After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
hee dat was de 100e reply!!
en mijn 150e !!!!!
Verwijderd
Iemand???Op zaterdag 02 februari 2002 11:36 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
Even nog een vraag: ik sluit de led aan op 5 v (rood + zwarte draad), welke weerstand heb ik dan precies nodig om em goed te laten branden?
R = U/I
R = 5/0.020
R = 250 Ohm
Volgens klopt dit wel ongeveer of niet?
Verwijderd
Ik heb er bij stuutenbruin 10 cent (0,045 euro) p/stuk voor betaald. Veel meer horen ze niet te kosten.Op zaterdag 02 februari 2002 17:32 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
Ok bedankt, maar ik sluit em toch aan op 12 V denk ik en dan met weerstandje van 470 Ohm, weet iem misschien de richtprijs van zon dingetje, ik heb er 8 nodig, 8 leds
je ziet een sterretje nu, schiet nog nie erg op denk ik heOp zaterdag 02 februari 2002 17:42 schreef Phreak het volgende:
E staat zo lelijk in de topictitel, € van gemaakt
Het is lastig om je specs up to date te houden
heheOp zaterdag 02 februari 2002 18:09 schreef aP_ het volgende:
dat heeft volgens mij te maken met de instellingen die je hebt op je comp. Is hier laats wel een topic over geweest... moet je ff searchen (ik bedoel... als die post van jou tenminste serieus bedoeld was...)
jah eigenlijk wel, maar je wilt hiermee zeker zeggen dat het aan mij ligt?? kom nou
*trekt schaapachtig gezichtje* :x
Dankje, ik heb geen flauw idee waar de € ergens op mijn pc zit. Zeker onder 1 of andere toetscombinatie ofzo?Op zaterdag 02 februari 2002 17:42 schreef Phreak het volgende:
E staat zo lelijk in de topictitel, € van gemaakt
Op vrijdag 14 december 2001 16:13 schreef Onno het volgende:
[..]
Het was Latin-1 (iso-8859-1), en is nu Latin-9. (iso-8859-15)
In de eerste zit geen euroteken (naja, MS heeft 'm er wel ingefrutseld in Windows, maar dat was niet officieel), de tweede heeft 'm wel.
dat ziet er bij mij zo uit:Op zaterdag 02 februari 2002 18:15 schreef thijz het volgende:
ik zie lekker wel het € teken

Plaatje resized
Het is lastig om je specs up to date te houden
€ = ctrl+alt+5Op zaterdag 02 februari 2002 18:24 schreef Devil het volgende:
[..]
Dankje, ik heb geen flauw idee waar de € ergens op mijn pc zit. Zeker onder 1 of andere toetscombinatie ofzo?
dat is ie bij mij
Idd ALT-0128.Op zaterdag 02 februari 2002 19:28 schreef igor het volgende:
ALT+5
ALT 0128 op numeriek
Verwijderd
en kan iemand mij even de kleur combo's voorschotelen (ik ben a technisch in print en weerstanden) voor
6volt (welke kleurencombo op weerstand)
9volt (welke kleurencombo op weerstand)
12volt (welke kleurencombo op weerstand)
maybe wel leuk want zonder weerstanden kan ik beter gelijk geld weggooien
help een klein casemodddertje uit de nood
OK, dat zullen we even doen. De waardes die ik nu ga geven zijn 'ongeveer' je kan er zelf nog wat meer klooien als je je leds feller of minder fel wilt hebben.Op zondag 03 februari 2002 12:45 schreef PlaceR het volgende:
ik heb er net 10 besteld wat is de tussenstand??????
en kan iemand mij even de kleur combo's voorschotelen (ik ben a technisch in print en weerstanden) voor
6volt (welke kleurencombo op weerstand)
9volt (welke kleurencombo op weerstand)
12volt (welke kleurencombo op weerstand)
maybe wel leuk want zonder weerstanden kan ik beter gelijk geld weggooien
help een klein casemodddertje uit de nood
6v --> 270, 330 zal allemaal wel voldoen.
9v --> 470 doet ie heb op, maar kan iets lager (390?)
12v --> tussen de 470 en 680 ohm
Zo beetje uit de nood? Als je leds op deze verschillende spanningen gaat aansluiten en je wilt dat ze precies even fel branden moet je de waardes even precies narekenen. wat zijn je plannen met deze voltages?
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
bestel er 20
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Idd!!Op maandag 04 februari 2002 13:54 schreef ReseTTim het volgende:
owja ik hoorde van een vriend van me dat ze bij Display (Haarlem) 3000 mcd blauwe ledjes hebben![]()
En ze zijn écht fél!!
dit is 3000 mcd en standaard zijn ze 100 mcd geloof ik...
ik ben die vriend die bij display werkt BTW
maar ze kosten wel €4,50 ipv €0.75 p/st
Verwijderd
inkoop actie uv leds ook eerdaags hierOp woensdag 30 januari 2002 15:01 schreef Devil het volgende:
[afbeelding]
Wat is hier aan de hand?:
Ik organiseer een inkoopactie voor blauwe 3mm leds bij Conrad.nl. Zie http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0208009231012385566&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=28554&TK_PAR[MEDIUM]=89
Op dit moment kosten de leds 0,75 euro per stuk.
De totale verzendkosten bedragen 6 euro. Deze kosten delen we met z'n allen. Kijk in de update onderin deze post voor een up to date schatting van de totale kosten per persoon.
We betalen voor 5 blauwe leds per persoon maar 3,75 Euro + 6 gedeeld door aantal mede-kopers. Plus verzendkosten naar je huis, maar dat kan met de gewone post (als je er geen honderden wil), dus kost maar iets van 40 eurocent.
Nog 1 maal voor de duidelijkheid:
- De ledjes zelf kosten 3,75 per 5
- De verzend ed. kosten van Conrad zijn 6 Euro
Deze kosten worden gedeeld door het aantal deelnemers, doen er 10 man mee dan betaald iedereen (inclusief ik) dus 0,60 euro aan Conrad-verzendkosten.Als je mee wilt doen:
- Vervolgens moet het geheel nog naar je huis verstuurd worden. Maar dit kan denk ik met een gewone brief, dus dat kost dan 0,39 euro + 0.05 euro voor een enveloppe en wat bolletjes plastic.
- 1. Stuur een mail naar led@natriumhydroxide.com
De actie sluit op woensdag 6 februarie om 19:00 uur.
- 2. Vermeld daarin je naam, adres en hoeveelheid leds.
Ik zal dan iedereen een mail sturen met mijn giro nummer + de hoeveelheid die je moet overmaken.
Vervolgens heb je tot 15 februarie de tijd om te zorgen dat het geld op mijn rekening staat
Daarna ga ik het geheel bestellen en hou ik jullie op de hoogte over de voortgang.
Update: (30-02 22:50 uur)
Op dit moment heb ik 10 mails binnen. Dat brengt de tussenstand op 11 man. Wat dus 0,55 eurocent Conrad verzendkosten inhoud. Daar komt dan nog 40 eurocent bij zodat ik het naar jou kan versturen + 5 eurocent voor een enveloppe en stukje bolletjes plastic. De prijs per 5 ligt nu dus op ongeveer 3,75 + 1 malig 1,00. Dus als je er 20 koopt betaal je 4 x 3,75 + 1,00 = 16,00 En dat neemt alleen nog maar af. Ik heb conrad gemailed om te vragen om extra korting, want de teller staat nu al op 90 leds !!
Wat bedoel je precies? Wil je uv leds hebben? Of wil je blauwe leds hebben? Of wil je zelf een actie voor uv leds gaan starten?Op maandag 04 februari 2002 17:46 schreef divx4me het volgende:
[ellenlange quote]
inkoop actie uv leds ook eerdaags hier
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem!!, ik heb dus ook de HQ-o8, nou weet ik wel dat meten weten is maar mn multimeter is niet zon beste laten we zeggen zon toysRus dingOp maandag 04 februari 2002 12:34 schreef TuRk het volgende:
Eyzz ik heb nu die 3mm leds nesteld maar ik wil ffies wetuh of er mayb iemand al weet of de 5mm ledjes van de A-open HQ-08A 5v zijn of niet of dat ik ze gewoon kan wisselen ????
ik wil niet dat mijn echte naam hier wordt gepost wegens omstandig heden
[topic starter]
nou vooruit..
[iedereen]
hey ReseTTim == naam
[ikke]
aaargh
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Had ik op gehoopt ja.. nu al daagies later.. nog nix..Op dinsdag 05 februari 2002 02:28 schreef Palm het volgende:
check u mail
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Eyzz dutchbla ik heb maar ffies zelf gemetuh en mijn multimeter geeft ong 2,76V aan duz je hoeft geen weerstanden te gebruiken.Op maandag 04 februari 2002 18:17 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde probleem!!, ik heb dus ook de HQ-o8, nou weet ik wel dat meten weten is maar mn multimeter is niet zon beste laten we zeggen zon toysRus ding, kortom kan iem het opmeten?!?!, anders ben ik genoodzaakt weerstand te kopen, daar zit ik nu ook weer niet op te w8en..
'k heb me mail opnieuw gestuurd, hoop dattie nu wel aangekomen is...Op dinsdag 05 februari 2002 15:36 schreef Devil het volgende:
Hallo allemaal. Ik heb iedereen meteen een bevestigingsmailtje gestuurd. Dus als je geen mail hebt ontvangen dan heb ik of je bestelling niet ontvangen of is je e-mail ongeldig. Er waren namelijk een aantal adressen met fatal errors. Mail me dus opnieuw je naam en zorg dat er een geldig e-mail adres bij staat.
Indien je deze mail niet hebt gehad mij dat graag mailen (onder vermelding van je id) dan stuur ik het nog een keer.
Als je de mail wel hebt gehad, dan graag asap geld overmaken. In iedergeval voor 15 februarie
Ik neem namelijk aan dat degene waarvan ik nog geen storting heb ontvangen voor die datum niet meer wensen mee te doen aan de actie.
Maar doe zo snel mogelijk die giro op de bus, want de postbank is tergend langzaam met overschrijven van een bankrekening naar een girorekening!
Verwijderd
staat ook ergens in dit draadje hoor
Verwijderd
X-Ion is nie zo'n techneut (zo schrijf je da toch???)Op dinsdag 05 februari 2002 20:38 schreef thijz het volgende:
kan gewoon op 12 volt met een 460 ohm weerstandje,
staat ook ergens in dit draadje hoor
en weerstanden wordt al helemaal moeilijk, kan ik die gewoon bij de elektronica zaak halen? bijvoorbeeld Display in eindhoven?
Verwijderd
En wat gebeurd er als er niet genoeg leds voorradig zijn? (het is maar een klein bedragje maar toch)
Zodra ik je bestelling binnenheb dan krijg je een mail waarin staat waarheen je moet overmaken en op http://rictornet.endoria.net/led/ kun je zien hoeveel je moet overmaken.Op dinsdag 05 februari 2002 22:27 schreef funksngrooves het volgende:
Hoeveel moet ik nou precies over maken voor 5 leds?
En wat gebeurd er als er niet genoeg leds voorradig zijn? (het is maar een klein bedragje maar toch)
Er zijn nog meer dan 50.000 leds voorradig en mocht het om wat voor reden dan ook tog niet lukken, dan stort ik natuurlijk je geld terug.
Maar nogmaals (voor iedereen):
Lees nou gewoon de startpost, daarin staat precies hoe je moet bestellen en wanneer ik het opstuur etc.
Nadat ik je bestelling binnen heb krijg je van mij een mail
met mijn gironummer en update ik de webpagina. Krijg je deze mail van mij niet dan heb ik om wat voor reden dan ook je bestellign niet ontvangen (of ik ben niet thuis
Wat typeo's
'k probeer het nu voor de 3e keer, maar dan via hotmail...
Deze foutmelding (heb je e-mail er ff uitgehaald)
The original message was received at Tue, 5 Feb 2002 22:48:42 +0100 (MET)
from fia231-73.dsl.hccnet.nl [62.251.73.231]
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<XXXXX@hotmail.com>
----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx05.hotmail.com.:
>>> RCPT To:<XXXXX@hotmail.com>
<<< 550 Requested action not taken:user account inactive
550 <XXXXX@hotmail.com>... User unknown
Weet je echt heel zeker dat je mijn e-mail juist schrijft?Op dinsdag 05 februari 2002 22:48 schreef bennierex het volgende:
k*t k*t k*t.... mijn mailtjes komen gewoon niet aan en ik wil heeeeel graag die ledjes
'k probeer het nu voor de 3e keer, maar dan via hotmail...
het is led@natriumhydroxide.com
Yes, we hebben contactOp dinsdag 05 februari 2002 22:54 schreef Devil het volgende:
[..]
Weet je echt heel zeker dat je mijn e-mail juist schrijft?
het is led@natriumhydroxide.com
Overschrijving gaat morgen op de post...
Verwijderd
Ok thx m8Op dinsdag 05 februari 2002 12:01 schreef TuRk het volgende:
[..]
Eyzz dutchbla ik heb maar ffies zelf gemetuh en mijn multimeter geeft ong 2,76V aan duz je hoeft geen weerstanden te gebruiken.
Verwijderd
Ik ben echt een n00b op dit gebied, dus ff goede uitleg nodig
bedankt
tvdp67@hotmail.com
_c5974055@wanadoo.nl
Of anders via msn en me hotmail adres en anders icq als je dat hebt nr = 137196544
Ikke izze duzz Tim v/d Poel en ik wil graag ledjes hebbuh
Verwijderd
Hehe om hier nog ff op terug te komen, ik was helemaal vergeten dat dat compleet afhankelijk is voor elk mainboard, dus aan jouw meetgegevens heb ik helemaal nix, ik heb het zaakje dus zelf maar ff opgemeten,mijn MSI K7TPRO, heeft een voltage van 2.03 volt (met een goede multimeter gemetenOp dinsdag 05 februari 2002 12:01 schreef TuRk het volgende:
[..]
Eyzz dutchbla ik heb maar ffies zelf gemetuh en mijn multimeter geeft ong 2,76V aan duz je hoeft geen weerstanden te gebruiken.
Dus voor alle mensen die hun leds willen vervangen van de Hard Disk ed. METEN !!!
Verwijderd
Ok ligt eraan waarvoor je ze wil gaan gebruiken...als je ze op een 12 v molex wil aansluiten (weet je wel zon stekker met 4 draden die uit je voeding komt) dan heb je weerstand nodig van 470 ohm ongv, om em lekker te laten schijnen. Dus mijn vraag: waar ga je het allemaal instoppen?? In ieder geval kan ik je een tip geven...METEN IS WETENOp woensdag 06 februari 2002 10:38 schreef d_v_pelt het volgende:
ik heb al een keer van die leds besteld, maar nu wil ik weten of je die leds ook als vervanging van andere leds kan gebruiken zonder een (extra) weerstandje erbij te doen.
Ik ben echt een n00b op dit gebied, dus ff goede uitleg nodig
bedankt
Bedankt voor het initiatief !
Wil ze namelijk vervangen door blauwe
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
zie hiervoor: METEN IS WETEN, of ff de tech afdeling van MS meelen ofzow als je de exacte info wilOp woensdag 06 februari 2002 17:18 schreef Gizz het volgende:
Weet iemand wat voor ledjes er in een ms natural keyboard pro zitten?
Wil ze namelijk vervangen door blauwe
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Wees er dus vlug bij. Mailtjes die na 19:00 uur zijn verzonden zal ik niet meer behandelen!!
Lekker lullig.. lees jij ze wel allemaal ofzo?Op woensdag 06 februari 2002 18:01 schreef Devil het volgende:
Over 1 uur (19:00 uur) Sluit de actie
Wees er dus vlug bij. Mailtjes die na 19:00 uur zijn verzonden zal ik niet meer behandelen!!
jkarreman@planet.nl (bestaat nie meer) 1e
karreman@team-ppm.com 2e
tropicaldjs@zonnet.nl 3e
Mag je mij vertellen dat je er geen van alle binnen heb..
koop ze wel ergens zelf..
Er is niets lulligs aan, dit topic loopt namelijk al een week en vanaf het begin is er al duidelijk gemaakt dat de actie vandaag om 19:00 uur stopt. Op een gegeven moment moet je gewoon een grens stellen en 7 dagen is in mijn opninie meer dan redelijk.Op woensdag 06 februari 2002 18:30 schreef Karreman het volgende:
[..]
Lekker lullig.. lees jij ze wel allemaal ofzo?
jkarreman@planet.nl (bestaat nie meer) 1e
karreman@team-ppm.com 2e
tropicaldjs@zonnet.nl 3e
Mag je mij vertellen dat je er geen van alle binnen heb..
koop ze wel ergens zelf..
Verder kan ik je verzekeren dat ik elke mail die ik krijg behandel en ik vind het flauw dat je jouw falen op mij afschuift. Het is namelijk 74 mensen wel gelukt om een bericht in mijn postvakje te laten bezorgen.
Overigens waren er nog meer mensen met communicatieproblemen. Deze mensen hebben toen samen met mij via dit forum naar een oplossing gezocht, en begonnen niet direct met het trekken van conclusies en strooien met verwijten.
Verder ben je natuurlijk niet verplicht om mee te doen aan de actie. Dus als jij besluit om niet mee te doen dat zal dat mij grofgezegd een rotzorg zijn.
Een eventuele verdere discussie kun je met mij per mail of icq voortzetten, aangezien ik dit topic graag open zou willen houden.
Hoefde eigenlijk toch geen leds
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Het is nu kwart over zeven, dus ik verklaar de inschrijving voor de inkoopactie voor gesloten.
Mocht je ruim voor de tijd tevergeefs geprobeert hebben om contact met mij te leggen, forward dan je oorspronkelijke naar mij gestuurde bericht, of stuur mij een icq berichtje op 44156899 (ik ben online, maar invisible vanwege spammers) dan zoeken we samen naar een oplossing. Dit kan echter maar tot morgenavond en geld dus alleen voor mensen die voor de sluitingstijd aangeven hebben dat ze geprobeert hebben om te bestellen!
Verwijderd
nou m'n case ledje voorin, ledjes voor m'n stereo, ledjes voor m'n temp meter enzOp woensdag 06 februari 2002 16:07 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
[..]
Ok ligt eraan waarvoor je ze wil gaan gebruiken...als je ze op een 12 v molex wil aansluiten (weet je wel zon stekker met 4 draden die uit je voeding komt) dan heb je weerstand nodig van 470 ohm ongv, om em lekker te laten schijnen. Dus mijn vraag: waar ga je het allemaal instoppen?? In ieder geval kan ik je een tip geven...METEN IS WETEN
Ja daar dacht ik toevallig ook aan, voor 790 ledjes kan Conrad de prijs zeker nog wat zachter maken.Op woensdag 06 februari 2002 23:15 schreef ReseTTim het volgende:
eigenlijk best wel ziek![]()
790 ledjes bestellen.. btw wist je nog wat korting eraf te halen??
voorbeeldje :
1 stuk €0.13
10 stuks €0.11
>100 stuks €0.09
Staat wel bij de meeste leds in mijn oude conrad catalogus.
Of is dit al een keer langs gekomen
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Vrijdag de 15e ben ik weer thuis en dan zal ik gaan kijken van wie ik geld heb en dan zo snel mogelijk (het liefst dezelfde dag nog) bestellen.
Vervolgens komt het monnikenwerk van 77 envelopjes plakken, maar dat hoop ik in 1 a 2 dagen te doen.
Verwijderd
kut zonnet
door hun loop ik me goedkope leds mis
Verwijderd
eis schadeclaimOp donderdag 07 februari 2002 21:18 schreef PlaceR het volgende:
ik had led's besteld mar ondat zonnet aant kankeren is dus niet aangekomen klote kan ik ze weer zelf bestellen
kut zonnet
door hun loop ik me goedkope leds mis
Kerst is al geweest hoorOp vrijdag 08 februari 2002 22:50 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik zou er 100 moeten hebben , kan ik nog bestellen ?
Wel jammer dat ik het nu pas zie, anders had ik er ook nog wat besteld.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Het geld is hier maandag afgeschreven zie ik net dus als het goed is is het binnen.
Ik wil nogmaals zeggen dat ik het kewl vindt dat je deze actie opzet.
Ben weer thuis en heb nix gebroken. Ik ga zo snel mogelijk mijn administratie bijwerken en zal ik de loop van het weekend contact opnemen met de mensen van wie ik nog geen geld heb. Want het kan natuurlijk zo zijn dat de bank het heeft laten liggen ofzo. (dus geen beriicht == goed bericht)
Ik zal dan maandag bestellen en hoop het dan binnen een week in huis te hebben.
fijn toch dat je nix gebroken hebt... dus lijkt mij dat het wel een leuke vakantie is geweestOp vrijdag 15 februari 2002 15:16 schreef Devil het volgende:
Hoi jongens ik leef nog.
Ben weer thuis en heb nix gebroken. Ik ga zo snel mogelijk mijn administratie bijwerken en zal ik de loop van het weekend contact opnemen met de mensen van wie ik nog geen geld heb. Want het kan natuurlijk zo zijn dat de bank het heeft laten liggen ofzo. (dus geen beriicht == goed bericht)
btw ik heb maandag mijn overschijvings form op de bus gedaan.
gisteren bij de postbank ff betaaltOp vrijdag 15 februari 2002 15:16 schreef Devil het volgende:
Hoi jongens ik leef nog.
stuur maar op zonder postzegel, dan reken ik het wel af met de postbode.
Verwijderd
mijn geld is 1,5 week geleden overgemaaktOp vrijdag 15 februari 2002 15:16 schreef Devil het volgende:
Hoi jongens ik leef nog.
hebt nog niet gekeken of het bij mij is afgeschreven misschien dat het nog niet is gebeurt met carnavals drukte bij de postbank????
maar volgens mij moet het op je rekening staan
Je kunt hier kijken of je geld al op mijn rekening staat.
Staat het er nog niet, wordt dan niet bang, want ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze afgelopen week hebben overgeschreven en ik heb hun geld nog niet. De postbank is dus blijkbaar heel sloom. Ik zal uiterlijk zondag iedereen van wie ik dan nog geen geld heb even persoonlijk mailen.
ik moet nu aleen nog ff beslissen wat ik met de ledjes ga doen
je hebt mijn mail denk ik al gehad...ik hoop dat het geen probleem is..
klpt niet helemaal.. kheb namelijk zelf het maandag overgemaakt via de postbank giro.. en hijs al op jou rek. zow te zienOp vrijdag 15 februari 2002 19:17 schreef Devil het volgende:
Ik heb zojuist alle overschrijvingen van de afgelopen week aangepast in de tabel op http://rictornet.endoria.net/led/
Je kunt hier kijken of je geld al op mijn rekening staat.
Staat het er nog niet, wordt dan niet bang, want ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze afgelopen week hebben overgeschreven en ik heb hun geld nog niet. De postbank is dus blijkbaar heel sloom. Ik zal uiterlijk zondag iedereen van wie ik dan nog geen geld heb even persoonlijk mailen.