Stoer. Kan ik m'n vlucht A'dam - Lissabon van van de zomer naspelenOp donderdag 31 januari 2002 13:23 schreef rdluca het volgende:
[..]
De KLM 737-800 van AFG komt eraan
[afbeelding]
Weet iemand of er al een organisatie bezig is met het maken van een 737 NG panel?
Hoe kan ik lago schiphol en nl2000 tegelijk gebruiken. Dus dat ik lago z'n schiphol gebruik en nl2000 voor de rest. En hoe zit het dan met de fps ? want ik heb ervaren dat de fps bij schiphol van nl2000 altijd zwaar omlaag ging en bij lago niet.
Daar is Jon Gibbs van AFG mee bezigOp donderdag 31 januari 2002 13:37 schreef Rateltje het volgende:
Weet iemand of er al een organisatie bezig is met het maken van een 737 NG panel?
Volgens mij is die echter bij AFG weg en naar FFG overgestapt.
FFG is er in ieder geval ook al mee bezig.
Here's what Jon says about the panel:
1. There will be two main panels. The first one will be the viewpoint the captain takes when he or she is flying. This view will represent the captain's field of view when looking straight ahead, and will include the instruments that the captain normally puts in his scan when flying the plane. The other panel will incorporate all the instruments the captain has in his or her scan when he or she is monitoring the plane's primary and secondary instruments and the FO is flying the plane. This concept of 2 main panels will allow bigger, easy to read gauges and will give a more realistic experience.
2. I will first be representing the EFIS MAP configuration. It has round dial gauges on a glass display in the same instrument layout as the 737-300/400/500. I feel that this configuration is a more challenging, more interesting, and a little easier on the eyes then PFD/ND configuration found on the Boeing 777/747-400. For more info, I suggest Boeing's aero magazine issue #4: http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_04/index2.html
3. I hope to have a full APU working by the release date. I plan to do this by adding a 3rd engine that produces no thrust to simulate the electrical power that an APU would give. This way there will working warning lights, accurate egt readings, and we can also simulate the APU's fuel flow. I felt simulating an APU is necessary not only because APU is essential part of the real 737ng, but also because all the panel du's need to be available when the plane's engines are off in order to conduct all the preflight / post flight calculations and checks. While the battery is a good power source, if you don't have a generator on, FS2000 drains the battery in too quick a time for all the necessary preflight / post flight calculations and checks to be performed. I am still experimenting with this idea and there are still many issues to be resolved but things are looking promising at this stage.
4. Other features of the panel will include a V-speed calculator, a somewhat functional overhead, realistic display switching, and photo realistic graphics. More features will be announced at a later date.
If anyone has any comments or suggestions, good or bad, Id love to hear them.
SCREENIES !!
edit:
Ow er staat al een, shit weer te laat
edit:
Ow er staat al een, shit weer te laat
Niet verkeerd.Op donderdag 31 januari 2002 13:52 schreef rdluca het volgende:
Nu je toch naar een NG-panel vraagt..
[afbeelding]
http://www.ndk-panels.webwide.de/
Net ff de Transavia van AFG geinstalleerd en die is zeker
. Alleen vind ik de DF iets realistischer (stugger) vliegen.
Misschien moet je ff de lauda air downloaden van AFG en dan zijn *.air file kopieren naar die van de transavia, want die vliegt wel heel goed, zelfs nog iets beter dan de DF (misschien)Op donderdag 31 januari 2002 14:10 schreef emkedouwe het volgende:
Net ff de Transavia van AFG geinstalleerd en die is zeker. Alleen vind ik de DF iets realistischer (stugger) vliegen.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Die zijn ook super cool, ehct schitterend werk van AFg en ze vliegen heerlijk!Op woensdag 30 januari 2002 23:44 schreef weststar het volgende:
[..]
haha, ja, ik zal morgen eens wat andere planes ervan proberen, ben erg benieuwd
Trouwens hoe zit het bij de DF met opstijgen. Als ik de temperatuur invul in de FMC dan zie je V1, V2 en VR maar als ik bij V1 rustig begin op te trekken komt hij pas van de grond 20 (miles per uur ?) na de waarde die bij VR staat van de grond.
Je moet ook pas optrekken bij Vr (r = rotation) en dan komt ie bij v2 van de grond (dacht ik)Op donderdag 31 januari 2002 14:19 schreef emkedouwe het volgende:
Trouwens hoe zit het bij de DF met opstijgen. Als ik de temperatuur invul in de FMC dan zie je V1, V2 en VR maar als ik bij V1 rustig begin op te trekken komt hij pas van de grond 20 (miles per uur ?) na de waarde die bij VR staat van de grond.
Duh 
VR == Velocity Rotation, het punt waarop het neuswiel van de grond wordt getild.
VR == Velocity Rotation, het punt waarop het neuswiel van de grond wordt getild.
allebij instaleren en lago hoger in word libery zette dan nl2000Op donderdag 31 januari 2002 13:41 schreef emkedouwe het volgende:
Hoe kan ik lago schiphol en nl2000 tegelijk gebruiken. Dus dat ik lago z'n schiphol gebruik en nl2000 voor de rest. En hoe zit het dan met de fps ? want ik heb ervaren dat de fps bij schiphol van nl2000 altijd zwaar omlaag ging en bij lago niet.
Weet iemand de ZFW waarde van die Transavia 737-700 van AFG???
Je moet toch bij V1 beginnen op te trekken. V2 is dat je niet meer kan stoppen en VR kom je van de grond. Maar ik kom altijd pas met een hogere snelheid van de grond dan als in de FMC staat aangegeven.
Waarom is iedereen zo verslingerd aan die 737? Leuk ding hoor, daar niet van - heb er altijd met veel plezier in mee gevlogen
Maar zijn er nog Freighter liefhebbers onder ons? Met een groot hart voor 707s, DC-8n, 747Fs etc? 

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
v1= point of no return (je mag dus nie meer je take off afblazen)Op donderdag 31 januari 2002 14:26 schreef emkedouwe het volgende:
Je moet toch bij V1 beginnen op te trekken. V2 is dat je niet meer kan stoppen en VR kom je van de grond. Maar ik kom altijd pas met een hogere snelheid van de grond dan als in de FMC staat aangegeven.
vr= punt waarop je je neus omhoogt trekt/opstijgt
v2= gear omhoog d8 ik
wat d8 je van df panelOp donderdag 31 januari 2002 14:27 schreef tazzman het volgende:
Waarom is iedereen zo verslingerd aan die 737? Leuk ding hoor, daar niet van - heb er altijd met veel plezier in mee gevlogenMaar zijn er nog Freighter liefhebbers onder ons? Met een groot hart voor 707s, DC-8n, 747Fs etc?
[afbeelding]
Er komt ook een heeeel mooi panel aan voor de DC-8 van HJG en ook Paul Golding werkt aan een schitterend 707 panelOp donderdag 31 januari 2002 14:28 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
wat d8 je van df panel
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
HJG maakt dat panel zelf?Op donderdag 31 januari 2002 14:32 schreef tazzman het volgende:
[..]
Er komt ook een heeeel mooi panel aan voor de DC-8 van HJG en ook Paul Golding werkt aan een schitterend 707 panel
Op donderdag 31 januari 2002 14:33 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik heb een nieuwe signature als het goed is....is nog diepzinniger dan de vorige...
Hij's goed!Op donderdag 31 januari 2002 14:33 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik heb een nieuwe signature als het goed is....is nog diepzinniger dan de vorige...
Ratel loves philosophy
707 panel van Paul Golding is er al en is idd heel goed. Helemaal gaaf om te gebruiken met een B747-100/200 van PoskyOp donderdag 31 januari 2002 14:32 schreef tazzman het volgende:
[..]
Er komt ook een heeeel mooi panel aan voor de DC-8 van HJG en ook Paul Golding werkt aan een schitterend 707 panel
Anoniem: 31124
Weet je ook van welke filosoof dit citaat isOp donderdag 31 januari 2002 14:34 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Hij's goed!
Ratel loves philosophy
Wel, ik moet bekennen dat mijn korte termijn geheugen niet al te best is, en van de week zag ik een site waar jouw sig met auteur op stond....Op donderdag 31 januari 2002 14:38 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Weet je ook van welke filosoof dit citaat is.....zelfde filosoof als mn vorige....als je het weet heb ik respect voor je

Daal ik nu in je achting?
Schaam je :P!!!! Hij is afkomstig van Ludwig Wittgenstein (1889-1951) jongste in een gezin van 8 hoogbegaafte kinderen, waarvan er 5 zelfmoord pleegde....Op donderdag 31 januari 2002 14:42 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Wel, ik moet bekennen dat mijn korte termijn geheugen niet al te best is, en van de week zag ik een site waar jouw sig met auteur op stond....
schopOp donderdag 31 januari 2002 14:44 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Net alsof dat mogelijk is(inkoppertje)
euuhmm de FMC van de DF heeft toch 110 als maximum?Op donderdag 31 januari 2002 14:27 schreef Nephilin het volgende:
ZFW = 54 ton (118800 lbs)
grenst genialiteit dus toch aan gekte....Op donderdag 31 januari 2002 14:43 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Schaam je :P!!!! Hij is afkomstig van Ludwig Wittgenstein (1889-1951) jongste in een gezin van 8 hoogbegaafte kinderen, waarvan er 5 zelfmoord pleegde....
Ja... maar de DF is een 737-400, en de ZFW die ik gaf is van de AFSG 737-700Op donderdag 31 januari 2002 14:46 schreef McFlipp het volgende:
[..]
euuhmm de FMC van de DF heeft toch 110 als maximum?
Dat zeker, maar komt ook omdat ze een zeer autoritaire vader hadden...Op donderdag 31 januari 2002 14:46 schreef Rateltje het volgende:
[..]
grenst genialiteit dus toch aan gekte....
ja weet ik maar daarom zei ik het juist, dus is een beetje lastig om het dan in te vullen, dus kloppen je landingspeeds en V1,Vr,V2 niet helemaal.Op donderdag 31 januari 2002 14:47 schreef Nephilin het volgende:
[..]
Ja... maar de DF is een 737-400, en de ZFW die ik gaf is van de AFSG 737-700
Ken je Richard Bach, de filosoof-vliegenier-schrijver?Op donderdag 31 januari 2002 14:47 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
* McFlipp vindt dat we iets meer over FS moeten praten dan over filosofen want anders komt Icestorm misschien ff een slotje eropgooien met de rede dat we dit net zo goed kunnen bespreken in W&L of HK...
max van de DF-FMC is volgens mij 108Op donderdag 31 januari 2002 14:46 schreef McFlipp het volgende:
[..]
euuhmm de FMC van de DF heeft toch 110 als maximum?
nog 2 uurtjes werkenOp donderdag 31 januari 2002 14:56 schreef rdluca het volgende:
[..]
max van de DF-FMC is volgens mij 108
Nope...klinkt leuk (Ludwig Wittgenstein heeft trouwens wel lucht- en ruimtevaarttechniek gestudeerd)Op donderdag 31 januari 2002 14:52 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Ken je Richard Bach, de filosoof-vliegenier-schrijver?
Kijk McFlipp het ligt allemaal heel dicht bij elkaar. Maar we houden er over op.Op donderdag 31 januari 2002 15:00 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Nope...klinkt leuk (Ludwig Wittgenstein heeft trouwens wel lucht- en ruimtevaarttechniek gestudeerd)
[/offtopic]
Jij het heeft idd met vliegtuigen (een beetje danOp donderdag 31 januari 2002 15:02 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Kijk McFlipp het ligt allemaal heel dicht bij elkaar. Maar we houden er over op.
[/offtopic]
edit:
goed we houden erover op
goed we houden erover op
Zo snel komt er ook weer geen slotje hoorOp donderdag 31 januari 2002 15:04 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Jij het heeft idd met vliegtuigen (een beetje dan) te maken maar we zouden het hier over flight simulator hebben
Niet dat ik het erg vind maar zou zo jammer zijn als er een slotje komt
Oh dan moet ik hem maar snel even downloadenOp donderdag 31 januari 2002 14:36 schreef rdluca het volgende:
[..]
707 panel van Paul Golding is er al en is idd heel goed. Helemaal gaaf om te gebruiken met een B747-100/200 van Posky
Natuurlijk ga ik voor de heavily used pits
Tis natuurlijk geen screenshot maar ik zag net op Airliners.net deze BIJZONDER strakke DC-8:
http://www.airliners.net/open.file?id=216585
Hier nog wat sceenies van de HJG DC-8-60 pit (Used), dag en nacht shots:

hmmz, dat NDK panel installen lukt niet echt.. meer mensen?
Zit nu een beetje te kloten met de panel.cfg files, maar van de readme.txt wordt je ook niet veel wijzer.....
Zit nu een beetje te kloten met de panel.cfg files, maar van de readme.txt wordt je ook niet veel wijzer.....
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Wow...Op donderdag 31 januari 2002 15:13 schreef tazzman het volgende:
[..]
Hier nog wat sceenies van de HJG DC-8-60 pit (Used), dag en nacht shots:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat gebeurd er als je Lago schiphol en NL2000 gebruikt ??
Dit

Ook klopt de ILS niet meer. De Baan ligt veel meer naar rechts dan de ILS aangeeft.
Hoe gaan we dit fixen ?
Dit
Ook klopt de ILS niet meer. De Baan ligt veel meer naar rechts dan de ILS aangeeft.
Hoe gaan we dit fixen ?
Heb ik al gedaanOp donderdag 31 januari 2002 15:38 schreef DroogKloot het volgende:
Priority van LAGO hoger zetten.
had ik ook
hoe het weg te halen:
ga naar fs2002 dir en open daar scenery.cfg , zoek daar naar nl2000 en haal alle flattens en excludes weg en dan doet ie het perfect
hoe het weg te halen:
ga naar fs2002 dir en open daar scenery.cfg , zoek daar naar nl2000 en haal alle flattens en excludes weg en dan doet ie het perfect
goed, panel zit erin, maareh hoe krijg ik de overhead te zien? is daar een sneltoets voor?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Zeg Shrine... jij had toch LAGO's Schiphol he?
Chicago O'Hare Int'l?Op donderdag 31 januari 2002 15:58 schreef MegaHandz het volgende:
Weet iemand wat het grootste vliegveld is? met de meeste banen
nou nou, wat een gezwans over onzin hiero.
ik heb inmiddels de oorzaak van mijn error ontdekt (zie page1) als ik de fs scenery enchancer uit zet geeft hij géén errors meer, maarja, dan heb ik ook een nogal lege eham
iemand een idee hoe ik dit kan fixen? ik had fsse al voor eham van lago
ik heb inmiddels de oorzaak van mijn error ontdekt (zie page1) als ik de fs scenery enchancer uit zet geeft hij géén errors meer, maarja, dan heb ik ook een nogal lege eham
scenery enhancer opnieuw installeOp donderdag 31 januari 2002 16:33 schreef nealzie het volgende:
nou nou, wat een gezwans over onzin hiero.
ik heb inmiddels de oorzaak van mijn error ontdekt (zie page1) als ik de fs scenery enchancer uit zet geeft hij géén errors meer, maarja, dan heb ik ook een nogal lege ehamiemand een idee hoe ik dit kan fixen? ik had fsse al voor eham van lago
Ik heb zojuist FS2002 'opgehaald' ... ga zometeen eens even vliegen
Op donderdag 31 januari 2002 16:41 schreef emkedouwe het volgende:
Nieuwe ??
Mensen die ik hier nog nooit eerder heb gezien --> nieuwe
Volgens mij ben jij hier nieuw want wij waren er al een tijdje
LolOp donderdag 31 januari 2002 16:43 schreef emkedouwe het volgende:
Volgens mij ben jij hier nieuw want wij waren er al een tijdje
je bedoelt toch niet mij heh?Op donderdag 31 januari 2002 16:41 schreef Robin Shrine het volgende:
Allemaal nieuwe fs fanaten hier
Op donderdag 31 januari 2002 16:44 schreef Robin Shrine het volgende:
Op donderdag 31 januari 2002 16:46 schreef Robin Shrine het volgende:
Ik bedoelde Kimble
Lol....erger kan je em niet kwetsen....toch Kimble??Op donderdag 31 januari 2002 16:46 schreef Robin Shrine het volgende:
Ik bedoelde Kimble
Jezoes mensen...eeen middagje een schoolonderzoek Economie en 7 pagina's verder...komend half uurtje ben ik aan het doorlezen

tampert, kriminalpolizei
Aaaaargh, net een stelletje wijven hier. Ik word gewoon niet begrepen
Anoniem: 16235
De verhouding tussen nuttige posts en gezwam is zo onderhand 1 staat tot 89...
...na deze post dan...
...na deze post dan...
idd....in alle pagina's die ik net heb doorgelezen niet bijzonder veel screenshots gezien. Het is wel leuk al dat gelul, maar probeer iig nog een beetje ontopic te blijvenOp donderdag 31 januari 2002 16:51 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
succes......gaat voornamelijk over filosofie hoor
damn...ik klink net zo als zo'n modje
tampert, kriminalpolizei
Waar blijven jouw pics dan? 
Ik zal vanavond wat foto's scoren
Ik zal vanavond wat foto's scoren
Schop !!Op donderdag 31 januari 2002 15:37 schreef emkedouwe het volgende:
Wat gebeurd er als je Lago schiphol en NL2000 gebruikt ??
Dit
[afbeelding]
Hoe gaan we dit fixen ?
Hoe fix ik die ILS
Okeej ik post zo wat screens
Alleen het zijn er een beetje veel (37) dus ik ga ze ff uitzoeken 
Was een vluchtje van Munchen naar Berlijn. Helaas geen screenie van aan de gate op Berlijn omdat ik tijdens het taxien opeens door m'n voorwiel heen zakte
Denk dat het het bruggetje is geweest
Er zat daar een bruggetje ofzo in de taxiway en toen ik er net op wilde stond er "crash" en zakte ik door voorwiel volgens mij 
Was een vluchtje van Munchen naar Berlijn. Helaas geen screenie van aan de gate op Berlijn omdat ik tijdens het taxien opeens door m'n voorwiel heen zakte
edit:
Ik post er 22 zo meteen
moest ze eerst allemaal renamen en resizen
wat een pokke werk zeg
Ik post er 22 zo meteen
Jammer dat ik geen digicam heb. Ik kijk vanaf me werkplek precies op de aanvliegroute van baan 27. Nu het schemerig is kan je ze goed zien joh, hingen net 5 klaar om te landen.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Wij gebruiken daar FS Screen voor 
was dit een beetje grappig?
typootje
was dit een beetje grappig?
typootje
Ja.Op donderdag 31 januari 2002 17:35 schreef Robin Shrine het volgende:
Wij gebruiken daar FS Screen voor
wat dit een beetje grappig?
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Mijn dank, mijn dank. Hey McFlipp, waar blijven je pics? Iedereen is gigantisch in afwachting van je vakantiekiekjes
Okeej hier de screens van de vlucht met de Transavia 737-700 van AFSG met het Dreamfleet panel.

* McFlipp heeft geen zin om er onderschrift bij te zetten, want hij is allang genoeg bezig geweest met die kiekjes in de goede volorde te zetten!
En ik draag de pics op aan Aerodynamic, omdat hij zo weinig kan vliegen en maare en 450mhz heeft... (
)

* McFlipp heeft geen zin om er onderschrift bij te zetten, want hij is allang genoeg bezig geweest met die kiekjes in de goede volorde te zetten!
En ik draag de pics op aan Aerodynamic, omdat hij zo weinig kan vliegen en maare en 450mhz heeft... (
Mooie pics hoor McFlipp!!!! Zien er echt heel erg superbe uit
Jij je zin.Op donderdag 31 januari 2002 17:28 schreef Robin Shrine het volgende:
ALLE SCREENIES POSTEN!!!!
Me favoriete tripje Nice-Schiphol
Take off Nice LFMN
Draaien boven zee..
over de Franse alpen
Eindhoven airport
over amsterdam , schiphol in de verte
approach 19R
over de A4
plekkie opzeken
aan de gate
kewle pics
ff een vraagje welke scenery heb ie gebruikt?
ff een vraagje welke scenery heb ie gebruikt?
Complimenten rdluca. Je had beter fotograaf kunnen worden
Echt mooie pics altijd. Als ik FMC ken, dan wil ik meevliegen...nu moet het nog met standaard gps gevalletje
w00t nice pics. Transavia roels
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
hele gave pics !
tampert, kriminalpolizei
Lago of NL2000 ?Op donderdag 31 januari 2002 17:59 schreef rdluca het volgende:
[..]
Jij je zin.
Me favoriete tripje Nice-Schiphol
Take off Nice LFMN
[afbeelding]
Draaien boven zee..
[afbeelding]
over de Franse alpen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eindhoven airport
[afbeelding]
over amsterdam , schiphol in de verte
[afbeelding]
approach 19R
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
over de A4
[afbeelding]
[afbeelding]
plekkie opzeken
[afbeelding]
aan de gate
[afbeelding]
LAGO en NL2000Op donderdag 31 januari 2002 18:42 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Lago of NL2000 ?
net ook vlucht gedaan ibiza-schiphol alleen pics gemaakt bij app
hiero

en omdat je jpg compressie nogal brak is kan je ze hier in bmp dloade (3.1mb)
hiero
en omdat je jpg compressie nogal brak is kan je ze hier in bmp dloade (3.1mb)
Dit topic is gesloten.