Toon posts:

Bang & Olufsen vs Infinity

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan in de nabije toekomst een surround systeem te kopen met subwoofer. Het zal gaan om vier of zes boxen (mogen staand zijn, aan de muur in de lucht is ook goed :P). Ik wil graag weten wat jullie nu beter vinden, Bang & Olufsen of Infinity. Het gaat zowel om de kwaliteit van het geluid (volume en bass, ook helderheid) als om het design. Ik weet dat B&O goed is in design, maar is de kwaliteit ook zo goed? Over de prijs praten we even niet, ik wil alleen weten welke de beste is.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Welke infinity en welke b&o...infinity maakt van de goedkope reference lijn tot topsystemen van 14.000 € per paar.

• JT
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

Bang & Olufsen vs Infinity = B merk (met design) vs A merk

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 20:07 schreef hervaz het volgende:
Welke infinity en welke b&o...infinity maakt van de goedkope reference lijn tot topsystemen van 14.000 € per paar.
Er zijn zoveel modellen van beide merken, ik weet niet precies welke. Weet iemand welke modellen van beide merken het beste zijn? Het moet gewoon state-of-the-art techniek en geluid zijn.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:38

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Op woensdag 30 januari 2002 20:08 schreef JT het volgende:
B merk :?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 30 januari 2002 20:11 schreef Raaaaaap het volgende:

[..]

B merk :?
Um, weet je niet wat een B merk is ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 20:13 schreef JT het volgende:

[..]

Um, weet je niet wat een B merk is ?
Ik zou Bang & Olufsen niet zo snel een B merk noemen, of wel? :?

Verwijderd

is B&O van binnen nietgemaakt met philips onderdelen

(dacht zoiets gehoord te hebben):?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 30 januari 2002 20:14 schreef WernerBootsman het volgende:

[..]

Ik zou Bang & Olufsen niet zo snel een B merk noemen, of wel? :?
Ik ook niet eerlijk gezegd. Eerder een A-merk, waar ze naar mijn smaak extreem veel geld in stijl en design stoppen. Maar ze maken wel degelijke spullen en de tv's zijn goed en de speakers zijn niet echt lelijk klinkend, wel mooi om te zien en duur. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Bang & Olafsen is wel degelijk een A-merk, alleen van het allerlaagste segment. Techniek is gewoon hetzelfde als in high end systemen van philips, alleen ze vragen door een leuk omhulseltje en door de naam 4x zoveel voor. Voor dat geld heb je wel degelijk een systeem dat veel beter is dan bagger & olafsen. Infinity dus!!

• hervaz
Absolute top? nou neem dan een infinity prelude systeem.

Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/preludeeinstieg.gif

Dat subje is actief daar onderin door een 850 watt amp >:)

Dit kost dus 14.000 euro per paar :P

Verwijderd

Precies als je iets goeds voor je geld wilt hebben, dan ga je voor infinity en niet voor B&O. Wat ze hier boven ook al zeggen: Bij B&O stoppen ze der een 'design' kastje omheen en ineens is de prijs 4x hoger t.o.v. een beter apparaat met dezelfde functies.

Wat betreft die Philips in B&O apparaten zullen we even wat duidelijkheid scheppen :)...
van zoiets kun je vandaag de dag helemaal niks meer van op aan, het wordt allemaal door mekaar gebruikt Sony/Philips/Siemens/NEC/etc etc... (te veel om op te noemen en dan ook nog eens de minder bekende merken qua onderdelen)

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Ik heb ook al mijn speakers van Infinity, en dit aangestuurd door een Harman Kardon Receiver. Dit in combinatie met een Harman Kardon DVD 20 speler en een optisch kabeltje is pure top!
Genieten van audio op hoog niveau mag ik zeggen hoor!

B&O is inderdaad leuk in design, maar naar infinity gaat toch mijn voorkeur als het om kwaliteit gaat! :)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De versterkers van B&O zijn weldegelijk eigen ontwikkelingen overigens. En een merk als arcam gebruikt veel philips spul.

De AB van B&O is een voorbeeld van hoe degelijk en netjes het is. Maarja, schreeuwend duur :P

Verwijderd

LUL niet als je niet waar je het over hebt AAP
b&o b-merk.
achterlijke.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 20:50 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

b&o b-merk.
achterlijke.
Jij hebt er dus duidelijk een andere mening over. Maar kun je deze ook onderbouwen? :P

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Je betaalt bij B&O naar mijn mening te veel voor design.

En begrijp het niet verkeerd. B&O TV's zijn echt de top. Gebaseerd op de Top Philips (en wellicht Thompson)-beeldbuizen, ontwikkelen ze er eigen hard- en software omheen. Dat bepaalt het uiteindelijke produkt. Loewe doet bijvoorbeeld precies hetzelfde met hun TV's, maar dan is het niet "over the top" prijzig!

Kortom: de kwaliteit is zeer goed, maar het aandeel design in de prijs is te groot.

Om even on-topic te blijven:
Gewoon voor Infinity gaan, maar als geld geen optie is, kijk dan ook nog even naar DynAudio en Miller&Kreisel. Vooral de laatste is de referentie in Home Cinema.

http://www.dynaudio.com
http://www.mksound.com

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

b&o b-merk.
achterlijke.
Doe jij even normaal alsjeblieft? Schelden doe je maar tegen je vrienden ofzo... :(
Hiervoor krijg je een officiele waarschuwing, lees even de FAQ met omgangsnormen op dit forum aub.

Verwijderd

[..]

b&o b-merk.
achterlijke.
B&O is niet echt een Amerk te noemen aangezien ze veel van andere merken gebruiken en uiterlijk zelf ontwerpen.

De ab's zijn eigen produkten en sommige andere toestellen.

Neem nou de videorecorders maak eens open en wat zie je shit HITACHI spul tv buizen nog steeds de bolle beeldbuizen van philips op 50 hertz maar door een duur glaasje lijkt het 100 hertz maar wie let daar nou op als je geld teveel hebt ga je voor B&O voor desighn en redelijk geluid,wil je blazen en toch mooi goed geluid hebben zonder vervormingen dan ga je voor de infinity.

Ze hadden trouwens bij BCC die koelkast speakers van infinity ben de naam ff kwijt normaal 2000 gulden perstuk nu beide voor 799 omdat ze een hele partij over voorraad in hadden gekocht hoop voor je dat ze ze nog heben zijn echt de moeite waard :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Eeuwige B&O gekeuvel...

BO is misschien in de ogen van de consument en verkoper (Expert etc.) wel een B merk, topdesign en "goed geluid", he? Je begrijpt me wel..
En er zit ook niet slecht geluid in, vooral icm. een sub.
Maar het is gewoon te klein om absoluut hun geld waar te maken op geluidskwaliteit.
Want waarom ga je op B&O af? Je weet er nog weinig over (geen flame ofzo), ik heb het idee dat je op het prestige van B&O afgaat. Daarom is een forum als dit ook zo handig :D

"Andere" merken met een echte klankkast en een fatsoenlijk toonbereik daar zit gewoon meer geluid en kleur in.
Ga dus goed luisteren, let een beetje op de portemonnee en vooral op je gehoor, en neem je eigen cd's mee, het liefst 1 met een beetje veel variatie in geluid/tracks.

Verder moet je maar ff zoeken op B&O Topix

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• JT

JT

VETAK y0

De reden waar B&O een b-merk is, is dat ik het geluid nou niet geweldig vind tov andere apparaten van hetzelfde geld.

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
  • Laatst online: 23-12 16:17
Of allebei B...
Op woensdag 30 januari 2002 20:09 schreef WernerBootsman het volgende:

[..]

Er zijn zoveel modellen van beide merken, ik weet niet precies welke. Weet iemand welke modellen van beide merken het beste zijn? Het moet gewoon state-of-the-art techniek en geluid zijn.
Dan zou ik maar eens bij andere merken gaan kijken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07
Het design van B&O. Tja, om heel eerlijk te zijn, ik vind het zelf dus zes keer niks. Een TV beeld zo rond als een vissekom, 53cm diagonaal, vies rood glimmend plastic en dat voor 7000,- gulden (3176,46 euro). De speakers zijn veelal erg dun, bijvoorbeeld die BeoLab8000 van 15cm breed met twee 4" woofers en een 3/4" tweeter. Sorry, maar dat vind ik dus echt lelijk. En ik denk dat Infinity eenzelfde speaker kan leveren met een (naar mijn mening) mooier design en even goed geluid voor 1/4 van de prijs. En dus veel beter geluid voor 4/4 van de prijs. Beetje jaren '80 merk, maargoed, da's slechts mijn mening :)
Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/images/2104.jpg

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 30 januari 2002 22:11 schreef ShittyOldMan het volgende:
Het design van B&O. Tja, om heel eerlijk te zijn, ik vind het zelf dus zes keer niks. Een TV beeld zo rond als een vissekom, 53cm diagonaal, vies rood glimmend plastic en dat voor 7000,- gulden (3176,46 euro). De speakers zijn veelal erg dun, bijvoorbeeld die BeoLab8000 van 15cm breed met twee 4" woofers en een 3/4" tweeter. Sorry, maar dat vind ik dus echt lelijk. En ik denk dat Infinity eenzelfde speaker kan leveren met een (naar mijn mening) mooier design en even goed geluid voor 1/4 van de prijs. En dus veel beter geluid voor 4/4 van de prijs. Beetje jaren '80 merk, maargoed, da's slechts mijn mening :)
[afbeelding]
YES !!! Ik ben niet de enige die zo denkt :D

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Op woensdag 30 januari 2002 20:55 schreef JvS het volgende:

[..]

Doe jij even normaal alsjeblieft? Schelden doe je maar tegen je vrienden ofzo... :(
Hiervoor krijg je een officiele waarschuwing, lees even de FAQ met omgangsnormen op dit forum aub.
Het was wel terecht :D :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• hervaz
Op woensdag 30 januari 2002 22:10 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Of allebei B...
Hoe moet ik dit opvatten? Dat infinity een b merk is?

Verwijderd

Ik zou voor Infinity gaan, maar dat is mijn persoonlijke keus. Mijn ouders hebben B&O en ik kan je verzekeren dat het er erg mooi uit ziet en ook erg goed klinkt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07
YES !!! Ik ben niet de enige die zo denkt :D
Of je er blij mee moet zijn weet ik niet, daar mijn ideeën altijd iets anders zijn dan die van de 'gewone' mens :)

Maargoed, ik hou zelf van een lompe grote vloerstaander met lekker krachtig maar goed geluid. Vandaar ook de keus voor mijn huidige speakers en ik heb zelfs overwogen de Infinity Kappa 100's te kopen, maar wegens aansturingsproblemen achterwege gelaten (m'n versterker heeft soms problemen met m'n huidige namelijk).

A-merk en B-merk is natuurlijk relatief naar mijn mening. Ik ken ook mensen die niet eens een winkel willen binnenstappen waar ze Infinity verkopen. Niks verkeerd mee, maar die leven op hifi gebied gewoon weer op een tree hoger. Dit meestal als gevolg dat je nou eenmaal geen stap meer omlaag kunt zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op woensdag 30 januari 2002 22:25 schreef tonyy het volgende:
Ik zou voor Infinity gaan, maar dat is mijn persoonlijke keus. Mijn ouders hebben B&O en ik kan je verzekeren dat het er erg mooi uit ziet en ook erg goed klinkt.
Ja wat wil je nou dan!!?? :? :P

Eerst "dacht" ik ook dat B&O mooi klonk, vaak in Denemarken geweest, in B&O stores met opstellingen gezeten.

Het klinkt ook wel goed, maar ik denk ook dat het een beetje psychisch is, voor dat geld moet het wel klinken denk je, en het klinkt ook helder, en laag.
Maar het heldere komt vaak uit de lucht en de lage brom komt van onder je tv (sub), bij wijze van spreken.
En in die kleine kastjes zit vaak niet echt een lekkere middentoon, dat is vaak een beetje een leeg dal in die setjes.

Bij een "echte" set heb je veel dynamischer geluid, rondom (stereo/5.1) het zelfde effect omdat je met goede (berekende) klankkasten werkt waarin een hogetoon, middentoner en lagetoner of zelfs 2 in zit verwerkt.
Dit geeft gewoon een mooier effect, als je het er mee eens bent of niet.

Ik zeg steeds weer hetzelfde, maar je moet eens echt goed kritisch gaan luisteren, eigenlijk een blinde test.
En als je het verschil niet kan horen dan heb je er IMHO niet echt kijk/gehoor op. Je moet toch een beetje audiofilistisch zijn ingesteld en je niet te snel laten verleiden door de charmes van een glimmend merkje wat veel wind vangt tijden het bezoek van je "audiofiele" Bose-oom.
;)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ohja, je kan natuurlijk een sub toevoegen, zoals ook tbusquet, je kan genoeg lezen in zijn topic.
Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat de sub de midlaag/lage tonen voor zijn rekening neemt en zo *plof*-aanwezig is.
Een sub moet je niet horen, een sub moet aanwezig zijn

• tbusquet
Op woensdag 30 januari 2002 22:39 schreef Esger het volgende:
Ohja, je kan natuurlijk een sub toevoegen, zoals ook tbusquet, je kan genoeg lezen in zijn topic.
Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat de sub de midlaag/lage tonen voor zijn rekening neemt en zo *plof*-aanwezig is.
[..]
Mijn sub doet alleen laag en sublaag, en dat klinkt LEKKURR.

• tbusquet
Op woensdag 30 januari 2002 22:16 schreef hervaz het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit opvatten? Dat infinity een b merk is?
Jij zegt het ;) :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

Jag

Op woensdag 30 januari 2002 22:10 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Of allebei B...
Oei, die is gewaagd :P.

Verder ben ik het eens met Esger, alleen moet ik er wel een nuance op maken. Natuurlijk maakt B&O zijn geld niet waar, en wat dat betreft lijken ze sterk op Bose wat mij betreft. Maar natuurlijk blijft er gewoon altijd een markt voor dat soort spullen. Lang niet iedereen is zo kritisch over een geluidsset, en veel mensen leggen daarentegen veel nadruk op hoe het eruit ziet. Na ja, hun goed recht lijkt me. En back ontopic: die keuze zal je ook zelf moeten maken. Als je design wel belangrijk vindt zit je bij B&O natuurlijk goed. Bovendien zal hun bedieningsgemak ook nog erg goed zijn. Je kan zelfs je complete huis laten verbouwen met hun spullen, erg leuk als je veel geld hebt.
Maar als je meer de kant van audiofilie opgaat zit je bij hun helemaal verkeerd. En dan is het bovendien ook erg narrowminded om Infinity als enige alternatief aan te houden. Niet dat dat een slecht merk is, maar er zijn nog zoveel andere merken!

• hervaz
Op woensdag 30 januari 2002 23:13 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Jij zegt het ;) :P
Als je zegt dat infinity alleen b spul maakt snap ik je niet helemaal....die reference lijn is slecht maar als je lijnen als de IRS systemen, Kappa .0 .1 .2 100 modellen slecht noemt vraag ik me af wat je ervan gehoord hebt, bar weinig denk ik dan :P

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

B&O B-merk is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord lol. Maar het gaat erom waar je zelf van houw, en wat je uit wilt geven, de speakers van B&O kosten al snel 1500-2000 euro per stuk, (ze zijn wel active) Eerst vond ik B&O een beetje bagger, komt vooral omdat de bass niet echt vet is dnek ik, maar naar meer te lusiteren vond ik ze goed klinken, zeker in combi met de sub.

het is zo dat B&O mooi en degelijk spul maakt, maar als je kijkt naar de prijs/geluidskwaliteit verhouding dan kun je bij een ander merk beter terecht. B&O speakers zijn niet gemaakt om trance mee te luisteren ofzo, maar eerder voor klassiek, waarin ze het goed doen.

Elke fabrikant heeft een bepaalde doelgroep en daar moet je dus maar net in vallen, de meeste mensen kopen B&O ook voor de bepaalde status die eraan vast hangt.

Als je zegt, dat je bijvoorbeeld meet pop/trance of wat dan ook draait zou ik -als je geluidskwaliteit het belangrijkste vind- Voor een andere merk gaan, Denk dan aan monitor audio ofzo in deze prijsklasse, (gold series :P) verder is er natuurlijk niets mis met een complete tannoy/infinitie/quadral/B&W instalatie.

Je moet voor je zelf afwegen, waar houdt ik van en wat wil ik ermee.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Op woensdag 30 januari 2002 20:20 schreef funkaholic het volgende:
Bang & Olafsen is wel degelijk een A-merk, alleen van het allerlaagste segment. Techniek is gewoon hetzelfde als in high end systemen van philips, alleen ze vragen door een leuk omhulseltje en door de naam 4x zoveel voor. Voor dat geld heb je wel degelijk een systeem dat veel beter is dan bagger & olafsen. Infinity dus!!
dat kan wel, maar ze hebben ook veel eigen spullen hoor, (niet net als marantz ofzo) en bij B&O is alles net wat degelijker, (heb je wel eens zo'n tv opgetilt :P) al je alleen naar de afstandsbedening kijkt, als je buiten gaat staan doet hij het gewoon, zonder te richten ofzo, je kunt er mee gaan gooien, je kunt er je home run mee slaan bij honkbal, en daarna ook je tv nog bedienen >:) B&o is niets voor mij, maar als je in hun doelgroep valt zou ik het absoluut niet afraden. Als geluidskwaliteit van het grootste belang is kies je dus infinity, als design, status, degelijkheid, en service ook mee doet dan ga je voor B&O

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 08:29 schreef FFF het volgende:

[..]

dat kan wel, maar ze hebben ook veel eigen spullen hoor, (niet net als marantz ofzo) en bij B&O is alles net wat degelijker, (heb je wel eens zo'n tv opgetilt :P) al je alleen naar de afstandsbedening kijkt, als je buiten gaat staan doet hij het gewoon, zonder te richten ofzo, je kunt er mee gaan gooien, je kunt er je home run mee slaan bij honkbal, en daarna ook je tv nog bedienen >:) B&o is niets voor mij, maar als je in hun doelgroep valt zou ik het absoluut niet afraden. Als geluidskwaliteit van het grootste belang is kies je dus infinity, als design, status, degelijkheid, en service ook mee doet dan ga je voor B&O
LOL.. 90% van de b&o troep is philips, schroef je TV en beo lab maar open en huiver :)

Verwijderd

Ik denk niet dat je een vergelijking kunt maken tussen deze twee merken.
Ik vraag me dan ook sterk af wat nu de werkelijke reden is geweest van deze vraag. het is als of we een race auto vergelijken met een terreinwagen als de hummer. Ik laat hierbij in het midden wat mijn voorkeur heeft. B&O maakt hele mooie spullen qua design en geluid en dat zelfde zou je ook kunnen zeggen van infinity. Voor B&O zou ik zo een twee drie geen alternatief weten maar voor infinity wel tien tallen die naar mijn mening allen beter presteren.
Maar dat blijft mijn persoonlijke mening, dus topic starter ga lekker lopen shoppen en luistern om je eigen mening te kunnen vormen en kun je reeelere vragen stellen.

Ik wil hier geen flame war beginnen alleen een kristische noot uiten.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-12 16:40

elsegre

Ti 3Al-2.5V

FF een paar dingetjes;

B&O is een D-merk --> design. Bedoeld om in het interieur op te gaan. Dat ze voor een tientje meer een betere (geluids)kwaliteit neer kunnen zetten zal ze worst zijn want dat is hun markt niet.

Infinity is een A-merk in de zin dat ze een zeer goede geluidskwaliteit proberen neer te zetten. Dat ik ze niet mooi vind klinken is mijn probleem.

Madrigal kwam voor kennis naar Eindhoven, of ze dat nogsteeds doen weet ik niet. Philips heeft wel de kennis maar niet de wil om audiofiele apparaten op de markt te zetten. B&O al helemaal niet.

M.a.w. Appels en peren, allebei fruit maar toch anders --> ga eens proeven zou ik zeggen.

No news is bad news.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 31 januari 2002 09:25 schreef elsegre het volgende:
Infinity is een A-merk in de zin dat ze een zeer goede geluidskwaliteit proberen neer te zetten. Dat ik ze niet mooi vind klinken is mijn probleem.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Op donderdag 31 januari 2002 06:47 schreef hervaz het volgende:

[..]

Als je zegt dat infinity alleen b spul maakt snap ik je niet helemaal....die reference lijn is slecht maar als je lijnen als de IRS systemen, Kappa .0 .1 .2 100 modellen slecht noemt vraag ik me af wat je ervan gehoord hebt, bar weinig denk ik dan :P
Wees niet gevreesd Hervaz, ik zat maar een beetje te zieken ;)

Ookal moet ik erbij zeggen dat Infinity niet mijn smaak is, maar ik hang er geen labeltje aan. Daar ken ik de hogere modellen te slecht voor.

• tbusquet
Op donderdag 31 januari 2002 08:40 schreef ShaDoW het volgende:

[..]

LOL.. 90% van de b&o troep is philips, schroef je TV en beo lab maar open en huiver :)
TV's... ahhummm er zijn als ik het goed heb 4 merken buizen die heel veel gebruikt worden. In bijna alle toestellen..
Te weten, Sony, Philips, Panasonic en Thomson.
M.a.w. Appels en peren, allebei fruit maar toch anders --> ga eens proeven zou ik zeggen.
Dat vind ik een mooie :P

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ga voor infinity, B&O betaal je veel te veel vergeleken met prijs/kwaliteit verhouding... Wat je ook kan doen is speakers van het merk HEPTA kan je in alle ralkleuren verkrijgen! met een mooie Harman Kardon versterker (AVR 5000) en klaar!

BOINC stats

• blissard
  • Laatst online: 16:07
hmmmm, Hepta, vind ik mooi alternatief. Infinity maakt best goeie speakers hoor. Maar de speakers met normaal budget zijn i.m.h.o. niet erg bijzonder. Hepta maakt ontzettend fijne speakers die mooi uitgebalanceerd klinken en er leuk uitzien. Maar goed is kwestie van smaak natuurlijk.

Verwijderd

Er is maar één mogelijkheid: uitproberen! Zelfs 2 paar dezelfde speakers kunnen nog afwijken! Bij goeie audio/video winkels is het altijd mogelijk ter plekke verschillende speakerconfiguraties te testen. Neem een aantal van elkaar afwijkende typen muziek/geluid mee, en ga eens rustig proberen. Je kunt er vanuit gaan dat je dik betaalt voor design van B&O. Als de prijs dus gelijk is aan de Infinity speakers weet je eigenlijk al genoeg... ;)
Succes!

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

* BachW werkt bij electro world...

Wij hebben dus hepta, b&o infinity staan. Wij laten het altijd aan een klant horen. Dus loop gewoon een goede zaak binnen, ik weet zeker dat ze je zullen helpen...

BOINC stats

• tbusquet
Op donderdag 31 januari 2002 10:32 schreef BachW het volgende:
* BachW werkt bij electro world...
awwwww... dat vind ik naar voor je... :P

Vergeef me, ben in een flauwe bui.

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Alles goed hoor! Ik wil er toch weg... mijn baas is een eikel!

BOINC stats

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beide merken zijn waarschijnlijk van goede kwaliteit.
De prijs is echter een andere verhaal, ik denk dat de prijs/prestatie verhouding voor Infinity beter is dan voor B&O, omdat bij B&O een groot deel van de prijs in styling en design zit.

Hier vielleicht mehr info:
http://www.netedition.de/audio/

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!!!
Pagina: 1