Toon posts:

kabel versterker naar subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kabel kan je het beste gebruiken voor aansluiten van je subwoofer op je verserker.

Subwoofer: Wharfedale SW10 (http://www.wharfedale.co.uk/topspec.htm)

Versterker: Yamaha RX-V620 (http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gAVR00010RX-V620)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn mening? Een normale mono tulpkabel :). Maar wat veel gaver is, is een echte subkabel. Die is dikker en beter afgeschermd, waardoor je verwacht dat-ie beter klinkt. :). En weet je wat nou het mooie is? Vaak vind je het dan ook beter klinken :).

Lang leve de psycho-acoustiek :D. (oh oh, hiermee ga ik mensen op m'n hals halen :P).

Maar gewoon sub-out op je amp verbinden met de ingang van de sub (de rooie geloof ik zelfs).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op woensdag 30 januari 2002 18:27 schreef JvS het volgende:
Mijn mening? Een normale mono tulpkabel :). Maar wat veel gaver is, is een echte subkabel. Die is dikker en beter afgeschermd, waardoor je verwacht dat-ie beter klinkt. :). En weet je wat nou het mooie is? Vaak vind je het dan ook beter klinken :).

Lang leve de psycho-acoustiek :D. (oh oh, hiermee ga ik mensen op m'n hals halen :P).

Maar gewoon sub-out op je amp verbinden met de ingang van de sub (de rooie geloof ik zelfs).
Rood of wit (respectievelijk rechts en links) maakt natuurlijk geen reet uit :P, aangezien de signalen van de twee inputs door een summing amp samen worden gevoegd tot één signaal.
En trouwens, als je de psycho akoestiek volledig wil laten werken, moet je gewoon keihard beweren dat je een beter een speciale subwoofer interlink kan kopen, omdat die echt veel beter klinkt. En dan niet erbij zeggen dat het stiekum eigenlijk niet zo is :P.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Nou ik heb lekker deze hoor

Afbeeldingslocatie: http://www.ixos.co.uk/html/products/audio/pix/model/1141.jpg

Jammer dat je er niets van ziet :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Tja als jij dan geen verschil hoort is prima, maar dat verschil is er wel. Ok we hebben het dan wel over kabels waar een 1 meter 500 Euro of meer kost, maar dat heb ik ervoor over. :D :D

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Vergeet niet dat je 'm nog een half jaartje moet laten inspelen dan klinkt ie veel beter dan in het begin, dat verschil is zeker te merken vooral omdat het zo geleidelijk gaat |:(. Owja, vergeet ook niet de kabel op plastic bekertjes te leggen wegens de stralig van de grond en de kabel is de zwakste schakel en dat bepaald het geluid en... ik weet ff niks meer onzinnigs te bedenken :D

Maargoed, you get my piont, een normale goeie tulpkabel of een door marketing gepromoot tot subkabel is voldoende. Vivanco en Oehlbach hebben wel leuke kabels die goed inspelen op deze markt. Die zilver/blauwe zien er gelikt uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

't is maar wat de gek er voor geeft hè.. >:)

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Jag, had je al eens een kabeltest gedaan of niet? Er staat me iets van bij van een jaar terug ofzo..

En AleSyS, zoals men zegt, pak een normale kabel, misschien kun je een wat dikkere nemen, bij een sub is het toch minder essentieel dan de gewone speakers vind ik.
Niet dat je er een kutkabel aan moet hangen trouwens..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Jij altijd met je psycho-akoestiek.. :D

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op donderdag 31 januari 2002 17:07 schreef TripleM het volgende:

[..]

Jij altijd met je psycho-akoestiek.. :D
En toch ben ik het er wel mee eens, ik had 't er gister nog over in een B&O (zoveelste) discussie.
Soms zweren mensen bij bepaalde dingen, en ik kan het verschil in kwaliteit echt niet horen.
Ik ga niet in op specifieke onderdelen dus, maar volgens mij is er idd wel een psycho akoustiek ja..helaas, want meestal gaat het ten koste van je portemonnee en je hoort vaak (vrijwel) geen verschil in je geluid..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1