Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
We kunnen natuurlijk nooit garanderen dat iedereen die ads plaatst een eerlijke hardwerkende Tweaker is. We verwijderen wel verdachte dingen (daar is GiLeX voor 'aangenomen' een paar weken terug, en de rest houdt natuurlijk ook een oogje in het zeil). Meer controle is er niet, en dat zou ook gewoon veeeeel te veel tijd kosten.
Verdachte advertenties kun je hier dumpen, maar we kunnen natuurlijk nooit alle twijfelgevallen weghalen, want wie weet is het wél waar en dan ontneem je iemand de kans om een goede deal te sluiten. Wat je altijd hier kunt melden zijn dingen als:
- nieuw in doos
- grote partijen
- veeeel te lage prijzen
- 1 jaar garantie
- commerciële ads (mailadres als: verkoop@winkel.nl)
Als er sprake is van oplichting dan willen wij natuurlijk wel meewerken met het verzamelen van bewijsmateriaal en het verwijderen van de betreffende user van de site, maar wij kunnen en willen niet verantwoordelijk gehouden worden voor de ongein die een heel klein deel van de aanbieders af en toe uithaalt. Daarom kunnen we dus ook niet zeggen "alle ads worden gecontroleerd".
Professioneel Hyves-weigeraar
Maar ik zat te denken aan het bijv eens per dag de advertenties door te kijken en bij vreemde ads eens te kijken of de plaatser mischien een hele geschiedenis heeft.
't gaat ook niet specifiek over die advertentie van die 21", maar € 250 voor een Iiyama, zonder verdere gegevens, maar wel 3 maand garantie, komt bij mij een beetje vreemd over.
Zo kom je de laatste tijd wel vaker te onvolledige advertenties tegen, die hierdoor misleidend kunnen zijn.
Dus mischien een ideetje om dan bijvoorbeeld de persoon een standaard mailtje te sturen (of een van de standaard mailtjes) waarin gevraagd wordt de advertentie duidelijker te maken of wat zaken op te helderen.
Ik weet dat een aantal punten waarschijnlijk een beetje te tijdrovend zullen zijn, maar mischien een punt om over na te denken.
Ik denk dat ik er dat ongeveer mee bedoelde
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik ga bijna alle adjes langs per dag en wat ik niet vertrouw gaat in overleg er uit.
De personen krijgen een meeltje, blijken ze dan als nog hun aanbiedingen hier posten dan zal er overwogen worden om hun acount opslot te zetten.
Meer kan ik/kunnen wij niet doen.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Daar zit ik dus ook aan te denken, en heb ik ook voorgesteld aan de rest van de crewOp woensdag 30 januari 2002 23:51 schreef Wouter Tinus het volgende:
Makkelijker zou zijn om een stuk tekst te schrijven met tips voor kopers en verkopers. De Do's en Don'ts van online handelen ofzo. Voor de verkopers tips om de advertentie zo goed en duidelijk mogelijk te maken, en voor de kopers tips om te voorkomen dat ze een miskoop doen.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Aan de andere kant zat ik net ff te bedenken, dat de meeste oplichters heel betrouwbaar overkomen... Dus als ik een rommelige vreemde advertentie tegenkom, dan kan ik er zeker van zijn, dat het wel goed zit....
* TD-er heeft het idee dat er iets in de redenatie niet helemaal lekker zit.
Wat ik dus bedoel te zeggen, is dat je in de advertentie-HOWTO, niet precies aan moet geven waar op gelet wordt, want dan kan een oplichter juist de advertentie daarop aanpassen.
Mischien wat stof tot nadenken voor de verdere evolutie van tweakers' V&A.