Toon posts:

[/14 disc] Hoe vinden jullie de sfeer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Effe een vraagje, hoe vinden jullie de sfeer binnen /14, wat zou er beter kunnen en wat vind je er juist goed aan,
en waarom????

Poll: Hoe vind je dat sfeer is binnen /14???
Bad, zo als vroeger word het nooit meer
Gaat wel, matigend
Wel OK
Beter dan ooit, we gaan rocken baby!!!

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=1052&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

mjah kan niet dit niet gewoon in de vorm van een discussie?

* D2k heeft poll-fobie :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Iedereen die roept "het is slecht" moet, van mij, ook roepen hoe het beter kan ;)

• D2k

D2k

Op woensdag 30 januari 2002 19:19 schreef ACM het volgende:
Iedereen die roept "het is slecht" moet, van mij, ook roepen hoe het beter kan ;)
idd kom maar met suggesties

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik vind het best ok hier,
alleen die irritante polls verpesten het een beetje ;)

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Nou ja, mijn persoonlijke mening is dat er, iig voor mij, te weinig interesante topics zijn. Het zijn voornamelijk van die geef-hier-ff-het-antwoord-op topics. Dat maakt het hier meer een knowledgebase dan een discussie forum. Ik vind dat je wel vragen mag stellen, maar vraag dan iets waarover gediscusseerd kan worden of wat iig ook voor anderen interesant is. Ik vind verder dat (niet al te veel offence intended) PHP topics hier nog vaker (zoniet bijna altijd) last van hebben dan andere topics.

Oplossing: misschien moeten jullie eens een tijdje heel rigoreus gaan snoeien in de topics die hier zoal gepost worden. Kijken wat er dan overblijft en of dat de boel interesanter maakt.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• D2k

D2k

Oplossing: misschien moeten jullie eens een tijdje heel rigoreus gaan snoeien in de topics die hier zoal gepost worden. Kijken wat er dan overblijft en of dat de boel interesanter maakt.
ik moet zeggen dat er al aardig gesnoeid wordt op het moment
we proberen de echte simpele dingen te sluiten
maar we laten wel ruimte voor discussies

• D2k

D2k

zie ook: [topic=397053/1/25]

• RickN
Nice, ik mis alleen een puntje waarin verzocht wordt /14 niet als "quick fix" te misbruiken. D.w.z. Eerst zelf zoeken.

• D2k

D2k

Op woensdag 30 januari 2002 20:01 schreef RickN het volgende:
Nice, ik mis alleen een puntje waarin verzocht wordt /14 niet als "quick fix" te misbruiken. D.w.z. Eerst zelf zoeken.
kan ik nog wel ff verwerken

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je wat ik nou wel aardig zou vinden. Als er een soort introductie topic zou komen. Waarin iedereen zich voorstelt. Dan heb je een beter beeld van de 'vaste' bezoekers.

Ik vind het verder wel ok hier :)

• RickN
Op woensdag 30 januari 2002 20:01 schreef RickN het volgende:
Bij nader inzien staat dit eigenlijk wel heel duidelijk uitgelegd in "Welkom in P&W". Jammer alleen dat lang niet iedereen dit schijnt te lezen.

Verwijderd

[discussie-mode]

Vind het wel goed gaan. In ieder geval gaat het reageren goed en het modbeleid is perfect. Ook weinig 'domme-vragen' topics.

Alleen te weinig topics waar ik een nuttige bijdrage op kan leveren :) De java/c++/php/bash topics hebben meestal al een uitvoerig antwoord gehad voor ik ze zie :)

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:25
Op woensdag 30 januari 2002 20:06 schreef Orphix het volgende:
Weet je wat ik nou wel aardig zou vinden. Als er een soort introductie topic zou komen. Waarin iedereen zich voorstelt. Dan heb je een beter beeld van de 'vaste' bezoekers.
Dit vind ik best een leuk idee. Het is dan wel een detail, maar ik denk dat het het wel gezelliger maakt.

Verwijderd

Die nieuwe lite mods maken de sfeer er in ieder geval niet slechter op. Ik vind het persoonlijk zelfs een flinke verbetering!

Maar (Ja, een grote maar ;))
De lite mods veranderen in mijn opzicht veel te vaak topic titels! In een aantal gevallen doen ze het heel goed, maar soms wordt er teveel doorgedraafd.
Om maar een paar voorbeelden te noemen:
- [topic=394786/1/25]
- [topic=394574/1/25]
Deze topics hadden eerst een duidelijk andere titel. De opener dacht beide keren een grote fout te hebben gevonden, en liet dat ook duidelijk weten in de titel. Later in het topic bleek het om resp. slecht lezen of een verkeerde implementatie (no offense) te gaan.
De topic titels waren dus niet fout op het moment van posten, maar bleken achteraf dus te relativeren te zijn. Dit vindt ik dus een verkeerde manier van modden, want er wordt te veel ingegrepen, terwijl dat niet echt nodig is.

Maar goed, dat is mijn mening :). Delen jullie deze opinie, of denken jullie er anders over :?

Verwijderd

ik wil wel een half antwoord geven....

[eerlijk]

Ikzelf zal hier nooit met mijn vragen komen, simpelweg omdat ik die sneller beantwoord kan zien door mede-ontwikkelaars in het project. Deze hebben meer vakspecifieke kennis wat het antwoord vaak ook zinniger maakt (alhoewel hier ook wel wat genien rondlopen). Die ene keer dat ik een vraag heb (eens in de maand ofzo).

Voor de serieuze programmeertalen (java/C/C++) zijn er simpelweg te weinig slimme vragen om het interessant te maken hier... Dat kan je positief en negatief vinden, feit is wel dat het zo is ;).... Het stikt iher van de newbie-c++ vragen en PHP/perl/... Wat betreft PHP/perl/c#/VB/newbie_algemeen/etc., ik kan sommige talen wel (perl/PHP) , maar ga ik niet mee helpen... Niet interessant genoeg... Ik heb zinnigere dingen te doen ;)

Flame me maar raak en vertel me waar ik het fout heb :) Misschien hebben jullie er iets aan :)

• D2k

D2k

mjah we spelen vrij vaak met de titels
maar we hopen ze iig te verbeteren
als de taal mist of niet staat zoals we willen aarzelen we niet.
Tis wel goed te lezen zo namelijk
maar voor de rest: tnx :)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
KoenM: Over topic titels aanpassen
Tja, de twee voorbeelden die je noemt heb ik op mijn geweten ;) . Vaak doe ik dit om twee redenen: search of om verarring te voorkomen.
De topic titels waren dus niet fout op het moment van posten, maar bleken achteraf dus te relativeren te zijn. Dit vindt ik dus een verkeerde manier van modden, want er wordt te veel ingegrepen, terwijl dat niet echt nodig is.
Het aanpassen van een topic titel doe ik niet omdat de topic-schrijver ee fout heeft gemaakt, maar om de inhoud van het topic overeen te laten komen met de inhoud.

In het tweede geval is dit wel heel duidelijk. De nieuwe topic-titel zal in de search veel beter functioneren. De oude was eigenlijk volkomen onzinnig.

De eerste is een beetje een vaag gevalletje, maar die heb ik dus aangepast omdat de topic-starter vroeg om het topic te sluiten. Dat leek mij niet nodig omdat er best leuk gekletst kon worden en dus heb ik de kleine uitbreiding erbij gezet.

Beide aanpassingen vind ik zelf dus goed, maar daar mag je het uiteraard mee oneens zijn :) . Topic titels aanpassen is geen corrigeren, maar de juiste mensen aantrekken en een goede samenvatting voor in de search geven.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

mbravenboer
...
Het aanpassen van een topic titel doe ik niet omdat de topic-schrijver ee fout heeft gemaakt, maar om de inhoud van het topic overeen te laten komen met de inhoud.
...
Ik kan me wel vinden in je verhaal, maar het nadeel van het zo veelvuldig aanpassen is dat je niet meer weet of datgene wat je leest ook echt zo is geweest. Cencuur dus, en daar heb :r ik op. In dit geval posieve cencuur, maar toch.
Zou het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld achter titels die veranderd worden een '*' te zetten, of op een andere manier kenbaar maken dat de titel is gewijzigd, en dan niet in het topic zelf, want tussen 30 reacties valt dat ene zinnetje natuurlijk niet op...
Als het gewoon een verkeerd gekozen topic titel gaat dit hele verhaal niet op, want die mogen wat mij betreft ge-edit worden tot de aarde ophoudt met draaien :+

/me denkt dat mbravenboer het tweede topic ook een beetje hernoemd heeft omdat het niet zo positief t.o.v. XSLT overkwam ;)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op woensdag 30 januari 2002 19:41 schreef RickN het volgende:
Nou ja, mijn persoonlijke mening is dat er, iig voor mij, te weinig interesante topics zijn. Het zijn voornamelijk van die geef-hier-ff-het-antwoord-op topics. Dat maakt het hier meer een knowledgebase dan een discussie forum. Ik vind dat je wel vragen mag stellen, maar vraag dan iets waarover gediscusseerd kan worden of wat iig ook voor anderen interesant is. Ik vind verder dat (niet al te veel offence intended) PHP topics hier nog vaker (zoniet bijna altijd) last van hebben dan andere topics.
Hier ben ik het volledig mee eens. In hoeverre kun je "Ik heb een probleem, wat is de oplossing?" een discussie noemen? Een discussie zoals "Hoe pakken jullie het schrijven van programma's aan?" is veel interessanter, en er kan meer gediscussieerd worden.

• mbravenboer
KoenM: maar het nadeel van het zo veelvuldig aanpassen is dat je niet meer weet of datgene wat je leest ook echt zo is geweest.
Het gaat denk ik ook niet om dingen die 'geweest' zijn, maar hoe dingen 'zijn' ;) . Als het topic een behoorlijk andere wending neemt is het voor iedereen zinvol als dit ook terugkomt in de titel: topicstarter bereikt de goede doelgroep, bezoekers kunnen beter selecteren en het staat beter in de search.
Cencuur dus, en daar heb :r ik op. In dit geval posieve cencuur, maar toch.
Mwah censuur vind ik een beetje een vreemde benaming voor dit beleid. Het heeft helemaal niets met censuur te maken. Je censureert iets als je een feit verborgen wilt houden en dus publicatie verbiedt. In dit geval gaat het om iets totaal anders denk ik :) .
Zou het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld achter titels die veranderd worden een '*'
Dat is wellicht een aardig idee (alhoewel ik het nut ervan niet direct in zie: je ziet de oude titel nog steeds niet).
Als het gewoon een verkeerd gekozen topic titel gaat dit hele verhaal niet op, want die mogen wat mij betreft ge-edit worden tot de aarde ophoudt met draaien :+
Tja, dat is volgens mij dus ook zo :) . Alle veranderingen zouden ten goede moeten zijn. We veranderen echt niet omdat we dat leuk vinden oid :o .
/me denkt dat mbravenboer het tweede topic ook een beetje hernoemd heeft omdat het niet zo positief t.o.v. XSLT overkwam ;)
Wellicht, maar het was ook echt een onzinnige titel ;) . De topic titel klopte echter ook totaal niet met de inhoud. Op deze manier kan iemand in de search bijvoorbeeld op bugs in MSXSL zoeken en bovendien trekt het op deze manier mensen aan de met MSXSL werken. Lijkt mij dus een positieve aanpassing :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Ik vind onderanderen dat er niet altijd even vriendelijk tegen elkaar word gesproken. :)

• Mithrandir
  • Laatst online: 20:56
Op woensdag 30 januari 2002 20:59 schreef elnino het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens. In hoeverre kun je "Ik heb een probleem, wat is de oplossing?" een discussie noemen? Een discussie zoals "Hoe pakken jullie het schrijven van programma's aan?" is veel interessanter, en er kan meer gediscussieerd worden.
Nou, open dat ding!!

Verder:
Ik denk dat 't multi-modden nu een goede zaak is, topics worden veel vaker gesloten e.d.
Maar als je een idee hebt voor een mooie discussie als die hierboven: post 't ding! Dan kun je ook wat helpen om 't niveau omhoog te halen.

Verbouwing

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

persoonlijk vind ik dat de sfeer hier verbeterd is (en dat zeg ik dus niet omdat ik anders van ACM suggesties moet doen hoe het beter moet ;)), maar ja, ik kom niet in de php topics dus daar kan ik ook niets over zeggen.

Ik denk dat het vooral komt door die grote offtopic topic nav de lite-mod verkiezingen. Daar liep iedereen gewoon gezellig door elkaar heen te blaten en dit zorgt er wel voor dat je elkaar een beetje leert kennen

Persoonlijk zie ik trouwens wel liever meer C++ en zelfs java topics :)

dat van het wijzigen van die topictitels... tja ik wil niet slijmen hoor, maar ik sta in principe achter het standpunt van mbravenboer. Als ik een topic zie wil ik aan de titel kunnen zien wat erin te vinden is, en het kan me niet schelen of ie in de loop der tijd veranderd is. Als een discussie met een bepaald onderwerp begint, maar het slaat al gauw over naar een ander onderwerp en het blijft bij dat andere onderwerp, dan zie ik ook liever dat de topictitel aan de hand daarvan veranderd wordt. Hierdoor weet je beter wat je te wachten staat en zoals al gezegd, de search zal hier ook veel beter door lopen (hoewel ik nog steeds denk dat ie standaard moet komen te staan op zoeken op titel + inhoud, maar dat even terzijde)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 21:06 schreef mbravenboer het volgende:
Dat is wellicht een aardig idee (alhoewel ik het nut ervan niet direct in zie: je ziet de oude titel nog steeds niet).
Je hebt een punt, maar ik zal het proberen te verduidelijken :):
Stel, je bent lekker /14 aan het lezen (of je loopt te zoeken) en je ziet de topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/394786/1?limit=25. Als je dan dat topic gaat lezen snap je helemaal niks van de titel, want waarom zou je als titel gebruiken '.. die toch niet groot bleek te zijn' als je vervolgens gaat klagen dat je exe zo groot is :? Dan denk ik, wat een vage gast die whoami (ABSOLUUT niet lullig bedoeld, alleen als voorbeeld :)).
Als er nou een * in de topic titel had gestaan, had ik geweten dat de titel was aangepast, en was de bovengaande gedachte gang niet in me omgegaan :+.

Jij begrijpen :? :o

[edit]
Nog ff een reactie op bovenstaande reactie van OiSyN:
Ik ben in principe niet tegen het wijzigen van de titels, maar ik vindt het wel prettig om te weten dat een topic titel is gewijzigd. Dat voorkomt heel veel verwarring, in mijn opinie...

• D2k

D2k

iekke snappe
iekke er over nadenken

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Op woensdag 30 januari 2002 20:06 schreef Orphix het volgende:
Wat houd je tegen?

https://fgheysels.github.io/

• Mithrandir
Op woensdag 30 januari 2002 21:13 schreef OiSyN het volgende:
persoonlijk vind ik dat de sfeer hier verbeterd is (en dat zeg ik dus niet omdat ik anders van ACM suggesties moet doen hoe het beter moet ;)), maar ja, ik kom niet in de php topics dus daar kan ik ook niets over zeggen.

Ik denk dat het vooral komt door die grote offtopic topic nav de lite-mod verkiezingen. Daar liep iedereen gewoon gezellig door elkaar heen te blaten en dit zorgt er wel voor dat je elkaar een beetje leert kennen

Persoonlijk zie ik trouwens wel liever meer C++ en zelfs java topics :)

dat van het wijzigen van die topictitels... tja ik wil niet slijmen hoor, maar ik sta in principe achter het standpunt van mbravenboer. Als ik een topic zie wil ik aan de titel kunnen zien wat erin te vinden is, en het kan me niet schelen of ie in de loop der tijd veranderd is. Als een discussie met een bepaald onderwerp begint, maar het slaat al gauw over naar een ander onderwerp en het blijft bij dat andere onderwerp, dan zie ik ook liever dat de topictitel aan de hand daarvan veranderd wordt. Hierdoor weet je beter wat je te wachten staat en zoals al gezegd, de search zal hier ook veel beter door lopen (hoewel ik nog steeds denk dat ie standaard moet komen te staan op zoeken op titel + inhoud, maar dat even terzijde)
Wat staat er in je icon? pushing the...??

Ontopic:
Dat zou een goede verandering kunnen zijn, maar dan moet je wel erg veel zoekwoorden intikken! Er zijn veel topics waar toevallig "MySQL en PHP en probleem en okke" inzitten. Ik zoek meestal op topicnaam.

edit:

Boven mij staat een "vage gast" volgends KoenM :P

Verbouwing

• D2k

D2k

Op woensdag 30 januari 2002 21:16 schreef whoami het volgende:

[..]

Wat houd je tegen?
er is er nu 1 voor de mods
en als ik tijd vind zal ik me tonite nog wel ff adden
maar dat mag ook best voor de users imho
HOU HET DAN WEL ONTOPIC

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 30 januari 2002 21:10 schreef DinoRaptor het volgende:

[ knip ]

Maar als je een idee hebt voor een mooie discussie als die hierboven: post 't ding! Dan kun je ook wat helpen om 't niveau omhoog te halen.
vergeet niet dat dat soort topics ook op geflame uit kunnen lopen. Wat mij betreft perfect om te testen hoe de sfeer hier daadwerkelijk is: is ie goed dan komt er een leuke discussie, is ie slecht... tja... moet ik het nog vertellen? :)

Overigens werkt het ook nog eens versterkend: als iedereen hier fijn gaat discussieren wordt de sfeer en het niveau er nog beter van, gaat iedereen flamen dan wordt de sfeer slechter en het niveau lager.

Dus wil je het risico lopen om de sfeer omlaag te helpen? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
Op woensdag 30 januari 2002 21:14 schreef KoenM het volgende:

Dan denk ik, wat een vage gast die whoami
I take note of that . :) :P
Als er nou een * in de topic titel had gestaan, had ik geweten dat de titel was aangepast, en was de bovengaande gedachte gang niet in me omgegaan :+.
Indeed, het zou wel handig zijn moest er een duidelijk symbool ofzo gezet worden in de topictitel als die aangepast is. Ideetje misschien voor het nieuwe forum?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 30 januari 2002 21:16 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Wat staat er in je icon? pushing the...??
Pushing will protect you :P
http://www.xs4all.nl/~oisyn/secretofspace.swf

• mbravenboer
KoenM: Jij begrijpen :? :o
Yep, ik begrijpen :) . Als de echte mods hier iets in zien vind ik het prima om dit te gaan gebruiken :) .

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 21:16 schreef DinoRaptor het volgende:
Boven mij staat een "vage gast" volgends KoenM :P
[uitleg modus]
Ik weet dat je het ironisch bedoeld. Maar laat het ff HEEL duidelijk zijn, vooral tegen whoami: ik bedoel niks negatiefs, maar _PUUR_ als voorbeeld, van hoe een psychopaat het topic zou kunnen interpreteren :+. Ik heb namelijk een hekel aan mensen die anderen afkraken, dat was hier dus, nogmaals, niet de bedoeling...
Verder vond ik het een heel interressant topic, en vergissen is menselijk :P (...)
[/uitleg modus]

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

topic waarin je iets over jezelf kwijt kunt is nu open voor iedereen :)

• Matthijz
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ik vind het hier wel altijd leuk. (maar ik ben er dan ook nog niet zolang)

Hoelang bestaat tweakers.net eigenlijk? :?

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• whoami
Op woensdag 30 januari 2002 21:24 schreef KoenM het volgende:

[..]

[uitleg modus]
Ik weet dat je het ironisch bedoeld. Maar laat het ff HEEL duidelijk zijn, vooral tegen whoami: ik bedoel niks negatiefs
[/uitleg modus]
Ik had het zeker niet negatief opgenomen. Uit de context van uw post kon ik dat al opmaken en je hebt het er dan nog es expliciet bijgezet.
Geen prob dus voor mij.

• mbravenboer
OiSyN: Dus wil je het risico lopen om de sfeer omlaag te helpen? :)
Jewel ;) . Ik post af en toe wel eens een (imho ;) ) leuk discussie-punt en heel vaak komt hier ook wel een aardige discussie uit gelukkig :) . Maar ja, ik ben ook geen interessante-topic-machine, dus als iemand anders leuke ideeen heeft is hij natuurlijk van harte uitgenodigd om het hier te plaatsen :) .

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 30 januari 2002 21:26 schreef matthijz18 het volgende:
Ik vind het hier wel altijd leuk. (maar ik ben er dan ook nog niet zolang)

Hoelang bestaat tweakers.net eigenlijk? :?
Een jaartje of 3 geloof ik :)

• whoami
Op woensdag 30 januari 2002 21:25 schreef wasigh het volgende:
µµ
Misschien ff een linkje als ht kan? 'k vind het niet direct.

• elnino
Op woensdag 30 januari 2002 21:25 schreef wasigh het volgende:
Misschien is het ook een idee om dat topic helemaal 'schoon' te houden. Dus geen reply's, alleen userbeschrijvingen.

edit: Link voor whoami: [topic=397122/1/50]

• D2k

D2k

Op woensdag 30 januari 2002 21:30 schreef elnino het volgende:
Misschien is het ook een idee om dat topic helemaal 'schoon' te houden. Dus geen reply's, alleen userbeschrijvingen.
dat kan hoor >:)
daar hebben we 1337 knopjes voor

<h3> wasigh zet dat ff in je 1st post ajb</h3>

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

nah, offtopic trashen we wel ;)

• D2k

D2k

Op woensdag 30 januari 2002 21:34 schreef wasigh het volgende:
nah, offtopic trashen we wel ;)
k :)
na PSV ga ik ook ff aan de slag

• elnino
Op woensdag 30 januari 2002 21:32 schreef D2k het volgende:
dat kan hoor >:)
daar hebben we 1337 knopjes voor

wasigh zet dat ff in je 1st post ajb
Volgens mij is D2k wel trots op zijn modrechten... ;)
Op woensdag 30 januari 2002 21:27 schreef mbravenboer het volgende:
Jewel ;) . Ik post af en toe wel eens een (imho ;) ) leuk discussie-punt en heel vaak komt hier ook wel een aardige discussie uit gelukkig :) . Maar ja, ik ben ook geen interessante-topic-machine, dus als iemand anders leuke ideeen heeft is hij natuurlijk van harte uitgenodigd om het hier te plaatsen :) .
Ik zal er eens over nadenken... Ik weet niet zo snel iets, maar als er iemand een interessant discussietopic heeft, dat niet neigt naar een regen van flames, is dat naar mijn idee een nuttige toevoeging aan P&W.

edit: wasigh, jouw beschrijving bevat wel heel veel smilygeel... heel veel :) en ;) verspreid door de post...

• Mithrandir
Op woensdag 30 januari 2002 21:35 schreef elnino het volgende:

[..]

edit: wasigh, jouw beschrijving bevat wel heel veel smilygeel... heel veel :) en ;) verspreid door de post...
Dat viel mij idd ook al op

Verbouwing

Verwijderd

ik heb net alles doorgelezen en wil op overal (wat ik nog onthouden heb :)) een reactie plaatsen:
Ten eerste ben ik van mening dat /14 een beetje een quick answer forum aan het worden is. Leuke discussies zie je niet zo veel, vooral van die snelle vragen zodat de topic na 6 reply's al afsterft. Jammer. Misschien komt dit ook omdat iedereen er nu zo'n mening over heeft en de echte guru's niet meer op GoT komen (no offence naar de guru's die de moed hebben om te blijven :P). Ik hoor van verschillende kanten dat het niveau omlaag gaat en dat ze daarom niet meer komen.
Als antwoord op de vraag waarom er zo weinig interessante C++/Java/enz. topics zijn; volgens mij komt dit omdat deze talen niet geschikt zijn voor de opvlieg-scripters, voor de mensen die het gewoon voor de lol doen. PHP/ASP/CGI is geschikter voor deze mensen omdat een slecte website maken toch meer gebruikt/bezoekt wordt dan een slecht programma, ook omdat je aan slechte programma's niks hebt, maar een slechte site kan wel leuk zijn. De mensen die echt die-hard C++ zijn 'snappen' de taal beter, waardoor ze de antwoorden zelf kunnen zoeken, dmv een FAQ. PHP voorbeeld; voor een beginner is het moeilijker om een goed antwoord te zoeken op php.net dat voor een gevorderde, om de simpele reden dat de laatstgenoemde de taal beter snapt.

ik heb nog wel veel meer te melden (mijn mening over dit topic heen spuiten ;)), maar volgens mij heb ik al een hele lap tekst :)

Verwijderd

BTW, dit soort topics dragen volgens mij bij aan het opkrikken van het niveau en de sfeer, een discussie topic nl.
^ mijn mening :) ^

• Mithrandir
Op woensdag 30 januari 2002 21:46 schreef jurriebur het volgende:
[...]

ik heb nog wel veel meer te melden (mijn mening over dit topic heen spuiten ;)), maar volgens mij heb ik al een hele lap tekst :)
Spui, spui!!

Ik hou je niet tegen.

Maar over dat Guru's enzo heb je wel gelijk. RM-rf is hier bijna niet meer (redelijke guru te noemen; ooit heeft hij mij nog een LA topic "aangesmeerd"), en een aantal anderen die altijd wel veel wisten, die komen steeds minder. Das jammer.
Als de vragen niet meer zo moeilijk zijn, zijn er ook minder bekwame mensen nodig om ze te beantwoorden --> visieuze cirkel.
Zullen we die dan maar proberen te doorbreken?

Verbouwing

• whoami
Ik zie dat die RM-RF hier toch nog redelijk veel post. Wel in W&G.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 30 januari 2002 21:28 schreef wasigh het volgende:
[..]
Een jaartje of 3 geloof ik :)
Ligt eraan, tel jij downtime van GOT mee of niet? :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

is het niet beter als de introduceerdraad een duidelijkere topictitel krijgt

ik vind m nu niet echt opvallen, en bovendien nodigt ie ook niet uit tot posten

als ik een suggestie mag doen: *** introduceer jezelf in deze topic ***
of iets dergelijks :)

Verwijderd

oja, nog een spui mening (was ik in vorige post vergeten :P), volgens mij zijn die jezelf-introduceer-topics niet echt een goed plan; er lopen gemiddeld 400 (als het er niet meer zijn) users rond op /14, daarvan zullen er denk ik ongeveer 100-200 posten in dat topic, wie leest dat? Misschien beter idee als je je eigen verhaal kwijt kunt in je profile, dan kun je het lezen als je interesse in die user hebt...
/me jurriebur denkt dat hij aan alzheimer lijdt, hij is nl. alweer vergeten wat hij nu ook al weer wilde schrijven :s

• whoami
Op woensdag 30 januari 2002 22:24 schreef jurriebur het volgende:
oja, nog een spui mening (was ik in vorige post vergeten :P), volgens mij zijn die jezelf-introduceer-topics niet echt een goed plan; er lopen gemiddeld 400 (als het er niet meer zijn) users rond op /14, daarvan zullen er denk ik ongeveer 100-200 posten in dat topic, wie leest dat? Misschien beter idee als je je eigen verhaal kwijt kunt in je profile, dan kun je het lezen als je interesse in die user hebt...
/me jurriebur denkt dat hij aan alzheimer lijdt, hij is nl. alweer vergeten wat hij nu ook al weer wilde schrijven :s
'k Vind dat ** introduce yourself ** topic wel leuk om es te lezen.
En wie leest 100 a 200 beschrijvingen... ja, ik...

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ehm, misschien een stomme vraag; maar wat is /14 nou eigenlijk :?? Programmeer club ofzo ?

• whoami
Op woensdag 30 januari 2002 22:27 schreef Access het volgende:
Ehm, misschien een stomme vraag; maar wat is /14 nou eigenlijk :?? Programmeer club ofzo ?
Die vraag is al eens geweest, in LA ofzo.

/14 is de directory waar P&W in huist:
code:
1
gathering.tweakers.net/listtopics/14

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 30 januari 2002 22:27 schreef Access het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/14.jpg

• Access
Ahaaa! Ik snap 'em ;).

/31 is ook heel leuk :P. (geintje ufcurs).

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
/14 :?

Edit
Oh ik snap hem :z

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:32 schreef Access het volgende:
...
/31 is ook heel leuk :P. (geintje ufcurs).
dat is je geraaien ook ;)

• Access
Hehe, naja zoals het er nu uitziet is het wel gezellie hier :). Ik zal ff voten.

• D2k

D2k

:+
PSV heeft gewonnen
nu ff mijn stukje afmaken
<Edit> done

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er mag van mij wel een splitsing komen, die is er ook geweest, dat weet ik wel (in een tijd waarin ik helaas niet op got te vinden was).

Ik ben persoonlijk wel een beetje op php uitgekeken en zie daar dus te veel van naar mijn smaak.

Ook mag er van mij wel wat meer fundamentele discussie komen, dat heb ik vroeger ook veel gezien, maar lijkt de laatste tijd helemaal ondergesneeuwd te raken.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Op woensdag 30 januari 2002 22:45 schreef D2k het volgende:
:+
PSV heeft gewonnen
....
grrmbl :(

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 02:10 schreef Nikel het volgende:

[..]

Er mag van mij wel een splitsing komen

[..]
Goede morgen trouwens

Wat voor splitsing zat je aan te denken :? Ik vind BTW persoonlijk dat er best wat meer perl-nerds aangetrokken moeten worden want perl sterft hier uit :'(
Effe een lulstory over mezelf plaatsen in dat introduce topic.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 21:46 schreef jurriebur het volgende:
Als antwoord op de vraag waarom er zo weinig interessante C++/Java/enz. topics zijn; volgens mij komt dit omdat deze talen niet geschikt zijn voor de opvlieg-scripters, voor de mensen die het gewoon voor de lol doen. PHP/ASP/CGI is geschikter voor deze mensen omdat een slecte website maken toch meer gebruikt/bezoekt wordt dan een slecht programma, ook omdat je aan slechte programma's niks hebt, maar een slechte site kan wel leuk zijn. De mensen die echt die-hard C++ zijn 'snappen' de taal beter, waardoor ze de antwoorden zelf kunnen zoeken, dmv een FAQ. PHP voorbeeld; voor een beginner is het moeilijker om een goed antwoord te zoeken op php.net dat voor een gevorderde, om de simpele reden dat de laatstgenoemde de taal beter snapt.
Hier wordt de spijker op zijn kop geslagen.

Het niveau is hier idd laag, omdat een taal als PHP lekker laagdrempelig is, zodat je er net als met de videorecorder, mee kunt beginnen zonder eerst de docs te lezen.
Wat HTML, beetje met PHP strooien, en je hebt al iets heul geinigs. Maar dan wil je iets ingewikkelders, en wat nu? Snel even vragen, want iedereen doet PHP op GoT!

En inderdaad, wil je in talen als C/C++/Java iets bereiken, dan zul je je toch eerst echt moeten verdiepen in zo'n taal, je kunt niet zomaar beginnen.

Wel vind ik dat iedereen zelf de antwoorden kan vinden, ook al snap je nog de ballen van een taal. Lees de/een FAQ, check usenet en zoek op google, dan is de kans 9 op 10 dat je je antwoord hebt.

Ik loop hier nog niet zo lang rond, maar toch heb ik een mening over hoe de situatie te verbeteren is: Er is volgens mij maar 1 manier om het niveau om hoog te krijgen, en dat is zorgen voor veel duidelijkheid in wat wel en niet de bedoeling is (en dat is volgens mij wel dik voor elkaar) maar ook zorgen dat er meer mensen van niveau blijven reageren op posts.

Ik denk dus dat, nu het mod-beleid duidelijker en actiever is geworden, het een kwestie van even doorbijten is voor de mensen die geneigd zijn om nu maar weg te blijven. Gewoon niet te directe antwoorden geven, maar altijd verwijzen naar relevante docs en FAQs. Pas als iemand zelf heeft gezocht/nagedacht echt de eventuele oplossing aandragen. Is veel leerzamer.

• elnino
Op donderdag 31 januari 2002 19:46 schreef nonomen het volgende:
Ik loop hier nog niet zo lang rond, maar toch heb ik een mening over hoe de situatie te verbeteren is: Er is volgens mij maar 1 manier om het niveau om hoog te krijgen, en dat is zorgen voor veel duidelijkheid in wat wel en niet de bedoeling is (en dat is volgens mij wel dik voor elkaar) maar ook zorgen dat er meer mensen van niveau blijven reageren op posts.
Volgens mij is dat nu wel duidelijk genoeg, er zullen echter toch altijd users overblijven die te lui enzo zijn om de FAQ niet te lezen.

Misschien moeten we P&W een goede doelstelling geven. Is P&W bedoeld om mensen te helpen bij het programmeren en/of om te discussiëren over programmeren. Als we namelijk een goede doelstelling hebben, dan kun je die toetsen met wat er in P&W voorkomt. Misschien is het niveau dan in P&W zo laag nog niet.

Laten we nog eens kijken naar de maatregelen die er genomen zijn:
  • Scheiding van Programming en Webscripting
    Het niveau in Programming ging er op vooruit, maar het niveau van Webscripting daalde enorm. Bovendien was het in Programming erg rustig. Helaas, mislukt.
  • Aanstelling van Lite-mods
    Doordat er zoveel topics in P&W geopend werden, was het voor de moderators nagenoeg onmogelijk om én goed orde te houden én 'gewone' reacties te geven én om ook nog vrije tijd te hebben. Daarom zijn er lite-mods ingesteld. Het resultaat is er dan ook: P&W begint een stuk gestructureerder te worden (aanpassing topictitels) en de moderators hebben ook nog vrije tijd. Naar mijn idee gelukt.
Maar laten we ook nog kijken naar andere mogelijkheden:
  • Scheiding in 'Normaal' P&W en 'Advanced' P&W
    Dit zou evenals bij een scheiding tussen Programming en Webscripting leiden tot een (kleine) verbetering bij het Advanced forum, maar ook het 'normale' P&W zou achteruit gaan door die afwezigheid van de moeilijkere topics.
  • Scheiding tussen P&W Q&A en P&W Discussion
    Je zou P&W ook kunnen verdelen in een Q&A-forum, waar men vragen kan stellen en in een Discussieforum, waar er over programmeren in het algemeen wordt gediscussieerd (over OO-design etc).
  • Alles zo houden als het is
    Is natuurlijk de mooiste oplossing. Ik vind dan wel dat er misschien iets meer discussietopics mogen komen, alhoewel die er de laatste tijd ook steeds meer zijn. (Kijk maar naar de [ALG]-topics)
Natuurlijk zijn er ook nog andere oplossingen, als je ideeën hebt kun je die gewoon posten. We moeten gewoon met ons allen zoeken naar de beste oplossing.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

De sfeer zal in iedergeval achteruit gaan als iemand DEZE baan aanneemt.

Ehh.. ik zie 3 omschrijvingen boven aanstaan, kan iemand mij de middelste uitleggen? Wat moet ik daarbij voorstellen?

Ah well, gelukkig heb ik mijn eigen zaak >:)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Op donderdag 31 januari 2002 22:37 schreef dusty het volgende:
Ehh.. ik zie 3 omschrijvingen boven aanstaan, kan iemand mij de middelste uitleggen? Wat moet ik daarbij voorstellen?
Sys.Prog/Anal Client/Server
LOL ! :+

maareh, wat heeft dat met dit topic te maken? :)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ut is toch wat al die bureaucratie rond een forumpje :Y)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 19:46 schreef nonomen het volgende:

[..]

Hier wordt de spijker op zijn kop geslagen.

Het niveau is hier idd laag, omdat een taal als PHP lekker laagdrempelig is, zodat je er net als met de videorecorder, mee kunt beginnen zonder eerst de docs te lezen.
Wat HTML, beetje met PHP strooien, en je hebt al iets heul geinigs. Maar dan wil je iets ingewikkelders, en wat nu? Snel even vragen, want iedereen doet PHP op GoT!
Let wel op dat ik met mijn verhaal niet wil zeggen dat je niks kunt met PHP. Het begin is makkelijk, gastenboekje heb je zo in elkaar geflanst, maar je kunt er (gelukkig) ook nog zo veel mooiere/geavenceerdere dingen mee, ik noem een webmail, een GoT, van alles...
En inderdaad, wil je in talen als C/C++/Java iets bereiken, dan zul je je toch eerst echt moeten verdiepen in zo'n taal, je kunt niet zomaar beginnen.
oftewel, niet als 'opvlieg-hobby' geschikt...
Wel vind ik dat iedereen zelf de antwoorden kan vinden, ook al snap je nog de ballen van een taal. Lees de/een FAQ, check usenet en zoek op google, dan is de kans 9 op 10 dat je je antwoord hebt.
je hebt dan vaak het antwoord wel, maar dan snappen ze het nog niet omdat andere kennis ontbreekt... maar je hebt aan de andere kant ook wel weer gelijk dat het makkelijk te vinden is...

Verwijderd

je hebt dan vaak het antwoord wel, maar dan snappen ze het nog niet omdat andere kennis ontbreekt...
Klopt, maar wanneer al dit voorwerk door de persoon zelf al gedaan is, is het makkelijker antwoorden en zullen de antwoorden waarschijnlijk ook beter begrepen worden.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 31 januari 2002 02:10 schreef Nikel het volgende:

[..]

Er mag van mij wel een splitsing komen, die is er ook geweest, dat weet ik wel (in een tijd waarin ik helaas niet op got te vinden was).

Ik ben persoonlijk wel een beetje op php uitgekeken en zie daar dus te veel van naar mijn smaak.

Ook mag er van mij wel wat meer fundamentele discussie komen, dat heb ik vroeger ook veel gezien, maar lijkt de laatste tijd helemaal ondergesneeuwd te raken.
Ik word inderdaad ook helemaal gek van al die topics. Ik lees alleen nog de rode en de gele ga ik niet ook nog een keer bij langs. Het scheelt al enorm dat iedereen zijn language er even bij zet, maar toch..

• mbravenboer
Ik observeer een ware explose aan discussie onderwerpen of gewone punten zonder dat er een vraag is :) .

Goede ontwikkeling :) . Ben benieuwd of dit in stand kan worden gehouden.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 16:17

Basszje

Reisvaap!]

Op donderdag 31 januari 2002 22:18 schreef elnino het volgende:

[..]
Alles zo houden als het is
Is natuurlijk de mooiste oplossing. Ik vind dan wel dat er misschien iets meer discussietopics mogen komen, alhoewel die er de laatste tijd ook steeds meer zijn. (Kijk maar naar de [ALG]-topics)
[/list]
Ben ik voor.
Maar is er voor discussietopics wel animo :? Heb laatst een discussie topic geopend, maar die is na 2 posts al weer uitgestorven bv.

En laatst een topic met een aanbeveling/id/oplossing en die is met 0 replies naar beneden gegaan, terwijl de q/a topics meestal meer replies krijgen ..

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• mbravenboer
Basszje: Maar is er voor discussietopics wel animo :? Heb laatst een discussie topic geopend, maar die is na 2 posts al weer uitgestorven bv.
Er is zeker wel animo, maar van jouw onderwerp (VoiceXML) wist ik niet zoveel af en ook had ik er niet echt een mening over.... Heb even rondgekeken of ik een mening kon ontwikkelen, maar dat schoot niet zo op :) . Vond wel twee leuke tutorials bij IBM.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 01 februari 2002 16:46 schreef Basszje het volgende:

[..]

Ben ik voor.
Maar is er voor discussietopics wel animo :? Heb laatst een discussie topic geopend, maar die is na 2 posts al weer uitgestorven bv.

En laatst een topic met een aanbeveling/id/oplossing en die is met 0 replies naar beneden gegaan, terwijl de q/a topics meestal meer replies krijgen ..
Soms gaan ze ook vrij snel naar onderen omdat niet iedereen gele topics controleerd (ik ook niet). Bv op java hova maakt het op dit moment nog niet zoveel uit als een topic al flink oud is. Want je kunt hem altijd nog zien staan. En als je zin hebt aan commentaar dan doe je dat :)

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Misschien is het wat om de discussies te laten scheiden van de problemsolving. Ik wordt persoonlijk een beetje moe van die oeverloze discussies, maar wil best wel een (lekker ingewikkeld) SQL-probleempje oplossen, terwijl ik hier ook van GoT-ers het omgekeerde hoor.

• D2k

D2k

Op vrijdag 01 februari 2002 17:22 schreef Goodielover het volgende:
Misschien is het wat om de discussies te laten scheiden van de problemsolving. Ik wordt persoonlijk een beetje moe van die oeverloze discussies, maar wil best wel een (lekker ingewikkeld) SQL-probleempje oplossen, terwijl ik hier ook van GoT-ers het omgekeerde hoor.
lijkt mij juist niet
de afwisseling houdt het interessant :)

Verwijderd

De sfeer roeleert! ;)

De mensen roeleren meer! :)

De topics zuigen allemaal :+

En de postings zijn dieptriest :P :P :P

;)

Oftewel het kan gewoon niet beter B-)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Spuit 11 :+
Ik had vannacht een leuk onderwerp bedacht, maar nu ben ik 'm weer vergeten :( :)

Verwijderd

ik heb niet zulke grote programmeer kwaliteiten(under statement :P), en het kan dus zijn dat ik best vaak iets doms post ofzo. Dat is natuurlijk niet goed, maar als je dat heel hard gaat bestrijden, krijg je uiteindelijk alleen een Die-hard forum, en dan gaat het denk ik verkeerd.

Verwijderd

Ik wou even melden dat het massaal topic titel veranderen een goede zet is, ik kan nu veel makkelijker zien welke topics interessant zijn en waar ze over gaan, daardoor verbeterd mijn humeur en dus ook de sfeer ;)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 09:23 schreef Sacrine het volgende:
ik heb niet zulke grote programmeer kwaliteiten(under statement :P), en het kan dus zijn dat ik best vaak iets doms post ofzo. Dat is natuurlijk niet goed, maar als je dat heel hard gaat bestrijden, krijg je uiteindelijk alleen een Die-hard forum, en dan gaat het denk ik verkeerd.
Dat willen we ook hoor :+
Nee, we willen geen die-hard forum, we willen een forum waar mensen hun best doen. En misschien is dit niet de goede methode, maar een andere methode was ook geen success, dus tja :)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 09:25 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Dat willen we ook hoor :+
Nee, we willen geen die-hard forum, we willen een forum waar mensen hun best doen. En misschien is dit niet de goede methode, maar een andere methode was ook geen success, dus tja :)
denken aan een betere methode dus :P ik zal wel eens denken of ik iets weet :P

• elnino
Op donderdag 07 februari 2002 09:23 schreef Sacrine het volgende:
Dat je iets niet weet, dat is natuurlijk niet erg, zolang je er maar wel moeite voor doet. Dus niet "ik heb dit php-script, kunnen jullie hem afmaken". P&W geen helpdesk, maar we proberen je gewoon een eindje op weg te helpen. Er worden dus niet altijd volledige antwoorden gegeven, hoogstens een steuntje in de rug zodat je zelf weer verder kan. En met Nielsz' mening ben ik het ook volledig eens ("We willen dat mensen hun best doen").

• D2k

D2k

Op donderdag 07 februari 2002 09:24 schreef Zef het volgende:
Ik wou even melden dat het massaal topic titel veranderen een goede zet is, ik kan nu veel makkelijker zien welke topics interessant zijn en waar ze over gaan, daardoor verbeterd mijn humeur en dus ook de sfeer ;)
woei :)
dan doen we dat iig goed :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 07 februari 2002 17:02 schreef D2k het volgende:

[..]

woei :)
dan doen we dat iig goed :)
Vandaag is het weer een zootje.. en ik heb zo nu en dan echt zin om bij sommige honderd replies met FUCK OFF neer te zetten + ip ban.. Alsof ze het niet weten..

Ik ben dan ook voor een algemene irritatie actie :) Gewoon users die geen topic naam erbij zetten irriteren met zinloze berichtjes...

[edit]heeft bericht even wat vriendelijker gemaakt.

• D2k

D2k

Op donderdag 07 februari 2002 17:08 schreef Alarmnummer het volgende:
Vandaag is het weer een zootje.. en ik heb zo nu en dan echt zin om bij sommige honder replies met FUCK OFF neer te zetten + ip ban.. Alsof ze het niet weten..

Ik ben dan ook voor een algemene afstraf actie :) *is geirriteerd*
mjah ik heb ff wat minder tijd door de weeks

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 07 februari 2002 17:11 schreef D2k het volgende:

[..]

mjah ik heb ff wat minder tijd door de weeks
Het is nu al weer netjes..
maar het gekke is dat je bepaalde gebruikers groepen hebt die zich er niet aan houden.. php`ers en vb`ers zie ik veel zonder topic naam.

Verwijderd

Ik heb 1 klacht, ookwel over het snel sluiten van topics (vooral die van mij ;))

als ik iets vraag vraag ik het niet voor niets, en heb ik natuurlijk weinig aan een slotje waar standaard commentaar wordt gegeven, geef gewoon een antwoord of laat me topic open zodat iemand anders gewoon een antwoord kan geven, want zo'n slotje werkt natuurlijk alleen maar averrechts (voor mij dan :{)

• elnino
Op donderdag 07 februari 2002 23:26 schreef xtentic het volgende:
als ik iets vraag vraag ik het niet voor niets, en heb ik natuurlijk weinig aan een slotje waar standaard commentaar wordt gegeven, geef gewoon een antwoord of laat me topic open zodat iemand anders gewoon een antwoord kan geven, want zo'n slotje werkt natuurlijk alleen maar averrechts (voor mij dan :{)
Ik neem aan dat je het over het volgende topic hebt:
[topic=405276]

Ik quote uit jouw vraag:
Op donderdag 07 februari 2002 22:28 schreef xtentic:
Kan ik dit ook vergemakkelijken?... zonder dat ik $file3, $file4 etc wil gebruiken?... zou ik erg fijn vinden :)
Uit dit stukje is niet geheel duidelijk of je wil dat wij het gaan vereenvoudigen of dat we zeggen hoe jij dat moet doen... (Dat stukje 'zou ik erg fijn vinden' is een beetje onduidelijk).

In ieder geval geeft ACM goed antwoord op jouw vraag:
Op donderdag 07 februari 2002 22:30 schreef ACM:
for, foreach, array...

succes :)
Hiermee helpt hij jou op weg, precies wat je vraagt. Dus ik zie het probleem niet zo.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 07 februari 2002 23:26 schreef xtentic het volgende:
Ik heb 1 klacht, ookwel over het snel sluiten van topics (vooral die van mij ;))

Als ik het aantal gesloten topics van vandaag zie, weet ik wel waarom het een standaard antwoord is.

BTW for, foreach, array() is toch geen standaard antwoord. Het geeft toch de info die je wilt hebben?

Verwijderd

nee niet echt, teminste niet op dat moment. Ik ben toen verder op ICQ gaan vragen en heb zo gehoord dat ik met een list daarvan values uit gegevens kan halen mja dat had ACM ook gelijk ff kunnen posten en mij gewoon veel moeite kunnen besparen, of een link geven naar een desbetreffend topic dat daar dieper op in gaat... want een slotje alleen werkt gewoon niet.

En ik vraag veel omdat ik weinig wijs wordt uit tutors etc, ik moet dingen zien en niet lezen, doen en spelen... mja ik ben vaag i know... dus daarom zou ik het graag anders zien ;)

• D2k

D2k

Op zaterdag 09 februari 2002 18:09 schreef xtentic het volgende:
dus daarom zou ik het graag anders zien ;)
probleem is dat het in /14 zo druk is dat we niet echt tijd heb voor een lange sluit message
dus ik heb mijn eigen standaard c/p messages en die pas ik dan iets aan naar de situatie
maar als wij in de sluitmsg alles verklappen waarom dan sluiten??......

Pagina: 1