Op woensdag 30 januari 2002 21:46 schreef jurriebur het volgende:
Als antwoord op de vraag waarom er zo weinig interessante C++/Java/enz. topics zijn; volgens mij komt dit omdat deze talen niet geschikt zijn voor de opvlieg-scripters, voor de mensen die het gewoon voor de lol doen. PHP/ASP/CGI is geschikter voor deze mensen omdat een slecte website maken toch meer gebruikt/bezoekt wordt dan een slecht programma, ook omdat je aan slechte programma's niks hebt, maar een slechte site kan wel leuk zijn. De mensen die echt die-hard C++ zijn 'snappen' de taal beter, waardoor ze de antwoorden zelf kunnen zoeken, dmv een FAQ. PHP voorbeeld; voor een beginner is het moeilijker om een goed antwoord te zoeken op php.net dat voor een gevorderde, om de simpele reden dat de laatstgenoemde de taal beter snapt.
Hier wordt de spijker op zijn kop geslagen.
Het niveau is hier idd laag, omdat een taal als PHP lekker laagdrempelig is, zodat je er net als met de videorecorder, mee kunt beginnen zonder eerst de docs te lezen.
Wat HTML, beetje met PHP strooien, en je hebt al iets heul geinigs. Maar dan wil je iets ingewikkelders, en wat nu? Snel even vragen, want iedereen doet PHP op GoT!
En inderdaad, wil je in talen als C/C++/Java iets bereiken, dan zul je je toch eerst echt moeten verdiepen in zo'n taal, je kunt niet zomaar beginnen.
Wel vind ik dat iedereen zelf de antwoorden kan vinden, ook al snap je nog de ballen van een taal. Lees de/een FAQ, check usenet en zoek op google, dan is de kans 9 op 10 dat je je antwoord hebt.
Ik loop hier nog niet zo lang rond, maar toch heb ik een mening over hoe de situatie te verbeteren is: Er is volgens mij maar 1 manier om het niveau om hoog te krijgen, en dat is zorgen voor veel duidelijkheid in wat wel en niet de bedoeling is (en dat is volgens mij wel dik voor elkaar) maar ook zorgen dat er meer mensen van niveau blijven reageren op posts.
Ik denk dus dat, nu het mod-beleid duidelijker en actiever is geworden, het een kwestie van even doorbijten is voor de mensen die geneigd zijn om nu maar weg te blijven. Gewoon niet te directe antwoorden geven, maar altijd verwijzen naar relevante docs en FAQs. Pas als iemand zelf heeft gezocht/nagedacht echt de eventuele oplossing aandragen. Is veel leerzamer.