 trekt helemaal niet zo'n stroom (het is geen P4/Thunderbird ofzo). Mogelijke oorzaken: mem trekt het niet, CPU trekt het niet, VIA chipset trekt het niet, PCI apparaten trekken het niet, AGP kaart trekt het niet (beetje in die volgorde).

Kijk ff wat de CPU temp is; als die laag genoeg is (<45C) kun je de Vcore veilig verhogen (kan dat eigenlijk met de MSI BIOS?)- dat kan schelen als het aan de CPU ligt. Als het RAM is kun je proberen de timings te verlagen, maar denk dat je sowieso aan een plafond zit daar.
Mijn cpu temp is altijd rond de 30 graden.
En je kan de vcore verhogen, alleen voordat ik mjn bios had gereset kon ik hem tot 2.20 vehogen, nou nog maar tot 1.90.
Beetje vreemd vind ik.
Maar het zal wel aan mijn geheugen liggen.
Ik heb namelijk ook nog 128MB noname geheugen erbij gepropt, en het pb geheugen is ook niet het beste geheugen.
Pagina: 1 2 Laatste