[About us] Mods en P&W-ers stellen zich voor

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
He hallo!

Welkom in P&W, waar je terecht kunt voor alles wat te maken heeft met programming en webscripting. Zoals je misschien wel weet lopen er hier een aantal mod's rond.

De gastheren zeg maar, zij zorgen dat alles in goede banen loopt. Omdat het een beetje raar is als je de gastheren niet kent zullen we ons hier voorstellen is wel zo vriendelijk :)

Daarom een kort verhaaltje van ons, over alles wat je van ons (niet) wilde weten.

Dit topic is bedoeld voor de nachtelijke uurtjes, als je je verveeld en echt niets beters te doen hebt ;)

Er zijn ook nog users hier ;) en die mogen nu ook een mooi verhaaltje schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Ik zal zelf het goede voorbeeld geven :)

In het echte leven word ik vaak Hans genoemd zo'n 21 jaar alweer zoals je ook in mijn profile kunt lezen :). Ik ben niet zo goed in mijn spelling en daar komt mijn nick dan ook vandaan, op een gegeven moment wist ik niet meer hoe je "wazig" ook alweer schreef en mijn eerste poging was met een "s" ;) dat zag er op zich wel geinig uit, en daar heb ik toen de "H" achter geplakt van mijn voornaam :) Mijn nick is dus een verbastering van wazig, en niet van paasei of iets dergelijks :)

Ik zit op het HBO, en volg de opleiding Hogere Informatica. Op het moment van schrijven zit ik halverwege het 3e jaar. Op school heb ik in Java leren programmeren en sindsdien wil ik niet meer anders (niet dat ik iets anders zou kunnen ;) )
Sinds december 2001 mag ik mezelf "Sun certified programmer for Java 2" noemen. Maar ik noem mezelf meestal Hans ;) .

In mijn vrije tijd, programmeer ik veel, maar probeer ook veel games te spelen, waarbij mijn voorkeur duidelijk ligt bij Realtime Strategy. Een genre waarin ik nogsteeds zelf een game wil maken :) . ik heb zelfs al een origineel concept.. nu nog tijd :) .

Tijd heb ik veel tekort, ik woon op kamers en ben veel tijd (en geld) kwijt met "mezelf" verzorgen. Verder probeer ik nog te sparen voor een GameCube en hulp daarbij is altijd welkom :)

Ook heb ik hier en daar nog wat hobbyprojectjes lopen :) , ben ik kassiere bij de plaatselijke AH, en sport 2 keer in de week.

Ik kom mijn tijd iig wel door :)
Zo dat was het dan :) (viel wel mee toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Tja, ik ben dus Martin Bravenboer, 23 jaar oud. Waar mijn nick vandaan komt hoef ik niet te vertellen neem ik aan, en inderdaad: hij is niet origineel :P .

In het dagelijks leven bevindt ik mij in de afstudeer-periode van mijn opleiding Algemene Informatica aan de Universiteit Utrecht. Ik studeer af in de Software-Technologie, wat betekent dat ik vooral bezig ben met design, taal-aspecten, compilers en dergelijke :) . Mijn afstudeer onderwerp is wat onduidelijk op dit moment, maar het heeft in ieder geval alles te maken met programma-transformaties :) .

Ik zwerf hier nu ongeveer 2 jaar rond en ben kort geleden gekozen tot lite-mod. Ik ben voornamelijk bezig met Java, C#, XML toepassingen en transformaties met XSLT of Stratego. Als je een reactie van mij wilt moet je dus over 1 van deze onderwerpen een topic openen ;) . Ik werk op declaratie-basis aan de Landbouw Universiteit Wageningen aan een interessant project waarin ik een GUI schrijf voor een scheikundige-engine voor het berekenen van scheikundige evenwichten in de bodem. Daarnaast ben ik voor hen ook nog bezig met het opzetten van een gedistribueerd toetsings-systeem voor studenten.

Naast de 'verplichte' werkzaamheden programmeer ik erg veel in m'n vrije tijd, vooral in Java. Ik ben altijd nog van plan om een aantal componenten uit te gaan brengen, maar dat komt er niet zo van omdat ik geen zin heb om documentatie te schrijven ;) . Je kunt op mijn website wel het een en ander vinden, maar dit zijn zeer kleine componenten die geen documentatie nodig hebben :P . Verder werk ik met wasigh, PlayR en freak007 en Pelle aan een website die een Nederlandstalige community moet worden voor beginnende en professionele Java-ontwikkelaars :) . Verder ben ik nog bezig met een erg boeiend project om een brug te maken tussen .NET Remoting en Java's Remote Method Invocation. Helaas is dat voorlopig nog niet af, maar het begin is er :) . Op dit moment ben ik ook veel bezig met een retargetable compiler die ook daadwerkelijk geretarged gaat worden ;) . Mijn doelen zijn C, MIPS, IA32, Java en .NET IL, maar het is nog even afwachten of ik die ook echt allemaal haal ;) .

Tja, dat was het volgens mij wel :) . M'n echte prive-leven leg ik liever niet al te veel op straat, dus daar vertel ik lekker niets van :P .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 19:45
Mooizo, Wasigh heeft 'm even opengegooid.

Ik wordt Okke genoemd, en ik ben 14 jaar oud. Ik zit op 't atheneum in Wolvega, de Xe klas (ik kan niet zo vaak wijzigen, maar in 2002/2003 in de 4e). Natuur & Techniek profiel met Biologie, Economie en Techniek.
Ik zit nu al een jaar of wat op GoT, en ben langzaam maar zeker wat meer in /14 gaan rondneuzen. Eerst uit nieuwsgierigheid, maar later om een beetje vragen te beantwoorden als 't me uitkomt.

In het begin op GoT postte ik onder de naam formsma. Toen was ik nogal ende behoorlijk vervelend volgens sommige mods, wat in een topic in LA kwam :o :o...

Onderdehand programmeer ik wat PHP, en ik wil dit jaar beginnen met C#. Wat ik dan nog verder hier doe: ik ben de "nakijk-de-stickey-topics-op-spelvouten-van-D2k"...

Dit zal waarschijnlijk nog behoorlijk geëdit worden in de toekomst, volgens mij :)

[edit]
Tsja...

Ik was dus 'nakijk-de-stickey-topics-op-spelvouten-van-D2k', maar D2k is no (mod) more. Weet niet of ik m'n job doorzet.
C# doe ik trouwens toch niet. Javascript & CSS wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mithrandir op 22-04-2003 22:31 . Reden: Data enzo ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nou ja goh als het echt moet... :)

Ik ben OiSyN, maar ik luister ook wel naar de naam Sylvester, ben 20 jaar en woon in Utrecht (Nieuwegein eigenlijk, ligt ernaast)

Ik programmeer al vanaf mijn 8e, in gwbasic en later in qbasic. Toen we in de brugklas tegen het eind van het jaar door alle informatica lesstof heen waren, besloot onze docent dat het wel leuk zou zijn als we wat gingen proggen in gwbasic, en dat gaf voor mij de doorslag. Niet veel later leerde ik Pascal kennen, en kort daarop volgde C en C++. Ik maakte kennis met wat demootjes, en zo werd mijn liefde voor computer graphics ontwikkeld (mede ook doordat ik iemand op school tegenkwam die dezelfde interesses bleek te hebben, en dus spendeerden we ook regelmatig de vrijdagnachten al codend samen achter de computer). Inmiddels deed ik al een HIO opleiding op de Hogeschool van Utrecht, maar ik had eigenlijk nooit echt een idee wat ik nou later wilde doen. Ja programmeren... maar wat eigenlijk? Waarschijnlijk iets met computer graphics of gamedevelopment... of zal ik na deze opleiding natuurkunde gaan studeren? Ik wist het allemaal nog niet zo zeker. Tot ik deze zomervakantie ineens met veel enthousiasme de knoop heb doorgehakt (volgens mij komt dat door dat draadje op GoT :) ) : ik wil games gaan coden, en het liefst 3D PC games.

Inmiddels ben ik 3e jaars, en volgend jaar ga ik voor stage naar Finland. Maar wat we (we gaan met z'n 3en) daar ga doen weten we nog niet :) (voor mij het liefst iets met computergraphics/gamedevelopment uiteraard)
En dan moet ik nog een afstudeerplaats vinden... en daarna zie ik nog wel wat ik ga doen (uni, baan zoeken, whatever)

gekoppiepeest van gameskool :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 04:53

Gerco

Professional Newbie

Goed, mijn beurt. (ACM, waar blijf je :P)

Ik heet in het echte leven Gerco Dries (zie profile), studeer momenteel nog Technische Informatica aan de TU Delft. Aangezien mij dat wel heel erg verveelt, ga ik dat deeltijd doen en in de tussentijd programmeren in Progress 4GL. In mijn vrije tijd prog in VB en PHP en als ik iets in VB niet kan doen, komt er een beetje C++ om de hoek kijken, maar mijns inziens nog niet genoeg. Verder hoef ik niet zoveel over mezelf kwijt, maar aangezien ik hier toch een redelijk veel geziene gast ben (de meesten van jullie zullen vast wel eens een post van mij gezien hebben), dacht ik: "Ik zal maar eens wat gaan invullen :) "

De filosofie achter mijn ondertitel: "Je kunt van nog zoveel dingen alles afweten, maar je bent altijd wel ergens een newbie".

Goed, genoeg geraaskalt, over naar de volgende.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44
Whoami is in het echte leven beter bekend onder de naam Frederik. Mijn nick is afgeleid van het UNIX - commando who am i; maar dat hadden jullie natuurlijk al lang door.
Ik ben één van de (weinige?) Belgen in P&W en probeer hier toch dagelijks minstens 1x langs te komen.

Op moment van typen ben ik 23 en ik ben inmiddels al 2.5 jaar werkzaam bij een Belgisch detacheringsbureau. Daarvoor heb ik graduaat Informatica (A1 Informatica) gestudeerd aan het VHTI in Kortrijk. Daar heb ik oa leren programmeren in C++ en in mindere mate in COBOL en in nog mindere mate met RPG.
Voor m'n werk ben ik vooral met Delphi bezig. Thuis prog ik zo nu en dan eens iets, dat is dan vooral in Delphi en C++ Builder. Verder ben ik ook bezig met C# te leren. M'n interesse in P&W gaat vooral uit naar: Delphi, C++, C#, Java, databeesten, SQL, XML.

Verder interesseer ik me nog in Formule 1, economie (vooral aandelenhandel). Ik ga ook regelmatig gaan lopen; dat probeer ik een 2-tal x per week te doen.
Ik ga ook éénmaal per week karten, da's een echte verslaving. Ik luister ook veel muziek (new-wave, alternative, 80's maar geen commercieel)...

Zo, de vraag die m'n nick is, is alweer een beetje meer beantwoord.

Edit: nog wat dingen bijgezet.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jaaaaaah! De man waar jullie op wachten is aan de beurt!
(ja ik dus :P)

Ik ben dus Nielsz, beter bekend als Niels. Ik ben 21 jaar jong (bijna 22); en woon in het midden van het land, in de stad aan de A12, Veenendaal dus :) Smiddags kijk ik lekker naar de snelweg, en tegelijkertijd post ik op GoT. Dit doe ik onder het mom van: 'testen'. Dat is mijn baan dus.

Wat doe ik daar? We hebben een aantal projecten lopen, en bij nieuwe versies ga ik kijken of de dingen die ze in hun definitiestudie zetten, of dat ook werkt zoals het moet. Dat houdt in: veel documentatie lezen; in het register kloten en proberen het programma over de zeik te krijgen. (Wat gebeurt er als ik de netwerkstekker eruit trek terwijl ik save :? ). Verder mag ik de ontwikkelaars in Roemenie afzeiken, en af en toe (ok, 1 keer ;) ) mag ik naar Roemenie, om samen met de ontwikkelaars te testen en te ontwikkelen. Ook hou ik me een beetje bezig met Crystal Reports; en dat is een verschikking :)
Verder heb ik natuurlijk ook nog kutklusjes, en nu ben ik fijn aan het overwerken ;) omdat er vrijdag een helpfile van een paar honderd pagina's af moet zijn :( oftewel secretaressewerk, dom c/p en typen enzo :( :( :(

Mijn opleiding: ik heb op het TCE gezeten, een mbo opleiding in Ede. Daar heb ik technische informatica gedaan, en weinig geleerd :) Dat was op het niveau van 'laten we dit semester eens gaan leren wat classes zijn', en dan 4 lessen vaag lullen. Terwijl als je 20 regels code tikt, iedereen het zou moeten snappen :)
Qua intelligentie zou ik eigenlijk HBO moeten hebben doen (eigendunk :P ), maar ja lui he :) Op zich heb ik daar een beetje spijt van, want bedrijven nemen haast geen mbo'ers aan als programmeurs. Terecht :)

Mijn interesses:
Databasedesigns, en verder programmeer ik veel in PHP.
Verder doe ik net alsof ik een enorme XML / XSLT fanaat en, maar ik heb er stiekum nog nooit mee gewerkt :7 8-) :)

Mijn projecten:
Samen met D2k en razor-x heb ik een nieuwssite gemaakt, en ik heb ook nog een forumpje in elkaar gedraaid (wie niet :) ) Op dit moment ben ik bezig met een soort van PHPNUKE, maar ik maak er een die ook nog dynamisch is :) Daar horen jullie wel meer van later :7

Ik denk dat dit wel zo'n beetje hetgene is wat jullie willen weten :?

oja: mijn muziekstyle: hard! hard! hard! Hardhouse!!! Dus mij kan je wel tegenkomen bij feestjes like Innercity enzo. :)

Oja, veel mensen vinden mij arrogant enzo, maar dan ben ik niet, ik ben gewoon een eikel :7 ;)
Nee als ik 200 keer iets heb gedaan, dan moet je wel met heel goede argumenten komen wil ik 'uit mijn ivoren toren komen'; en aangezien ik altijd nog meer vertrouwen heb in mezelf dan in jou, tja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Zo ik dan ook maar ff.

Ik wordt dus Dennis in het echte leven genoemd (oh jah joh :? hadden we niet verwacht). Nog maar 23 jaartjes jong. Waar komt die nickname vandaan? Simpel vroegâh had ik een site gebouwd met het design van Windows98 en daar Dennis2000 neer gezet. Die nick heb ik nog steeds en ik ben niet van plan om um te veranderen. Ik ben woonachtig en geboren en getogen in de enige echte stad van Nederland: Rotterdam.

Ik "studeer" (:+) aan de HTS in de richting Elektrotechniek->Telematica. Nog een halfjaartje school en dan stage/ afstuderen.
Op school heb ik een beetje leren C-en en C++ -en maar ik hou me op het moment vooral bezig met php en ben bezig met Java leren.

Tijd heb ik altijd te weinig en ik mag graag muziek luisteren (vrijwel alles behalve R&B). Op moment geen baantje (geen tijd voor ook ;) ) want ik richt me op mijn studie O-).

En nu mag ik mij 1337-modskillz op jullie botvieren en pogen met topics zoals deze de sfeer hier op te krikken en ook proberen het niveau omhoog te krikken. En dat gaat met jullie hulp lukken (tjakka).

Ervaring? Een nieuwssite met nielsz/razor-x, een supermario-icon met razor-x, een codebase met razor-x (hmmz ken ik die gast :?) en nog talloze kleine dingen.
Dat was wel zo'n beetje.

<edit>
speciaal voor nielsz die dit te kort vond :* :
schoenmaat 42/43
1m78 hoog
Kom arrogant over
maar in het echt een gentleman (als ik de chicks mag geloven)
Direct en recht door zee (en daarom niet altijd even geliefd :) )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12353

Ze noemen mij doorgaans ray, maar ik luister eigenlijk naar alles in het "echte" leven (hee, ray, eikel 't maakt mij allemaal niet zo heel veel uit) ik ben 25 lentes jong en werk al een dikke 3 jaar voor een kleine detacheerder op voornamelijk vb opdrachten, Ik ben ooit (laaaanngg geleden toen ik nog klein en lief was) begonnen met programmeren op 'n Vic-20 met het briljante (en bugloze!) programma:
code:
1
2
10 print "ray"
20 goto 10

Heej je moet ergens beginnen toch?
Later op de pc met turbo basic gaan spelen, en nog iets later turbo pascal 3.0 met de pascal compilers mee gegroeit tot aan delphi 2 (met wat uitstapjes naar x86 assembly omdat hand optimized asm toch sneller was dan wat de compiler aanmaakte) waarna ik ongeveer 4 jaar geleden de microsoft kant ben opgerold. begonnen met 'n beetje vb, en later me wat meer gaan verdiepen in visual C,ms-sql , de win32 api ,asp, Com/ActiveX ('t complete rondje microsoft zegmaar) en heb vorig jaar m'n MCSD certificaat gehaald en ben van plan de komende maanden m'n MCDBA er bij te gaan halen maar das meer omdat 't best leuk staat op je CV en het niet zo bijster moeilijk is om te halen :)

Je vind me doorgaans in alle Microsoft related topics (de laatste tijd even veel minder vanwege een ziekte geval in de familie, maar hoop binnekort weer wat meer tijd vrij te hebben) en heb nogal vrij snel de neiging offtopic te gaan :)

Verders weinig te melden over me zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13489

ik ben de tweede belg in dit topic :)

Jppr komt van Japper, wat op zijn beurt van Jasper komt (mijn tweede naam op mijn identiteitskaart) Mijn echte naam is Thomas, en ik ben 17 jaar.

Ik zit in het laatste jaar van de middelbare school, en volg Wetenschappen-Wiskunde. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk burgerlijk ingenieur studeren aan de universiteit.

Qua P&W ben ik bezig met PHP, MySQL en een beetje ASP (die laatste in een vakantiejob, gecombineerd met Access dan)
Uiteraard kan ik ook HTML, JavaScript, ... :X

Ik turn twee keer in de week: een keer minitrampoline (salto's en aanverwanten) en de tweede keer algemene conditie en toestelturnen. Squash vind ik ook wel heel fijn, maar is er de laatste tijd niet meer veel van gekomen.

En vanaf volgende week speel ik ook basgitaar :) Heb ook wel klassieke gitaar gespeeld, maar dat werd een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En nog wat meer over mezelf;
ik ben altijd sportief geweest, maar de laatste doe ik niets, behalve dan RSI kweken :(
Vroeg deed ik wel aan turnen:
Eerst een jaar of 8 gewoon toestelturnen (3 keer in de week), en toen een jaar of 2 maxitramp springen (maar dan wel met een aanloop, dus ren spring tramp salto tramp saltoschroef mat)
Lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 30 januari 2002 21:43 schreef Gerco het volgende:
Goed, mijn beurt. (ACM, waar blijf je :P)

Ik heet in het echte leven Gerco Dries (zie profile), studeer momenteel nog Technische Informatica aan de TU Delft. Aangezien mij dat wel heel erg verveelt
Wat dus de reden is dat ik Gerco ken :)

Ik doe dezelfde opleiding en ben hetzelfde jaar begonnen, met dat verschil dat ik niet me iets minder verveelde of iets meer inzette en nu ergens tussen half 3e en half 4e jaar inzit ;)

Programmeer technische hobbies: php, met een voorkeur voor postgresql als er een DB nodig is en, zoals je aan mijn "huisje kan zien" heb ik ook wel eens wat in java geprogged.

Ondanks dat ik voor een stage en meerdere practica C/C++ moest gebruiken heb ik dat voor eigen gebruik eigenlijk nooit toegepast, daar was het OF php OF java :)

Ik heb gewerkt als webdeveloper/manus van alles bij een webhost bedrijfje waar ik als tot een week geleden bezig was met een applicatie in php+oracle en daarvoor zelfs met perl+oracle wat had gedaan ;).

Daar heb ik, wegens tijd gebrek etc, ontslag genomen en ben alleen nog werkzaam bij Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Nou dan, ik is Gert wat komt van Gert Jan (ja uber origineel weer) ben 22 jaar en 2 dagen oud (woei :D) en studeer nu het 1e jaar Informatica aan de HvAmsterdam.

In mn vrij tijd beunhaas ik met asp wat soms wel eens lukt. :o

Verder speel ik drum in 2 bandjes Je moeder en Obsidian (ff wat reclame ;)) en doe soms aan sport maar meestal eindigt het inpakken van mn tas op de bank met een biertje. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Ik ben dus The - DDD. Zie mijn signature voor de correcte uitspraak.

In het dagelijks leven ben ik een HBO-I student. Ben voornamelijk bezig met Java en C++. Vanaf 4 feb. ga ik afstuderen. In Juli hoop ik helemaal klaar te zijn met m'n HBO studie. Daarna heb ik plannen om na een paar jaar werken een Master MIT te gaan halen. Programmeren is op dit moment echt mijn vak/hobby/liefde, maar ik wil wel doorgroeien naar een hoger niveau. Daarnaast kan een vrouwpersoon ook een heel belangrijke plaats in mijn leven innemen. Ik ben van het type sociale nerd.

Zoals ik al zei ga ik dus afstuderen. Het is een EJB opdracht, dus over een half jaar hoop ik een beetje daarmee overweg te kunnen en zodoende een goede springplank te hebben voor een mooie loopbaan. Ik hoop later vooral veel plezier in mijn werk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 14:00

Apache

amateur software devver

Oei, Belgen :)

Ik ben dus de 3de Belg in dit topic, t'is al een tijdje geleden dat ik echt nog een actieve poster was in P&W, voornamelijk door tijdsgebrek tegenwoordig.

Ik ben 17, zit dus nog op school, Technische Informatica, informatica vakken beslaan oa C, Pascal, Analyse, Database, Visual Basic en binnenkort op aanvraag PHP & *nix introductie (*nix introductie ook voor de leerkracht ;)) dit alles te Turnhout.

Een tijd geleden heb ik voor een Belgische ISP wat mogen php'en aan een project van middelmatige grote wat best wel intressant was, sindsdien enkel freelance gewerkt voor particulieren maar dat zijn dus vrij saaie standaard dingen.

Meeste vrije tijd gaat naar linux, C en vaak ook nog wel eens een potje CS om te ontspannen :)

Sociaal/prive leven ... simpel: onbestaande ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Nou ik ben dus Klaas.
Uhm ik ben voltijd computeraar en programmeren doe ik graag. Ben wel zo'n laf VB/ASP figuur, maar binnekort (aha ) ga ik ook PHP maar 's leren :)

Uhm mijn site (vrijwazig.org) is zo'n product van teveel programmeren thuis. Op mijn werk programmeer ik trouwens ook, doe projecten etc.

Verder doe ik nog HBO informatica via de LOI :)

Uhm that's it geloof ik maar :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik ben dus Jelmer Barhorst (doh :)) en ben 18 jaartes oud en net als Nielz in Veenendaal woonachtig.

Een jaar of tien geleden voor het eerst Basic op de commodore 64: listings overtikken en dan trots zijn als het op het bandje stond en nog werkte ook!
Een jaar of 2 later kwam ik er op een druilerige zaterdag bij mijn opa en oma achter dat het stukje Basic dat in het Algemeen Dagblad stond, werkte in Qbasic van DOS! En daar mijn eerste eigen proggie op de x86:
10 print "Hoi ik ben Jelmer"

Daarna veel met geluid enzo gekloot, tot aan het irritante toe >:) (zeker toen ik mijn grootste fout maakte: het mijn neefje vertellen :+)

Het eerste echte programma dat ik gemaakt heb was voor mijn basisschool. Ik mocht op doktersadvies niet meedoen aan de gymlessen en zat dus elke vrijdagmiddag 2 uur achter een pc te coden :) Wat ze graag wilden hebben was een simpel programma waarmee je kon leren rekenen. Dit was geheel in qbasic 4.5

Later veel met Turbo Pascal gedaan. Ook wat grafisch ed, veel mee gerommeld maar des te meer van geleerd! Eerst Delphi was een logisch vervolg. In beiden heb ik ontelbaar veel kleine utis geschreven (ABC-formule, chatproggie via serialport, kleurenkiezer,.....)

Nu ik op de Hogeschool van Utrecht en heb kennisgemaakt met Java en daar blijf ik voorlopig ook bij :)

Ben deze week met mn stage begonnen en ga het hele project in java doen.

Dat was het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 21:50

Pelle

🚴‍♂️

Het blijft leuk, dit soort verhaaltjes tikken :)

* Anoniem: 12235 heet dus Pelle, 22 jaar, en over het algemeen noemen de mensen mij kennen IRL ook wel zo, en anders is het gewoon Jelle of Jelle-Jan. Waar dat vandaan komt? Check m'n huisje; daar staat zowiezo al een hoop van wat ik hier nu ga vertellen.

In het dagelijks leven ben ik sinds 3 jaar webdesigner/developer en houdt me bezig met het complete ontwikkeltraject van websites van zowel MKB-bedrijven als multinationals. Naast m'n werk studeer ik 's avonds Informatica & Informatiekunde aan de Haagse Hogeschool. Daarvoor heb ik nog een aantal jaren Industrieel Ontwerpen gestudeerd aan de TU in Delft, maar dat bleek niet wat ik zocht, en vandaar dat ik nu fulltime nerd ben geworden :)

Verder ben ik hier in /14 meer als lurker dan als poster, maar als mijn oog toevallig valt op een iets waarmee ik te hulp kan schieten dan zal ik het natuurlijk niet nalaten. Verder zit ik veel in /13 en houdt me daar vooral bezig met javascript en usability-gerelateerde zaken.

Mijn interesse gaat hier vooral uit naar PHP en gegevensmodelering, maar ik ben van plan me ook op Java te gaan storten in het kader van mijn betrokkenheid bij javahova.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Ach, vooruit dan maar.

Ik ben Rick (duh) en ik ben 23 jaar. Terwijl mijn nick nu RickN is heb hier ook een tijdje onder de naam Xalista rondgezworven. Xalista was ooit de naam van mijn sorceres in Diablo II en die naam ben ik toen een beetje overal voor gaan gebruiken. Door die naam ontstonden er twijfels omtrend mijn geslacht en/of sexuele geaardheid en daarom heb ik toen geheel tegen de destijds geldende regels in een andere gebruikersnaam genomen.

Verder ben ik zoals duidelijk in mijn profiel te lezen valt student Technische Informatica aan de TU/e. Ik ben aan het afstuderen op het Philips Natlab, in een groep die zich bezighoudt met processor architecturen. Deze richting trekt mij nu het meest, maar tijdens mijn jaren OP de TU heb ik eigenlijk gespecialiseerd in Parallel Programmeren.

Ik ben een specialist in geen enkele taal (behalve GCL ;) ). Eigenlijk hoor ik hier niet thuis want programmeren doe ik niet veel en aan webscripting heb ik een broertje dood. Ik heb 2 jaar lang parttime in Delphi geprogd en heb daar ook mijn stageopdracht in gedaan en weet daar dus een beetje van. Verder weet ik wat dingetjes van C++ omdat ik dat een leukere taal vindt dan Delphi.

Mijn echte kracht op het gebied van programmeren ligt echter in het ontwerpen van algoritmes, onafhankelijk van een implementatie taal. Voor standaard algoritmes en datastructuren kun je bij mij terecht, als ik het niet weet, weet ik wel waar ik het moet opzoeken.

Ik heb veel plezier beleeft aan het theoretisch karakter van mijn opleiding op de TU en ben ook zeer gecharmeerd van het afleiden van algoritmes uit hun wiskundige specificatie (zowel parallel als sequentieel). Daarnaast ben ik erg geïntereseerd in wiskunde en cryptografie dus ook in daarmee verbandhoudende topics zul je me vinden.

Ik denk dat ik verder over veel onderwerpen in de informatica mee kan praten en als ik ergens niks van weet zul je me niet zien reageren (NOTE: dit betekend niet dat ik niks weet van topics waar ik niet in reageer ;) )

Ik vind dat ik erg open sta voor kritiek, maar denk ook dat je niet vaak kritiek op me zult hebben.

Ik ben op GoT een klasieke lurker, het aantal posts dat ik zelf heb geopend kun je op minder dan een hand tellen. Ik vraag niet veel, ik zoek het zelf wel op.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Ik ben dus de vierde Belg :)
Ik heet Lennart Yseboodt, ben 17 jaar en studeer boekhouden informatica (wat very ez is:) ) en ga dit jaar afstuderen.
Ben van het type zware_freak_en_hel_voor_leerkrachten_informatica.
Ik doe het liefst C++, maar ik werk veel met VB omdat ik daar meer in kan :) Ik ga MCSE doen enz...
Sporten ? nah.

Mijn nick is een mislukking, oorspronkelijk was het XTerm (van het welbekende programma), maar die was uiteraard al in gebruik, dus heb ik er mijn hotmail nummer achtergeplakt. XTerm89 :D Tweakers.net lusste mijn skynet adres niet en na 5 pogingen (A,B,C,D) is het dan toch gelukt en hier ben ik dan : XTerm89D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou ik kan ook niet achterblijven he. Ik ben dus Orphix (zelfbedacht, geen oorsprong), irl ook wel bekend als Bas Geertsema. Ik ben 17 zomers oud en heb vorig jaar VWO afgerond. Toen besloot ik een jaar pauze te nemen, wat ik nu dus doe :) (vandaar mijn soms rare tijden waarop ik post, heb last van ritme-stoornissen ;))
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk TBK studeren aan de UT.

Ik ben ook al vrij vroeg begonnen met programmeren. Voornamelijk QBasic (idd listings overtikken uit de KIJK :)) toen ik nog op de basisschool zat. Daarna tijdje Delphi gedaan, overgestapt op C++Builder en nu gebruik ik voor m'n C++ projecten Visual Studio.
Ik gebruik de laatste tijd voornamelijk PHP omdat dat zo lekker snel gaat ;) (perl heb ik beetje slechte herinneringen van) Toch blijf ik het leuker vinden om iets in C++ gedaan te krijgen, noem me elitair ofzo, maar het is zo :Y)
Eigenlijk heb ik alles uit zelf-studie geleerd en door heel veel te prutsen. Duizenden dingen gedaan en maar zelden iets afgemaakt, je kent het wel. Ook wat websites gemaakt, mp3, vqf, ek, persoonlijke, nog meer.

Heel af en toe krijg ik een projectje aangeboden waar ik wat geld mee verdien. Dit zijn de voornamelijke PHP/SQL dingen, maar ook daar kan je steeds beter in worden :)

Verder doe ik af en toe aan tennis, hardlopen en in de zomer wielrennen. Muziek is ook een hobby van me, m'n mp3 collectie breidt zich dagelijks uit; van AC/DC tot ZZ Top (maar ook wel goede muziek hoor :P) Ik pingel dan ook regelmatig wat op m'n keyboardje waar ik ooit 2 jaar les in heb gehad. En ik probeer in de weekenden ook altijd m'n sociale contacten weer up2date te houden :)

Over GoT, ik sta al vrij lang geregistreerd maar ben pas de laatste paar maanden wat actiever gaan posten. Eigenlijk alleen maar in /14 en soms spiek ik wat mee in /13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06 18:27

GraasGast

Analogue Heaven

Jahhh dan ga ik ook maar ff de vuile was buiten hangen :P

Ik ben dus GraasGast, en die nick is er ooit gekomen omdat ik toen DPC erg cool vond en ff snel wilde registreren om iets te vragen over een brakke monitor. }:O

Jah ik kon toch ook niet weten dat GoT zo leuk en verslavend is :P
(mijn gemiddeld aantal posts per dag heeft lange tijd boven de 40 gestaan, en zelfs even op 49 (net geen 50 :(). talk about GoT verslaving :z Helaas zijn veel posts ten onder gegaan toen het OnzinForum en de Got-Kroeg richting /dev/null zijn gehaald, dus eigenlijk heb ik zo'n 6000+ posts op de teller staan *D)

Ik heb wat later nog een andere username geregistreerd die iets cooler klinkt (mijn algemene online nick) maar die ben ik nooit gaan gebruiken omdat ik toen al een zodanige reputatie had opgebouwd (OnzinForum, GoT-Kroeg, W&G) dat het zonde was om over te stappen :7

Nu vraag je je mischien af wat ik dan in P&W uitspook, nou dat is een beetje vanzelf gegaan. Ik was webdesigner en zo'n 1,5 jaar geleden moest ik een nieuwssysteempje bouwen met een backend. Dus ik naar www.cgi-resources.com ofzo en een perl nieuwsscrippie geprobeerd.

Dat ding was echter nogal brak en die Perl zooi leek me niet zo heel moeilijk dus ik denk ik bouw zelf iets simpelers in elkaar. Nou dat heb ik geweten...een maand later was het leed geschied en zat ik aan de php, en toen ik weer even later eindelijk de kracht van een database begreep was de spiraal onomkeerbaar.
Nu ben ik full-time webdeveloper 8-)

Voor de geintereseerden dan nog wat real-life info in het algemeen. De meeste mensen die mij persoonlijk kennen spreken me aan met Marnix. Ik ben 19.95 jaar oud (over 2 weken 20) en ik werk dus als webdevver. Volgens het papiertje wat ik afgelopen zomer bij het Grafisch Lyceum in Rotterdam ben ik multimedia vormgever, maar daar trek ik me niks van aan. Okay, ik photoshop en flash nog weleens wat)

De laatste 2 maanden ben ik me ook gaan verdiepen in Linux, en dat gaat me op dit moment goed af. Naast webdevver ben ik nu ook steeds meer root aan het worden :7

Je kan je alvast mentaal gaan voorbereiden op wazige n00b-vragen van mijn kant, want ik ga me binnenkort verdiepen in c++, jawel :)

In mijn vrije tijd doe ik eigenlijk hetzelfde als wat ik op m'n werk doe, op tweakers zitten, webdevven en voor sysadmin spelen. Alleen liggen de verhoudingen iets anders ;)

Verder wil ik de lite-mods en de niet-lite-mods veel succes wensen met het interessanter maken van /14 :Y) (vork = glas champagne ;))

edit: wat dingen vergeten. blijf maar op deze post letten, want er komen ongetwijfeld nog meer dingen bij :P

edit2: nog wat dingen vergeten dus...
damn ik denk ik tik ook ff snel wat in, hang ik meteen het langste lulverhaal op van iedereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36217

Tsja, moet ik nu wel wat vertellen of nie, dacht bij mezelf, maar ik doe het toch maar :).

Ik heet dus Doniek, wat afgeleid is van Dook (mn opa) en va Niek (wat mn moeder zo mooi vond) en ben op dit moment 19 jaar. Ik woon in Halsteren, wat eigenlijk gewoon een wijk is tegenwoordig van Bergen op Zoom.

Mijn nick (die ik overigens net aangepast heb was eerst gewoon 'doniek') is niet af te leiden van iets logisch, maar ik ben een keer mijn zusje en mn ma spontaan 'Voske' gaan noemen. Daarop werd ik Vos en mn pa Grote Vos, maar aangezien ik reeds de 18 jaar ben gepasseerd ben ik mezelf ook maar Grote Vos gaan noemen. Waarop dat allemaal op slaat mag Joost weten.

Ik studeer in Breda aan de HIO tegenwoordig AIM genaamd. Ik heb op 1 vak na mn Propedeuse, dus das best balen, want nu moet ik nog een her maken. Heb het overigens de laatste tijd wel weer naar mn zin op school, wat vroeger wel eens anders was.

Verder heb ik een eigen bedrijf (en hoevelen wel nie met mij :)) in webdesign. Zal maar niet gaan vertellen hoe goed het gaat, want das toch altijd maar relatief (wat voor de een goed is hoeft dat voor de ander niet te zijn), maar laat ik maar gewoon zeggen dat ik over het werk niet te klagen heb.

Ik hou van hobbies :):
Tsja, beetje drummen en een beetje proggen op zn tijd is leuk, maar mn grootste hobbie is toch mn vriendinnetje, waar ik al weer bijna een half jaar verkering mee heb (wat extreem lang is voor mij).

Ik dacht aan het begin ik zal het kort houden, maar daar is niet echt veel van terecht gekomen geloof ik. Dus ik zal maar gewoon stoppen, denk dat jullie nu wel weer genoeg over mij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29908

OWhkee, ik dan ook maar he.

Nou ik ben dus Fokke Slottje, ik ben één van de weinige 13 jarige hier, wat ik overgens wel een beetje erg jammer vind.

Bijna overal heet ik Foxboy of fox, maar ik hep geen zin om hier me naam te gaan veranderen, dat was een soort van stopwoordje van lang geleden toen ik me een keer hep ingeschreven. Waar Fox trouwens vandaan komt kan ik zelf ook nog nie helemaal bevatten.

Ik zit nu in 2 Atheneum, en ik ben een geweldige leerling :o Ik heb nie echt veel hobbies, behalve scouting (Lekker zeilen) en me site dan en zo af en toe klus ik is wat aan sites voor bedrijven.

Ik spreek vloeiend perl :+ nouja, in iedergeval beter dan frans zullen we maar zeggen. PHP vinik er wel grappig uit zien, maar ik hep nog geen plannen om het te gaan leren.

Ik ben ongeveer een jaartje geleden begonne met gothen, onder een paar andere namen en iets korter geleden met af en toe te posten. /14 is mijn Thuisforum, en af en toe kom ik nog wel in /13 maar nie zo vaak.

/14 staat nu als me startpage dus zeker wel tussen de 2 en 5 keer effe gotten.

En mijn onwijze wens voor de toekomst van GOT: Meer perl-mensen en een gellukig forum :9

edit:

MMPPPPFFF sta ik weer net op die nieuwe pagina :'( , he nou ineens weer nie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 26-04 19:24
Dan zal ik ook mijn bijdrage even leveren :)

Ik ben Richard, 34 jaar, woon in de buurt van Eindhoven.
Mn nickname heb ik al jaren en komt van een van de bekendste nummers van de jaren 80 muziekband The Art of Noise. Ik kon me wel vinden in de tekst van het nummer toendertijd en de naam was kewl en behoorlijk uniek :)
Ben clanleader geweest van 1 van de Quake 1 clans die het vooral van de fun samen moest hebben, AoN. Sinds kort heb ik Quake3 weer opgepikt en CTF is mn grote favoriet :P

Ik heb van 1990 t/m november 2001 bij een drietal detacheringsbedrijven gewerkt op projecten bij grote bedrijven.

Ben begonnen met good old Clipper, daarna Visual Basic met Access databases, vervolgens de overstap gemaakt naar webscripting met ASP icm Sql Server databases.

Momenteel heb ik samen met mn vriendin een eigen klein IT bedrijfje en hou ik me bezig met analyse, ontwerp en bouw.

Bouwen in Visual Basic met Oracle 8i en Sql Server databases en Ms-Access. Daarnaast websites met ASP scripting en sinds kort ook wat PHP ervaring met MySql als database.

Ik ben gedurende de dag regelmatig op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28420

Allrighty, aangezien iedereen fanatiek mee doet .. .offer ik mijn duistere geheime dan ook maar op aan het publiek.

Op het moment ben ik nog aan het studeren op de Hogeschool van Amsterdam - Hogere Informatica. Dit is mijn 4e jaar op deze school (hetgeen niets zegt over mijn voortgang op deze opleiding :) ) Maar ik hoop toch rond februari 2003 eens klaar te zijn.
Mijn interessegebieden (ICT related dan :P )liggen voornamelijk bij Database-ontwikkeling, PHP (uberhaupt webstuff), en een stukje systeem/netwerk beheer. Het laatste is meer iets waar ik nog veel in WIL leren dan dat ik er ECHT veel vanaf weet.

Ik heb een eigen bedrijfje naast mijn studie. Gericht op websites, webbased applicaties, hosting en dergelijke zaken. Hetgeen opzich best leuk gaat (nog geen full-time maandsalaris echter :( ) Zal verder geen reklame maken :D

Op het moment werk ik als een soort stage (noemen ze EVK) bij een Bedrijf dat Workflow applicaties maakt met een tool: ARS (Action Request System) met Oracle erachter. (over Oracle: ik ben offiecieel DBA volgens een cursus die ik heb gevolgd ... maar ehh ... ook hier geldt weer ervaring is beter dan een papiertje ;) )

[voor de vrouwtjes:]
22 jaartjes
tweeling (sterrenbeeld)
good looking (helaas tikkeltje arrogant *D)
sportief
erg sociaal ingesteld (geen echte ras-nerd)
en ... SINGLE (06- op aanvraag 8-) )
[/voor de vrouwtjes:]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Euhmz, Ik ben dan Scorpion :)

Ben 19 jaar, woon in Leeuwarden, en werk als Software Ontwikkelaar (Java programmeur) in Groningen. Ik doe dus Java als werk, ook hier en daar wat in eigentijd, en ben laatste tijd bezig met opengl (in c++, niet java). verder ben ik vrij actief bezig met gfx/3d programmeren.

Ben ook actief administrator op cfxweb.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

IRL luister ik naar Gijs, en ben 25. Woon al sinds 98 in Groningen (daarvoor in een dorp in de buurt van groningen) en woon sinds juli vorig jaar samen met mijn vriendin in een veel te ruim huis in de Oosterpark :P.

Met computers ben ik halverwege de jaren tachtig begonnen. Net als velen met het overtikken van listings, maar ik deed het uit het grote MSX boek dat we bij onze MSX gekregen hadden. Later had mijn pa via z'n werk een PC gekocht (ongeveer f1000.- per mhz :) ) en daarop ben ik verder gegaan met gwbasic. ergens begin jaren negentig kregen we een 486, en ben ik ook met turbo pascal begonnen. In die tijd had ik veel aan de SWAG, maar ik betwijvel of iemad die hier nog kent. Beetje gekloot met inline assembly omdat dat toch wat sneller was dan die grafische routines van borland zelf. Mijn nick komt ook uit die tijd. Ik was toen veel bezig samen met vrienden met 'muziek' maken met van die trackers. Natuurlijk had ik toen ook een DJ naam nodig :). Toen mijn Pa terug kwam van een week Griekenland en mij en mijn broertje voor de gein Janos en Dimitri ging noemen heb ik die naam maar genomen. Natuurlijk wel ff de s in een z veranderd, want dat was B-). Toen ik in 94 voor het eerst op internet kwam heb ik die naam vervolgens gebruikt bij mijn eerste email adresje bij dds, en die ben ik verder blijven gebruiken. (de nick dan, dds email is al opgeheven)

In 96 ben ik, na het afmaken van mijn HAVO en VWO, begonnen met Informatica aan de RuG. Dat was ook de eerste keer dat ik in aanraking kwam met unix (HP-UX). Sindsdien kan MS in mijn ogen niks meer goed doen >:). Nu 5.5 jaar verder ben ik bezig met mijn afstudeerproject. Ik studeer af in de richting Scientific Computing and Imaging en ben nu bezig met morphologische operatoren en het gebruikmaken van nieuwe hardware technologie voor het beter visualiseren van data in de medische wetenschap (mwah.. bezig.. Ik ben me op dit moment vooral aan het inlezen).

Naast het standaard vakantiewerk ben ik in 98 begonnen bij een bedrijf dat de Y2K bug aanpakte in COBOL programma's. Ja mensen, er was wel degelijk een probleem met Y2K, maar aangezien we ons werk goed gedaan hebben heeft niemand er veel van gemerkt!! Na 2000 is dit over gegaan in een Webdev bedrijf. Ik heb daar nog een paar jaar gewerkt als 'manusje van alles' voor het oplossen van vervelende JavaScript en ActionScript problemen. Daarnaast heb ik nog een paar webapps voor hun ontwikkeld mbv java (irc oa).. Uiteindelijk ben ik daar weggegaan omdat ik er niet langer als uitzendkracht mocht werken (En nadat ik weg ging is het bedrijf ook zo goed als opgedoekt :)...) Tegenwoordig ben ik een beetje aan het Hobby-en met een eigen bedrijf. Dat doe ik meer voor de lol dan voor het geld, alhoewel het wel leuk is waneer je ineens een bak geld hebt als je een opdracht af hebt.

Waarschijnlijk ben ik deze zomervakantie klaar met mijn studie, en dan moet ik nog maar ff zien wat ik doe.. Mijn vriendin is dan nog steeds aan het Studeren hier in Groningen, dus naar de randstad verhuizen is nog niet echt een optie. Maar ach, dat zie ik dan nog wel...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Nou vooruit. Ik vraag me af of iemand het leest, want ik heb er ook maar een stuk of 3 van de anderen gelezen, maar ala, misschien dat iemand het nog interessant vindt ook :D

Laat ik beginnen met mijn nick uit te leggen:
In feite is het een afkorting van Dr.Maniak. Triest, he? Ja, dat vind ik ook, maar ik weiger afstand te doen van mijn allereerste nickname, die ik op mijn 10e al bedacht had.

Toen deed ik nog niet zoveel met programmeren (ja, een klein beetje QuickBASIC) maar wel veel met FastTracker 2: musiceren op de computer. Kwam vooral neer op een hoop remixjes maken van DJ Paul Elstak enzo (toendertijd in). Ik vond mezelf nogal een maniak (zat soms 12 uur aan een stuk door alleen maar FastTracker te doen), maar helaas DJ maniac bestond al. Dus heb ik d'r maar Dr. van gemaakt. en maniak met een k want ik blijf natuurlijk een Nederlander ;)

Die muziek op de computer ben ik nog steeds af en toe wel mee bezig, maar heb er helaas bar weinig tijd voor.

Ik woon, en ben geboren en getogen in Rotterdam (idd de enige echte stad van Nederland ;)@D2k).

Ik ben 19 jaar en werk als webdeveloper (collega van willem169), waar ik vooral PHP, MySQL, JavaScript en HTML werk doe. Ik snoep hier en daar een paar uurtjes van de tijd af om een beetje aan mijn eigen PHP-lib te werken (prespam :D). Ook een beetje webserver onderhoud (unix), mailadressen verwijderen, toevoegen en andere hosting-ongein.

In mijn vrije tijd ben ik vooral veel met muziek bezig, ik drum, ik voetbal en doe aan karate. In het weekend neem ik graag een biertje, en zak ik ook nog wel eens door. Maar 'szondags zit ik weer netjes in de kerk, want ik ben ook nog eens christen.
(klinkt voor geen meter als je dat over jezelf zegt, maar goed ;))

Ik heb een vriendin die voor een jaar in Engeland zit, en ik kan je afraden een vriendin te krijgen die dat van plan is ;)

What's more to say? Ja, hoe ik eruit zie, dat zie je wel op de eerstvolgende tweakermeeting (2 maart), die D2k organiseert >:) :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22001

Mijn naam is Zef Hemel (en geloof me, ik heb alle grappen daarover al meerdere malen gehoord) en ik ben 18 jaar. Omdat m'n voornaam nog wel eens als Stef, sef en zelfs eens als säv genoteerd is. Zef is een afkorting van Jozef, dus niets noors, zweeds of turks. Verder woon m'n hele leven al in Groningen.

Ik loop hier nu ongeveer een jaar rond op GoT en het bevalt me erg goed. En ik heb hier veel geleerd.

In het dagelijks leven ben ik student. 1e jaars Informatica aan de Rijks Universiteit Groningen. En daar leer ik o.a. programmeren (zeggen ze) :P

Ik programmeer als sinds mijn 9e. Ik begon in pascal. Daarna wat in C gedaan. Vervolgens overgestapt naar Delphi 1 en daarna Delphi 2. Toen (ongeveer 2 jaar geleden) ontdekte ik webscripting. Ik leerde eerst Perl (PHP was nog niet zo populair), heb daarin wat scripts geschreven. Toen eens naar PHP gaan kijken en wat SQL geleerd. PHP4 ken ik inmiddels helemaal, daar valt niet echt iets meer aan te ontdekken. Toch schrijf ik de meeste web applicaties in PHP (meer vraag naar). Soms hobby ik nog wat in Perl :9 (een mooiere taal naar mijn idee). Verder vind ik Java ook erg interessant maar heb ik er nog nooit een serieuze applicatie in geschreven :o

Wat ik in de toekomst wil gaan doen weet ik nog niet precies. Maar ik neig toch wel erg naar web applicaties omdat ik die toch het leukst vind.

Verdere P&W-related interesses: OOP, Databases (sinds kort, moet binnekort dat boek van C.J. Date maar eens kopen ;) ) en search engines.

RL hobby's: Gitaar spelen, Sporten, tv en films kijken. Praten met vele Canadese, Australische en Duitse vrienden die ik door een aantal open source projecten heb leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Mijn beurt dan maar :)
In het grote leven noem ik mezelf Sjors, ben 28 jaartjes oud en woon 3 jaar samen met mijn vriend in amsterdam.

Ik ben ooit begonnen met wat proggen op de C64 maar daarna aantal jaartjes niks gedaan. In 1996 weer de computers ingedoken en vooral veel interactieve CD-Roms gemaakt, met name voor educatieve doeleinden, daar ook veel interaction design gedaan, en behoorlijk wat 3D Werk.

In 1999 een eigen bedrijfje begonnen en met name 2 Ecommmerce sites gebouwt en gerunt (Cd-Plaza.com en Ero-Fun.com ), hoewel het redelijk liep nam het erg veel tijd in beslag, daarom besloten er mee te stoppen en alleen zo af en toe nog wat te ontwikkelen.

Op dit moment werk ik bij Mirabeau, vrij jong bureau wat verleden jaar gestart is, op dit moment hebben we 2 grote sites opgelevert, dat zijn Funda en de site van de Consumentenbond.

Mijn kennis ligt voornamelijk op MS platform, ASP Vbscript in combinatie met Sqlserver dus :)
Daarnaast ontwikkelen we nu via een CMS met een Perl API, ff andere koek maar goed te doen.

Mijn hobbies zijn met name online Games, en dan in bijzonder Unreal Tournament, met mijn clan Syncro spelen we in de europese top divisies en ik train daarvoor zo een 2 a 3 uur per dag. In de tijd die overblijft trap ik tegen een bal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou ok dit moet dan maar :P (voor diegene die het boeit :+ )

In mijn echte leven word ik -ook- Grum genoemd (iig door teveel mensen oa op kantoor), maar das niet me echte naam natuurlijk :P Voor de mensen die mij 'irl' tegen komen heet ik (iig in het begin :P ) Erik.

Ik ben 21 jaartjes oud en ~8 jaar terug begonnen met m'n eerste lines basic (dat was een of ander bricks game wat bij een blad zat :P ) en ik vond der geen donder aan en heb het toch (spijtig maar waar) laten liggen.

Ben toen fanatiek gaan Quaken (QuakeWorld ownz ;) ) en bij GamePoint admin geworden met een vriend van me. Toen werd me aangeboden om een lesje unix te nemen (voor het beheren van de gameservers) bij het bedrijf wat naast GamePoint zat (Pine Internet) en zodoende ben ik in contact gekomen met Linux en met het wondertaaltje Perl! :)

M'n eerste opdracht was veelste hoog gegrepen (niet door mij) .. en ik vond er nix meer aan en heb het wederom laten liggen :) ... en weer gaan Quaken ;) .. toen na 6 maanden begon quake saai te worden en ben ik me toch gaan verdiepen in het proggen/coden/scripten .. dit was mainly in perl (maar ook wat quake-c (om bij de quake verslaving te blijven :P ))

Ik ben kort daarom in dienst gegaan bij GamePoint en mijn eerste 'grote' project was een inschrijf formulier maken voor een online event ... nu heb ik dat een beetje TE groot laten worden voor mijn doen - ik heb nooit meer iets gemaakt wat zo lomp in elkaar zat maar toch zo gebruiksvriendelijk was als het maar kon :P - MAAR er was 1 probleem .. gamepoint was niet zo'n fan van Perl ... dus ik heb in 1 week PHP geleerd en dat taaltje beviel me bijzonder goed (lekker simpel :P ).

Nou erm .. de laatste jaren heb ik voor GamePoint partime gewerkt (wat op een gegeven moment 3/4 keer per week werd) .. toen op nogal slechte wijze weggegaan en bij Trilab BV gaan werken .. daar begon ik met het opruimen van een PHP project voor een beginnend (maar intern) bedrijf dat PowerDNS heette ... en dat is waar ik nu vanaf juni 2001 werk als fulltime php-scriptkiddo/guru.

Vergeet bijna om te vertellen waar me nick vandaan komt ... het was ooit Grum0aZ (:P ) dat ik voor een of andere rpg gewoon had verzonnen. Dat is daarna verbasterd tot Grum .. en is in de loop van de tijd op irc nog Grummientje/Mientje geweest, maar tis nu altijd Grum of Grum|Gone :P - dus als je op EEN server zit en je whoissed Grum .. en die bestaat .. en hij heeft een vage hostmask :P .. dan ben ik het :P

Ow .. waarom ik hier Grum_ heet .. dat komt omdat Grum ook van mij was .. en me email changde .. en geen admin mij me nick wilde teruggeven :P

PS: ik heb een vage voorliefde voor smileys (en dan vooral :p ... maaaaar die is stuk hier :P )

[als ik dit nalees overmorgen komen der vast edits :P - maar dat is dan helaas te laat ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Ik dan ook maar?

Ben eerstejaars Informatica aan de VU (Amsterdam supermooi ..), alwaar ik zo'n beetje Java leer en veel andere dingen zou moeten leren... Verder doe ik vooral PHP en MySQL shit, onder andere via m'n eigen bedrijfje. Ben ooit lang geleden begonnen met een beetje GWBasic en BATCH op een onwijze antieke IBM met 640k HD. Om mijn PHP scriptjes te kunnen draaien doe ik dus ook nog een beetje HTTPd en MySQLd dingen, op mijn Win XP bak.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:39

Crazy D

I think we should take a look.

Dan ook maar een kort stukkie van mij :P

In het echt heet ik Gert-Jan, Gert in het kort. Maar je mag me ook Crazy noemen. Ik programmeer sinds een aantal jaartjes, wat in C/C++ gedaan maar kwam toch steeds weer terug bij VB. Tegenwoordig zit daar ook wat asp (vbscript) bij, en een enkele keer een stukje macro in Excel of Word. Meestal met MSSQL of de Exact bestanden als database (hoewel dat in het laatste geval ernstig kan worden betwijfeld :P). Oh en meestal schrijf ik maatwerk voor onze klanten (werk bij een Exact dealer) om dingen te doen die Exact niet of te moeilijk doet.
Naast proggen ben ik druk in de weer met muziek ruilen (live opnames, voornamelijk oude hippie muziek :P) en sinds kort is de PS/2 verslaving weer aangewoekert (tnx Dusty :P)

Oh en me nick komt van Crazy Diamond, uit Shine On You Crazy Diamond van Pink Floyd (maja dat hadden jullie natuurlijk allang door :P).

En da's meer dan genoeg, moet ook nog wat op de door D2k te organizeren meeting te vertellen hebben :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik moet ook maar even, heb niet veel tijd. :)

* jelmervos is Jelmer Vos, simpel huh? :)

* jelmervos vindt Delphi cool

* jelmervos kan ook wel een beetje PHP en ASP, waarbij PHP leuker is. :)

* jelmervos komt elke dag wel even een P&W kijken.

* jelmervos werkt als programmeur (Delphi), bijbaan

* jelmervos zit ook nog op school, maar da's snel voorbij, 4e jaar MBO informatica namelijk.

* jelmervos loopt momenteel stage bij zijn werk: Delphi programmeur

* jelmervos vind wasigh cool :P :P

oja, * jelmervos is 20

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

leuk zo`n topic :)

laat ik eerst maar eens vertellen waar mijn naam vandaan komt. Er hing een briefje op een prikbord naast me en daarop stond dat je een bepaald alarmnummer moest bellen als er iets gebeurde, dus zodoende is Alarmnummer blijven hangen :)

Ik heb verder eerst havo gedaan en daarna vwo. Ik heb eerst wat lopen rommelen met opleidingen maar 1 ding was zeker, ik moest iets met wiskunde/informatica gaan doen. Maar ik vond informatica op de RuG iets te droog en had eigelijk meer oog voor mijn eigen projecten dan die van school. Zodoende ben ik naar de HTS gegaan.

Ik werk nu al 2 jaar voor de sectie rechts informatica op de RuG waar ik bezig ben met een expertsysteem. Ik heb mijn grote stage hier gelopen en ik heb mijn afstudeer opdracht hier gedaan. Ik ben nu de laatste hand leggen aan deel 1 van mijn afstudeerverslag :)

Ik moet verder nog een half jaar vakken volgen en dat hoop ik volgend jaar af te ronden. Daarna ben ik van plan om alsnog informatica te doen op de RuG maar dan in deeltijd want ik zie mezelf niet meer hele dagen in schoolbankjes zitten.

Verder is programmeren mijn grote liefde (zoals dit voor veel /14`ers is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hallo ik ben Martijn. Ik ben geboren in 1981 op 29 oktober.

Ik ben eerstejaars Technische Wiskunde student aan de TU in Delft. Ik woon in Rotterdam met 2 meisjes in een huis. Daarnaast heb ik een vriendinnetje in Utrecht.

Op P&W gebied doe ik eigenlijk van alles, behalve de dingen die ik zou moeten doen en waar ik voor betaald zou krijgen. Maar dat moet dan altijd aan het eind van de week/maand weer even ingehaald worden.
Ik interesseer mij dus voor veel te veel, waardoor ik eigenlijk van niets iets af weet. Vandaar dat ik ook maar zelden ergens een correct antwoord op kan geven. Maar op deze manier hoop ik ooit (over heel veel jaar) overal alles van te weten :7

Ik zal niet meer vertellen over mezelf, het is ook geen nacht dus eigenlijk mocht ik hier helemaal niets zeggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19151

Okay, why not ;)

Ik ben dus 4of10, aka Wim Cools ;). Ik ben imiddels al weer 17 en doe 5VWO (N&T met griex en ic) (een duidelijk 2e fase slachtoffer dus).

Mijn grote hobby is dus programmeren maar dat hadden jullie vast al wel gemerkt ergens ;). Ik ben ongeveer begonnen met proggen toen ik 12 was of zow, in pascal. Na een paar jaar ben ik toen met C/C++ begonnen. Momenteel progammeer ik vooral in C en Assembler. Voordat ik begonnen ben met mijn huidige project was ik meestal bezig met het schrijven van een GUI voor DOS (`Driehoeknet') of het coden van anders programmatjes.

Sinds bijna een jaar al weer ben ik bezig met het schrijven van mijn eigen operating system, TriangleOS (zie sig ;) ) en daar gaat eigenlijk al (te veel) van mijn tijd in zitten ;). Verder doe ik ook nog wel eens iets gezonds zoals hardlopen en zow en ik ben lid van de DJOE. Wat dat is ga ik hier niet allemaal uitleggen maar het komt neer op de hele dag met vrienden babbelen over nix eigenlijk ;)

Soms doe ik ook nog wel iets in andere progtaaltjes zoals Perl, PHP noem maar op maar niet zo veel en ik doe sysadminnen op wat UNIX bakken ;). Ik speelde trouwens ook nog CS als [PAJO]4of10. PAJO roelt ;)

Ow en voor diegene die willen weten waar mijn nick vandaan komt. Het is een Borg designation. Als je niet weet wat dat is moet je maar Star Trek gaan kijken of zow ;). Da was het eigenlijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 28-06 05:06
Robbert is de naam, 17 jaar. In het dagelijks leven schijn ik in het HAVO examenjaar te zitten :) Economie en Maatschappij als richting en als alles goed gaat volgend jaar Bedrijfseconomie in Den Bosch.

Wat ik hier doe in P&W terwijl ik een Economie stroom volg? Hmm, goede vraag :) Toen HTML, Javascript en al die gratis scriptjes te min werden, ben ik PHP gaan leren.

Dat beviel me eigenlijk wel, en ik heb er alweer leuke projectjes op zitten.

PHP is de enige taal die ik kan schrijven, op een beetje Basic (wie nie ;) ) en ASP na.

In de toekomst lijkt het me wel wat om als manager ( :7 ) /adviseur/whatever te werken bij een ICT-bedrijf. Ben economisch ingesteld, economische opleiding en toch IT minded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 22:16
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Quibus op 21-11-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27270

Hey, ik zal me ff voorstellen.. (Voorheen was men nick: GDOG) Ik ben 18 jaar oud, studeer Technische Informatie in Eindhoven en woon zelf in Tilburg..

In RealLifetm houdt ik me voornamelijk bezig met webdevelopment,unix, uitgaan, bier, frinkandellen en meiden. De laatste tijd houdt ik me voornamelijk bezig met de wat krachtigeren database programma's zoals oracle en ik ben een enorme trance/dance fanaat.

Kheb drie jaar een aantal gamesites gewebmastert, waarvan 1 meer als 15k bezoekers per dag(toch wel redelijk voor een 15 jarig gastje, er stonden geen warez op)

Verder fitness ik 2 keer per week, houdt de dance community in de gaten en ben bezig met een trance/dance site die zeer binnenkort zal worden ge-released.

Verder ben ik zeer te vreden over /14, alleen heb ik een hekel aan n00bs en ook gewone gebruikers (noem geen namen) die bv binnen 1 minuut hun post "kicken" dmv een extra reply omdat ze wat info zijn vergeten.. (eigenlijk moeten die post worden verwijderd en door de lite-mods worden samen gevoegd tot 1 post >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7195

O dear. :)

Ik ben Frans 'Otis' Bouma, 31 jaar, afgestudeerd HIO-Enschede (1994), 2 jaar uni inf gedaan daarvoor, maar in het 3e jaar bedacht ik me dat ik helemaal geen onderzoeker wilde worden dus teruggegaan naar het HBO. Woon in Scheveningen op 300m van het strand, maar geboren en getogen Fries (Franeker). Ga in mei trouwen met mn vriendin waar ik al jaren mee samenwoon en waarmee ik een bedrijf heb, Solutions Design (www.sd.nl).

In het dagelijks leven ontwerp en ontwikkel ik software voor webapplicaties, en dan de backend software (dus business logic code en database programmatuur). Het afgelopen jaar hebben we, en ik dus ook, gewerkt aan ons CMS 'CESys', wat binnenkort wordt gereleased als product voor het MKB. Ik ontwerp databases e.d. in ORM/Niam, bouw BL COM-componenten in VB en C++ en DB code in T-SQL in SQLServer. Af en toe wat OpenGL in C/C++ en ben nu bezig met C# in een testproject (bugtracker webservice) om .NET te leren.

Mn nick heb ik al heel lang (sinds 1989), en is afkomstig van een roltrap in de 'Zuidmolen' in Enschede (winkelcentrum). Jarenlang heb ik die nick gebruikt in de demoscene (zie http://www.scene.org), eerst op de Amiga als programmer/musician (http://www.xs4all.nl/~perseus) en later op de PC. Tegenwoordig doe ik niets meer in de demoscene, maar af en toe update ik nog wel mn library voor OpenGL applicaties, DemoGL (http://www.demogl.com). Heb een jaar of wat terug nog Half Life Workshop website gerund en voor Halflife een modelviewer gebouwd (mdlviewer2) waar je Halflife models mee kon reskinnen en bekijken e.d. Veel housemuziek gemaakt (zie modpage hierboven en http://www.mp3.com/otis) gedurende 1990-1996 maar gitaarwerk is toch leuker.

Wat verder nog oninteressant is is mn tegenwoordige muzieksmaak: zware symphonic metal zoals de muziek die mn favoriete band maakt: Symphony X. Ik speel zelf gitaar en basgitaar in een Utrechts vriendenbandje (waar we rauwe rock maken :)). Tegenwoordig heb ik nog lang haar (60cm), maar voor mn bruiloft knip ik dat er toch maar af, je wordt ouder he.. ;)

Heb verder een hekel aan handjeklap, achterbaksheid, religie, extremisme en heilige huisjes. Oh, en op fora en in newsgroups ben ik zelden genuanceerd, en dat vinden sommige mensen wat naar. C'est ca, het is al beter dan vroeger (als ik de newspostings bekijk van mij van 1993 in de google groups.. oef! :))

Was ik nog vergeten: mn 1e computer was een MSX1 (toshiba HX-10 (64KB ram!) met datarecorder :P) gekocht in 1986. Daarna volgden een MSX2 (w00t! 128KB ram!) in 1987, een Amiga 500 (woei! 1MB ram!) in 1989 en een echte Escom PC, een p75, (whoa! 16MB ram!) in 1995. In 1997 kocht ik een P2-400 met 128MB ram en die heb ik nu nog (testbak). Tegenwoordig ram ik mn derrie in op een p3-933, zelfbouw (384MB ram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Otis: Wat verder nog oninteressant is is mn tegenwoordige muzieksmaak: zware symphonic metal zoals de muziek die mn favoriete band maakt: Symphony X.
Schrikken: * mbravenboer heeft weer een gemeenschappelijk punt ondekt :P ;).

(sorry voor deze off-topic post, moest het ff kwijt ;) )

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Laatst online: 22:43

TeeDee

CQB 241

ik ook dan maar:

IRL: Ton Dekker (vandaar TeeDee :)). 22 lentes jong, woon nog bij paps en mams (6 maanden tussendoor samengewoond, maar genoeg daarover) en woon in H.I.Ambacht, een gat vlakbij Dordrecht!

Ben origineel begonnen bij een drukkerij als DTP (leerling), omhoog gewerkt (nee niet via het bed >:)) tot wannabe systeembeheerder Macintosh, beetje netwerkbeheerder en bedrijfshoer (lees: doe daar van alles!!!), ben zeg maar een beetje Ton, The Toolman, Dekker :)

Sinds 1.5 jaar op een nieuwe afdeling waarbij Internet en drukwerk (digitaal) wordt gekoppeld. Vandaar dus begonnen met ASP. Vraag me niet waarom daarvoor gekozen is maargoed, ik vind het niet erg!

Kreeg van de baas ook nog een cursus VIPP, dat is een soort extensie taal op het welbekende PostScript.

Begin asp steeds leuker te vinden. Soms probeer ik me eens te verdiepen in PHP, Delphi en VB, maar agh, laat ik eerst maar eens ASP goed onder de knie te krijgen :)

Zo, dat was ut wel een beetje denk ik.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 31 januari 2002 18:43 schreef Otis het volgende:
Mn nick heb ik al heel lang (sinds 1989), en is afkomstig van een roltrap in de 'Zuidmolen' in Enschede (winkelcentrum).
Haha, d'r is bij ons een lift op school en die is ook van Otis. Ik zat me al af te vragen of het idd daarvan was, maar dat leek me nogal onwaarschijnlijk. Blijkt nu dat het daar wel van is :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25324

* Anoniem: 25324 twijfelt of iemand dit gaat lezen maja.. laat ik het ook maar ff doen.....

Ik ben dus in IRL Rahman Advany @ 18 jaar en woon in Amsterdam ZO (aka Blijmer :P). Mijn nick is voortbestaat uit dat mijn leraren mij ragman noemden(ze konden rahman niet uitspreken) en de meiden op mijn school namen dit over en maakten er op een geven moment rayman van ... nou omdat rayman hier geregged was en ik niet wist dat afkorting van tweakers.net == t.net dus heb ik er raymanontweakers van gemaakt.

Maja.. verder heb ik net als stage een bedrijf opgericht (falliet bedrijf overgenomen eigenlijk de klanten dus) intern op school. En we zijn net begonnen. Omdat ik webdevelopment al heel leuk vond en goed in leiding geven, communiceren, beslissingvaardig ben en de juiste kennis heb was ik de juiste man voor de zaak. Ik zet dit met twee andere leeraren op.

Verder prog ik in php en vba wel eens.. maar mijn wenst is toch om java te gaan leren en daaar heb ik dus ook een begin aan gemaakt.

Verder zit ik op het mbo VAST omdat ik op middelbare school dermate schelt in vreemde talen was ( op nl en engels na) dat ik niet naar havo mocht :'(. dus ging ik meer mbo doen waar ik me gigantische verveel omdat het niets aan is. maja... ik moest wat... mijn wens is nog altijd om docter's titel in de informatica te halen maja... wie weet.. (denk ut nie)......

verder zit ik af en toe op /14 en ben ik bezig met php en mysql en wil verder op het gebied van java en webdev.
Ik hou er gigantische veel van om lekker in het sportcentrum te zitten maar afvallen wil toch niet echt lukken. (ben dus vrij breed.. )... uhm.. jah.............

pfff... verder vind ik ACM, chem, wasigh en tegenwoordig, dusty, mbravenboer en d2k erg aardig ;) ...

uitgaan doe ik nie meer. ivm met geloof (islam) drink nie enz.... maar ik zit ook niet veel achter de pc dus ... ben geen nerd :P ...

maja.. nu heb ik wel genoeg verteld.... mist er iets vraag het maar ff.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Wat is de demoscene precies? wat moet ik me daarbij voorstellen?
Vooral de "ouderen" onder ons (dusty, otis) kennen het bestaat het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41280

* Anoniem: 41280 twijvelt of iemand dit wil lezen. Maar toch...

Ik heet Hompie omdat ik mijn zeilboot van iemand met een konijn heb gekocht (logisch hé? :?). Ik ben ongeveer 17 en hoop dit jaar mijn VWO-eindexamen te halen, dan ben ik eindelijk van die :r school af. Nee hoor, het VCL is best gezellig, als je wil kan je er leren programmeren (bij mij :P de rest van de Computer Commissie).

Ik programmeer bijna de helft van mijn leven. Ik ben begonnen in qwbasic en logo (als iemand, die dit per ongeluk leest ;) dat kent). Toen ben ik verder gegaan met gewoon qbasic en later QuickBasic. Uit eindelijk heb ik vs via school gekregen en ben nu bezig met vb6. Volgend jaar ga ik "niks" doen en ik ben van plan om dan een van de .NET talen te leren. Ik zit nog te twijvelen tussen vb.net en c#, als iemand me daar een zinnig advies over zou willen geven mag dat.

Euh.. ik ga nu verder met mijn eerste db-programma en ik zie jullie nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 31 januari 2002 19:55 schreef wasigh het volgende:
Wat is de demoscene precies? wat moet ik me daarbij voorstellen?
Groep nerds uit allerlei landen die wedstrijdjes houden wie de mooiste effecten kan maken, de beste graphics, de mooiste muziek. Wedstrijden vonden/vinden plaats op zg. Demoparties (tegenwoordig veelal meer lanparties :( ). zie: http://www.ojuice.net/faq.htm
Vooral de "ouderen" onder ons (dusty, otis) kennen het bestaat het nog?
Jawel, maar de kwaliteit is minder, de vraag naar steeds betere demos is groter en de hoeveelheid kwalitatief echt goede groepen is erg klein.

Oisyn: ehehehe :)

mbravenboer: u ook fan van Symphony X? Kewl! zoveel zijn er nl. uberhaupt niet die de band kennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 25-06 23:20

dusty

Celebrate Life!

Ik ben ik, 30 jaar, heb een eigen bedrijf(fulltime) kom ongeveer 50 uur per week tekort, ben begonnen met programmeren op mijn 7e, kan programmeren in meer talen dan wenselijk, ben vaak kortaf, geef zelden copy en paste oplossingen, geef vaak te moeilijke hints en ik hou zelden mijn mening in (of het nou een goede of slechte mening is.).

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29610

* Anoniem: 29610 doet zijn verhaaltje dan ook maar es.
Ik ben SpHeaRe, IRL Kevin, Belgisch (jaah, het wordt nog een invasie hier ;)), 19 jaar.
Ik studeer aan de Transnationale Universiteit Limburg (ook wel TuL afgekort), die samenwerkt met de Universiteit Maastricht. Ik ben begonnen met programmeren zo rond men twaalfde in SuperLogo (als dat programmeren te noemen is :P) Na een half jaartje heb ik dat voor bekeken gehouden en ben ik overgestapt op QBasic, vlak daarna Turbo Basic, rond men 14de ben ik beginnen Visual Basic'en, om op mijn 16de een software wedstrijd te winnen met een soort zelfgemaakte encyclopedie. Vlak daarna ben ik begonnen met C te leren, direct in Visual C++. Momenteel houd ik me bezig met programmeren van Windows Apps in C/C++ (Plain API) en MFC, en ik doe ook af en toe wat software ontwikkeling voor een bedrijf. Op school hebben we leren werken met Pascal en ook Java, dus die talen ken ik ook wel, maar C draagt toch nog steeds mijn voorkeur uit.
In mijn vrije tijd doe ik Judo al 10 jaar, waarvan 3 met bruine gordel (jaaah, ik ben een gevaarlijke nerd :+) Voor de rest is er niet veel te vertellen I guess... dat was het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 16:53

chem

Reist de wereld rond

ik ben chem.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op donderdag 31 januari 2002 20:20 schreef Hompie het volgende:

ik ben van plan om dan een van de .NET talen te leren. Ik zit nog te twijvelen tussen vb.net en c#, als iemand me daar een zinnig advies over zou willen mag dat.
Misschien moet je er maar eens een topic over openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 31 januari 2002 22:26 schreef SpHeaRe het volgende:
* Anoniem: 29610 doet zijn verhaaltje dan ook maar es.
Ik ben SpHeaRe, IRL Kevin, Belgisch (jaah, het wordt nog een invasie hier ;)), 19 jaar.
In mijn vrije tijd doe ik Judo al 10 jaar, waarvan 3 met bruine gordel (jaaah, ik ben een gevaarlijke nerd :+)
Er zijn hier wel meer gevaarlijke nerds 2x zwarte band chaptjoi en een keer oranje dan foei jong hai ;)

+ik heb een zwaar toetsenbord waar ik iemand wel een klap mee op zijn hoofd kan geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ok, hier kom ik:

Mijn eigen naam is Tino, ik ben bijna 30 en systeem-analist bij een AS/400 software-house.
Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden lid geworden van DPC, en was toen vnl te vinden in /5. Inmiddels heeft mijn interesse zich een beetje verplaatst naar /13 en neig ik ook al een beetje naar /14 (wat PHP betreft). Binnenkort begin ik ook aan een Java cursus, dus wie weet?
Webdesign en scripting is een hobby van me geworden (binnen een jaar van n00b naar guru - thankx Pelle :) ), en ik hoop dat verder uit te bouwen, terwijl ik me op mijn werk bezig hou met voornamelijk legacy systemen en mainframes.
Ik hou van de 'hardere' muziek en speel graag gitaar.
Kom vaak in het buitenland (vnl Frankfurt vanwege de beurs - ABN Deutschland is een grote klant van ons).
Verder ben ik al 3 jaar gelukkig getrouwd (nee, nog geen kinderen - da's een ander verhaal), en heb een kat, een agapornis en 2 degoes als huisdieren.
Ik denk dat ik ook de eerste in Nederland ben die een benzinepasje van de zaak voor zijn scooter heeft :P
edit:

konijn vergeten |:(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Op donderdag 31 januari 2002 23:30 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Er zijn hier wel meer gevaarlijke nerds 2x zwarte band chaptjoi en een keer oranje dan foei jong hai ;)

+ik heb een zwaar toetsenbord waar ik iemand wel een klap mee op zijn hoofd kan geven :P
Tip: Probeer ook is een monitor, dat komt pas echt aan. Zit tenmisnte een beetje massa achter.

offtopic:
Ik vind trouwens dat er in de algemene FAQ wel het volgende opgenomen mag worden:

Hoe kom ik aan tech-posts?
-Post onderandere in dit topic: [topic=397122]
Op vrijdag 01 februari 2002 00:02 schreef crisp het volgende:
...
edit:

konijn vergeten |:(
Geeft niet, december komt ook dit jaar weer. :9~ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36226

Wel, ik ben Doeke, ik ben man, dus Doekman het is. Ik ben 29 jaar. In '96 afgestudeerd aan de HIO in Leeuwarden, en woon nu in Groningen-Stadt.

Daarna heb ik twee jaar een vaag baantje gehad als product manager, omdat ik geen nerd wilde worden. Toch voor dat zelfde bedrijf een IrDA protocol stack in C geschreven. Na een jaar Australië wilde ik toch wel programmeur worden. Sinds toen werk ik bij een wel bekende groene telco (don't praise or blame me ;)).

Mijn interesses zijn divers. Qua programmeren wil ik graag een taal begrijpen, en eventueel schelden op opties die ze er niet ingestopt hebben. Tooltjes maken vind ik ook tof, ik heb het dan ook over súpertóóltje. Maar ik ben slecht in het afmaken van dingen.

Er staat bijvoorbeeld een .asp pagina op de rol, waarmee je de inhoud van de Session en Application collection kunt tonen en wijzigen. Het werkt al enigszins, maar het moet nog even af...

Verder houdt ik me bezig met technieken die ik voor m'n werk ook doe: asp (vbscript/javascript), vb (yuk),xml/xsl/xsd, soap, imap/smtp/pop, ldap. De tekst-protocols vindt ik het meest tof. C# is ook leuk.

En er staat een iMac/G4 op de rol, dus dat gaat veel lol op leveren.

Muziek luisteren (geen R&B, dance/house/hiphop alleen op feesten, verder Jazz/Blues/Alternatief super) en maken (piano, accordeon, blokfluit, en ik wil nog een keer trombone en klarinet leren). Lezen is ook leuk, maar concureerd aggresief met TV (die weg moet).

Een vriendin in Wageningen zorgt ook voor een welbestede consumptie van vrijetijd.

Bier maken, koekjes bakken, motor rijden, las-cursus, en veel te veel andere interesses maken ook dat ik alleen privé-computer-projecten kan doen die binnen een uur of 6 af zijn :( (eigenlijk best jammer, want die GPC opgaven waren best interessant * doekman zegt: Jury, heb ik de uitslag gemist?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik ben rambo-2001 de nick rambo heb ik gekregen van mijn klasgenoten en heb ik moeten veranderen omdat deze veelal in gebruik is dus jaartal erachter.

ik ben 21 jaar zit in de afstudeer stage.
hoop binnenkort mijn MBO diploma computer interface techniek te halen.
ik ben het laatste half jaar druk bezig geweest met html en ASP en denk hier ook mee door te gaan als ik tijd heb

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper Is er niet echt van overtuigd dat iemand deze gaat lezen, maar toch dan maar...

M'n vrienden noemen me gewoon Ruben (ook wel: Ruub, rubs, etc) en ben 24 (bijna 25, zie mijn profile)... Zelf ben ik al sinds 1999 getrouwd (Ja, jong he..) en woon in het prachtige dorp Huizen...

Na een studie Bedrijfsadministratie ben ik gestart met Bedrijfskundige Informatica aan de HEAO en daar ben ik in 2000 mee gestopt. Programmeren doe ik al vanaf mijn 11.. Toen kreeg mijn vader een Commodore PC en ben ik begonnen met GWBasic...

Nu houdt ik het over het algemeen maar bij HTML, Javascript, ASP, VB, VBS en dat bevalt mij best... :+

Momenteel werk ik voor een detacheringsbedrijf en wordt gedetacheerd bij meerdere bedrijven.... Op dit moment zit ik in bv te werken in Brussel... (Niet echt aan te raden, mis je je vrouw, vrienden, etc zo...)

Hang hier nog niet zolang rond (had ik het maar eerder ontdekt, het had mijn leven zo kunnen beinvloeden :+ ) en het bevalt mij prima... Over het algemeen ben ik te vinden in /14 en /13, maar doe ook weleens mee met een ander draadje...

Tja, dat was het volgens mij wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 01 februari 2002 00:05 schreef The - DDD het volgende:

[..]
Tip: Probeer ook is een monitor, dat komt pas echt aan. Zit tenmisnte een beetje massa achter.
Ik heb een 22" monitor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41280

Op donderdag 31 januari 2002 22:31 schreef whoami het volgende:

[..]

Misschien moet je er maar eens een topic over openen.
zal ik doen
edit: oeps is al gebeurd door whoami,
maar ook door mij [topic=399201/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Hompie: zal ik doen
Zou ik niet doen :+ :

[topic=398832/1/25]

Probeer dit maar aan te zwengelen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
* whoami kickt hem nog even voor de geinteresseerden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

* curry684 maakt maar vast even een placeholder aan die straks geedit gaat worden tot een iets uitgebreider verhaal: hij was het hele weekend weg namelijk.

Voor nu: Hoi ik ben Curry en ik ben 23 jaar en ik doe Donald Duck niet na.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-06 06:03
Nou ik wordt gedwongen om hier ook wat neer te zetten, anders krijg ik een OW :P

Maarre ik ben dus Rob de Tuinman, IRL Robert. Ik wordt op school vaak Rob genoemd en met een knipoog naar Edwin Evers heb ik daar maar Rob de Tuinman van gemaakt, ofwel RdeTuinman.

Ik ben 23 jaar en studeer (oftewel ik zit gewoon op school :+) Telematica. Ik ben een klasgenoot van de alom bekende-altijd-binnen-1-minuut-reagerende-nu-Lite-Mod-zijnde D2k (vandaar die OW :D). Net klaar met stage nu weer een halfjaar naar school (vanaf vandaag) en daarna halfjaar afstuderen.

Interesses liggen vooral bij PHP, en ik ben niet te beroerd om iemand te helpen. Voor meer informatie: mailen :D (vooral dames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 04 februari 2002 20:18 schreef RdeTuinman het volgende:
Nou ik wordt gedwongen om hier ook wat neer te zetten, anders krijg ik een OW :P
O-)
Maarre ik ben dus Rob de Tuinman, IRL Robert. Ik wordt op school vaak Rob genoemd en met een knipoog naar Edwin Evers heb ik daar maar Rob de Tuinman van gemaakt, ofwel RdeTuinman.

Ik ben 23 jaar en studeer (oftewel ik zit gewoon op school :+) Telematica. Ik ben een klasgenoot van de alom bekende-altijd-binnen-1-minuut-reagerende-nu-Lite-Mod-zijnde D2k (vandaar die OW :D).
O-)
Net klaar met stage nu weer een halfjaar naar school (vanaf vandaag) en daarna halfjaar afstuderen.
was wel leuk he beetje linuxen :)
Interesses liggen vooral bij PHP, en ik ben niet te beroerd om iemand te helpen. Voor meer informatie: mailen :D (vooral dames)
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
Op maandag 04 februari 2002 20:18 schreef RdeTuinman het volgende:
[..]
Ik ben een klasgenoot van de alom bekende-altijd-binnen-1-minuut-reagerende-nu-Lite-Mod-zijnde D2k (vandaar die OW :D).
[..]
Hey!!! Dat was niet de afspraak. Ik dacht dat litemods geen OW's of NOW's mochten geven :? :?

Mods: verklaar dat eens!!!! :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Laatst online: 25-06 15:58
Hallo Allemaal.

Misschien hebben jullie het al geraden maar ik ben dus PhoneTechnician en in het echte leven heet ik Bart. Ik ben 21 jaar en ben zeer bedreven in het developen van websites. Ik vind het altijd leuk om even te socializen over de ICQ met andere p&w-ers op ICQ of zo.

Ik studeer technische informatica op het Koning Willem 1 College in Den Bosch (naast wasigh) en ben nu mijn laatste jaar aan het afronden.

Mijn nick komt van mijn werk, want ik ben in 1998 begonnen bij een helpdeks in wijchen (NEC) en daar had ik als beroepsomschrijving PhoneTechnician voor GB/IE. Ik had nog niet veel nics gezien met die naam, dus het leek me wel orgineel om mezelf op PhoneTechnician te noemen.

Ik heb inmiddels ontslag genomen en loop nu full-time stage bij een Internet bedrijf (jaja, ze bestaan nog) in Arnhem.

Ik ben daar bezig de scripttaal Python meester aan het maken op het platform Zope.
Valt niet mee als je VBScript met SQL hebt gedaan en nu opeens OO datbases moet gaan bouwen.

Ik speel graag games en ik wacht met spanning op MOHAA.
Ik hou ook van RealTime stratagie want daar kan ik vele uren mee bezig zijn.

Ook ben ik een echte waterrat. Ik duik graag en ben bezig een zooi duik brevetten te halen. In de zomer ga ik weer beginnen met Surfen (analoog wel te verstaan).

Natuurlijk hou ik ook van uitgaan (tiesto solo op 02-02-02 wat VET :P)

Zo, dat was een korte beschrijving van wat wie ik ben en wat ik doe (vrij weinig dus:D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 04 februari 2002 20:31 schreef RickN het volgende:

[..]

Hey!!! Dat was niet de afspraak. Ik dacht dat litemods geen OW's of NOW's mochten geven :? :?

ssssssssssssssssssssst :+
dat weet jij dat weet ik maar dat weet hij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
* Kjev betwijfelt of iemand hem kent, maar wil zijn techposts opkrikken :+

Ik post niet zoveel in P&W, maar lees wel best veel topics en als ik iets wil weten zoek ik het vaak hier op.

Ik ben scholier, zit in 5 gymnasium, doe het profiel Natuur&Techniek (voor diegene die er naar vroeg: dat is echt een aanrader in vergelijking met makkelijke alfaprofielen als E&M) en ik kan aardig wat kunstjes in PHP, VB en Linux.

In het dagelijks leven doe ik naast veel te veel computeren aan wedstrijdzwemmen, soms wil ik zelfs nog wel een beetje pianospelen en de rest van mijn schaarse vrije tijd spendeer ik aan het lezen van voornamelijk Engelstalige boeken.

Zoals je misschien hebt kunnen raden aan mijn ex-nickname is mijn echte naam Kevin Levie. Aangezien iedereen die fout spelde en ik wat meer creativiteit er in wilde gooien heb ik hem veranderd naar Kjev (met dank aan onze overijverige DR :P).

Daarvoor had ik ook ergens een nick (zelfs met nummer onder de 10000!), maar daar ben ik zoals velen het password van kwijtgeraakt (jammer, ik had hem nu misschien kunnen doorverkopen 8-)). Iig ben ik nu weer aardig op dreef op GoT en ik ben nog steeds eeuwig wannabe-moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

* Pooh komt hier ook niet zoveel, maar vindt zo'n voorstel-rondje wel erg leuk.

In 'real life' (dat wil zeggen, de korte periodes waarin de input via computers kleiner is als de input via andere wegen), luister ik vooral naar mijn achternaam (Siebring). Mensen die mij 'Jan' noemen, zijn schaars.

Op mijn 12e had ik mijn eerste computer, en ik was meteen verkocht. Sinds dien heb ik niet veel anders gedaan dan uitzoeken hoe dat ding in elkaar zat, en wat ermee kon. Na gwbasic kwam al snel pascal, daarna Turbo C.

Ondertussen zat ik op het VWO, de keus voor Informatica (in Twente) was vrij logisch. In Twente leerde ik veel, las alles wat los en vast zat (zowel filosofie, literatuur, als technische zut), behalve mijn studieboeken. Veel punten haalde ik dan ook niet.

Ondertussen kreeg ik een baan als C++ programmeur aangeboden bij een klein medisch softwarebedrijfje, waar ik tot voor kort met veel plezier parttime gewerkt heb. Mijn studie kwam daardoor op een zo mogelijk nog lager pitje te staan.

Uiteindelijk belande ik in Amsterdam. Op dit moment sta ik zowel aan de UT in twente als aan de UvA ingeschreven (Informatica), terwijl ik eigenlijk al mijn tijd besteed aan mijn werk (beursanalyse-software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[..]

;)
WTF is OW en NOW??

misschien:

Oudere Wetenschapper
Ongelooflijke Waarachtig
Overdreven Wacko

Niet onder water
Neem ook wijn

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

(N)OW=(Niet) Officiele Waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mogen ze ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
Op maandag 04 februari 2002 22:33 schreef Jppr het volgende:

[..]

WTF is OW en NOW??

misschien:

Oudere Wetenschapper
Ongelooflijke Waarachtig
Overdreven Wacko

Niet onder water
Neem ook wijn

:?
toon volledige bericht
Euh ja, wil je er misschien één? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 04 februari 2002 22:36 schreef RickN het volgende:
kijk niet kunnen geven is 1
regelen kan altijd natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 04 februari 2002 22:36 schreef RickN het volgende:

[..]

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Hoi, ik ben Curry, dat is tenminste hoe 90% van m'n kennissenkring me noemt. Zelfs m'n moeder soms, maar die zegt meestal nog Niels. Ik woon al ruim 23 jaar, sinds mijn geboorte dus, in Eindhoven, en heb er nu ook zelf een huis gekocht dat nog in aanbouw is.

In 1984 kochten mijn ouders de eerste computer in ons huis, en als 6-jarige vond ik deze Commodore 64 dan ook erg spannend. Mijn 10 jaar oudere broer echter vond het zo spannend dat ie meteen begon te programmeren, en vandaar dat kleine Curry z'n eerste Basicprogrammaatjes al schreef voordat ie 7 was.

Toen ik 7 was begon ik al snel (in het Engels :Y) ) de C64 bijbels uit m'n hoofd te leren, en spoedig kwamen de eerste 8502-assembly-brouwsels. Veel geklooid, wat spelletjes begonnen en nooit afgemaakt, en een hoop geklooid :)

Een paar jaar later (was ik 13 of zo) kwam de eerste Amiga 500 in het huis. Meteen AmigaBasic uitpluizen, maar dat was bout. Snel volgde dan ook de assembler weer, en recent kwam ik nog een spel tegen dat ik van m'n 13e tot m'n 15e in pure 68000 heb geproggeld. Later ook nog op de A1200 aan een 256 kleuren fullspeed DynaBlaster kloon gewerkt, en dat ging perfectemundo. Helaas is het project niet verder gekomen dan 90% of zo, toen het uiteenviel.

Op m'n 18e begon ik op de TU/e aan Elektrotechniek, en raakte tegelijkertijd via Stack in contact met Linux. Ik had al wel eens wat in C/C++ geklooid, maar pikte het op Linux/BSD pas echt goed op. MUD-engine in mekaar geklopt onder andere, en wat andere proggels.

Elektro ging kut, dus overgestapt naar Technische Informatica. Maja na een jaar of 14 hobbyistisch veel programmeren kunnen ze je daar echt niet veel interessants meer bijbrengen, wat leidde tot taferelen met instructiebegeleiders die *mij* na afloop van het trimester bedankten voor de opgedane kennis... ;) Op zich miste ik wel veel fundamentele kennis over typische concepten, maar voor 3 uur interessants per week ga je je niet de rest van de tijd doodvervelen.

Na anderhalf jaar op die studie (ruim 20 jaar oud toen) werd het me te gortig en ben ik gestopt en heb ik een baan als trainee gezocht om CV te bouwen en missende kennis in te vullen in een professionele omgeving. Ondertussen werk ik al 2,5 jaar en klop ik 40 uur per week C++ als Software Engineer.

In de meeste C++ topics hier op /14 is wel een reactie van mij te vinden, en meestal nog niet eens zo dom geloof ik :*

Dat was het dan, de groeten :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Laatst online: 27-06 14:44

franklin

denkt teveel...

hey leuk, wat over mezelf schrijven :9

tja wat zal ik zeggen, mijn probleem is een beetje dat ik alles leuk vind, programmeren, ontwerpen, databases, netwerken, os', etc... ik ben in werk en hobby al veel tegengekomen en aan veel dingen geroken maar me nog me nooit ergens in gespecialiseerd.

tot voor kort werkte ik echt als troubleshooter en heb ik de meest maffe dingen gedaan, maar nu ga ik fulltime als developer aan de gang.

ach ja, tipje van de sluier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3057

Naam: Ruud Verschoor
Nickname: MrX
Leeftijd: 27 jaar

Opleidingen:
- VWO (Capelle a/d IJssel (afgemaakt)
- Informatica (Universiteit Twente) 1.5 jaar, 65 % van de vakken (niet afgemaakt)
- HIO (HR&O) 1 jaar, 90 % van vakken, 1 jaar verneukt vanwege persoonlijke omstandigheden (niet afgemaakt)

Werkervaring:
- 'manus van alles' bij klein webdesignburo (Diemen): SCO Unix, Perl, HTML, etc. (opgezegd na 6 maanden)

- ondernemer van webbedrijfje (R'dam): webdesign *kuch*, webapps (Perl, PHP), hosting (Linux), hardware, etc, etc. (gestopt na 1 jaar vanwege slecht lopende verkoop)

- applicatie ontwikkelaar bij klein applicatie ontwikkel bedrijfje (Capelle a/d IJssel): administratie applicaties ontwikkelen in Visual Basic, SQL Server, Access (opgezegd na 2 maanden, saai werk)

- applicatie ontwikkelaar (tegenwoordig technisch project leider) bij System Integrator (Zoetermeer): applicaties ontwikkelen met Visual Basic, COM(+), Oracle, SQL Server, Crystal Reports, ASP, Perl, Intershop 4, BizTalk, Intershop Enfinity, Java (werk ik nog steeds na 4 jaar)

Interessantste projecten:
- bedrijfskritische webapplicatie voor een wereldwijd opererende computerleverancier (top 5), waarmee leveranciers van die computers garantiehandelingen kunnen claimen, reserveonderdelen kunnen bestellen , etc, voor de EMEA regio, in een projectteam van 10 man, gedurende een jaar, gebruik makend van Win NT, COM, ASP, MTS, Oracle

- eCommerce project voor het aanbieden van shopping services aan werknemers als een employer benefit, waarbiij levering plaatsvindt in lockers op het werk, gedurende 1 jaar, inclusief back office, etc.

Opmerkelijke verrichtingen:
- 1ste in landelijke programmeerwedstrijd op HBO nivo in categorie propedeuse, 4e algemeen
- 7de in landelijke programmeerwedstrijd op universitair nivo
- deelname aan programmeerwedstrijd universitair nivo voor regio noord-west Europa

Sterke punten:
- sterke drang naar kwaliteit
- veel algemeen toepasbare kennis
- kennis en ervaring van het proces 'software ontwikkelen'
- team player
- leidinggevende kwaliteiten
- goed structuur kunnen aanbrengen
- inzicht in architecturen

Zwakke punten:
- langzaam (vanwege dyslexie)
- slecht om dingen letterlijk te onthouden (altijd reference manuals nodig)
- geen ochtendmens (altijd laat)

Hobbies:
- basketball
- golf
- uitgaan naar dansclubs
- fietsen
- GoT/14

GoT/14 gedrag:
Ik draai alweer een tijdje mee op GoT/14, en ik was vroeger actiever dan nu. Meestal zijn mijn adviezen, als ik ze geef, erg compleet en vaak leerzaam. Aan de anderen kant ben ik soms wat kort door de bocht als mensen niet hun best doen, of onduidelijk zijn in hun hulpvraag.

Vragen, opmerkingen, etc zijn natuurlijk altijd welkom, maar dan liefst naar ICQ of mail.

Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrX: die stukjes hier zijn niet voor een of andere baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3057

Op dinsdag 05 februari 2002 09:22 schreef Otis het volgende:
MrX: die stukjes hier zijn niet voor een of andere baan :)
Hehehe ... open sollicitatie?

Nee, hoewel het misschien in de vorm van een soort CV is, is dat niet zo bedoeld. 't Leek me alleen dat de CV achtige gegevens voor de mensen hier het interessantst zou zijn, vandaar ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9962

Ik -add- ook maar eens een story..

Ik ben Eric, 21 jaar en een niet boer uit Groningen dat stadje dat bijna van NL afvalt, woon jawel in me eigenkoophuisje en ben normaal aan het werk als van alles en nogwat..

Ik ben nogal wat te vinden in /14 en Huiskamer want ben gek op ouhoeren en coden, verder ben ik een druk persoontje zoals jullie denk ik wel gemerkt hebben maar heb het gelukkig de laatste jaren best onder controle..

* Anoniem: 9962 weet verder nix..

vragen...:? nee ik doe niet aan icq :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 23-06 16:22
Ben geen actieve poster (handjevol in totaal) maar wel fanatiek lurker (maar die moeten zich ook voorstellen)

Ben vooral geintresseerd in programmeer principes (niet taal-specifiek) en algoritmes om bepaalde problemen op te lossen. Ben beslist géén ervaren progger, vanwege tijdgebrek (dus: andere prioriteiten).

Volg een duaal traject: 1,5 dag leren aan de HHS (I&I), en ik zit 4 dagen op een opdracht bij KPN.

Ben zelf ooit in '87 begonnen in onderstaande 'ontwikkelomgeving' ;) (wel versie 1.0, 1983).

Afbeeldingslocatie: http://member.nifty.ne.jp/tamaki/fmsx/i/dos/first.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38441

Op dinsdag 05 februari 2002 10:15 schreef MetHod het volgende:
Ben geen actieve poster (handjevol in totaal) maar wel fanatiek lurker (maar die moeten zich ook voorstellen)
Het zelfde geld voor mij. Ik ben (hoe kan het ook anders) Henk Erik. (Nee dat is alleen mijn voornaam...). Ik ben 15 jaar en zit in 4 atheneum. (N&T). PHP (en C-achtige talen) hebben mijn voorkeur. Ben ooit 2 jaar geleden begonnen met frontpage. Dit is verder een beetje uit de hand gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

*bumpje*
nog iemand die zijn doopceel wil lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25324

Op zaterdag 16 februari 2002 20:12 schreef D2k het volgende:
*bumpje*
nog iemand die zijn doopceel wil lichten?
mhhh weer een geval van een oude }:O uit de sloot halen.

Je krijgt hiervoor een OW.

Kut ik kan ze nie geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
  • Laatst online: 24-06 20:39
ik dan ook maar eventjes,

Naam: razor-x , maar soms noemen ze me ook wel eens Emiel van Goor :)
leeftijd 17jaar

ik woon in 's-gravendeel, das een klein rot dorpje vlakbij dordrecht, daar is imho nix te doen maar goed, er ligt kabel dus das al wat he :D
Ik doe al een heletijd aan html enzo,
maar sinds een jaartje ben ik ook bezig met php en mysql en die zooi :)
mijn eerst 'project' was samen met D2k, codebase
heb ik extreem veel van geleerd, maar het was dan ook zo gaar was wat :D
toen heb ik frits gemaakt, das was nog uit de goede oude tijd hier in /14 ;) (sommige kennen hem mischien nog wel)
dat was mijn icoontje, ook veel van geleerd :)
Verder heb ik nog veel met D2k samen gedaan (damn ken ik hem? )
En verder pruts ik nog veel :) (beetje te veel zelfs :+ )

Ik zit ook nog op school, "ICT medewerker"
vet saai is dat , maar goed, je moet toch ergens beginnen
hiervoor heb ik 2jaar Electro gedaan en daar ben ik ook voor geslaagt *D

Tja en verder is het allemaal niet zo boeiend voor jullie denk ik :)

sterke punten:
euhm?

zwakke punten:
dyslexie :(
edit: gebruik te veel smileys :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:19

johnwoo

3S-GTE

Uhm ja, als ik dit topic eerder had gezien had ik wel eerder gepost maarja.. :o

Je mag mij johnwoo noemen, ik loop alweer tweeeneenhalf jaar mee op GoT (user 1010 sinds vorige eeuw :7 ) en ook al vanaf het begin in het programming forum. Ik ben nu 21 jaar, woon in Made en ben bezig met mijn tweede jaar HIO.

Tot ruim anderhalf jaar geleden was ik een actieve hobbyist qua programmeren, en dan voornamelijk in alles wat met Basic te maken had: begonnen met gwbasic, en verder helemaal via QB, QBX, PDS naar VB gerold :) Naar mijn bescheiden mening heb ik dan ook een behoorlijke kennis van de Basic taaltjes, en sinds VB ook van de Win32 API.
Medio 2000 begon ik aan mijn huidige studie (jaja, vrij laat, ik heb dan ook 8 jaar over het VWO gedaan :o 1x gedoubleerd en het examenjaar over moeten doen vanwege pfeiffer) , welke mij nog altijd erg gemakkelijk afgaat. Netjes m'n P gehaald in het eerste jaar (met ergens tussen de 7.5 en 8 gemiddeld, dat weet ik niet meer precies *D ), en tot nu toe heb ik nog maar 1 keer een her moeten doen, omdat ik een keer een week ziek was *D

Op de HIO begon ik me ook te verdiepen in andere talen, welke ik daarvoor al wel gezien had maar nog niet echt grondig: Java en C/C++. Vooral C(++) spreekt me erg aan, vandaar dat ik daar de laatste tijd vrij veel in proggel.
Daarnaast heb ik in m'n vrije tijd de gebruikelijke taaltjes aangeleerd; JavaScript, PHP, SQL en dergelijke. Maar mijn echte ervaring blijft toch bij VB liggen. Je zult mijn posts daarom het vaakst in VB topics tegenkomen (en ook wel steeds meer in C++ topics). Mijn laatste twee programmaatjes zijn WinBar (VB) en GammaFTP (C++), een Win32 FTP server die als NT service draait en nog lang niet af is maar al wel werkt :P
Ik kom zeker 3 of 4 keer per dag /14 langs, en als ik tijd heb probeer ik altijd op vragen waarop ik het antwoord weet te antwoorden.

Ook aan enkele GoT projecten heb ik meegedaan; de tweakers.net casebadge is door mij ontworpen (*proud* ;) ), en ik heb meegedaan aan TweakOS (all 3 weeks of it :o ) en Wasp Messenger (dat hield al iets langer stand; misschien gaat een volgend project nog wel slagen ook :D )

Uhm ja, dat was het wel zo'n beetje op /14 gebied :)
Oh ja, ik trek veel op met Meuk en drZymo, ook GoTters... Verder rij ik een Golf :P en hou ik van Grolsch :9 :9~ en trance muziek jah :) hoe chiller hoe beter :)

[edit] Owja, hier staan m'n PC specs ;)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 27-06 21:47
Ok dan ik zal ook maar even wat neer plempen hierow. :P

:P Het persoontje :P
naam : Ralph
leeftijd : 20

:P Opleiding :P
Ik ben in '99 geslaagd voor mijn VWO, waar ik erg blij me was. Daarna ben ik met volle moed begonnen aan Technische Informatica aan de Technische Universiteit van Eindhoven. Daar zit ik dus nu in mijn 3e lesjaar, en heb er (vanwege wat rotvakken :P) nog 3 te gaan. Ik wil me gaan specialiseren in Embedded Software, wat me een uitdagende richting lijkt.

:P Kennis :P
Ik heb mijn eerste stapjes in deze wondere wereld van programmeren gezet in ongeveer '89. Ik kreeg toen een zeer gezellig apparaatje genaamd Acorn Electron :P (MSX kloon). Hierop heb ik, na veel gepruts, een aardige basiskennis op kunnen bouwen. Ik ben toen na een jaartje of 2 overgestapt naar de krachtige 386, die al snel vervangen werd door een 486 :P. Waar ik de nodige GW-Basic en QBasic ervaringen heb opgedaan. Na een paar jaartjes zwoegen had ik er genoeg van en ben me gaan orienteren naar andere talen (waaronder Pascal, C en uiteindelijk Assembler). Dit heb ik gedaan totdat ik 3 jaar geleden begon met mijn studie, daar kregen we les in Delphi :r. Dit heb ik een jaartje vol gehouden en toen ben ik maar C++ gaan leren. En sinds die tijd (dus ja 2 jaar geleden) programmeer ik nu vrijwel alleen in (V)C++, wat me uitermate bevalt.

In de tussentijd heb ik natuurlijk ook nog veel andere dingen geleerd. Zo pruts ik ook graag wat in PHP en HTML. Webdesignen kan ik (vind ik zelf dan) vrij aardig en doe ik dus ook vaak als uhm ja tijdverdrijf als ik niet wil proggelen.

Om een klein overzichtje te maken zijn dit mijn mogelijkheden (op volgorde van expertise):
• (Visual) C++, inclusief Win32 API blaat :+
• WebDesign (PHP/HTML/MySQL)
• (Object) Pascal :?
• Assembler
• GW/Q Basic

:P Projectjes :P
Om eerlijk te zijn heb ik weinig projecten echt afgerond. Ik ben overal wel mee begonnen maar nooit echt afgemaakt :P. Vaandaar dat ik ook moeilijk wat kan noemen. Ik heb me iig bezig gehouden met het maken van een FTP server (ja wie niet tegenwoordig :P) wat een vrij uhm grote basis is geweest voor die mafketel hier boven (johnwoo dus :P). Ik hou me daarom ook graag bezig met het corigeren van en tips geven aan johnwoo alsie met een aantal leuke c++ probleempjes komt. Verder ben ik bezig mezelf te orienteren op het gebied van Operating System Design. Ik streef er naar om een eigen OS te maken (Bill here i come :7) maar tot nu toe is er alleen nog een Bootloader (het lijkt TweakOS wel :+). Hiervoor ben ik nu dus wat bezig in assembler. Hetgeen waar ik nu mee bezig ben is een programmatje om partities te kunnen instellen (fdisk achtig iets dus, maar dan beter).

:P Overig geblaat :P
Verder rij ik ook in een Golf :P houd ik van lekker trance muziek en een lekker Grolschje gaat er altijd wel in. Tevens trek ik dus veel op met Meuk en johnwoo, waarvan ik de laatste graag irriteer met proggelen :P

(edit: :P ownez)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Laatst online: 23-06 21:54
Ikke izz Alex, 16 jaren oud, PHP-rpogger. .NET-ter en C++-er van beroep.
Doet havo omdat gymnasium te hoog gegrepen bleek.
Me aanwezig percentage ligt benden het minimale want stad in is echt wel beter als school....

Inmiddel dus jaartje werkzaam in ICT en 95% met proggen bezig dus best trots op zo'n werervaring.

Nou kom uit Den Bosch! Heb net Carnaval achter de ru en me vriendin is boos omdat ik gescored heb :'(!!
Ach jah life goes on.

Verder basketbal ik, rook ik(heel fout :() en zit ik nu met een kop vol snot achter de pc(ja carnaval...)

Ik ben op dit moment bezig met een opvolger van CU2, met 2 maandjes zien jullie al resultaat :)!

C'est tout!

edit:
mijn nick heeft me oma verzonden, mens is beetje dement en we hebben haar pc gegeven en ze verslaat me bgewoon met UT, Q3, enz! Helaas is de kanker reeds geconstateerd :'(

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33798

Ik ben d0g1e en wordt heel af en toe Fedde genoemd. Nick is in een vlaag van verstandsverbijstering geboren. Probeerde zoveel mogelijk stekkerstjes en gender-changers op elkaar aan te sluiten en nog iets te printen ook. Resultaat: een pagina met een hoop bagger en het woord 'd0g1e' :D

Ik ben 15 jaar jong en zit in VWO 4 (daar gaat mijn vrije tijd :( ) Mijn eerste kennismaking met programmeren was op mijn negende. In de bieb stond een boek over Qbasic (iets als 'Qbasic voor kinderen'). Ik had dit programma wel eens gezien op mijn computer (486, 4mb geheugen, DOS) dus ik dat boekje gelezen, beetje overgetypt, heel leuk maar verder niks mee gedaan. Totdat we op mijn tiende gingen verhuizen naar Engeland (ivm werk vader). Ik logeerde tijdelijk bij mijn opa en oma, terwijl mijn ouders aan het huis-shoppen waren. Mijn neef kwam langs en begon weer over Qbasic. Ditmaal heb ik het wel opgepikt (thanx Hiskia 8-)) en ben ik verslaafd aan programmeren (en later ook aan caffeine).

Nu programmeer ik hoofdzakelijk in Perl, onder FreeBSD (als ik tijd heb, homework is killing me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Uhm owja ik nog :)

Irl luister ik naar de naam Waseem (pakistaanse naam). Ben 19 jaar oud en zit op dit moment in het derde jaar MBO Tech. Informatica... een opleiding ver onder mijn niveau (eigen schuld) maar dat probeer ik weer goed te maken. Heb dus ambities om lekker verder te studeren.

Ben ooit begonnen met QBasic en heb toen een jaartje later Visual Basic 4.0 op 7 floppen voor 400 piek gekocht (echt! was destijds een fortuin voor mij :D) Heb daarna niks bijzonders meer aan programmeren gedaan. Vindt ik wel jammer anders was ik nu wel grootmeester in the tao of programming :P

Heb ook ooit wat met Java geprobeerd maar destijds ergens in '95 was het nog niet zo een interssante platform (en niet te spreken over enorm sloom). Heb ook weleens naar wat andere talen gekeken zoals perl/python/assembler/etc.

Ben nu ongeveer 1,5 jaar serieus bezig met programmeren en dat was pas vanaf toen ik C leerde kennen op school (was van een behoorlijk laag niveau, pointers vonden ze zelfs te moeilijk, maar sprak mij wel aan dus ben ik me erin gaan verdiepen). Later ook C++. Heb vervolgens wat sites gemaakt in PHP/MySQL (erg standaard en saai werk). Was me ook weer wat gaan verdiepen in Visual Basic toen ik een opdracht kreeg voor een compleet kassa- en faktureringssysteem.. heb hier ERG veel van geleerd.

Ben op dit moment bezig met het leren van .NET en wat nieuwere technologiën zoals XML, XSL, etc. Wel leuk allemaal.

Wie ik ben in het dagelijkse leven? Een simpele ziel opzoek naar uhm ja wat eigenlijk :) 1.75m hoog, zwart haar, lichbruin getinte huid, zwarte nerd-brilletje. Niet knap, maar wel schattig :+ Ben IRL geen echt nerd als je me zo 1-2-3 ziei/spreekt (heb ook goede sociale vaardigheden), maar als je over computers begint dan komt mn ware aard naar boven :P

Sport atm totaal niet (10 keer elke ochtend opdrukken is alles wat ik tegenwoordig doe), maar ben vroeger best actief geweest op dit gebied. Ga mischien mee naar yoga lessen met mn broer (schijnt toch wel goed voor je te zijn)

Naja dat was het wel zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 18:49
Ik ben elnino en ik ben op mijn zevende begonnen met een programmeertaal genaamd Superlogo (HERHAAL 100 [VOORUIT 10 DRAAITURTLE 7] :) ). Maar op een gegeven moment vond ik Superlogo iets te beperkt, ik wilde ook wat anders doen dan een turtle een kwartslag te laten draaien. Toen ben ik begonnen met als eerste Word-macro's ( 8-) ) en daarna ben ik begonnen met Visual Basic 4.0.

In Visual Basic heb ik verschillende programma's geschreven met allerlei nutteloze doeleinden (luciferspelletjes en dat soort dingen :P ). Met één programma (een spookhuis :P) ben ik ooit nog op TV geweest, met een VPRO-programma genaamd Turbotuig.

Daarnaast begon ik me ook te interesseren in web-pagina's, dat was nog in de tijd dat frames in Netscape 2.0 een hele doorbraak was, je kon nu namelijk nóg betere navigatiesystemen maken :+ . Ik heb mezelf HTML geleerd en toen ook mijn eerste webpagina gemaakt.

Op een gegeven moment vroeg ik mezelf af hoe een zoekmachine als Altavista was gemaakt. Altavista was namelijk meer dan HTML alleen. Zo begon ik me te interesseren in CGI en toen ben ik ook in Perl gaan programmeren.

Zo'n twee en een half jaar geleden ben ik ook met PHP gaan experimenteren wat resulteerde in een succesvolle muziekwebsite (geen MP3) met zo'n 2000 bezoekers per dag.

Ik ben de laatste tijd bezig met alternatieve besturingssystemen, zoals Linux, en daarnaast probeer ik ook C++ en Java te leren. Ook ben ik bezig met een forum in PHP aan het schrijven (ja, wie niet ;) ). Daarbij kom ik nogal vaak tegen de beperkingen van PHP (slechte OO-support, slecht variabelebeheer) en heb mezelf dan ook voorgenomen mezelf te verdiepen in Java Server Pages en Java Servlets. Jammer genoeg ondersteunt mijn host dat niet en een eigen server draaien wordt ook nog een probleem.

Ik kom sinds een half jaar regelmatig in P&W, en alhoewel ik er nog nooit een topic heb geopend (wel veel replies), moet ik zeggen dat ik er veel van geleerd heb. En ik hoop dat ik er nog heel veel meer van leren ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik kick deze even voor de nieuwelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27915

Zal ik ook eens iets zeggen?

Hoi ik ben Beelzebubu, bij mijn vrienden bekend als Ronald, 20 jaar oud. Ik ben geen zware /14 bezoeker maar af en toe zal je me iets in C/C++ topics horen brabbelen. Ik ben ooit begonnen met een ZX spectrum als computer maar ben nooit verder gekomen dan hello world en aanverwanten. Ik kon code lezen, maar niet schrijven. Same goes for basic op de 386 die mijn ouders op gegeven moment kochten, verder dan hello world en code lezen kwam ik niet (ik was 10 of 12 oid). Ik was veel meer verslaafd aan warcraft :P

Op mijn 16e ben ik de bange boze wereld van windows verlaten en heb ik voor 't eerst linux geinstalleerd. Niet dat ik 't snapte, maar 't was wel leuk. Op mijn 17e ben ik biologie gaan studeren met informatica en filosofie als bijvakken, ik heb java/OO-proggen lessen gehad en later ook PHP/SQL/Perl en al die blaat. Ik vind al die talen nogal bagger eerlijk gezegd, ze hebben wel positieve kanten maar ik doe het liever the hard way. Op mijn 18e ben ik begonnen met C/C++ leren, waarmee ik voor linux een video-editor en aanverwante producten heb geprogrammeerd. Niet erg veel features, maar een leuk begin ;).

Sindsdien ben ik me helemaal in C (en GObject, voor object-oriented C) gaan storten en ik kan inmiddels ook al een klein beetje assembler. Ik programmeer tegenwoordig drivers voor linux en hou me verder met software bezig voor linux/unix systemen die gebruik maakt van diezelfde drivers. Ik programmeer voornamelijk voor multimedia projecten, namelijk mjpegtools en gstreamer. Ooit hoop ik mijn naam in het rijtje Gnome hackers te kunnen toevoegen (middels gstreamer) met een prachtige video-editor voor Gnome, maar dat zal nog wel ff duren ;)

[edit]
Ohja (als reactie op de vraag hier ergens boven over dit topic als alternatieve CV), ik ben vooralsnog niet beschikbaar voor een (vaste) baan (dat hebben al genoeg bedrijven geprobeerd :P), ik ben happy student en blijf dat voorlopig nog ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 16:32

krietjur

Where am I?

Wel leuk dit :)
Owkay, ik ben dus Krietjur, irl luister ik daar ook naar, maar ook naar de naam Kris. De naam Krietjur is feitelijk een verkrachting van Creature, dat was in eerste instantie namelijk m'n nickname (naar aanleiding van het spel Creatures 2), en dat heeft een kennis dus verbouwd tot Krietjur :) Verder ben ik sinds kort 23 (Hiep hiep hoera! :+). Ik woon in Hengelo(o) daar heb ik een eigen appartementje.

Ik ben ooit (hééél lang geleden) begonnen met de HAVO, eerste jaar niks gedaan en toen maar overgestapt naar de MAVO. Daar niks gedaan maar wel gehaald :) Daarna MTS Fijnmechanische Techniek gaan volgen. Tijdens mijn eerste MTS stage kwam ik enigzins in aanraking met programmeerwerk (niet dat ik dat moest doen, maar ik kon meekijken) en dat vond ik wel boeiend. MTS afgerond en toen in Enschede naar de Hogeschool gegaan, voor de opleiding Computertechniek. En daar ben ik nog altijd blijven hangen, tot de zomervakantie ben ik bezig met een beetje rondhangen op school om wat dingen af te ronden, en daarna hoop ik met m'n eerste stage te beginnen.

Programmeerervaring.. hoofdzakelijk dat was ik op school heb geleerd.. ben begonnen met Java, daarna C++ basis en C++ netwerkprogrammeren, en ben nu nog bezig met Windows Programmeren (C++ Builder). Verder knutsel ik af en toe wat aan m'n website, beetje html kan ik wel, en een beetje php/jsp/mysql. Verder lees ik hier op GOT vaak de vragen door, helaas weet ik lang niet altijd overal iets nuttigs op te zeggen ;( Maaaar ik leer natuurlijk ook weer veel bij door hier te lezen en daardoor dan weer nieuwe dingen uit te proberen!

Tot slot ben ik al bijna 8 jaar werkzaam (parttime) bij de AH als groente en fruitspecialist :)

* krietjur geeft het toetsenplankje door aan de volgende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Laatst online: 31-12-2024
[edit]

[ Voor 98% gewijzigd door Scare360 op 25-11-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24408

* Anoniem: 24408 denkt dat het heel eng is om persoonlijke dingen over zichzelf op internet te publiceren.
Pagina: 1 2 Laatste