Toon posts:

[delphi] Euro symbool

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In mijn delphi apps kun je wel het euro teken typen of alt+0128 alleen als je de record post wordt het een hekje #

Heeeelp?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ook als je dat net geposte record weer in Delphi ophaalt?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:56
Op woensdag 30 januari 2002 19:35 schreef swissis het volgende:
In mijn delphi apps kun je wel het euro teken typen of alt+0128 alleen als je de record post wordt het een hekje #

Heeeelp?
offtopic:
Eej! alt+01288 is backspace

Gewone letters/cijfers doen het wel?
Je kan misschien een plaatje van 't teken inladen. Wel wat gedoe, maar dan doet 'ie 't wel :)

Verbouwing

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op woensdag 30 januari 2002 21:13 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

offtopic:
Eej! alt+01288 is backspace

Gewone letters/cijfers doen het wel?
Je kan misschien een plaatje van 't teken inladen. Wel wat gedoe, maar dan doet 'ie 't wel :)
tis ook alt+0128

en in de search is wel iets te vinden over Euro-teken in Delphi. Was echt een wazige combinatie van tekens...

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat ik aan de weet ben gekomen dat het iets te maken heeft met de BDE- language driver?

Verwijderd

De language driver bepaald de code tabel die gebruikt wordt bij het opslaan en ophalen uit de database. Als je de verkeerde language driver (lees character set) gebruikt waarin het euroteken niet zit dan werkt het dus niet en krijg je het teken te zien dat op de plaats van het euroteken staat.

Als je paradox gebruikt als database neem dan de "PDOX intl ANSI" driver, deze ondersteunt het in ieder geval.

Good luck !
Pagina: 1