Naam: Ruud Verschoor
Nickname: MrX
Leeftijd: 27 jaar
Opleidingen:
- VWO (Capelle a/d IJssel (afgemaakt)
- Informatica (Universiteit Twente) 1.5 jaar, 65 % van de vakken (niet afgemaakt)
- HIO (HR&O) 1 jaar, 90 % van vakken, 1 jaar verneukt vanwege persoonlijke omstandigheden (niet afgemaakt)
Werkervaring:
- 'manus van alles' bij klein webdesignburo (Diemen): SCO Unix, Perl, HTML, etc. (opgezegd na 6 maanden)
- ondernemer van webbedrijfje (R'dam): webdesign *kuch*, webapps (Perl, PHP), hosting (Linux), hardware, etc, etc. (gestopt na 1 jaar vanwege slecht lopende verkoop)
- applicatie ontwikkelaar bij klein applicatie ontwikkel bedrijfje (Capelle a/d IJssel): administratie applicaties ontwikkelen in Visual Basic, SQL Server, Access (opgezegd na 2 maanden, saai werk)
- applicatie ontwikkelaar (tegenwoordig technisch project leider) bij System Integrator (Zoetermeer): applicaties ontwikkelen met Visual Basic, COM(+), Oracle, SQL Server, Crystal Reports, ASP, Perl, Intershop 4, BizTalk, Intershop Enfinity, Java (werk ik nog steeds na 4 jaar)
Interessantste projecten:
- bedrijfskritische webapplicatie voor een wereldwijd opererende computerleverancier (top 5), waarmee leveranciers van die computers garantiehandelingen kunnen claimen, reserveonderdelen kunnen bestellen , etc, voor de EMEA regio, in een projectteam van 10 man, gedurende een jaar, gebruik makend van Win NT, COM, ASP, MTS, Oracle
- eCommerce project voor het aanbieden van shopping services aan werknemers als een employer benefit, waarbiij levering plaatsvindt in lockers op het werk, gedurende 1 jaar, inclusief back office, etc.
Opmerkelijke verrichtingen:
- 1ste in landelijke programmeerwedstrijd op HBO nivo in categorie propedeuse, 4e algemeen
- 7de in landelijke programmeerwedstrijd op universitair nivo
- deelname aan programmeerwedstrijd universitair nivo voor regio noord-west Europa
Sterke punten:
- sterke drang naar kwaliteit
- veel algemeen toepasbare kennis
- kennis en ervaring van het proces 'software ontwikkelen'
- team player
- leidinggevende kwaliteiten
- goed structuur kunnen aanbrengen
- inzicht in architecturen
Zwakke punten:
- langzaam (vanwege dyslexie)
- slecht om dingen letterlijk te onthouden (altijd reference manuals nodig)
- geen ochtendmens (altijd laat)
Hobbies:
- basketball
- golf
- uitgaan naar dansclubs
- fietsen
- GoT/14
GoT/14 gedrag:
Ik draai alweer een tijdje mee op GoT/14, en ik was vroeger actiever dan nu. Meestal zijn mijn adviezen, als ik ze geef, erg compleet en vaak leerzaam. Aan de anderen kant ben ik soms wat kort door de bocht als mensen niet hun best doen, of onduidelijk zijn in hun hulpvraag.
Vragen, opmerkingen, etc zijn natuurlijk altijd welkom, maar dan liefst naar ICQ of mail.
Enjoy